tuli köyhä.
Alkuseurakunta oli tunnettua siitä että he olivat köyhiä.
Hyvin harvoin oli ketään korkeasti koulutettua joka piti omaisuutensa ja tittelinsä.
He eivät koskaan ylvästelleet titeleillä ja korkeastikoulutetuilla jäsenillä.
Vasta myöhemmillä vuosisadoilla alkoi olla uskovia jotka tunnettiin suuresta omaisuudestaan,mutta silloinhan oli tapahtunut jo muutakin luopumusta.
Tämän päivän menestysteologiakirkkokuntana tunnetaan nimenomaan adventistit.
Se näkyy kaikessa siinä että he ihannoivat titteleitä,ja titteleiden kumartamista.
Köyhä siivooja on harvoin seurakunnan kaitsija.
Köyhä saa harvoin edes sellaista kohtelua mitä tämä yhteiskunta tarjoaa köyhille.
Ja siten vielä kinutaan eläkeläiseltä hänen vähäisiä rahojaan.
Onneksi tilanne on niin että enemmistö suomen adventisteista maksaa kuukaudessa 40 euroa kymmenyksiä.
Joten 10-oppi on enemmistölle pelkkä fraasi.
Vaikka adventtikirkossa on paljon hyvääkin,mutta hyvin paljon on asioita jotka eivät kuulu kristilliseen seurakuntaan.
Alkuseurakunnassa rikkaasta
7
241
Vastaukset
- Senkunjatkat
Toisen kirkkokunnan haukkumista ja olet perustamassa
uutta seurakuntaa, vaikka juuri olet liittynyt valtiokirkkoon.Tässä nyt näette kaikki uutta seurakuntaa haikailijat minkälaisen ihmisen kanssa
olettekaan tekemisissä.Samanlaista se tulee olemaan siinä uudessakin, siis arvostelua ja haukkumista. - On aivan ...
Jokaisen ihmisen henkilökohtainen asia.
Jumalan ja ihmisen välinen ja se ei kuulu
kenellekään muulle.Ja kaikkein vähiten tällä palstalla arvosteltavaksi. - puhetta
Tosi puhetta!
- ei jymmärrä
Onko minkään seurakunnan kaitsija siivooja?
Tarkoitatko ammatiltaan siivooja?
Mitä tämä yhteiskunta tarjoaa köyhille?
Pitäisikö seurakuntien alkaa elättämään kansalaisia?
Siinä on teidän uuteen seurakuntaanne haastetta kylliksi.- Hänellä
On sellainen ajatus ja luulo, että seurakuntien pitäisi elättää köyhiä.Kyllähän se asia kuuluu omalle suvulle ja sitten yhteiskunnalle.Köyhyys ei lopu koskaan.Adventtikirkko tekee kyllä avustuspalvelussaan ihan hyvää työtä, jakaen ruokaa,
vaatteita ja huonekaluja ym.
Seurakunnan suurin tehtävä on kuitenkin evankeliumin
levittäminen, eikä suinkaan toisten arvosteleminen ja maahanpainaminen yms.jota monet palstalaiset harjoittavat, ikävä kyllä.Ehkä olisi parasta, että jokainen katsoisi vain itseensä ja löytäisi sen viankin itsestään, eikä muista. - Anonyymi
Hänellä kirjoitti:
On sellainen ajatus ja luulo, että seurakuntien pitäisi elättää köyhiä.Kyllähän se asia kuuluu omalle suvulle ja sitten yhteiskunnalle.Köyhyys ei lopu koskaan.Adventtikirkko tekee kyllä avustuspalvelussaan ihan hyvää työtä, jakaen ruokaa,
levittäminen, eikä suinkaan toisten arvosteleminen ja maahanpainaminen yms.jota monet palstalaiset harjoittavat, ikävä kyllä.Ehkä olisi parasta, että jokainen katsoisi vain itseensä ja löytäisi sen viankin itsestään, eikä muista.Adventtikirkko lypsää köyhiltäkin rahaa rutosti omantunnonpakotuksen avulla. Vierestä nähty eräitäkin surullisia ihmiskohtaloita…
- Anonyymi
Hänellä kirjoitti:
levittäminen, eikä suinkaan toisten arvosteleminen ja maahanpainaminen yms.jota monet palstalaiset harjoittavat, ikävä kyllä.Ehkä olisi parasta, että jokainen katsoisi vain itseensä ja löytäisi sen viankin itsestään, eikä muista."Seurakunnan suurin tehtävä on kuitenkin evankeliumin
levittäminen"
Seurakunnan suurin tehtävä on evankeliumin levittäminen JEESUKSESTA, ei omasta kirkosta/lahkosta?
Vai miksi porttokirkot kastavat "Jumalan lapsia" OMIEN ERISEUROJENSA NIMIIN ?
Ei Raamatussa ole yhtäkään esimerkkiä tällaisesta.
Tytärkirkot ja - lahkot ovat perineet tämän antikristillisen tavan Katoliselta äitikirkoltaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks
Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann2431786Olen niin kesken
Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys131232Tietääkö joku ylläpidosta?
Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi2021170Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)
Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä1851095Nainen olet ensimmäinen tarpeeksi vahva
joka kestää tämän kokonaisuuden, minut. Persoonani, tunteeni, kipuni, pelkoni. Olen aina pidätellyt itseäni ja antanut v60883TTK:sta tippunut Sara Siipola rehellisenä Jurza-open kanssa: "Että jaa, siinäkö..."
Tippuiko oikea TTK-pari ensimmäisenä? Joka tapauksessa iso kiitos tansseistanne Sara ja Jurza Tanssii Tähtien Kanssa -p18874- 60824
- 51816
Mä tuun aina rakastamaan sua J
Mutta en pysty kertomaan, että mikä mulla on hätänä. Mä en kertakaikkiaan pysty. Joskus naureskelit muiden ihmisten vai61773Martina ei mennyt naimisiin
IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva125757