Ahvenanmaa eroaa EU:sta?

Hienoa

Ahvenanmaalla kiista itsemääräämis- ja itsehallinto-oikeuteen liittyvien asioiden hoidosta voi johtaa siihen, että Ahvenanmaa jättää hyväksymättä EU:n uuden perustuslain.

Toista kuin Suomen vätyshallituksen toiminta, joka tyytyy kaikkiin huononnuksiin mitä EU ehdottaa.

12

590

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kasaantuu

      Toivon, että Irlanti äänestää uutta perustuslakia vastaan. Silloin se ei astu voimaan EUssa.

      Mutta toisaalta olisi hyvä, jos Ahvenanmaa irroitettaisiin Suomesta. Se voisi toteutua helposti, jos EUn perustuslaki astuu voimaan.

      • tämähän

        on pelkkää kiristystä. Jos eivät saa omaa edustajaa EU:n parlamenttiin, niin äänestävät perustuslakia vastaan.


      • ei ole
        tämähän kirjoitti:

        on pelkkää kiristystä. Jos eivät saa omaa edustajaa EU:n parlamenttiin, niin äänestävät perustuslakia vastaan.

        EU:n jäsen ? Ja rahaa tulee.


      • sama...
        ei ole kirjoitti:

        EU:n jäsen ? Ja rahaa tulee.

        ...vaikka vetäisivät ahvananmaasta pohjatulpan irti ja antaisivat upota. Tai lahjotettaisiin ruottalaasille.

        Suomen sisäsiitoisin paikka. Lisäksi eivät maksa veroa suomelle, mutta suomen tuki kyllä kelpaa.

        Hyi hele*etti!


      • sama... kirjoitti:

        ...vaikka vetäisivät ahvananmaasta pohjatulpan irti ja antaisivat upota. Tai lahjotettaisiin ruottalaasille.

        Suomen sisäsiitoisin paikka. Lisäksi eivät maksa veroa suomelle, mutta suomen tuki kyllä kelpaa.

        Hyi hele*etti!

        Ahvenanmaa maksaa veronsa Suomeen eikä minnekään muualle.


      • Info-

    • Ahvenanmaalle

      ja jättää tämä paska suomettumispolitiikka muille, mutta olen liian vanha 61vee, ei enää viitsi, olisinpa ollut nuorempana fiksumpi.
      Ahvenanmaa on aiva ihana paikka, kerran lomareisulla ollut.

      • sinne

        vitun pelle!


      • ---
        sinne kirjoitti:

        vitun pelle!

        ---


    • Jumalan seurakunta Kristuks...

      Jos tämä tarkoittaa siis uutta perussopimusta ja se myös toteutuu, se olisikin aivan ihanaa ja mahtavaa.

      Oikein hyvä ahvenanmaalaiset, älkään missään nimessä luopuko itsemääräämisoikeudestanne toisin kuin typerykset manner-Suomessa.
      Pärjäätte aivan varmasti Jumalan ja Kristuksen avulla, sillä heillehän kuuluu ihan kaikki, joten heillä on mistä antaa.

      Ja jos pysytte ulkona uudesta perussopimuksen mukaisesta EU:sta, teille jonottaa kohta valtava määrä valkoisia kristittyjä asumaan ja töitä tekemään.
      Paljaille kallioluodoillekin olisi ehkä tulijoita mökkitarpeineen. Sekin on parempi paikka kuin perkeleen orjana tulevassa EU:ssa eikä tarvitse perkeleelle silloin verojakaan maksaa.

    • Vapauden kaipuu

      Tästä keskustelusta virisi mielenkiintoinen ajatusleikki.

      Jos Ahvenanmaa jättäytyisi ulos perussopimuksen mukaisesta EU:sta, niin mitäpä seuraisi jos, joku jonkun Suomen kunnan kuntalaiset päättäisivät enemmistöllä liittyä Ahvenanmaahan?
      Ensiksi Ahvenanmaahan voisi miettiä liittymistä ruotsinkielinen saaristokunta, sitten ruotsinkielisiä kuntia manner-Suomen rannikolta ja sitten ehkä suomenkielisiäkin kuntia.
      Ja entäpä jos jokin kunta haluaisikin liittyä Ruotsin yli suoraan Norjaan ja itäpuolelta taas joku Venäjään?

      Kuka tietää, miten mielenkiintoisia muodostelmia tässä vielä syntyy, kun Lapin läänin maaherra Pokkakin jo vilautteli Lapin pyrkimistä autonomiseen asemaan.

      • demokratia on palannut

        maahan!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      121
      2231
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      102
      1324
    3. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      314
      1033
    4. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      94
      994
    5. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      107
      990
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      85
      896
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      44
      690
    8. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      248
      677
    9. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      660
    10. Mikä elokuva kuvaa ikävöityä henkilöä ja sinua?

      Otsikossa aloitus.
      Ikävä
      50
      654
    Aihe