Vuorisaarna/Vihamiehen rakastaminen, Matt.5:38-48

RAKASTAKAA VIHAMIEHIÄNNE

5:38 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Silmä silmästä ja hammas hampaasta'.

5:39 Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa; vaan jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle toinenkin;

5:40 ja jos joku tahtoo sinun kanssasi käydä oikeutta ja ottaa ihokkaasi, anna hänen saada vaippasikin;

5:41 ja jos joku pakottaa sinua yhden virstan matkalle, kulje hänen kanssaan kaksi.

5:42 Anna sille, joka sinulta anoo, äläkä käännä selkääsi sille, joka sinulta lainaa pyytää.

5:43 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi'.

5:44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
5:45 että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.

5:46 Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?

5:47 Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?

5:48 Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."
--
Virsi 431

1.
Ken on mun lähimmäiseni
ja ketä eläissäni
myös minun tulee rakastaa
kuin omaa itseäni?
Vain isäni tai äitini
tai veljeni, sisareni
tai parhain ystäväni?

3.
Kun kuolit kaikkein puolesta,
oi Jeesus, ristin päällä,
suo meidän nähdä rakkaina
myös vihamiehet täällä.
Ja alttiina suo palvella
niin omia kuin vieraita
mielellä lämpimällä.

37

849

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vihamiehen rakastaminen (Matt. 5:38-48)
      Jeesuksen käskyjenselitys kiteytyy lopulta lähimmäisenrakkauden sanomaksi.

Juutalaisillehan oli opetettu jo Hammurabin vahvistamaa periaatetta ”silmä silmästä ja hammas hampaasta” (j. 38).
      Rangaistuksen tuli siten vastata rikoksen seuraamusta.

Jeesus taas neuvoo seuraavilla (39-42) esimerkeillään luopumaan oikeudenmukaisenkin hyvityksen vaatimisesta.

Rakkauden kultainen sääntö on hyvä pitää mielessä: ”Mitä et tahdo tehtävän itsellesi, sitä ei sinunkaan pidä tehdä toiselle” (Matt. 7:12).

Jumalan lasten tulee osoittaa rakkautta kaikkia kohtaan erottelematta, niin hyville kuin pahoillekin ihmisille (j. 43-47).

---
      Paavali kehoittaa elämään rauhassa kaikkien kanssa ja voittamaan paha hyvällä (Room. 12:9-21).
      Hän sanoo jopa:” Vaan jos vihamiehelläsi on nälkä, ruoki häntä, jos hänellä on jano, juota häntä, sillä näin tehden sinä kokoat tulisia hiiliä hänen päänsä päälle” (Rm 12:20).

Mitähän Paavali tarkoittaa tulisilla hiilillä?

• olet päässyt

ahtaasta portista sisään:):):)! Moni jää pääsemättä, sillä he eivät usko, että rakkaus on laintäyttäjä.

• >>Rakkauden kultainen sääntö on hyvä pitää mielessä:
        ”Mitä et tahdo tehtävän itsellesi, sitä ei sinunkaan
        pidä tehdä toiselle” (Matt. 7:12).

• Semper.Fidelis kirjoitti:

>>Rakkauden kultainen sääntö on hyvä pitää mielessä:

Mistä muuten löysit Tapio tuon alussa olevan käännöksesi
        Matt. 7:12 :een? Käännöksen UT/1938 mukaan se kuuluu:

Matteuksen evankeliumi:
        7:12 "Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten
        teille tekevän, tehkää myös te samoin heille;
        sillä tämä on laki ja profeetat."
        ---
        Kyseessä ei ole käännös, vaan ilmaisin asian kielteisessä muodossa.

Jeesus esittää asian myönteisessä muodossa ja sellaisena ohjeena, joka velvoittaa toimimaan.

