Minulla on tosi paksua sylkeä,tuntuu ettei se katkea ollenkaan kun pesen hampaita.Mikä voisi auttaa tähän?olen kuullut että veden juonti auttaa,juon n.3L päivässä vettä mutta ei auta.Aiheuttaako tämä sylki myös sen että henkeni haisee?asiallisia vastauksia ja vinkkejä odotetaan!!!
Paksu sylki
3
3909
Vastaukset
- Hammashoitsu
Sylkeä on ihmisillä yleensä joko paksua venyvää tai ohutta vetisempää. Veden juonti ei siihen vaikuta. Kysy hammaslääkäriltä neuvoa. Joskus happamat ruoat (omena, sitruuna, raparperi ym. ym.) voivat muuttaa syljen koostumusta, kun ne saavat sylkeä erittymään enemmän. Happamien ruokien kanssa täytyy vaan muistaa Ksylitoli -valmisteiden käyttö, jotta hampaat eivät reikiintyisi. Pestä ei kannata heti syömisen jälkeen, jotta kiille ei kulu. Hengityksen paha haju ei varmasti johdu syljestä. Ennemminkin mahahapot aiheuttavat pahan hajun hengityksessä. Mieti mitä syöt. Syö riittävän usein pieniä aterioita, ja ksylitolipurkkaa ruoan jälkeen. Purkan pureskelukin stimuloi syljeneritystä. Myös hammasvälien puhdistus langalla tai tikulla on tarpeellista. Hammaslääkäri voi tarvittaessa tutkia sylkinäytteesi ja neuvoa, joten rohkeasti kysymään, jos muista neuvoista ei ole apua.
- opiughg
onpa kiva juttu
- behgwty
No ei valu niin helposti poskelle
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t553723- 312134
- 402034
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin171711Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401522Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251472- 791423
- 1371154
Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901115Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..221113