Hummerin maahantuonti

Pezzqi

Miten hankala homma on tuoda Hummer H2 suomeen ja rekisteröidä se kuorma-autoksi? Jotkut väittävät että yksityisen henkilön on vaikea saada sitä rekisteriin?! Ajattelin että jos vaikka Saksasta hakisi sellaisen ja säästäisi ison tukun rahaa koska kuorma-autostahan ei tarvitse maksaa veroja, auto tulisi firman nimiin. Kertokaa kaikki mahdollinen mitä tiedätte koko tuonti hässäkästä, myös muutostöistä kaivataan tarkempaa tietoa, valothan tarvitsee ainakin vaihtaa(?)

38

10291

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iillmän

      homma tai sitten ei,riippuu siitä minkä ikäisen hummerin olet ajatellut tuoda.

      • Pezzqi

        Lähinnä ajattelin tuoda 2003 mallisen.


    • USA:ssa

      n. 30 000 euroa.
      Tosin vie bensaa 20-45 litraa sadalle ajotavasta riippuen.

    • valoissa

      On se kyyti lehtijousilla mahtavaa!!! Tulee mieleen 70-luku.

      • hahahhah

        Mahtaa kyrsiä kun igor tulee petroskista laatokallaan hummelihomppelin hanuriin, vaihtaa kolmoselle ja täräyttää heittämällä ohi HYMY suupielessään.


      • parit
        hahahhah kirjoitti:

        Mahtaa kyrsiä kun igor tulee petroskista laatokallaan hummelihomppelin hanuriin, vaihtaa kolmoselle ja täräyttää heittämällä ohi HYMY suupielessään.

        mutut. Elikkä alle 2005 bensakuorkki ei tarvitse nopeudenrajoitinta, tosin ajoneuvokohtainen nopeusrajoitus on 80.
        Ja sit nuo lehtijousijutut, ei kannata pieksää suutaan kun ei tiedä tai ei ole päässyt vielä yksin ulos autoja kattelemaan.
        Kulutus tiellä ainakin oman kokemuksen mukaan 15-17l/100km, 45 en ole vielä saanut millään menemään.
        Itse hankala saada kilpiin kekkoslovakiassamme, Jari Mäki ja MVA-huolto noita on kilvitellyt, H2-tuonnin hommista liikkuu paljon huonoja puheita.
        Kilvitys ei ole halpaa hupia, vastaavuustodistukset ja muut paperit maksaa paperirahaa. Ja turha kehua noita halpoja 400€ papereita, ne ei kelpaa konttorilla.


      • Pezzqi
        parit kirjoitti:

        mutut. Elikkä alle 2005 bensakuorkki ei tarvitse nopeudenrajoitinta, tosin ajoneuvokohtainen nopeusrajoitus on 80.
        Ja sit nuo lehtijousijutut, ei kannata pieksää suutaan kun ei tiedä tai ei ole päässyt vielä yksin ulos autoja kattelemaan.
        Kulutus tiellä ainakin oman kokemuksen mukaan 15-17l/100km, 45 en ole vielä saanut millään menemään.
        Itse hankala saada kilpiin kekkoslovakiassamme, Jari Mäki ja MVA-huolto noita on kilvitellyt, H2-tuonnin hommista liikkuu paljon huonoja puheita.
        Kilvitys ei ole halpaa hupia, vastaavuustodistukset ja muut paperit maksaa paperirahaa. Ja turha kehua noita halpoja 400€ papereita, ne ei kelpaa konttorilla.

        Kiitos asiallisesta vastauksestasi. Onko mitään sivuja mistä löytyisi kaikki tarvitta tieto H2:n rekisteröinnistä. Tai osaatko itse kertoa paljonko tulisi kaikkiaan maksamaan jos laittaa kilpiin Suomessa kuorma-autona, jos vaikka auto vaikka maksaa Saksassa 30 000€?


