vatsankiristys leikkaukseen

torstaina

nyt alkaa olla jännitys huipussaan. torstaina saa heittää hyvästit riippuvatsalle.
asko salmelle olen menossa jyväskylään.

21

2452

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • De Lilah

Hei..Kävin myös J:kylässä Asko Samen käsittelyssä n.4 vuotta sitten ja päivääkään en ole katunut..on se niiiiin ihanaa ,kun pääsi siitä eroon,vaikka kaikki ei ymmärrä,että joku menee tuollaiseen toimenpiteeseen....en ole kertonut monellekkaan.

• jännä

Jännittää aivan he....tisti. Tosin omaa mahaa ei operoida yksityisellä. Vaan oman lääkärin kautta sain aikoinaan lähetteen. Itsellä takana 2 raskautta, sekä paluu vanhaan painoon. Tipusta on ollut reilu 20kg. Tän seurauksena vatsan kohdalla on vain tyhjä pussi. Ihana päästä eroon ihottumasta, sekä riippumahasta....

• kamalasti teille
        jännä kirjoitti:

Jännittää aivan he....tisti. Tosin omaa mahaa ei operoida yksityisellä. Vaan oman lääkärin kautta sain aikoinaan lähetteen. Itsellä takana 2 raskautta, sekä paluu vanhaan painoon. Tipusta on ollut reilu 20kg. Tän seurauksena vatsan kohdalla on vain tyhjä pussi. Ihana päästä eroon ihottumasta, sekä riippumahasta....

ja kertokaa bleace,mitä ne teki ja mitä komplikaatioita voi olla.ja mitä pitää seurata ..viikon jotain nestettäkö ? ja tuleeko veritulppa tms.mua kiinnostaa ja paljonko ottavat...läskiä veks?

• sitten
        kamalasti teille kirjoitti:

ja kertokaa bleace,mitä ne teki ja mitä komplikaatioita voi olla.ja mitä pitää seurata ..viikon jotain nestettäkö ? ja tuleeko veritulppa tms.mua kiinnostaa ja paljonko ottavat...läskiä veks?

mitä tehtiin ja kivuista ym.. uskon että muita kiinnostaa ketkä ovat menossa leikkaukseen.

• Saamaa leikkausta harkitseva
        sitten kirjoitti:

mitä tehtiin ja kivuista ym.. uskon että muita kiinnostaa ketkä ovat menossa leikkaukseen.

Hei, kiva jos raportoit tänne kuulumisesi. Onnea!

• jännä
        Saamaa leikkausta harkitseva kirjoitti:

Hei, kiva jos raportoit tänne kuulumisesi. Onnea!

Tosiaan 3h kesti leikkaus. Seuraavana päivänä leikkauksesta jo kotiutettiin. Oma haava on lonkasta lonkkaan, navan paikkaa on muutettu. Sekä vatsan peitteissä sisällä on ompeleita. Vatsalihaksiin ei koskettu, koska olivat hyvässä kunnossa. Jälkikivut on siis sen mukaiset. Nyt joudun 10 iltana pistää itseen ns. napapiikin, vertulppien estämiseksi. Ylös nousemiset sekä makuulleen meno on hankalaa vielä....tänään sain onneksi sen ihme veripussin ja letkun pois. Mikä keräsi vatsan sisältä nestettä/verta. Pikkuhiljaa joka päivä on helpompaa. Kävely on vielä köpöttelemistä...Kertokaa muutkin kokemuksia leikkauksesta, toipumisesta ym. Jos joku haluaa sähköpostein vaihtaa kuulumisia. Niin laittakaa s-posti osoite tänne :)

• apuva..
        jännä kirjoitti:

Tosiaan 3h kesti leikkaus. Seuraavana päivänä leikkauksesta jo kotiutettiin. Oma haava on lonkasta lonkkaan, navan paikkaa on muutettu. Sekä vatsan peitteissä sisällä on ompeleita. Vatsalihaksiin ei koskettu, koska olivat hyvässä kunnossa. Jälkikivut on siis sen mukaiset. Nyt joudun 10 iltana pistää itseen ns. napapiikin, vertulppien estämiseksi. Ylös nousemiset sekä makuulleen meno on hankalaa vielä....tänään sain onneksi sen ihme veripussin ja letkun pois. Mikä keräsi vatsan sisältä nestettä/verta. Pikkuhiljaa joka päivä on helpompaa. Kävely on vielä köpöttelemistä...Kertokaa muutkin kokemuksia leikkauksesta, toipumisesta ym. Jos joku haluaa sähköpostein vaihtaa kuulumisia. Niin laittakaa s-posti osoite tänne :)

Laitetaanko leikkauksen jälkeen jotain pusseja?

