Kuinka paljon auton hakemisesta kannattaa maksaa?

Juha Laitinen

Kyselin Saksasta autoja hakevista liikkeistä, kuinka paljon he veloittavat tilauksena tehtävästä auton etsimisestä ja hakemisesta. Tähän mennessä halvin tarjous on 1200 euroa, joka sisältää auton tuonnin Suomeen, tullauksen ja rekisteröintikulut, eli auto on täällä täysin käyttövalmis. Kauppaan ei tarvitse sitoutua etukäteen vaan päätöksen voi tehdä vasta Suomessa auton nähtyään ja kokeiltuaan. Tuo 1200e kuulostaa silti aika paljolta ja koko Saksasta tuomisen etu menee äkkiä tuohon summaan. Kuinka paljon auton hakeminen maksaisi, jos lähtisi itse Saksaan? Ja onko jollain halvempaa samanlaista liikettä tiedossa, jonka perimät kulut olisivat vieläkin "edullisemmat"? Vai kannattaisiko vaan maksaa tuo 1200 euroa ja säästyä omalta vaivalta..?

Ja haettava auto on muuten Volvo V40 2.0T tai T4, jos sillä nyt jotain merkitystä on tässä asiassa..

Kiitoksia vastauksistanne!

-J-

16

4055

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mr T

Ei maksa kun laivamatkat juna tai bussi. Käy katsomassa: www.bytbil.com, www.byt.se/bil/ vertaa hintoja. Itse hain Ruotsista koska hinta on sama kun Saksassa mutta auto siistimpi ja varustetaso on pohjoismaihin tarkoitettu.
      Kyllähän jostain mobile.de löytää halpoja yksilöitä mutta harvemmin saat juuri sen. Kannattaa hakea kyseisin auton keskihintaa ja ruveta vertailemaan niitä. Tosiasia on se että jos on joku todella edullinen muiden joukossa niin onhan siihen joku syy. Mikäköhän se on???

• vaurio

Monasti suhteettoman pieni verrattuna siihen kuinka paljon se vaikuttaa hintaan. Itse säästin n.3000€ kun otin auton jossa on takaluukussa ja puskurissa painauma, mitään ei tarvinnut uusia. Ja tullissakin saa pienen alennuksen kun autossa on todettu vaurio.

• Aki

1200 kuulostaa oikein hyvältä noilla ehdoilla, kuka tuolla hinnalla tarjoaa?

• tietää

Kuka tarjoaa tuota palvelua? Infoa taululle, kiitos.

CD

• Juha Laitinen
        tietää kirjoitti:

Kuka tarjoaa tuota palvelua? Infoa taululle, kiitos.

CD

Liike, joka lupasi tuohon hintaan auton hakea noilla ehdoilla on Ilpo Peltonen Oy Turussa. Sieltä kannattaa siis kysellä.

Tuota Ruotsista tuomista olen itsekin miettinyt, mutta vertailujeni mukaan hinnat ovat siellä kuitenkin jonkun verran kalliimpia kuin Saksassa, enkä puhu nyt niistä Mobilen halvimmista hinnoista. Mutta varteenotettava vaihtoehto Ruotsi on, sinne on helpompi lähteäkin. Asiaa täytyy siis puntaroida edelleen..:)

-J-

• timo

olen lähettänyt toistakymmentä autoa kavereille ja sukulaisille. hintaan 750 euroa kappale. homma toimii vain kun ihmiset joille olen tuonut tuntevat minut ja luottavat. eli käyn kaupasta hakemassa kärryn ja vien satamaan laivaan. eu-todistuksen olen hakenut samaan hintaan. rahti about 350, todistus 70, tankillinen polttoainetta 60, kilvet 70, eli mulle jää 200,-

• aut

Siis haetko vain sukulaisille ja kavereille, vai mainostitko juuri itseäsi halpana autonvälittäjänä? 750 e kuulostaa kyllä hyvältä saksaa puhumattoman korvaan. Mitenkäs maksut hoidetaan? Oletko erikoistunut tiettyihin merkkeihin?

kiinnostunut

• timo
        aut kirjoitti:

Siis haetko vain sukulaisille ja kavereille, vai mainostitko juuri itseäsi halpana autonvälittäjänä? 750 e kuulostaa kyllä hyvältä saksaa puhumattoman korvaan. Mitenkäs maksut hoidetaan? Oletko erikoistunut tiettyihin merkkeihin?

kiinnostunut

ei ollut tarkoitus mainostaa sen kummemmin, halusin vain heittää hintahaarukkaa. en tuo kuin erittäin tutuille ihmisille, kun en viitsi alkaa vakuuttelemaan itseni luotettavuudesta. tutut tuntee ja luottaa.

halvimmalla pääsee kun hakee itse. ryanairilla johonkin sopivan kokoiseen kaupunkiin. taksilla autokauppaan. johonkiin vakavasti otettavaan eli sellaiseen, joka myy max. 5 vuotta vanhoja autoja. esim vw audi merkkiliike. ko. kaupoissa puhutaan englantia. no prob. jos ei saa autoo heti mukaan yöksi ETAP tai FORMULA hotelliin, tai johonkin majataloon max. 50 euroa yö. myyjän kanssa voi sopia siirtokilvistä satamaan. pyydä keltaisia (halvemmat). laivamatka maksaa alle 300 esim superfastilla auto ja matkustaja.

ei muutaku äijät reissuun, ei oo tosiaan mitään taidetta auton osto saksasta. jos joku lappu puuttuu, niitä voi hommata jälkikäteen. kuhan nyt ainakin saat auton mukana Fahrzeubriefin ja Abmeldebescheinigungin niin ei voi paljoa enää mennä pieleen.

• timo
        aut kirjoitti:

kiinnostunut

ei ollut tarkoitus mainostaa sen kummemmin, halusin vain heittää hintahaarukkaa. en tuo kuin erittäin tutuille ihmisille, kun en viitsi alkaa vakuuttelemaan itseni luotettavuudesta. tutut tuntee ja luottaa.

halvimmalla pääsee kun hakee itse. ryanairilla johonkin sopivan kokoiseen kaupunkiin. taksilla autokauppaan. johonkiin vakavasti otettavaan eli sellaiseen, joka myy max. 5 vuotta vanhoja autoja. esim vw audi merkkiliike. ko. kaupoissa puhutaan englantia. no prob. jos ei saa autoo heti mukaan yöksi ETAP tai FORMULA hotelliin, tai johonkin majataloon max. 50 euroa yö. myyjän kanssa voi sopia siirtokilvistä satamaan. pyydä keltaisia (halvemmat). laivamatka maksaa alle 300 esim superfastilla auto ja matkustaja.

ei muutaku äijät reissuun, ei oo tosiaan mitään taidetta auton osto saksasta. jos joku lappu puuttuu, niitä voi hommata jälkikäteen. kuhan nyt ainakin saat auton mukana Fahrzeubriefin ja Abmeldebescheinigungin niin ei voi paljoa enää mennä pieleen.

miksei mun juttu tuu näkyviin???

• v40 fan

On kyseenalaista kannattaako V40 hakea Saksasta,kun lisäät hintaan kulut,verot ja vaivat. Ruotsi ja jopa Suomi voi olla parempi vaihtoehto. Itse löysin Suomesta sopivan käytetyn huomioiden hinta/laatusuhde. Katsoppa hyviä vinkkejä ja linkkejä osoitteesta www.ajovalo.net. Menestystä auton hankintaan.

• Realisti

Unohda koko homma. Ei tule niin paljon halvemmaksi että hommassa olisi mitään mieltä. Ensinnäkin tiedätkö mihin hintaan noita oikeasti yksityiset ihmiset Suomessa myyvät. Ruotsissa on hyvä tarjonta ja lähellä mutta kun hinnat taas pompsahtavat verrattuna Saksaan. Mobile.de:ssä halvimmat ovat täysiä rytökasoja. Ota myös huomioon se että löytyykö sopiva=EHJÄ helposti esim. Saksasta. Matkat, vaatimuksenmukaisuustodistus, 2*kilvet, rahdit, syömiset, yöpymiset, bensat ym. Säästö jos homma nyt edes onnistuu on olematon. Tuontiautojen arvostus pienempi. 95% varmuudella hukka reissu.

• Speed

Kuinka ihmeessä sitten olen myynyt kaikki 3 Saksasta hakemaani Audia 1000-2000 euron voitolla Suomessa eteenpäin?