      • Pezzqi
        parit kirjoitti:

        mutut. Elikkä alle 2005 bensakuorkki ei tarvitse nopeudenrajoitinta, tosin ajoneuvokohtainen nopeusrajoitus on 80.
        Ja sit nuo lehtijousijutut, ei kannata pieksää suutaan kun ei tiedä tai ei ole päässyt vielä yksin ulos autoja kattelemaan.
        Kulutus tiellä ainakin oman kokemuksen mukaan 15-17l/100km, 45 en ole vielä saanut millään menemään.
        Itse hankala saada kilpiin kekkoslovakiassamme, Jari Mäki ja MVA-huolto noita on kilvitellyt, H2-tuonnin hommista liikkuu paljon huonoja puheita.
        Kilvitys ei ole halpaa hupia, vastaavuustodistukset ja muut paperit maksaa paperirahaa. Ja turha kehua noita halpoja 400€ papereita, ne ei kelpaa konttorilla.

        Mites Auto GM? Meinaan tuota rekisteröintiä.


      • ITSE........
        Pezzqi kirjoitti:

        Mites Auto GM? Meinaan tuota rekisteröintiä.

        Usassa barreli öljyä maksaa 102 taalaa ja siellä jengillä jää kaikki Hummerit käsiin, niistä ei makseta siellä enää yhtään mitään, halvimmat on varmaan 15.000e, rahti on 1000e tai 1500 usd.

        On Suomessa kilvissä halvimmilaan ehkä 20k euron paikkeilla. Parasta tossa on se että vaikka sillä ajelee suomessa 3v maksaa venäläinen siitä vielä 10.000e joten loppupelissä tulee halvaksi. Jos ostais uuden suomi auton niin sen hinta tippuu ekana päivänä 10.000e


      • ITSE........
        Pezzqi kirjoitti:

        Mites Auto GM? Meinaan tuota rekisteröintiä.

        Niin näkyi olevan halvimmillaan enää 15-17.000 usd eli 10.000 euron pintaan....


      • järkeä
        Pezzqi kirjoitti:

        Kiitos asiallisesta vastauksestasi. Onko mitään sivuja mistä löytyisi kaikki tarvitta tieto H2:n rekisteröinnistä. Tai osaatko itse kertoa paljonko tulisi kaikkiaan maksamaan jos laittaa kilpiin Suomessa kuorma-autona, jos vaikka auto vaikka maksaa Saksassa 30 000€?

        maksaa autosta Saksassa 30 000e kun samanlaisia myydään jenkeissä alle 15 000 eurolla?

        http://lyhytlinkki.net/?qws0rw77

        http://lyhytlinkki.net/?h3vu0gyj


      • sivua
        Pezzqi kirjoitti:

        Kiitos asiallisesta vastauksestasi. Onko mitään sivuja mistä löytyisi kaikki tarvitta tieto H2:n rekisteröinnistä. Tai osaatko itse kertoa paljonko tulisi kaikkiaan maksamaan jos laittaa kilpiin Suomessa kuorma-autona, jos vaikka auto vaikka maksaa Saksassa 30 000€?

        H2:n rekisteröinnistä ei taida löytyä, nuo edellisessä viestissä mainitsemani toimijat voivat antaa tarkempia tietoja jos osaa oikein nätisti kysellä.
        Tiedot löytyvät myös AKE:n sivuilta kun jaksaa kaivaa esiin. Ovat vaan aika raskasta tekstiä lukea.
        Hinnat muistaakseni MVA-huollolla 5000-5900€(riippuen tarvittavista töistä) avaimet käteen periaatteella, Mäki kuulemma kalliimpi.
        Molempien paketit sisältävät kaiken osista papereihin.
        Hinnat vaikuttaa kalliilta, mut tuo paperishow on oma taiteenlajinsa. Kummankin firman maine tuntuu olevan hyvä kuten työnjälkikin.
        Halvempiakin toimijoita löytyy, seassa hyviä ja vähemmän hyviä.
        Usa:sta suoraan tuodessa kannattaa varoa tulvavehkeitä ja muuten uponneita. Jonkin verran jenkkituonneissa noita tullut vastaan. Hyvän toimittajan kautta toimiva ratkaisu tuokin.


