Metroliikenne poikki

HKL:n uhri

Yliajo pysäytti metroliikenteen 7.3.2008 kello 14:40-16.00.

Itse menin Kaisaniemen metroasemalle (itään päin) kello 14:45. Kuulutukset olivat koko tänä aikana "Metroliikenne on myöhässä aikatalusta teknisen vian takia." Missään vaiheessa ei kerrottu, kuinka kauan vika kestää ja vian todellista syytä.

Klo 15:30 metro alkoi lopulta liikkumaan - ei suinkaan idän puoleista raidetta, vaan läntistä. Kaisaniemen matkustajia ei informoitu kuulutuksin eikä valotauluin, että metro kulkee läntistä raidetta itään. Osa matkustajista portaiden alapäässä näki tämän ja siirtyi oikealle puolelle asemaa. Sen sijaan suurin osa matkustajista ei tiennyt metron kulkevan toista raidetta - valotaulussakin luki idän puolella "vuosaareen..." vaikka metro meni lännen puoleista raidetta.

Itse missasin ensimmäisen metron, hyppäsin toiseen koska ensimmäinen otti matkustajia kyytiin ja jatkoi itään päin matkaa. Kuinkahan kauan matkustajat odottivat Kaisaniemessä idänpuoleisella raiteella turhaan?

Jätin korvausvaateen HKL:lle menetetystä vapaa-ajasta (45 minuuttia, 37,5 euroa (1 h / 50e)). Mikäli kieltäytyvät rahallisesta korvauksesta, ilmoitin muuttavani sen suoraan matkalipun arvoksi ja matkustavani sen edestä liputta.

Toivon, että muutkin matkustajat tekevät samoin.

Riittävä informaatio olisi vaikuttanut siihen, että olisin siirtynyt käyttämään bussia 58 ja päässyt sillä itään sen sijaan, että seisoin metrolaiturilla 45 minuuttia turhaan.

3

254

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • majeure

force majeure, ei korvausta.

• hellanduudelis

sentään ,ompa sinua potkittu päähän todella törkeästi ,voiko ihminen kestää tuota luhistumatta!Varmaankin menet hakemaan saikkua lekurilta yms!

• Ei midist

Ei kai toi nyt niin vahingollista ollut, et korvauksia voi vaatia. Älkää ihmiset vallitako pikku asioista. Olin ite duunista tulossa idästä päin ja meni ehkä 45min pidempää päästä himaa. Eikä se midist, ehkä mua surettaa enemmän se joka aiheuuti koko hässäkän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1576
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1413
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1279
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      71
      1259
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      76
      1189
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1173
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      972
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      177
      865
    Aihe