Olisiko kellään mitään kokemuksia tai tietoa kyseisestä autosta?
Kaikenlainen tieto kiinnostaisi.
Eroaako miten paljon normaalista ML:stä, siis mitä on samaa?
Kiitoksia jo etukäteen!
MB ML 55 AMG
20
8241
Vastaukset
- ainakin
polttoaineen osalta huikeat ja epämieluisat. Järkevämpiäkin vaihtoehtoja olemassa.
Jo tiedossa nuo käyttökulut.
Tarvitsen maasturin ja haluaisin että se on tehokas ja hyvillä varusteilla.
Ajoa tulee vuodessa vain n.10000-15000, joten ei oikein tuo dieselikään kannata.
Jos vaan jollain olisi kokemuksia, niin kuuntelisin mielelläni- ,,,
Vastataan nyt tähänkin.
Itse asiassa Jeepin 3.7 litran kuutoskone Cherokeessa kuluttaa pari litraa satasella enemmän maantieajossa. Isommmat Jeepit kuluttaa vielä enemmän. Kokemusta on.
Myös VW Tuareq vie pienimmälläkin bensakoneella enemmän kuin ML55 AMG, samoin kaikki Porsche Cayannet, ainakin tilastojen mukaan. BMW taitaa olla ainoa, jonka isot maasturit on bensakuluissa taloudellisempia.
ML55 vie nätisti ajettuna 10-12 litraa satasella maantiellä. Kaupunkiajosta en osaa sanoa. En aja pelkkää kaupunkiajoa niin paljoa että voisin mitata. Kulutusmittari näyttää mitä tahansa 16 ja 40 litran väliltä. Veikkaisin että vie karvan alle 20 litraa satasella.
Kyllä sitä bensaa kulumaankin saa, jos haluaa. 150 km/h nopeuksissa ML55 kuluttaa jo yli 15 litraa satasella.
Mutta kukapa AMG:n hankkii, jos etsii taloudellista ja järkevää käyttöautoa... - tye
,,, kirjoitti:
Vastataan nyt tähänkin.
Itse asiassa Jeepin 3.7 litran kuutoskone Cherokeessa kuluttaa pari litraa satasella enemmän maantieajossa. Isommmat Jeepit kuluttaa vielä enemmän. Kokemusta on.
Myös VW Tuareq vie pienimmälläkin bensakoneella enemmän kuin ML55 AMG, samoin kaikki Porsche Cayannet, ainakin tilastojen mukaan. BMW taitaa olla ainoa, jonka isot maasturit on bensakuluissa taloudellisempia.
ML55 vie nätisti ajettuna 10-12 litraa satasella maantiellä. Kaupunkiajosta en osaa sanoa. En aja pelkkää kaupunkiajoa niin paljoa että voisin mitata. Kulutusmittari näyttää mitä tahansa 16 ja 40 litran väliltä. Veikkaisin että vie karvan alle 20 litraa satasella.
Kyllä sitä bensaa kulumaankin saa, jos haluaa. 150 km/h nopeuksissa ML55 kuluttaa jo yli 15 litraa satasella.
Mutta kukapa AMG:n hankkii, jos etsii taloudellista ja järkevää käyttöautoa...Haista perse mulla ml 420 maantie ajossa rajotusten mukaan 9,2 l satkulla. elkää kirjoitelko juttuja perseaukiset kun ette tiedä ml mersusta mitään. sen harvat saa ssen harvat saa vai saavuttaa....
- nyh nyh
tye kirjoitti:
Haista perse mulla ml 420 maantie ajossa rajotusten mukaan 9,2 l satkulla. elkää kirjoitelko juttuja perseaukiset kun ette tiedä ml mersusta mitään. sen harvat saa ssen harvat saa vai saavuttaa....
nuori kloppin kaasujalka toimii kuulemaan vähän eri tavalla... ja kiroilee entistä enemmään
- ,,,
Moi,
Itsellä on ollut pari vuotta kyseinen lentävä tiiliskivi.