      • G400 CDI
        sivua kirjoitti:

        H2:n rekisteröinnistä ei taida löytyä, nuo edellisessä viestissä mainitsemani toimijat voivat antaa tarkempia tietoja jos osaa oikein nätisti kysellä.
        Tiedot löytyvät myös AKE:n sivuilta kun jaksaa kaivaa esiin. Ovat vaan aika raskasta tekstiä lukea.
        Hinnat muistaakseni MVA-huollolla 5000-5900€(riippuen tarvittavista töistä) avaimet käteen periaatteella, Mäki kuulemma kalliimpi.
        Molempien paketit sisältävät kaiken osista papereihin.
        Hinnat vaikuttaa kalliilta, mut tuo paperishow on oma taiteenlajinsa. Kummankin firman maine tuntuu olevan hyvä kuten työnjälkikin.
        Halvempiakin toimijoita löytyy, seassa hyviä ja vähemmän hyviä.
        Usa:sta suoraan tuodessa kannattaa varoa tulvavehkeitä ja muuten uponneita. Jonkin verran jenkkituonneissa noita tullut vastaan. Hyvän toimittajan kautta toimiva ratkaisu tuokin.

        Tekisköhän joku suomessa vastaavaa G mallin mersulle, eli menis normi kilpiin mutta usassa noita saa 2-3 suomen yhden hinnalla niin toi kiinnostaisi paljon enemmän kuin Hummeri.

        Saiskos 6000 tonnilla muutokset tehtyä ja tekeeköhän joku ?


      • Pezzqi
        sivua kirjoitti:

        H2:n rekisteröinnistä ei taida löytyä, nuo edellisessä viestissä mainitsemani toimijat voivat antaa tarkempia tietoja jos osaa oikein nätisti kysellä.
        Tiedot löytyvät myös AKE:n sivuilta kun jaksaa kaivaa esiin. Ovat vaan aika raskasta tekstiä lukea.
        Hinnat muistaakseni MVA-huollolla 5000-5900€(riippuen tarvittavista töistä) avaimet käteen periaatteella, Mäki kuulemma kalliimpi.
        Molempien paketit sisältävät kaiken osista papereihin.
        Hinnat vaikuttaa kalliilta, mut tuo paperishow on oma taiteenlajinsa. Kummankin firman maine tuntuu olevan hyvä kuten työnjälkikin.
        Halvempiakin toimijoita löytyy, seassa hyviä ja vähemmän hyviä.
        Usa:sta suoraan tuodessa kannattaa varoa tulvavehkeitä ja muuten uponneita. Jonkin verran jenkkituonneissa noita tullut vastaan. Hyvän toimittajan kautta toimiva ratkaisu tuokin.

        Kiitoksia taas infosta. Jos vielä jaksat tähän vastata niin olisi hieno homma. Eli meneekö koko prosessi käytännössä näin: 1. Hummerin osto Saksasta, ajetaan Suomeen yms. 2. Käytetään autoa tullissa 3. Viedään esim. MVA Huoltoon muutostöitä tekemään 4. Katsastetaan ja auto on kilvissä ja suomen rekisterissä.


      • prosessi
        Pezzqi kirjoitti:

        Kiitoksia taas infosta. Jos vielä jaksat tähän vastata niin olisi hieno homma. Eli meneekö koko prosessi käytännössä näin: 1. Hummerin osto Saksasta, ajetaan Suomeen yms. 2. Käytetään autoa tullissa 3. Viedään esim. MVA Huoltoon muutostöitä tekemään 4. Katsastetaan ja auto on kilvissä ja suomen rekisterissä.

        menee juuri tuolla esittämälläsi tavalla.
        Varmin tapa saada täysi selvyys kuvioista, aikatauluista ja hinnoista on paiskata e-mailia MVA:lle tai Mäelle, puhelintiedustelut tuntuvat välillä hukkuvan kiireeseen.
        Tuota Mersuhommaa kannattanee kysyä myös tuolta MVA-huollon poijilta, käsittääkseni eivät ole aivan absolutisteja pelkästään jenkkien suhteen.


      • saksasta ????
        Pezzqi kirjoitti:

        Kiitoksia taas infosta. Jos vielä jaksat tähän vastata niin olisi hieno homma. Eli meneekö koko prosessi käytännössä näin: 1. Hummerin osto Saksasta, ajetaan Suomeen yms. 2. Käytetään autoa tullissa 3. Viedään esim. MVA Huoltoon muutostöitä tekemään 4. Katsastetaan ja auto on kilvissä ja suomen rekisterissä.

