Niin.. Eli eikö molemmissa lajeissa rautaa nosteta minkä ehditään? Valtavia lihavuoria näkee ainakin molemmissa.
Mikä ero sitten on painonnostoon tähtäävällä harjoittelulla verrattuna kehonrakennukseen?
powerlifting vs. bodybuilding
11
1170
Vastaukset
- pippelihiiri
Käytä sööötsiä, apina!
http://fi.wikipedia.org/wiki/Painonnosto
http://fi.wikipedia.org/wiki/Voimanosto
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kehonrakennus - apina tarkoitti
Tarkoitin kyllä, että mitä eroa on esim. toistojen ja sarjojen määrällä noissa lajeissa.
- Korsto
Voimanostajana teen isommilla romuilla, vähemmillä toistoilla, ja useammilla sarjoilla töitä, kuin kehonrakentaja.
Nostaessa pyrin aina mahdollisimman nopeaan suoritukseen, ja bodari taas vetää sitten samat liikkeet rauhallisemmin, ja "loppuun asti".
Mulla on treenin jälkeen "paukkuja" jäljellä, jos treenaan viisaasti, vastaavasti bodari vetelee viimesetkin tipat irti ittestään, jos aikoo olla menestyvä bodari.
Ja liike-arsenaali on yleensä sellainen, että bodari tekee takuulla useampia liikkeitä samalle lihakselle, kuin voimanostaja.
Saa olla eri mieltä, mutta mää ajattelisin näin..(ajattelu ei ole vahvin alani). - wantteravaari
Korsto kirjoitti:
Voimanostajana teen isommilla romuilla, vähemmillä toistoilla, ja useammilla sarjoilla töitä, kuin kehonrakentaja.
Nostaessa pyrin aina mahdollisimman nopeaan suoritukseen, ja bodari taas vetää sitten samat liikkeet rauhallisemmin, ja "loppuun asti".
Mulla on treenin jälkeen "paukkuja" jäljellä, jos treenaan viisaasti, vastaavasti bodari vetelee viimesetkin tipat irti ittestään, jos aikoo olla menestyvä bodari.
Ja liike-arsenaali on yleensä sellainen, että bodari tekee takuulla useampia liikkeitä samalle lihakselle, kuin voimanostaja.
Saa olla eri mieltä, mutta mää ajattelisin näin..(ajattelu ei ole vahvin alani).bodaaja tekee raskailla painoilla pitkiä sarjoja...voimanostaja tekee raskailla painoilla lyhyitä sarjoja.
- ja painnonnostaja
wantteravaari kirjoitti:
bodaaja tekee raskailla painoilla pitkiä sarjoja...voimanostaja tekee raskailla painoilla lyhyitä sarjoja.
ovat vahvempia kuin bodarit.
- puntti-karju
ja painnonnostaja kirjoitti:
ovat vahvempia kuin bodarit.
Periaatteessa näin.Mutta onhan yksi tämän hetken suomen parhaimmistoon kuuluva bodari penkkipunnerruksen Euroopan mestari.Tosin reenasko penkkipunnerrukseen samaan aikaan kuin kehonrakennukseen on toinen asia.
Itse reenaan salilla toisinaan erään suomenmestari-bodarin kanssa ja hirveet romut sekin nostaa.Saa nähdä koska joudun nöyrtymään kaverin edessä ; ) - mutta menisikö
puntti-karju kirjoitti:
Periaatteessa näin.Mutta onhan yksi tämän hetken suomen parhaimmistoon kuuluva bodari penkkipunnerruksen Euroopan mestari.Tosin reenasko penkkipunnerrukseen samaan aikaan kuin kehonrakennukseen on toinen asia.
Itse reenaan salilla toisinaan erään suomenmestari-bodarin kanssa ja hirveet romut sekin nostaa.Saa nähdä koska joudun nöyrtymään kaverin edessä ; )noi bodarit läpi dopingtestistä?
- puntti-karju
mutta menisikö kirjoitti:
noi bodarit läpi dopingtestistä?
Ammattilaiskehonrakennus,-ja voimanostokisoissa ei testata.Muitakin ammattiurheilulajeja on missä ei purkkiin joudu kusemaan.Kuka,mitä,missä,milloin ja missä lajissa käytetään päätelköön jokainen itse : )
- m.pieni
puntti-karju kirjoitti:
Ammattilaiskehonrakennus,-ja voimanostokisoissa ei testata.Muitakin ammattiurheilulajeja on missä ei purkkiin joudu kusemaan.Kuka,mitä,missä,milloin ja missä lajissa käytetään päätelköön jokainen itse : )
on vaikka mitä voimannostajaa kehonrakentajaa,
aloittelevat nuoret ihailevat heitä ja totuuden nimissä
jätkät vetävät steroideja minkä ehtivät koska
heidän kisoissaan ei tunneta douping testejä
minusta helvetin väärin. koska steroidit ovat
lääkkeitä joita lääkärit määräävät joten sama
asia kun nuorisolle laittas esille jonkun narkkarin jota pääsevät ihaileen
- ja toiset timmejä
Voimanostajien idoli on Tony Halme eli läskiä pitää olla yhtä paljon ku lihaksia. Kehonrakentajat pyrkii taas alhaiseen rasvaprosenttiin. Keinolla millä hyvänsä...
- Grift
Painonnostossa pyritään saamaan nostettua mahdollisimman isoja painoja, kehonrakennuksessa taas pyritään saamaan mahdollisimman isot lihakset. Voimaharjoittelussa tehdään yleensä lyhyttä sarjaa isoilla painoilla ja kehonrakennustyyppisessä harjoittelussa taas tehdään yleensä pidempää sarjaa kevyemmillä painoilla. Tosin kyllähän kehonrakennusharjoittelussa käytetään myös isoja painoja, ilman niitä ei lihakset kasva.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1575960
- 1145545
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h465237Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa323235- 552789
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue252601- 432290
- 232090
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta131900On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na151811