Ei kiroilussa ole mitään pahaa. Fariseukset pitävät kiroilua syntinä koska ovat ulkopäin hyeskaita mutta joiden sisältäpäin täynnä saastaa (Matt.23:27)
Antaa Jeesuksen näyttää mallia:
Matt.23:17
"Te tyhmät ja sokeat!"
Matt.23:33
"Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?"
Joh.2:15
Ja hän teki nuorista ruoskan ja ajoi ulos pyhäköstä heidät kaikki lampaineen ja härkineen ja kaasi vaihtajain rahat maahan ja työnsi heidän pöytänsä kumoon. ... Silloin hänen opetuslapsensa muistivat, että on kirjoitettu: "Kiivaus sinun huoneesi puolesta kuluttaa minut."
Matt.16:23
Mutta hän kääntyi ja sanoi Pietarille: "Mene pois minun edestäni, saatana; sinä olet minulle pahennukseksi...
Kiroilu ei ole Raamatussa synti. Kirosanoissa ei ole sinänsä mitään pahaa. Kaikki puhe johon liittyy pahat aikomukset on pahaa, ja puhe johon liittyy hyvät aikomukset on hyvää. Kiroilu on sivuseikka. Kiroilu ei ehkä ole hyvä tapa, mutta sitä ei ole kielletty, eikä se ole syntiä.
Onko kiroilu syntiä
13
5182
Vastaukset
- as4
Kyllä kiroilu on syntiä. Miksi edes kysyt?
- mikä on syntiä
ei kiroilu itsessään. Jos sanoja - ja muitakin asioita - raiskataan, silloin se on 'syntiä':
Se on vähän sama kuin kahvikuppeja käytettäisiin kukkamaljakoina, lautasia kiekkoina haulikkoammunnassa, kihveleitä puuporanterinä ja hammasharjoja vessaharjoina. Keittiön pöytää kirveen aluspuuna, olkkaria autotallina, telkkaria tikkatauluna, mattoja polttopuina takassa, sohvia keittiön leikkuulautana, sänkyjä kusilaarina, parkettia luistinratana. Ymmärrättekö? On välineitä ja niillä omat käyttötarkoituksensa, mutta jos niitä käytetään väärin, niitä ei voi enää käyttää alkuperäiseen tarkotukseensa: ihminen on aika avuttomassa tilassa sen jälkeen.
-jos ne jotka kehittelevät "kotitalousrobotteja", jotka toimisivat sumealla logiikalla (niinkuin monissa maissa nykyään kehitellään), jos ne opettaisivat ne robottinsa ymmärtämään niitä "kosmisia ilmiöitä", jotka toistuvat joka asiassa, niin ne robotit oppisivat nopeasti tuottamaan uutta informaatiota tyhjästä ja tulisivat nykyihmisiä paljon inhimillisemmäksi - voisi jopa käydä niin että J:la toteaisi että "kappas vaan, nämä robotithan ovat paljon parempia kuin nuo ihmiset; taidampa valkata nämä robotit Taivaaseen jä jättää ihmiset oman rypemään omassa 9askassaan."
-pitäisi kai sanoa, että "mutta todellisuudessa ei robotit voisi koskaan oppia niitä kosmisia ilmiöitä", mutta en sano, koska sanoihan Bill Gateskin aikoinaan(1981), että "640 kb:n muisti riittää kaikkeen tiedonkäsittelytarpeeseen" ja IBM:n hallituksen jäsen Thomas Watson(1943) että "maailma tarvitsee enintään viisi tietokonetta" ja H.M. Warner Warner Brothersista(1927) "Kuka helvetissä haluaisi kuulla näyttelijöiden puhetta?!?" ja Daimler Bentzin hallituksen puheenjohtaja(1917) "Autoista ei koskaan synny massamarkkinoita, koska niihin ei riitä kuljettajia" ja USA:n presidentti Rutherford Birchard Hayes (1800 luvulla) "Puhelin on hieno keksintö, mutta kuka sellaista haluaisi käyttää?"
-Joten yrittäkääs nyt vähä ees tsempata, uskovaiset...ettei käy niin, että Herra valitseekin nuo inhimillistyneet robotit ihmisten sijaisiksi ;-)
Nimittäin ÄLKÄÄ LUULKO ettei Herra antaisi noille roboteille elävää sielua - jos Hän toteaa ihmiset, joiden oli määrä tulla eläviksi, henkisesti kuolleiksi. Herralla on kaikki valta, turha ihmisen mussuttaa vastaan jos Herra valitseekin robotit perimään oman Valtakuntansa.
-Se on teistä kiinni, ihmiset.
- dasrhestmd7k
oliko muuta?