• jännä
        apuva.. kirjoitti:

Laitetaanko leikkauksen jälkeen jotain pusseja?

Sitä en tiedä tuleeko jokaisen leikkauksen yhteudessä dreeni pussia. Mutta mulle laitettiin, ja muutamassa vuorokaudessa keräs noin 200ml nestettä vatsan sisältä. Kamalahan se oli, mutta ilmeisen tärkeä?!

• -apuva-
        jännä kirjoitti:

Sitä en tiedä tuleeko jokaisen leikkauksen yhteudessä dreeni pussia. Mutta mulle laitettiin, ja muutamassa vuorokaudessa keräs noin 200ml nestettä vatsan sisältä. Kamalahan se oli, mutta ilmeisen tärkeä?!

pois, vai jätetäänkö se/ne kotiin? ja sattuuko poisottaminen? mulla on kerran otettu dreeni pois (nuualta) ja sattu ihan helvatisti.

• jännä
        -apuva- kirjoitti:

pois, vai jätetäänkö se/ne kotiin? ja sattuuko poisottaminen? mulla on kerran otettu dreeni pois (nuualta) ja sattu ihan helvatisti.

Maanantaina leikattiin, tiistaina pääsin kotia. Dreeni pussi jätettiin paikoilleen ma-to väliseksi ajaksi..... Tänään sain pussin onneksi pois. Ei se pois ottaminen varsinaisesti sattunut, mutta ikävältä tuntui. Pieni reikä vatsaan jäi, tai siis bikini rajan alle. Mikä on jo nyt melkein umessa, eikä vuotoakaan enää näytä olevan.

• asiaa harkitseva

maksaa jyväskylässä kyseinen leikkaus? Kuinka paljon töistä sairaslomaa? Uskallatteko suositella operaatiota? Kiitos paljon

• (äiti neljälle)

Minä olen myös menossa jyväskylään Rintamäelle repun poistoon,ja myös vatsalihakset ommellaan. leikkaus on toukokuussa ja nyt jo ihan paniikissa,,,

• jännä
        (äiti neljälle) kirjoitti:

Minä olen myös menossa jyväskylään Rintamäelle repun poistoon,ja myös vatsalihakset ommellaan. leikkaus on toukokuussa ja nyt jo ihan paniikissa,,,

Hyvin se menee, ekat 3 päivää oli ainakin itsellä kamalimmat. Mutta nyt alkaa jo tuntumaan paljon paremmalta. Ilmeisesti haavat ovat parantumassa vatsan sisältä, kutisee aivan hirveästi....

Te joille leikkaus on tehty. Kysyisin että kauanko turvotusta kesti? Viikkoja, kuukausia.....? Entäpä vatsan alueen tunto, palautuiko koskaan normaaliksi? Terkkari suositteli vyöhyketerapiaa, jahka haavat parantuvat....kulemma auttaa

• jänskätä

Rintamäki teki rintojenpienennyksen 4 vuotta sitten ja oli iso leikkaus,mutta nyt nätit tisut
        olisihan tuossa vatsarepussa minullakin tehtävää
        paljon muutes maksaa kyseinen leikkaus?

• kysäsisin

Että paljon ne ottaa nahkaa...ja läsää..2kg enempi vai miten sen arvioisi .Niinkun imussa litroja otetaan n2-3l

• (äiti neljälle)

Mun leikkaus maksaa 4100e .Korvaako kela yhtään mitään?

• hugeliini

Mun leikkaus maksaa 4100e .Korvaako kela yhtään mitään?

Tehdäänkö näitä leikkauksia julkisella puolella, mitkä on kriteerit ? Onko kenellekään tehty yhtä aikaa rintojen pienennyksen kanssa ?

• jännä
        hugeliini kirjoitti:

Tehdäänkö näitä leikkauksia julkisella puolella, mitkä on kriteerit ? Onko kenellekään tehty yhtä aikaa rintojen pienennyksen kanssa ?

Mullä kriteerit täytti jatkuva ihottuma navassa, sekä mahan alla. Tosiaan takana 2 raskautta sekä reilu 20kg painonpudotus. Sain noin vuosi sitten lähetteen leikkausjonoon.