Joka tapauksessa kannattaa hakea Saksasta tai Ruotsista. Vaikkei tulisikaan halvemmaksi. Vaihtoautojen varastot kiskurikauppiailla kasvavat ja käytettyjen arvo putoaa.

• Realisti
        Speed kirjoitti:

Kuinka ihmeessä sitten olen myynyt kaikki 3 Saksasta hakemaani Audia 1000-2000 euron voitolla Suomessa eteenpäin?

Joka tapauksessa kannattaa hakea Saksasta tai Ruotsista. Vaikkei tulisikaan halvemmaksi. Vaihtoautojen varastot kiskurikauppiailla kasvavat ja käytettyjen arvo putoaa.

Puhut puuta heinää! Siis kannattaa hakea auto jonka jälleenmyyntiarvo tiedätään jo nyt huonommaksi kuin vastaavan Suomiauton vaikka se ei tulisikaan halvemmaksi?? Kenelle se tulee halvemmaksi?? On kumma juttu kun täällä vähänkään arvostelee tuonnin järkevyyttä niin ensimmäisinä viesteihin vastaavat jo mukamas monia maahan voitolla tuoneita henkilöitä...Heh heh.

• Speed
        Realisti kirjoitti:

Puhut puuta heinää! Siis kannattaa hakea auto jonka jälleenmyyntiarvo tiedätään jo nyt huonommaksi kuin vastaavan Suomiauton vaikka se ei tulisikaan halvemmaksi?? Kenelle se tulee halvemmaksi?? On kumma juttu kun täällä vähänkään arvostelee tuonnin järkevyyttä niin ensimmäisinä viesteihin vastaavat jo mukamas monia maahan voitolla tuoneita henkilöitä...Heh heh.

Hei oikeesti, ei ollut puuta eikä heinää. Voi olla ettei palkkaa tule jos hakee auton Saksasta kaupasta. Mäpä ostan suoraan yksityisiltä. Suosittelen muillekin! Kaupasta ei saa mitään ilmaiseksi!

Okei, Saksassa pitää asua että pääsee parhaisiin tarjouksiin käsiksi!

• Jari
        Realisti kirjoitti:

Ihan Ojalan laskuopillahan tuo selviää,ei tarvitse edes pitkää matikkaa.

http://www.bilweb.se

Vain tyhmä ja laskutaidoton ostaa Volvon Suomesta.

• Aila

Haimme itse auton saksasta kesäkuun alussa. Auton pakolliset maksut ovat noin 330 euroa. Olimme miehen kanssa kaksistaan reissussa to-su. Matka- ja majoituskulut olivat kahdelta noin 650 euroa eli yhteensä noin 1.000 euroa.

Lensimme Ryanairilla, jatkoimme lentokenttäbussilla Hampuriin ja sieltä edelleen junalla Gifhorniin. Auton toimme ajamalla Tanskan ja Ruotsin kautta ja Tukholmasta päivälaivalla Turkuun.

Auton hakuohjeita ja tuonnin hintatietoja löytyy osoitteesta www.sompsa.fi

Autonhaku ja lomamatka kannattaa ehdottomasti yhdistää, jos vain aikaa on. Auton siirtokilvillä saa ajella 2 viikkoa euroopassa samaan rahaan...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi teki aloitteen?

😃 häh
      Ikävä
      109
      4286
    2. Onko kaivattusi ulkoisesti

paremman vai huonomman näköinen kuin exäsi? 🪤
      Ikävä
      78
      3496
    3. Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?

Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?
      Ikävä
      83
      3350
    4. Karhuryhmä

Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?
      Jämsä
      25
      3249
    5. Just alkoi ottamaan päähän

Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk
      Ikävä
      22
      3242
    6. Mitä kaikkea sä

Olisit valmis tekeen mun eteen vielä? Vai oletko mitään?
      Ikävä
      72
      2916
    7. Raisionkaaren koira hyökkäys

Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim
      Raisio
      64
      2797
    8. "Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"

Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m
      Maailman menoa
      45
      2790
    9. Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti

Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.
      Ikävä
      85
      2569
    10. Autolla törmäilijä

Kuka törmäili yläkouluikäiseen pyöräilijään?
      Jämsä
      9
      2472
    Aihe