- **viivi**
Kyllä se on. Siksi, koska ketä sinä kutsut silloin, kun kiroilet ? Kutsut pimeyden valtoja tavallaan avuksi tai tueksi tai mitä nyt sitten tarkoitatkin.
Jos kutsut Jeesusta, on hän puolellasi.
Vihollinenkin on valmiina vastaamaan sulle.
Kumpi sua kiinnostaakaan enemmän ?
Kumpaan sä haluat luottaa ?
Kiroilu ei nouse Jumalan lapsen mielestä, sieltä ei nouse pahaa palvovia sanoja. Ja se on luonnollisella tavalla tapahtuvaa, ei säännön sanomaa tai lain kirjaimesta. Meidän puheemme vaikuttaa se henki, joka meissä asuu.- tekijöillä
ei ole mitään merkitystä.
- Raamatusta löytyy
tekijöillä kirjoitti:
ei ole mitään merkitystä.
vastaus tähänkin. Eli siis kiroilu ON syntiä:
Ef. 4:29 Mikään rietas puhe älköön suustanne lähtekö, vaan ainoastaan sellainen, mikä on rakentavaista ja tarpeellista ja on mieluista niille, jotka kuulevat.
Kol. 3:8 Mutta nyt pankaa tekin pois ne kaikki: viha, kiivastus, pahuus, herjaus ja häpeällinen puhe suustanne. - ihmisestä tai kirjasta
Raamatusta löytyy kirjoitti:
vastaus tähänkin. Eli siis kiroilu ON syntiä:
Ef. 4:29 Mikään rietas puhe älköön suustanne lähtekö, vaan ainoastaan sellainen, mikä on rakentavaista ja tarpeellista ja on mieluista niille, jotka kuulevat.
Kol. 3:8 Mutta nyt pankaa tekin pois ne kaikki: viha, kiivastus, pahuus, herjaus ja häpeällinen puhe suustanne.ulkoapäin, ole Herran silmissä mikään teko. Jos suusi lakkaa kiroamasta, mutta silmäsi ei, tai kätesi tekemästä syntiä, mutta sydämesi ei, silloin muiden ihmisten silmissä loistat kuin Naantalin aurinko, mutta Herralle koko olemuksesi löyhkää kuin eläimen raato.
Mutta jos sydämestäsi, koko sydämestäsi, tahdot toteuttaa Herran kaikki Toiveet, silloin Herra alkaa puhua sinulle kuin synnittömälle: olkoonkin että ulkoisesti tekisit vielä syntejä.
-äläkä pyrikään ikinä korjaamaan ulkoisesti mitään syntejäsi, ainoa keiltä ne silloin piilotat on sinä itse ja muut: mutta Herra ei arvioi ihmisiä ulkoisten seikkojen perusteella lainkaan. Sen takia paras olisi jatkaa kaikkien entisten syntiesi tekemistä kunnes itse huomaat ne synnit.
Mutta korjaa itsesi ulkoisesti, niin et enää tunne syntiä: hah, olet silloin juuri se sokea sokeiden taluttaja! Juurikin,
Juurikin,
Juurikin,
Juurikin se, josta Jeesus Kristus puhui! Ei Hän oikeastaan muuta pyrkinyt opettamaankaan kuin tuota, sisältä päin muuttumista. -Eihän??
Entä onko joku sitä mieltä, että minä olisin joku joka ei koskaan olisi syntisiä tekoja tehnyt?? Sitten kun kuolette, niin käykääs tsekkaamassa paikallisesta youtubesta millaisen elämän minä olen nähnyt. Miten minä voisin edes teoriassa selittää Herran - Kaikki_Valtiaan - Universumin Luojan - Tahtoa, jos en ymmärtäisi mitä on synti? Entä miksi minua ei "huimaa" ollenkaan??
-Ei sokea pysty opettamaan lapsia lukemaan.
-Kertoisitko, miksi Jeesus kuoli ristillä sovittaakseen ihmisten synnit? Mitä se tarkoittaa?? Entä miksi rukoillaan - kyllähän Herra tietää mitä sinä tahi minä aiomme rukoilla jo ennenkuin veivataan ensimmäistä sanaa? Hups, sanoinko vahingossa 'veivataan'? -Ei ollut tarkoitus. - .."Eräs"..
ihmisestä tai kirjasta kirjoitti:
ulkoapäin, ole Herran silmissä mikään teko. Jos suusi lakkaa kiroamasta, mutta silmäsi ei, tai kätesi tekemästä syntiä, mutta sydämesi ei, silloin muiden ihmisten silmissä loistat kuin Naantalin aurinko, mutta Herralle koko olemuksesi löyhkää kuin eläimen raato.
Mutta jos sydämestäsi, koko sydämestäsi, tahdot toteuttaa Herran kaikki Toiveet, silloin Herra alkaa puhua sinulle kuin synnittömälle: olkoonkin että ulkoisesti tekisit vielä syntejä.
