JEESUS JA LAKI
Matt. 5:17-20
--
5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
5:20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.
--
3.
Vain kuolemas on turvani,
veresi puhtauteni,
vapauteni vaivas.
Kuoleman vangin lunastit,
Jumalan kanssa sovitit,
aukeni rauhan taivas.
Saan porteista nyt pyhimpään
ja taivaan iloon ylimpään
luo Jumalani tulla,
se toivo nyt on mulla.
(Virsi 316:3)
Vuorisaarna/Jeesus ja laki, Matt.5:17-20
18
354
Vastaukset
Jumalan sana on lakia ja evankeliumia.
Laki ilmaisee Jumalan pyhän tahdon ja kurittaa meitä Kristuksen luo (Room, 3:24).
Evankeliumi on iloinen sanoma Jumalan armosta, joka tarjotaan meille Kristuksessa (Lk. 2:10-11).
Näitä ei pidä sekoittaa toisiinsa.
Laki on erotettava evankeliumista.
Ihmisen omat yritykset ja teot eivät kelpaa Jumalalle.
Evankeliumiin ei tule sekoittaa mitään vaatimusta tai ihmisiltä edellytettävää suoritusta. Evankeliumissa jaetaan ilmaiseksi ja ilman ehtoja Jumalan armoa ja pelastuksen lahjaa.
Jokainen ihminen on ainoastaan armon kohde ja kutsuttu lahjan vastaanottajaksi.
Lainomainen uskonnollisuus on sukua juutalaisuudelle; se vaatii uskomisen vakuudeksi tiettyjä suorituksia ja näyttöjä.
Sellainen uskonnollisuus on kovaa, ankaraa ja ilotonta.
Älkäämme siis rakennelko Jumalan työn ja omien suoritusten yhteisoppeja (synergismi). Tyytykäämme ainoastaan yksin hänen armoonsa.
Meidänkin eteen on Jeesus Kristus kuvattu ristiinnaulittuna (Gal. 3:1).- ja evankeliumista
Psalmi
ja evankeliumista kirjoitti:
Psalmi
"....te ette ehdi loppuun käydä Israelin kaupunkeja, ennen kuin ihmisen poika tulee (Matt. 10:23).
Sanot: "Mutta Jeesushan ei tullut, hänen profetiansa ei toteutunut, kuinka hän sitten myöhemminkään palaisi...".
--
"Israelin kaupungeilla" tarkoitetaan enemmän kuin Galilean tai Juudean kaupunkeja.
"Ihmisen Pojan tuleminen" tarkoittaa Ihmisen Pojan tulemista "kirkkaudessaan kaikkien enkelien kanssa" (Matt. 25:31).- pieni ,,,,,
Tapio522 kirjoitti:
"....te ette ehdi loppuun käydä Israelin kaupunkeja, ennen kuin ihmisen poika tulee (Matt. 10:23).
Sanot: "Mutta Jeesushan ei tullut, hänen profetiansa ei toteutunut, kuinka hän sitten myöhemminkään palaisi...".
--
"Israelin kaupungeilla" tarkoitetaan enemmän kuin Galilean tai Juudean kaupunkeja.
"Ihmisen Pojan tuleminen" tarkoittaa Ihmisen Pojan tulemista "kirkkaudessaan kaikkien enkelien kanssa" (Matt. 25:31).ajoitusvirhe. Eikä toteunutkaan ennustukset.
Voihan asiat aina tarkoitushakuisesti kääntää mihin suuntaan vain, koska totuus on kuin viiltävä veitsi, sitä ei kestä. On helpompi elää valheessa ja uskoa utopioihin.
On vain yksi pelastuskallio, Jumala itse, ja muuta ei ole. pieni ,,,,, kirjoitti:
ajoitusvirhe. Eikä toteunutkaan ennustukset.
Voihan asiat aina tarkoitushakuisesti kääntää mihin suuntaan vain, koska totuus on kuin viiltävä veitsi, sitä ei kestä. On helpompi elää valheessa ja uskoa utopioihin.
On vain yksi pelastuskallio, Jumala itse, ja muuta ei ole.Kirjoitit: "ihmisen poika" pienillä alkukirjaimilla.
Tarkoititko tällä jotain?
---
Jeesuksen toisesta tulemuksesta Raamatussa puhutaan hyvin paljon!
Raamattu päättyykin sanoihin:
"Totisesti, minä tulen pian.Amen, tule, Herra Jeesus" (Ilm. 22:20).- Pekka II
Tapio522 kirjoitti:
--
"Ihmisen Pojan tuleminen" tarkoittaa Ihmisen Pojan tulemista "kirkkaudessaan kaikkien enkelien kanssa" (Matt. 25:31).toteutuvat eri tavalla, kuin mitä me ajattelemme.
Opetuslapset eivät todellakaan ehtinnet viedä
evankeljumia koko silloiseen Palestiinaan, vaan
vainot alkoivat kohta seurakunnan perustamisen jälkeen.
Seurakunta hajoitettiin ja juutalaiset karkoitettiin
maasta temppelin hajoittamisen jälkeen.