• torstaina
        jännä kirjoitti:

Mullä kriteerit täytti jatkuva ihottuma navassa, sekä mahan alla. Tosiaan takana 2 raskautta sekä reilu 20kg painonpudotus. Sain noin vuosi sitten lähetteen leikkausjonoon.

elikkäs torstaina oli vatsan kiristys leikkaus ja vatsasta lähti 1040g ja kyljistä yhteensä 600g ja vatsalihakset ommelttiin yhteen oli ainakin 5cm erkaantuuneet toisistaan.
        perjantai päivä oli aika heikko olo mutta kipuja ei ollut oli hyvät lääkkeet ja kotia pääsin illalla. lauantaina olo oli jo parempi ja liikuin kotonakin ala kerrassa pariin otteeseen ensimmäinen suihku käynti oli vähän epämiellyttävä mut kyl se siitä.
        nyt sunnuntaina olo on jo tosi hyvä voi istua jo normaalisti ja olen tehnyt pieniä koti hommiakin mut mitään painavaa ei saa nostaa 6 vkoon vatsalihasten takia.
        tosiaan leikkaushan tehtiin jyväskylässä ja asko salmella maksoi 4150e ja on kyllä joka pennin arvoinen hoitajatkin oli niin ihania et ei olisi pois halunnut lähteä. suositelen kaikille ketkä tätä tarvitsee.

• jännä
        torstaina kirjoitti:

elikkäs torstaina oli vatsan kiristys leikkaus ja vatsasta lähti 1040g ja kyljistä yhteensä 600g ja vatsalihakset ommelttiin yhteen oli ainakin 5cm erkaantuuneet toisistaan.
        perjantai päivä oli aika heikko olo mutta kipuja ei ollut oli hyvät lääkkeet ja kotia pääsin illalla. lauantaina olo oli jo parempi ja liikuin kotonakin ala kerrassa pariin otteeseen ensimmäinen suihku käynti oli vähän epämiellyttävä mut kyl se siitä.
        nyt sunnuntaina olo on jo tosi hyvä voi istua jo normaalisti ja olen tehnyt pieniä koti hommiakin mut mitään painavaa ei saa nostaa 6 vkoon vatsalihasten takia.
        tosiaan leikkaushan tehtiin jyväskylässä ja asko salmella maksoi 4150e ja on kyllä joka pennin arvoinen hoitajatkin oli niin ihania et ei olisi pois halunnut lähteä. suositelen kaikille ketkä tätä tarvitsee.

Hieno kuulla että on noinkin hyvä olo :) Myös että kaikki meni hyvin...
        Itse olen eilen viimeksi ottanut kipulääkettä. Tein eilen suht "pitkän" kävelylenkinkin, sen jälkeen hiukan poltteli vatsaa. Mutta muuten tuntuu että kävely voimisti oloa todella paljon. Olo on nyt aikasta hyvä :)
        Tuliko sulle napaan itsestään sulavat tikit vaiko täytyykö poistaa? Multa poistetaan navasta tikit ensi torstaina. Nyt kun olen parina päivänä suihkussa suihkutellut napaa. Niin se näyttää yllättävänkin hyvältä, punotusta on mutta muuten ok. EEEN malta odottaa kun turvotus laskee, ja pääsee housuostoksille :D

• pois
        jännä kirjoitti:

Hieno kuulla että on noinkin hyvä olo :) Myös että kaikki meni hyvin...
        Itse olen eilen viimeksi ottanut kipulääkettä. Tein eilen suht "pitkän" kävelylenkinkin, sen jälkeen hiukan poltteli vatsaa. Mutta muuten tuntuu että kävely voimisti oloa todella paljon. Olo on nyt aikasta hyvä :)
        Tuliko sulle napaan itsestään sulavat tikit vaiko täytyykö poistaa? Multa poistetaan navasta tikit ensi torstaina. Nyt kun olen parina päivänä suihkussa suihkutellut napaa. Niin se näyttää yllättävänkin hyvältä, punotusta on mutta muuten ok. EEEN malta odottaa kun turvotus laskee, ja pääsee housuostoksille :D

navassa on minullakin tikit mitkä poistetaan torstaina, muualla on sulavat tikit.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      63
      15570
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      28
      3589
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      277
      2451
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      128
      1773
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      129
      1484
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      379
      1435
    7. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1223
    8. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      13
      1163
    9. Onko PS kaaoksessa?

Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P
      Perussuomalaiset
      76
      952
    10. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      115
      905
    Aihe