Sopiiko julki jumalaton ateisti

Vastausta.

teidän mielestänne opettajaksi? Ja mitä te teette jos huomaatte että opettajanne on ateisti ja tuo tämän myös esille omille oppilailleen eli siis myös teidän lapsellenne?

10

270

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • J.Edgar

Onneksi.

Sitä paitsi julki- ateisti on rehellisempi kuin kaappiateisti, vaikka ymmärränkin jälkimmäisiä hyvin.

Ateisti pystyy opettamaan kaikkia uskontoja ja elämäntapoja tasapuolisemmin kuin faundamentalistiuskova, jolla on vain yksi totuus.

• 70-luvulla

oli vasemmistolainen ja niin muodoin kaiketi ateisti. Ei koskaan millään tavoin tuonut sitä esiin eikä väheksynyt minua vaikka tiesi minun olevan uskovaisesta perheestä. Muista lukuisista opettajistani en osaa sanoa, mikä oli heidän maailmankatsomuksensa. Eli eivät tuputtaneet hekään mitään henkkoht juttuja.

Riippuu henkilön luonteesta tuputtaako omaa ja väheksyykö muiden maailmankatsomusta eikä siitä onko ateisti tai uskova.

• J.Edgar

(-70- luvulla)demaria, sosialistia, kansandemokraattia, kommunistia (vähemmistö- tai enemmistökommunistia).

Enemmistö demareista kuului/kuuluu kirkkoon ja moni vasemmistoliittolainenkin.

• sortin vasemmistolainen
        J.Edgar kirjoitti:

(-70- luvulla)demaria, sosialistia, kansandemokraattia, kommunistia (vähemmistö- tai enemmistökommunistia).

Enemmistö demareista kuului/kuuluu kirkkoon ja moni vasemmistoliittolainenkin.

oli. Kiva opettaja kuitenkin. Rinnakkaisluokan ope oli pelottava, maailmankatsomuksesta en tiedä.

• ateisteja opettajissa

mutta tärkeintä on ettei hän omaa aatettaan ala tuomaan esiin niin voimakkasti että kyseenalaistaa Jumalan olemassaolon ja vie pohjan niiltä jotka siihen haluavat uskoa. Kutenkin kouluissa opetetaan kirkkoraamatun mukaan vielä ala-asteilla ja yläasteilla uskontoakin.
      Ehkä tämä kannattaa muistaa ettei vaikuta omalla toimillaan ainakaan uskontoon. Opettaa voi ihan normaalisti asioita eihän se siitä erilaisemmaksi kai muutu.
      Olen ollut tällaisen opettajan matkassa, hän toi kyllä hienoisesti antiikin mytologian jota korosti oppilaille, eli toi omaa näkemystään ja kristinuskon jätti vähemmälle, olimme siis katsomassa Paavalin jalanjälkiä.

• tai yritä saada

Myös ateisteille selväksi:

"tämä kannattaa muistaa, ettei vaikuta omalla toimikkaan ainakaan uskontoon".

• J.Edgar

menneeltä ajalta.

Kouluopetuksessa kaikki aatteet pitää asettaa tasa-arvoiseen asemaan nostamatta mitään yli muiden.

Tämä on (olisi) erityisen tärkeää alaluokilla, jossa oppilaat ovat vaikutuksille altteimmillaan.

Olen sitä mieltä, että Suomeen pitäisi saada perustaa uskonnollisia kouluja, joissa uskovat (eri uskontokunnat) saisivat lapsilleen haluamaansa opetusta. Ja näiltä kouluilta valtionavut pois.

Toinen vaihtoehto on kotiopetus, jota helluntailaiset laajasti harrastavat USA:ssa.

• Katsoin
        J.Edgar kirjoitti:

menneeltä ajalta.

Kouluopetuksessa kaikki aatteet pitää asettaa tasa-arvoiseen asemaan nostamatta mitään yli muiden.

Tämä on (olisi) erityisen tärkeää alaluokilla, jossa oppilaat ovat vaikutuksille altteimmillaan.

Olen sitä mieltä, että Suomeen pitäisi saada perustaa uskonnollisia kouluja, joissa uskovat (eri uskontokunnat) saisivat lapsilleen haluamaansa opetusta. Ja näiltä kouluilta valtionavut pois.

Toinen vaihtoehto on kotiopetus, jota helluntailaiset laajasti harrastavat USA:ssa.

tukka pystyssä kun Jesus Camp -ohjelmassa perheen äiti valisti jälkeläistään, että "maapallon lämpötila nousee kuulemma 0,6 astetta, ELI EI SIIS PALJON MITÄÄN". Ei ollut puhetta missä ajassa nousu tapahtuu tms. Äidillä oli vain jokin pieni luku tiedossa, muttei sitä kuinka katastrofaaliset kerrannaisvaikutukset "pienilläkin" lämmön nousuilla voi olla globaalisti. Sellaista on kotiopetus.

• koulun uskonnon opetajan pitäisi kyllä olla ehdotomsti uskovainen.Täällä palstalla kai vaikuttaa joitakin opetajia jotka vastustavat kokon ajan meittä täällä.

• Koulun

uskonnonopettajan pitäisi ehdottomasti olla hindu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      84
      6004
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      316
      5067
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      20
      2648
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      46
      2588
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      83
      1822
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      103
      1659
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      17
      1511
    8. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      108
      1461
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      118
      1386
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      133
      1383
    Aihe