Nyt lähes 2000-vuoden kuluttua evankeljumin sanomaa viedään jälleen Israeliin, mutta juutalaisten vastustus on edelleen kovaa. Vieläkin siellä on monia kaupunkeja,
joissa ei ole julistettu evankeljumin sanomaa.
Tämä vaan puhuu meille siitä,että Jeesuksen toinen tulemus on lähellä, sillä elämme nyt sitä aikaa,
josta Jeesus ennusti:
"Kun laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien
rakkaus".
Länsimaiden moraali on kohta samalla tasolla, kuin
mitä se oli muinaisen Rooman valtakunnan hajoa-
misen aikaan. - ei ole Jeesus
Tapio522 kirjoitti:
Kirjoitit: "ihmisen poika" pienillä alkukirjaimilla.
Tarkoititko tällä jotain?
---
Jeesuksen toisesta tulemuksesta Raamatussa puhutaan hyvin paljon!
Raamattu päättyykin sanoihin:
"Totisesti, minä tulen pian.Amen, tule, Herra Jeesus" (Ilm. 22:20).VT:llä ja UT:llä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.
VT:n ennustama messias:
Jes: 11 ei ole Jeesus kirjoitti:
VT:llä ja UT:llä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.
VT:n ennustama messias:
Jes: 11Sanot: "... koska Jeesus ei ollut Daavidin sukua".
--
Jeesuksen Kristuksen, Daavidin pojan, Aabrahamin pojan, syntykirja.
Lue Matt. 1. luku!- nimierkki.
ja evankeliumista kirjoitti:
Psalmi
Ja hän sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Jumalan valtakunnan tulevan voimassansa". Mark.9
Menkää siis ja tehkää kaikki (valtakunnan) kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."Matt.28
Nämä kaksitoista Jeesus lähetti sanoen; Älköön tienne viekö pakanain luokse, älkääkä menkö mihinkään samarialaisten kaupunkiin, vaan menkää Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö.Matt.10
Tämä kaikki toteutui apostolien aikana Jeesuksen sanojen mukaisesti. Paavali sai saman evankeliumin julistamiseen pakanoille uuden käskyn Kristukselta ja tämä käsky piti sisällään sanoman armosta.Paavali oli toista maata verrattuna muihin apostoleihin,joiden käskynä oli ollut kastaa, omien sanojensa mukaan Paavali oli "siirretty" tähän valtakuntaan,
"joka on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan." Kol.1
Pakanoiden Paavalilla oli uusi tehtävä: Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan.
Varsinainen valtakunta tuli valmiiksi apostolien työn seurauksena ja Paavalin tehtävä oli jatkaa evankeliumin julistusta pakanoiden keskuuteen. - vastauksesta
Tapio522 kirjoitti:
Sanot: "... koska Jeesus ei ollut Daavidin sukua".
--
Jeesuksen Kristuksen, Daavidin pojan, Aabrahamin pojan, syntykirja.
Lue Matt. 1. luku!Olen kyllä lukenut useastikin. Sukuluettelo päättyy Joosefiin. Joosef ei ollut Jeesuksen isä.
Kaiken lisäksi sukuluettelon Joosef ei edes tarkoita Jeesuksen isäpuolta, vaan Jaakobin toiseksi nuorinta poikaa. - ei ole
nimierkki. kirjoitti:
Ja hän sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Jumalan valtakunnan tulevan voimassansa". Mark.9
Menkää siis ja tehkää kaikki (valtakunnan) kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."Matt.28
Nämä kaksitoista Jeesus lähetti sanoen; Älköön tienne viekö pakanain luokse, älkääkä menkö mihinkään samarialaisten kaupunkiin, vaan menkää Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö.Matt.10
Tämä kaikki toteutui apostolien aikana Jeesuksen sanojen mukaisesti. Paavali sai saman evankeliumin julistamiseen pakanoille uuden käskyn Kristukselta ja tämä käsky piti sisällään sanoman armosta.Paavali oli toista maata verrattuna muihin apostoleihin,joiden käskynä oli ollut kastaa, omien sanojensa mukaan Paavali oli "siirretty" tähän valtakuntaan,
"joka on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan." Kol.1
Pakanoiden Paavalilla oli uusi tehtävä: Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan.
Varsinainen valtakunta tuli valmiiksi apostolien työn seurauksena ja Paavalin tehtävä oli jatkaa evankeliumin julistusta pakanoiden keskuuteen.lähettänyt Paavalia minnekään. He eivät ole koskaan tavanneetkaan.
Paavali on kiero vallantavoittelija ja anastaja, joka ei tullut toimeen edes Jerusalemin ns. isosten kanssa, joihin kuuluivat Jaakob vanhurskas, Keefas = Pietari sekä Johannes.
Paavali saarnasi " toista" Jeesusta. Teki Jeesuksesta Jumalan.
Paavali tunnustaa itsekin, ettei hän esitä levittävänsä sanomaa historiallisesta Jeesuksesta
siitä ihmisestä, jonka Jaakob, Pietari ja Johannes tunsivat henkilökohtaisesti.