        En ymmärrä ollenkaan miksi tuot saksasta, jonne kaikki autot tuodaan usasta, saksan autot on usa liikkeiden saksalaisille liikkeille myymiä autoja eli välikäsiä on 2-4.

        Usassa on hummereille ostajan markkinat halvimmat lähtee 10.000 eurolla eli jollain 15.000 taalalla.


      • ovat molemmat
        prosessi kirjoitti:

        menee juuri tuolla esittämälläsi tavalla.
        Varmin tapa saada täysi selvyys kuvioista, aikatauluista ja hinnoista on paiskata e-mailia MVA:lle tai Mäelle, puhelintiedustelut tuntuvat välillä hukkuvan kiireeseen.
        Tuota Mersuhommaa kannattanee kysyä myös tuolta MVA-huollon poijilta, käsittääkseni eivät ole aivan absolutisteja pelkästään jenkkien suhteen.

        firmat eivätkä ole kotipaikkakunnallaan kovin erikoisessa maineessa. Niinkuin eivät tietysti ole heidän palvelujensa käyttäjätkään jokasuhteessa aivan täysipäisiä.


      • ainakin
        ovat molemmat kirjoitti:

        firmat eivätkä ole kotipaikkakunnallaan kovin erikoisessa maineessa. Niinkuin eivät tietysti ole heidän palvelujensa käyttäjätkään jokasuhteessa aivan täysipäisiä.

        tuntu olevan tyytyväinen saamaansa palveluun kilvityshommassa. Noita huonoja juttuja liikkuu kyl aina, onko sit parempaa tietoa mistä moinen?


    • kannattanee

      Tuota suoraan USA:sta ja kilvitettyäsi suoraan myyntiin. Miten jos sen firman siirtää Viroon, avaa uusia mahdollisuuksia autoilun sektorilla.

      Hummer alkaa olla muodista pois, voi jopa antaa firmasta tai sen arvoista väärän kuvan?

      • H2 näyttää tietä

        Itseasiassa Hummer on kääntämässä kelkkaa juuri tuon takia eli hummeria ei ole koskaan ostettu halvan hinnan takia vaan ihan fiiliksen mukaan.

        Tästä syystä bensan kallistumisen takia hummer on ensimmäisiä autoja usassa jotka menee hybridi biobensa biodiesel moodiin usassa.

        Lisäksi koska autossa on runko siitä saa aikas makeita bio käyttöisiä avoautoja tehty, vaikka itse, usassa on jo nyt pajoja jotka muuttaa h2 biodiesel käyttöön tekee siitä avoauton.

        Parin vuoden päästä saman tekee tehdas itse, kts hummer h2 2010 hakua yms tms


      • kieseli
        H2 näyttää tietä kirjoitti:

        Itseasiassa Hummer on kääntämässä kelkkaa juuri tuon takia eli hummeria ei ole koskaan ostettu halvan hinnan takia vaan ihan fiiliksen mukaan.

        Tästä syystä bensan kallistumisen takia hummer on ensimmäisiä autoja usassa jotka menee hybridi biobensa biodiesel moodiin usassa.

        Lisäksi koska autossa on runko siitä saa aikas makeita bio käyttöisiä avoautoja tehty, vaikka itse, usassa on jo nyt pajoja jotka muuttaa h2 biodiesel käyttöön tekee siitä avoauton.

        Parin vuoden päästä saman tekee tehdas itse, kts hummer h2 2010 hakua yms tms

        Kiisseli maksaa enemman kuin premium bensa. Hummer on kuollu. Eilisen paivan lehdessa(San Jose Mercury) oli juttua. Myynti on tippunu todella rajusti.


      • tarina on tosi
        H2 näyttää tietä kirjoitti:

        Itseasiassa Hummer on kääntämässä kelkkaa juuri tuon takia eli hummeria ei ole koskaan ostettu halvan hinnan takia vaan ihan fiiliksen mukaan.

        Tästä syystä bensan kallistumisen takia hummer on ensimmäisiä autoja usassa jotka menee hybridi biobensa biodiesel moodiin usassa.