Moottori on sama kuin kaikissa muissakin vapaastihengittävissä 55 AMG -malleissa. 347hv ja todella kivasti vääntöä. Auto oli maailman nopein maasturi (6,8s 0-100km/h)viimeiseen valmistusvuoteensa asti, jolloin tittelin nappasi Porsche Cayanne turbo. ML 55 AMG:tä valmistettiin noin 12000 kappaletta vuosina 2000-2003. Yli puolet autoista myytiin jenkkeihin. Suurin osa autoista on joko 2000 tai 2001 -mallisia.
Moottori on käsityönä koottu AMG:n tehtaalla, mutta kokoajan nimilaattaa ei autosta valitettavasti löydy. AMG-mekaanikot signeerasivat moottorinsa vasta 2003 vuodesta eteenpäin.
Muutenhan auto on kasattu Alabamassa. Moottorin lisäksi vaihteisto, alusta ja sisusta poikkeavat tavallisesta ML:stä.
Varusteita on perusversioita huomattavasti enemmän: xenon-valot, lasinen kattoluukku, puhvelinnahkapenkit, sisätilan puusomisteet mustaa pähkinäpuuta yms. USA-versioon ei saanut rahallakaan muita lisävarusteita kuin CD-levyjen vaihtajan. Eurooppa-versiossa myös navigaattori taisi olla lisävaruste.
Varsinkin vanhemmat, ennen vuotta 2001 tehdyt tavalliset ML:t ovat karun ja muovisen oloisia sisältä AMG:hen verrattuna.
Samaa normaaliin ML:ään on oikeastaan hyvin vähän. lähinnä pikku nippelit auton sisällä. Omasta olen joutunut vaihtamaan toisen katalysaattorin ja alapallonivelet, kummatkin olivat erilaiset kuin perusmalleissa. Varaosat maksavat siis enemmän. Toisaalta niitä tarvitaan vähemmän, koska AMG-versioissa tuntuu olevan vähemmän ongelmia kuin tavallisissa ML:issä. Jenkkien keskustelufoorumeissa ainakin näin väittävät.
Vaikka auto kulkee ihan riittävästi on se silti sivistynyt ja mukava auto. Alusta on tanakka, mutta ei liian kova. Ei huoju kaarteissa, kuten kerran kokeilemani 320 ML. Ainoa "vika" autossa omasta mielestäni on vähän liian kevyt ja tunnoton ohjaus. Alennusvaihteetkin autosta löytyy, joten kai sillä uskaltaa maastoonkin mennä, itse ei ole peltoa ja mökkikalliota pahemmissa paikoissa käynyt.
Jos kilometrejä ei kerry vuosittain hirveästi suosittelen ilman muuta ML 55 AMG:tä. Paljon enemmän autoa, mutta vain vähän kalliimpi kuin tavallisempi ML. Uutenahan AMG:n hinnalla (155 000 euroa) sai kaksi tavallista ML:ää.Onko tuo osien saatavuus suomesta minkälainen vai joutuuko tilaamaan aina ulkomailta?
Minkalainen noissa on tuo neliveto järjestelmä?- ,,,
Juzekki kirjoitti:
Onko tuo osien saatavuus suomesta minkälainen vai joutuuko tilaamaan aina ulkomailta?
Minkalainen noissa on tuo neliveto järjestelmä?Veholta saa kaiken. Varmaan useimmista muistakin korjaamoista. Vaihdatutuin ne alapallonivelet ihan paikallisessa pajassa. He tilasivat osat Saksasta ja ne tulivat parissa päivässä. Hinnat on oikeastaan kaikkialla Euroopassa samat, joten nettitilaaminen kannattaa ainoastaan USA:sta. ebay.com on yllättävän hyvä paikka. Kaikkea näyttää löytyvän.