Hän päinvastoin tunnustaa toisessa korintolaiskirjeessä, että Jerusalemin yhteisö julistaa " toista Jeesusta" nimierkki. kirjoitti:
Varsinainen valtakunta tuli valmiiksi apostolien työn seurauksena ja Paavalin tehtävä oli jatkaa evankeliumin julistusta pakanoiden keskuuteen.nimierkki: "Nämä kaksitoista Jeesus lähetti sanoen; Älköön tienne viekö pakanain luokse, .."Matt.10
...Tämä kaikki toteutui apostolien aikana Jeesuksen sanojen mukaisesti. Paavali sai saman evankeliumin julistamiseen pakanoille..."
---
Mitähän nyt yrität sanoakkaan?
Eikö apostolit mielestäsi toimineetkaan pakanoitten keskuudessa?
--
Apt. 1:8-11
--
1:8 vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".
1:9 Kun hän oli tämän sanonut, kohotettiin hänet ylös heidän nähtensä, ja pilvi vei hänet pois heidän näkyvistään.
1:10 Ja kun he katselivat taivaalle hänen mennessään, niin katso, heidän tykönänsä seisoi kaksi miestä valkeissa vaatteissa;
1:11 ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."
--
Ennen taivaaseen astumistaan Jeesus lupasi opetuslapsilleen Pyhän Hengen sanoen:
"...te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".- nimierkki.
Tapio522 kirjoitti:
nimierkki: "Nämä kaksitoista Jeesus lähetti sanoen; Älköön tienne viekö pakanain luokse, .."Matt.10
...Tämä kaikki toteutui apostolien aikana Jeesuksen sanojen mukaisesti. Paavali sai saman evankeliumin julistamiseen pakanoille..."
---
Mitähän nyt yrität sanoakkaan?
Eikö apostolit mielestäsi toimineetkaan pakanoitten keskuudessa?
--
Apt. 1:8-11
--
1:8 vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".
1:9 Kun hän oli tämän sanonut, kohotettiin hänet ylös heidän nähtensä, ja pilvi vei hänet pois heidän näkyvistään.
1:10 Ja kun he katselivat taivaalle hänen mennessään, niin katso, heidän tykönänsä seisoi kaksi miestä valkeissa vaatteissa;
1:11 ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."
--
Ennen taivaaseen astumistaan Jeesus lupasi opetuslapsilleen Pyhän Hengen sanoen:
"...te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".että varsinainen Valtakunta tuli valmiiksi tässä...
"menkää Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö.Matt.10
...lisäksi katson että nämä Jeesuksen sanat Valtakunnan toteutumisesta täytyy uskoa todeksi ja tapahtuneeksi jo uskon vuoksi...
"Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Jumalan valtakunnan tulevan voimassansa". Mark.9 - Pekka II
nimierkki. kirjoitti:
että varsinainen Valtakunta tuli valmiiksi tässä...
...lisäksi katson että nämä Jeesuksen sanat Valtakunnan toteutumisesta täytyy uskoa todeksi ja tapahtuneeksi jo uskon vuoksi...
"Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Jumalan valtakunnan tulevan voimassansa". Mark.9valmiiksi silloin, kun Jeesus huusi ristillä:
Se on täytetty.
Tie Jumalan valtakuntaan avattiin silloin ja se
on näkymätön valtakunta:
Luuk 17:20
"Ja kun fariseukset kysyivät Häneltä, milloin Jumalan valtakunta on tuleva, Hänvastasi heille ja sanoi: Ei Jumalanvaltakunta tule nähtävällä tavalla.
Jumalan valtakunta on sisäiseti teissä." nimierkki. kirjoitti:
että varsinainen Valtakunta tuli valmiiksi tässä...
"Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Jumalan valtakunnan tulevan voimassansa". Mark.9nimierkki, miten selität Jeesuksen sanat apostoleilleen:
"...te tulette olemaan minun todistajani....aina MAAN ÄÄRIIN saakka"?- Jeesus
Pekka II kirjoitti:
valmiiksi silloin, kun Jeesus huusi ristillä:
Se on täytetty.
Tie Jumalan valtakuntaan avattiin silloin ja se
on näkymätön valtakunta:
Luuk 17:20
"Ja kun fariseukset kysyivät Häneltä, milloin Jumalan valtakunta on tuleva, Hänvastasi heille ja sanoi: Ei Jumalanvaltakunta tule nähtävällä tavalla.
Jumalan valtakunta on sisäiseti teissä."sanonut ristillä myöskin:
- olla myös
Tapio522 kirjoitti:
nimierkki, miten selität Jeesuksen sanat apostoleilleen:
"...te tulette olemaan minun todistajani....aina MAAN ÄÄRIIN saakka"?jälkikäteen tehty lisäys.
- tuossa
Tapio522 kirjoitti:
nimierkki, miten selität Jeesuksen sanat apostoleilleen:
"...te tulette olemaan minun todistajani....aina MAAN ÄÄRIIN saakka"?kyseessä valtakunnan rajojen ulkpuolelle jäävä pakanoiden alue?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433634Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!4473340Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan302959Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!852013- 1031642
- 1461579
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541400- 1141374
Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.361113Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l61035