        Lisäksi koska autossa on runko siitä saa aikas makeita bio käyttöisiä avoautoja tehty, vaikka itse, usassa on jo nyt pajoja jotka muuttaa h2 biodiesel käyttöön tekee siitä avoauton.

        Parin vuoden päästä saman tekee tehdas itse, kts hummer h2 2010 hakua yms tms

        h2 limited edition 2009 silver ice yritä löytää on nimittäin niin kysytty, että hinta on korkeampi kuin uutena. suvia ei sulle käytännössä enään myydä .sutin saatat saada 75000usd


    • Tai konkurssi edessä

      Firma, jonka omistaja tai henkilökunta ajaa Hummerilla, on tuomittu konkurssiin.

      Kuorma-autoksi rekisteröity järjetön ja hyödytön kopio armeijan aavikkoautosta ei anna yrityksestä kovin valoisaa kuvaa.

      Pari kertaa on tarjousta tuonut yrittäjä Hummerilla, mutta ystävällisesti olemme ulos ohjanneet.

      • poikkeus vahvistaa

        muuten tuo on totta paitsi joku elämys-/seikkailufirma voisi olla poikkeuksena.


    • Willeeni

      Tuollainen kannattaa ostaa Suomesta. Melkein jokainen Suomessa oleva Hummeri on ainakin hiljaisessa myynnissä, jos vain jollekin kelpaa. Moni ei niitä viitsi lehdissä/netissä ilmoitella, kun ovat ennen ostoa ja heti oston jälkeen kavereille niitä niin kovin kehuneet. Nettiin jos laittaisi ilmoituksen, niin kaverit näkisivät, että halvalla olis myynnissä. Kavereille täytyy kertoa, etta joku oli valmis maksamaan siitä niin hirveästi, että oli pakko myydä.

      Harva on niillä viitsinyt yli vuotta ajaa, mutta kun tarttis myydä kovalla tappiolla, niin ovat kuitenkin moni joutunut niillä vielä kituuttamaan.

      • Joo.

        Niinpä,varsinkin kun parhaimmat ovat maksaneet moisesta pelistä suomessa yli 100.000€

        On ainakin ylivoimaisesti eniten arvoaan pudottava auto mut tyhmyydestä sakotetaan.


      • 10K USA

        Ei ole mitään järkeä ostaa Suomesta eikä Saksasta.

        Noita on USA:ssa myynnissä pilvin pimein ja USA:ssa ne EI ole muodissa enää eli 10K saa ostettua.

        HULLU ostaa Suomesta !


      • Googlert
        10K USA kirjoitti:

        Ei ole mitään järkeä ostaa Suomesta eikä Saksasta.

        Noita on USA:ssa myynnissä pilvin pimein ja USA:ssa ne EI ole muodissa enää eli 10K saa ostettua.

        HULLU ostaa Suomesta !

        Hullua sellaista on ostaa ostopaikasta riippumatta. Ei niistä tarvitse Suomessa enää maksaa 100000€. Suurkiitoksella niitä saa.


      • Persaukisten jorinoita
        Googlert kirjoitti:

        Hullua sellaista on ostaa ostopaikasta riippumatta. Ei niistä tarvitse Suomessa enää maksaa 100000€. Suurkiitoksella niitä saa.

        Olettekos urpot laskeneet noiden usasta kympillä ajatusten päälle tullit ja alvit ja muutostöiden OIKEAT hinnat joita tässä keskustelussa ei kukaan ole vielä oikein ARVANNUT. T. muutaman kilvittänyt


      • elämä on kallista
        Persaukisten jorinoita kirjoitti:

        Olettekos urpot laskeneet noiden usasta kympillä ajatusten päälle tullit ja alvit ja muutostöiden OIKEAT hinnat joita tässä keskustelussa ei kukaan ole vielä oikein ARVANNUT. T. muutaman kilvittänyt

        nii paljos verotus on ku ei se nyt iha "ilmaseks" voi sekää "seikkailla"