Jenkeistä olen tilannut sähköikkunoiden namikat, jotka ovat yksi ML-maastureiden "tyyppivioista". Painikkeet hajoaa ennemmin tai myöhemmin kaikissa -2002 tehdyissä autoissa. Toinen tyyppivika on avaimien kaukosäädön toiminta. Kannattaa varmistaa, että molempien avaimien kaukosäädöt toimii.
Vanhassa ML-sarjassa on yleisesti ongelmana juuri ne muutaman kympin pikkuosat, jotka ovat jenkkialihankkijoiden huonoa laatua. Kaikki iso ja kallis kyllä kestää, jos autosta pitää huolta. Ainakin omassa on kestänyt. Yhtään varoitusvaloa ei ole mittaristossa ostamisen ja välittömästi tehdyn ison huollon jälkeen syttynyt, vaikka varoitusvalojen jatkuva palaminen on tavallisissa ML:ssä yleinen ongelma. Tutun tuttavan uutena hankittu ML350 vilautteli koko ensimmäisen vuoden ajan säännöllisesti check the engine -valoa, ja auto kävi huollossa kahden viikon välein.
Yleisistä huoltohinnoista en osaa sanoa oikein sanoa mitään. Tietysti isoon moottoriin uppoaa enemmän öljyä kuin pieneen ja tulppia menee kerralla 16, mutta muuten pyöritään mielestäni ihan normaaleissa hinnoissa.
Neliveto on jatkuva. ESP:n saa pois napista jos haluaa sudittaa (kalliit) renkaat loppuun. Autossa on myös erillinen alennusvaihteisto, joka menee päälle napista. Ajettavuus on sen jälkeen maastossa hyvin samanlaista kuin esim. Jeep Grand Cherokeessa. Eli omat hermot ja auton rengastus rajoittavat etenemistä enemmän kuin auton ominaisuudet. Mitä kautta olette muuten omanne hankkineet?
Ostaneet ihan Suomesta vai haettu Saksasta?
Osaisitteko suositella luotettavaa autonvälittäjää jonka kautta kannattaisi hommata auto saksasta?- ,,,
Juzekki kirjoitti:
Mitä kautta olette muuten omanne hankkineet?
Ostaneet ihan Suomesta vai haettu Saksasta?
Osaisitteko suositella luotettavaa autonvälittäjää jonka kautta kannattaisi hommata auto saksasta?Muuttoautona toin omani jenkeistä. Joten en osaa suositella ketään. Vasta vuoden päästä saan itsekin auton myydä...
Sama se kai on mistä ostaa. Yksilöstä ja hinnastahan se aina on kiinni. Saksan tuonneissa saattaa tosin olla katalysaattoriongelma muualta tuotuja akuutimpi. Suurimoottorisilla autoilla ajetaan Saksassa lujempaa kuin muualla, joten isomoottoristen autojen katalysaattorit paukkuu Saksan autoissa nopeammin. Tämä on auton merkistä ja mallista riippumaton juttu. Koskee kaikkia tehomoottoriautoja.
ML55:n molempien puolien katalysaattorit on Veholla noin 3000 euroa työt. Eli kannattaa saksanautoista varmistaa että katit on jo vaihdettu.
Voi olla myös niin, että vuoden vaihteen verouudistus nosti veron osuutta isomoottorisissa tuontiautoissa sen verran, että ML55:n voi saada Suomesta jo edullisemmin kuin Saksasta uitettuna.
- ,,..,,,
Itse kävin kyseisen mallin koeajamassa ja myös 420CDI:n. Jotenkin tuntui tuo moottori liian isolta tuohon autoon, tarkemmin en osaa kuvailla. Sisämelu oli mielestäni myös varsin merkittävä (molemmissa, ei varmaankaan eroa äänieristyksissä) tuon hintaluokan autossa ja itseäni ainakin rupesi kyrpimään. Toki sama ongelma vaivaa 95% autoista. Itse päädyin lopuilta saman merkin Ässään ja en voi kuin kehua. Alustan saa myös nostettua muistaakseni noin 3cm yhdellä napin painalluksella jos tarvii hieman pahemmalla tiellä ajaa. Eihän tuo tietenkään maasturia vastaa, mutta itsellä ei mitään ongelmia ole tullut mökkitielläkään. Käy ihmeessä koeajamassa ja päätä sitten. Jos kyseiseen malliin päädyt niin ota 4Matic. Toimii loistavasti talvella.