-äläkä pyrikään ikinä korjaamaan ulkoisesti mitään syntejäsi, ainoa keiltä ne silloin piilotat on sinä itse ja muut: mutta Herra ei arvioi ihmisiä ulkoisten seikkojen perusteella lainkaan. Sen takia paras olisi jatkaa kaikkien entisten syntiesi tekemistä kunnes itse huomaat ne synnit.
Mutta korjaa itsesi ulkoisesti, niin et enää tunne syntiä: hah, olet silloin juuri se sokea sokeiden taluttaja! Juurikin,
Juurikin,
Juurikin,
Juurikin se, josta Jeesus Kristus puhui! Ei Hän oikeastaan muuta pyrkinyt opettamaankaan kuin tuota, sisältä päin muuttumista. -Eihän??
Entä onko joku sitä mieltä, että minä olisin joku joka ei koskaan olisi syntisiä tekoja tehnyt?? Sitten kun kuolette, niin käykääs tsekkaamassa paikallisesta youtubesta millaisen elämän minä olen nähnyt. Miten minä voisin edes teoriassa selittää Herran - Kaikki_Valtiaan - Universumin Luojan - Tahtoa, jos en ymmärtäisi mitä on synti? Entä miksi minua ei "huimaa" ollenkaan??
-Ei sokea pysty opettamaan lapsia lukemaan.
-Kertoisitko, miksi Jeesus kuoli ristillä sovittaakseen ihmisten synnit? Mitä se tarkoittaa?? Entä miksi rukoillaan - kyllähän Herra tietää mitä sinä tahi minä aiomme rukoilla jo ennenkuin veivataan ensimmäistä sanaa? Hups, sanoinko vahingossa 'veivataan'? -Ei ollut tarkoitus...joka ihmettelee sitä sujuvuutta, millä suollat tekstiä.
Kyllä meille Raamatussa sanotaan, että "KAIKKI ovat syntiä tehneet",niin ettemme me luule SINUAKAAN synnittömäksi.
Sitten alat antaa neuvoja, miten tulisi tai ei tulisi menetellä, että olisi Jumalalle mieliksi.
Mutta minä sanon, että jos esim. SINÄ tahdot "toteuttaa Herran kaikki toiveet",niin kuin SINÄ ne käsität ja kuten kirjoitat, saat olla aivan varma, ettet siihen koskaan kykene.
AINOA Jumalalle kelpaava teko on USKOA Jeesukseen Kristukseen, pyytää syntejään anteeksi ja ottaa HÄNET Herrakseen ja vapahtajakseen. Silloin saa ARMOSTA syntinsä anteeksi ja Pyhän Hengen, joka vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen.
Jumalan omia ovat ne, jotka elävät Kristuksessa ja Hänen täytetyssä työssään. Pyhä Henki vaikuttaa esim. sinussa, ettet enää HALUA kiroilla tai tehdä muutakaan, minkä tiedät vääräksi.
Jos kuitenkin teet, kyllä Hän heti muistuttaa siitä ja saat tunnonvaivoja tekemisistäsi niin, että sinulle tulee pakottava tarve siltä seisomalta pyytää anteeksi ja tehdä parannus.
Itse ei itseään muuttaa voi. Sen tekee Jumala.
Mikä se sellainen neuvo oli, että "paras olisi jatkaa kaikkien entisten syntiesi tekemistä, kunnes itse huomaat ne synnit." Ei VOI olla totta!!! Kaikkea sitä neuvotaankin.
Se, että "palvelee" Jumalaa, täytyy myös näkyä elämäntavoissa. Kuten jo mainitsin, ITSE ei pysty tapojaan korjaamaan.Sen vaikuttaa Pyhä Henki. TAHTO päästä synneistään kuitenkin tulee olla.
No, samoilla linjoilla ollaan kuitenkin. JEESUS ON JO TEHNYT KAIKEN! ME otamme vastaan ja sanomme "KYLLÄ!" Jeesukselle. - sielua,
.."Eräs".. kirjoitti:
..joka ihmettelee sitä sujuvuutta, millä suollat tekstiä.
Kyllä meille Raamatussa sanotaan, että "KAIKKI ovat syntiä tehneet",niin ettemme me luule SINUAKAAN synnittömäksi.
Sitten alat antaa neuvoja, miten tulisi tai ei tulisi menetellä, että olisi Jumalalle mieliksi.
Mutta minä sanon, että jos esim. SINÄ tahdot "toteuttaa Herran kaikki toiveet",niin kuin SINÄ ne käsität ja kuten kirjoitat, saat olla aivan varma, ettet siihen koskaan kykene.
