powerlifting vs. bodybuilding

eroja?

Niin.. Eli eikö molemmissa lajeissa rautaa nosteta minkä ehditään? Valtavia lihavuoria näkee ainakin molemmissa.

Mikä ero sitten on painonnostoon tähtäävällä harjoittelulla verrattuna kehonrakennukseen?

11

1170

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • apina tarkoitti

Tarkoitin kyllä, että mitä eroa on esim. toistojen ja sarjojen määrällä noissa lajeissa.

• Korsto

Voimanostajana teen isommilla romuilla, vähemmillä toistoilla, ja useammilla sarjoilla töitä, kuin kehonrakentaja.

Nostaessa pyrin aina mahdollisimman nopeaan suoritukseen, ja bodari taas vetää sitten samat liikkeet rauhallisemmin, ja "loppuun asti".

Mulla on treenin jälkeen "paukkuja" jäljellä, jos treenaan viisaasti, vastaavasti bodari vetelee viimesetkin tipat irti ittestään, jos aikoo olla menestyvä bodari.

Ja liike-arsenaali on yleensä sellainen, että bodari tekee takuulla useampia liikkeitä samalle lihakselle, kuin voimanostaja.

Saa olla eri mieltä, mutta mää ajattelisin näin..(ajattelu ei ole vahvin alani).

• wantteravaari
        Korsto kirjoitti:

Voimanostajana teen isommilla romuilla, vähemmillä toistoilla, ja useammilla sarjoilla töitä, kuin kehonrakentaja.

Nostaessa pyrin aina mahdollisimman nopeaan suoritukseen, ja bodari taas vetää sitten samat liikkeet rauhallisemmin, ja "loppuun asti".

Mulla on treenin jälkeen "paukkuja" jäljellä, jos treenaan viisaasti, vastaavasti bodari vetelee viimesetkin tipat irti ittestään, jos aikoo olla menestyvä bodari.

Ja liike-arsenaali on yleensä sellainen, että bodari tekee takuulla useampia liikkeitä samalle lihakselle, kuin voimanostaja.

Saa olla eri mieltä, mutta mää ajattelisin näin..(ajattelu ei ole vahvin alani).

bodaaja tekee raskailla painoilla pitkiä sarjoja...voimanostaja tekee raskailla painoilla lyhyitä sarjoja.

• ja painnonnostaja
        wantteravaari kirjoitti:

bodaaja tekee raskailla painoilla pitkiä sarjoja...voimanostaja tekee raskailla painoilla lyhyitä sarjoja.

ovat vahvempia kuin bodarit.

• puntti-karju
        ja painnonnostaja kirjoitti:

ovat vahvempia kuin bodarit.

Periaatteessa näin.Mutta onhan yksi tämän hetken suomen parhaimmistoon kuuluva bodari penkkipunnerruksen Euroopan mestari.Tosin reenasko penkkipunnerrukseen samaan aikaan kuin kehonrakennukseen on toinen asia.

Itse reenaan salilla toisinaan erään suomenmestari-bodarin kanssa ja hirveet romut sekin nostaa.Saa nähdä koska joudun nöyrtymään kaverin edessä ; )

• mutta menisikö
        puntti-karju kirjoitti:

Periaatteessa näin.Mutta onhan yksi tämän hetken suomen parhaimmistoon kuuluva bodari penkkipunnerruksen Euroopan mestari.Tosin reenasko penkkipunnerrukseen samaan aikaan kuin kehonrakennukseen on toinen asia.

Itse reenaan salilla toisinaan erään suomenmestari-bodarin kanssa ja hirveet romut sekin nostaa.Saa nähdä koska joudun nöyrtymään kaverin edessä ; )

noi bodarit läpi dopingtestistä?

• puntti-karju
        mutta menisikö kirjoitti:

noi bodarit läpi dopingtestistä?

Ammattilaiskehonrakennus,-ja voimanostokisoissa ei testata.Muitakin ammattiurheilulajeja on missä ei purkkiin joudu kusemaan.Kuka,mitä,missä,milloin ja missä lajissa käytetään päätelköön jokainen itse : )

• m.pieni
        puntti-karju kirjoitti:

Ammattilaiskehonrakennus,-ja voimanostokisoissa ei testata.Muitakin ammattiurheilulajeja on missä ei purkkiin joudu kusemaan.Kuka,mitä,missä,milloin ja missä lajissa käytetään päätelköön jokainen itse : )

on vaikka mitä voimannostajaa kehonrakentajaa,
        aloittelevat nuoret ihailevat heitä ja totuuden nimissä
        jätkät vetävät steroideja minkä ehtivät koska
        heidän kisoissaan ei tunneta douping testejä
        minusta helvetin väärin. koska steroidit ovat
        lääkkeitä joita lääkärit määräävät joten sama
        asia kun nuorisolle laittas esille jonkun narkkarin jota pääsevät ihaileen

• ja toiset timmejä

Voimanostajien idoli on Tony Halme eli läskiä pitää olla yhtä paljon ku lihaksia. Kehonrakentajat pyrkii taas alhaiseen rasvaprosenttiin. Keinolla millä hyvänsä...

• Grift

Painonnostossa pyritään saamaan nostettua mahdollisimman isoja painoja, kehonrakennuksessa taas pyritään saamaan mahdollisimman isot lihakset. Voimaharjoittelussa tehdään yleensä lyhyttä sarjaa isoilla painoilla ja kehonrakennustyyppisessä harjoittelussa taas tehdään yleensä pidempää sarjaa kevyemmillä painoilla. Tosin kyllähän kehonrakennusharjoittelussa käytetään myös isoja painoja, ilman niitä ei lihakset kasva.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      157
      5960
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      114
      5545
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      46
      5237
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      32
      3235
    5. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      55
      2789
    6. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      25
      2601
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      43
      2290
    8. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      23
      2090
    9. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      13
      1900
    10. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      15
      1811
    Aihe