- ,,,
Totta tuo suurempi sisämelu. Moottorin lisäksi 285 leveät renkaat aiheuttavat ylimääräistä ääntä. Jos haluaa hiljaisen ja hienostuneen ajopelin ML ei ole oikea valinta. AMG:n moottoriäänet toisaalta kuuluvat mielestäni asiaan. Olinkin luullut, että V8:n murinaa on tarkoituksella jätetty vähän kuuluviin, mutta jos muissa ML:issä on sama ongelma niin taisin olla tässä asiassa väärässä.
Itse tarvitsen usein ja paljon tavarankuljetustilaa. Sitä ML tarjoaa enemmän ja helpommin käytettävässä muodossa kuin farmarit tai muut maasturit. Esim. BMW X5:n tavaratila on naurettavan pieni auton kokoon nähden. Ihmisillä on eri tarpeet, muutenhan autoja ei olisi kuin yhtä korimallia. ,,, kirjoitti:
Totta tuo suurempi sisämelu. Moottorin lisäksi 285 leveät renkaat aiheuttavat ylimääräistä ääntä. Jos haluaa hiljaisen ja hienostuneen ajopelin ML ei ole oikea valinta. AMG:n moottoriäänet toisaalta kuuluvat mielestäni asiaan. Olinkin luullut, että V8:n murinaa on tarkoituksella jätetty vähän kuuluviin, mutta jos muissa ML:issä on sama ongelma niin taisin olla tässä asiassa väärässä.
Itse tarvitsen usein ja paljon tavarankuljetustilaa. Sitä ML tarjoaa enemmän ja helpommin käytettävässä muodossa kuin farmarit tai muut maasturit. Esim. BMW X5:n tavaratila on naurettavan pieni auton kokoon nähden. Ihmisillä on eri tarpeet, muutenhan autoja ei olisi kuin yhtä korimallia.Onko kellään muuten kokemuksia kyseisestä autosta kärryn vedossa?
- Ei kokemusta, mutta...
Juzekki kirjoitti:
Onko kellään muuten kokemuksia kyseisestä autosta kärryn vedossa?
...vetelen työkseni 3000 - 3500 kg kokonaismassaisia kärryjä pikapeilla ja halppismaastureilla = 80-luvun maastureilla, pakuilla ja kevytkuorma-autoilla.
Enimmillään moottoritehoa löytyy 140 hepoa, eikä väännöissäkään ole hurraamista. Silti en koskaan ole täysilläkään kuormilla tien tukkona.
Joten jos aiot noudattaa liikennesääntöjä (perävaunun kanssa max mopeus 80 km/h) niin aika turha on kysymyksesi. Kyllä tuon luokan auton täytyy noissa nopeuksissa olla kelvollinen vetäjä!
Itse vetelen kärryä 60 - 80 tkm vuodessa, joten etköhän sinä noilla ajomäärilläsi, joista ilmeisesti vain osa on vaunun vetoa, selviä oikein hyvin.
Mukavaa matkaa! Ei kokemusta, mutta... kirjoitti:
...vetelen työkseni 3000 - 3500 kg kokonaismassaisia kärryjä pikapeilla ja halppismaastureilla = 80-luvun maastureilla, pakuilla ja kevytkuorma-autoilla.
Enimmillään moottoritehoa löytyy 140 hepoa, eikä väännöissäkään ole hurraamista. Silti en koskaan ole täysilläkään kuormilla tien tukkona.