AINOA Jumalalle kelpaava teko on USKOA Jeesukseen Kristukseen, pyytää syntejään anteeksi ja ottaa HÄNET Herrakseen ja vapahtajakseen. Silloin saa ARMOSTA syntinsä anteeksi ja Pyhän Hengen, joka vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen.
Jumalan omia ovat ne, jotka elävät Kristuksessa ja Hänen täytetyssä työssään. Pyhä Henki vaikuttaa esim. sinussa, ettet enää HALUA kiroilla tai tehdä muutakaan, minkä tiedät vääräksi.
Jos kuitenkin teet, kyllä Hän heti muistuttaa siitä ja saat tunnonvaivoja tekemisistäsi niin, että sinulle tulee pakottava tarve siltä seisomalta pyytää anteeksi ja tehdä parannus.
Itse ei itseään muuttaa voi. Sen tekee Jumala.
Mikä se sellainen neuvo oli, että "paras olisi jatkaa kaikkien entisten syntiesi tekemistä, kunnes itse huomaat ne synnit." Ei VOI olla totta!!! Kaikkea sitä neuvotaankin.
Se, että "palvelee" Jumalaa, täytyy myös näkyä elämäntavoissa. Kuten jo mainitsin, ITSE ei pysty tapojaan korjaamaan.Sen vaikuttaa Pyhä Henki. TAHTO päästä synneistään kuitenkin tulee olla.
No, samoilla linjoilla ollaan kuitenkin. JEESUS ON JO TEHNYT KAIKEN! ME otamme vastaan ja sanomme "KYLLÄ!" Jeesukselle.vaan robotit.
- Vai "eivät...
sielua, kirjoitti:
vaan robotit.
...ihmiset tarvitse sielua".
Kuulehan sinä robottifani! TIEDÄTKÖ, mikä sielu on, ja mitä se "pitää sisällään"? JOS tietäisit, et kirjoittaisi noin.
Ihminen ei olisi IHMINEN ilman sielua. Ota selvää asioista, ennenkuin kirjoitat noita tyhmyyksiäsi. - olet?
Vai "eivät... kirjoitti:
...ihmiset tarvitse sielua".
Kuulehan sinä robottifani! TIEDÄTKÖ, mikä sielu on, ja mitä se "pitää sisällään"? JOS tietäisit, et kirjoittaisi noin.
Ihminen ei olisi IHMINEN ilman sielua. Ota selvää asioista, ennenkuin kirjoitat noita tyhmyyksiäsi.Robotti vai ihminen? Jos olet omasta mielestäsi ihminen, niin silloinhan sinulla on kaikki mitä tarvitset - eikös? Robottejahan me olemme. Robotit noudattelevat iänikuisia kaavoja. Robotit ovat ikäänkuin koneita: helppo arvata ennalta mitä robotti tekee missäkin tilanteessa.
'Ajatteleminen' tai 'mieli' ei vielä tee kestäkään IHMISTÄ - kyllähän kaikki eläimetkin ajattelevat! 'Sielu' on se, mikä tekee ihmisen. Se, että tiedostaa ja tarkkailee asioita ja ilmiöitä - 'ON VALVEILLA'. Henkilö, joka henkisesti nukkuu, hänenlaisensa on helppo ylipuhua tekemään mitä tahansa - mitä tahansa.
Suutuitko? -Taisin arvata oikein. - OLEMME..
olet? kirjoitti:
Robotti vai ihminen? Jos olet omasta mielestäsi ihminen, niin silloinhan sinulla on kaikki mitä tarvitset - eikös? Robottejahan me olemme. Robotit noudattelevat iänikuisia kaavoja. Robotit ovat ikäänkuin koneita: helppo arvata ennalta mitä robotti tekee missäkin tilanteessa.
'Ajatteleminen' tai 'mieli' ei vielä tee kestäkään IHMISTÄ - kyllähän kaikki eläimetkin ajattelevat! 'Sielu' on se, mikä tekee ihmisen. Se, että tiedostaa ja tarkkailee asioita ja ilmiöitä - 'ON VALVEILLA'. Henkilö, joka henkisesti nukkuu, hänenlaisensa on helppo ylipuhua tekemään mitä tahansa - mitä tahansa.
Suutuitko? -Taisin arvata oikein...sitä, mitä Jumala meistä ajattelee.... sinäkin.
MIKSI haluat olla ROBOTTI tahdoton ja sieluton KONE?
Miksi suuttuisin? Sinulle ei voi suuttua,siksi että ajatuksesi ovat kuin teini-ikäisen.
- nap.pi
Kiroilussa kutsut Saatanaa luoksesi, etkä voi palvella kahta Herraa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836019
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj474015- 1314003
- 693763
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262958Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72547Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?332329- 272244
- 2042131
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4491844