    • oma haku

      Hain oman autoni Saksasta, vm.03, aj. n.60tkm. Hyvillä lisävarusteilla ja hieman jo valmiiksi rakennettuna. Hinta saksassa 37000€, hakukulut n.1000€, Muutostyöt (vilkut, lamput, väliverkko, koukut tavaratilaan, paperit yms) 5500€. Yhteensä 43000€ Auto on firmani nimissä eli päälle vielä 22€ eli hinta alvillisena pelinä: 53070€. Siihen päälle vielä talvirenkaat ja vanteet, huolto, yms niin hinta on aika lähellä 65000€. Sakasaa myytävät "halvat" ns. 20000€ pelit ovat vielä Jenkeissä, niihin tulee päälle tullit, verot ja rahdit, ja silloin ei tiedä todellakaan mitä sieltä tulee.
      Kun menette hakemaan autoa niin kannattaa selvittää asioita etukäteen ja valmistautua maksamaan siitä että saa sen kilpiin. Mutta mitä väliä mitä se maksoi, on se vaan makee laite ;)

      • Hakotie

        Tuota noin, mistä otit/hait vastaavuustodistuksen ja kestikö kauan saada se? Hinta oli vissiin tonni? vaihdattivatko kaikki lasit, kun näyttää olevan 2003 mallinen? siksi utelen, kun yritän saada jenkkiä kilpiin, kylläkin auto ollut useita vuosia jo kilvitettynä toisessa Eu maassa. Kiitos vastauksesta.


      • laseista yms.,
        Hakotie kirjoitti:

        Tuota noin, mistä otit/hait vastaavuustodistuksen ja kestikö kauan saada se? Hinta oli vissiin tonni? vaihdattivatko kaikki lasit, kun näyttää olevan 2003 mallinen? siksi utelen, kun yritän saada jenkkiä kilpiin, kylläkin auto ollut useita vuosia jo kilvitettynä toisessa Eu maassa. Kiitos vastauksesta.

        Eli laseja ei tarvitse vaihtaa jos auto on rekisteröity ennen 7/03.
        Firma joka rekisteröi autoni hommasi vastaavuustodistuksen yms. paperit joten paprujen hinnasta ei tietoa. Kyseinen firma on savonlinnassa. Se että auto on ollut kilvissä jossain toisessa eu maassa ei välttämättä auta suomessa, sillä esim saksassa kyseinen auto on saanut ns. erivapauden. Mutta ota yhteyttä MVA-huoltoon, siellä osaavat auttaa ja minun kohdallani homma toimi niin kuin sovittiin.


      • Hakotie
        laseista yms., kirjoitti:

        Eli laseja ei tarvitse vaihtaa jos auto on rekisteröity ennen 7/03.
        Firma joka rekisteröi autoni hommasi vastaavuustodistuksen yms. paperit joten paprujen hinnasta ei tietoa. Kyseinen firma on savonlinnassa. Se että auto on ollut kilvissä jossain toisessa eu maassa ei välttämättä auta suomessa, sillä esim saksassa kyseinen auto on saanut ns. erivapauden. Mutta ota yhteyttä MVA-huoltoon, siellä osaavat auttaa ja minun kohdallani homma toimi niin kuin sovittiin.

        Firma löytyi helposti netistä, itsellä on haku päällä, siis vastaavuustodistus, kunhan vaan tulisi. kiitos vastaamisesta ja firman nimenestä.


      • villelll

        nettiautossa noita on myynnissa jo alle puoleen hintaan maksamastasi, ja siis ovat suomessa kilvissa ja ajossa. kannattiko tuonti????


    • AAAAAAAAAAAMEEEEEEEE

      Reilut kuusi vuotta vanha ketju ylös ja vieläkään ei löydy kymppitonnilla Hummereita, vaikka ovat yli kymmenen vuotta vanhoja? Kuinkas tämä nyt tällaista on? Hyundaista, mistä maksoin 13000e hyvittävät nyt liikkeessä max 1500e..

    • Hummerkuskihaistapaska

      Tosi vaikee. Katsastus etenki ku pistävät sun työntää sen 4 tonni dildo perseesees et näkevät et oot kykenevä käyttää sitä.

    • Anonyymi

      OKU156A SUOMEN MONETA

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3580
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2962
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2850
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2738
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2644
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2435
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      248
      2102
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1877
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      46
      1806
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      171
      1757
    Aihe