Joten jos aiot noudattaa liikennesääntöjä (perävaunun kanssa max mopeus 80 km/h) niin aika turha on kysymyksesi. Kyllä tuon luokan auton täytyy noissa nopeuksissa olla kelvollinen vetäjä!
Itse vetelen kärryä 60 - 80 tkm vuodessa, joten etköhän sinä noilla ajomäärilläsi, joista ilmeisesti vain osa on vaunun vetoa, selviä oikein hyvin.
Mukavaa matkaa!Kyllähän siis tehojen puolesta kyseisellä vehkeellä vetää kärrin kanssa vaikka kahtasataa ja varmasti on hyvä veturina.
Se lähinnä kiinnostaa että onko porukka käyttänyt kyseistä mallia veturina minkä verran ja mitenkä esim. kulutus nousee kärry perässä tai onko ollut mitään ongelmia tai huomioitavaa asiassa.
Ei minullakaan ole tarkoitus kärryn kanssa yli 80-90km\h ajelle, mutta ilman kärryä olisi kiva että autossa olisi tehoja turvallisiin ohituksiin ja että ei tarvitsisi aina selkä kyyryssä kiihdytellä. Kun tarkoitus on että edes toinen autoista olisi tehokas, niin minun mielestäni se on järkevämpää sijoittaa tähän maasturiin jolla tulee muuten vähän ajoa vuosittain.
Ja kun ei saa alv:tä vähennettyä autosta niin en minä mitään pick-uppia rupea ostamaan.
Lisäksi henkilöitä tulisi sopia 5 ja noissa diesel maastureissa tuo 900e diesel vero ei ole järkevä maksaa 10tkm\vuosi ajomäärällä.Juzekki kirjoitti:
Kyllähän siis tehojen puolesta kyseisellä vehkeellä vetää kärrin kanssa vaikka kahtasataa ja varmasti on hyvä veturina.
Se lähinnä kiinnostaa että onko porukka käyttänyt kyseistä mallia veturina minkä verran ja mitenkä esim. kulutus nousee kärry perässä tai onko ollut mitään ongelmia tai huomioitavaa asiassa.
Ei minullakaan ole tarkoitus kärryn kanssa yli 80-90km\h ajelle, mutta ilman kärryä olisi kiva että autossa olisi tehoja turvallisiin ohituksiin ja että ei tarvitsisi aina selkä kyyryssä kiihdytellä. Kun tarkoitus on että edes toinen autoista olisi tehokas, niin minun mielestäni se on järkevämpää sijoittaa tähän maasturiin jolla tulee muuten vähän ajoa vuosittain.
Ja kun ei saa alv:tä vähennettyä autosta niin en minä mitään pick-uppia rupea ostamaan.
Lisäksi henkilöitä tulisi sopia 5 ja noissa diesel maastureissa tuo 900e diesel vero ei ole järkevä maksaa 10tkm\vuosi ajomäärällä.Niin tämä vain yleisenä perusteluna miksi olen kyseisestä ajoneuvosta kiinnostanut, vaikka kyllä tiedän hyvin että nuo pikupit ja vanhat maasturitkin siihen hommaan sopivat ja riittävät erinomaisesti.
Kiitos kuitenkin asiallisesta mielipiteestäsi.
Ja turvallisia kilometrejä kärryn kanssa sekä ilman kärryä :)
Juha- Lentämällä perässä
Juzekki kirjoitti:
Onko kellään muuten kokemuksia kyseisestä autosta kärryn vedossa?
Tubessa on video, missä G 63 AMG nyppää Knaussin suurimman telimatkailuvaunun 9,2 sek 0-100 km/h.
- jjj2
ajaako joku 2001 mallista ML mersua?
- fdfffd
vikalistojen kärjessä 1999-2002.
- Ostan_ML55AMG_2001
Siis lopputulos on mikäli noin 13 litran kulutus ei haittaa niin hyvä auto?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491195Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä231131Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111070- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73869