• Semper.Fidelis kirjoitti:

>>Rakkauden kultainen sääntö on hyvä pitää mielessä:

S.F. "Valehtelijan valheita ja eksyttäjän eksytyksiä ei pidä myötäillä millään tavalla. Ei, vaan niistä on varoitettava.
        2.Tim. 4:2 "nuhtele, varoita, kehoita, kaikella
        pitkämielisyydellä ja opetuksella."
        --
        Aivan...ja tässä mielessä teet arvokasta työtä!
        --
        ”Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään;...” ( 2.Tim. 2:24).

Room.12:21 varoittaa: "Älä anna pahan itseäsi voittaa, vaan voita sinä paha hyvällä".
        Voita vihamiehesi pahuus rakkaudellasi ja tekemällä hänelle hyvää.

”Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,...” ( 1.Kor. 13:4).

”Mutta ylhäältä tuleva viisaus on ensiksikin puhdas, sitten rauhaisa, lempeä, taipuisa, täynnä laupeutta ja hyviä hedelmiä, se ei epäile, ei teeskentele” ( Jaakob 3:17).

Lempeydelläsi asetat vihan.

Näissä nettikeskusteluissakin huomaa tämän.
        Olen joskus sortunut alatyyliseen sananvaihtoon. Käytin sellaisia sanoja, joita ei olisi tullut käyttää.
        Minua vastaan hyökättiin yhä suuremmalla vihalla.
        Totta on:"Niin metsä vastaa, niinkuin sille huudetaan".

Kristittyinä meidän tulisi toimia toisin.
        Lainaan Roseniusta:
        "Kun kuulet lähimmäisesi puhuneen sinusta jotakin pahaa, puhu sinä hänestä hyvää, jotakin mitä tiedät....ehkäpä voisit tehdä hänelle jonkin tarpeellisen palveluksen jne...
        Useimmissa tapauksissa voitat vihamiehesi pahuuden; mutta jos ei näin käy, olet kuitenkin voittanut oman sydämesi ja voit pysyä rakkaudessa".

"Jos sinä omin voimin taistelet sydämesi pahuutta vastaan, tulet pian voitetuksi; mutta jos Jumalan suuri rakkaus, jonka tähden Hän lakkaamatta antaa sinulle anteeksi kaikki sinun syntisi, kirkastuu sydämellesi, tulee sinne sellainen hallitus, että sinäkin olet aina sisäisesti taipuvainen armahtamaan ja rakastamaan lähimmäisiäsi.
        Silloin olet korkeimmassa merkityksessä "voittanut pahan hyvällä" (Rosenius: Elämän leipää).

• nousi keskustelumme

jollakin palstalla. Siitä on jonkin aikaa, kun todistin ihmeistä mitä olen saanut Jeesuksen kanssa kokea ja kerroin ihmeparanemisistani. Sinä vaadit lääkärintodistusta, koska mielestäsi oli mahdoton uskoa ilman todistuksia ihmeiden tapahtuneen. Kerroin, että ihmeet ovat tapahtuneet, mutta en ole niistä älynnyt lääkärintodistusta koskaan pyytää.

Tällä tahdoin vain muistuttaa siitä, että vaikka mekin, jotka sydämestämme uskomme Jeesukseen ajaudumme joskus intämäänkin keskenämme, ei se keskinäistä rakkauttamme vähennä, ei vie mihinkään, sillä Jeesus on antanut sen meille.

Iloitsen sinusta sydämestäni, sillä sinulla on kirkkaana ahtaan portin sanoma, eli se, että meidän on taivutta uskomaan siihen, minkä Jeesus on meille Sanana opettanut. Se ei ole vakavaa, jos emme jaksakkaan usko toisen kertomiin ihmeisiin, mutta se on vakavaa, jos emme usko Jumalan Sanaan.

• "Sinä vaadit lääkärintodistusta, koska mielestäsi oli mahdoton uskoa ilman todistuksia ihmeiden tapahtuneen".
        --
        Ihmeparantumisiin on vaikea ottaa kantaa, ellei ole todisteita niistä.

Luukas aloittaa evankeliuminsa:
        1:1 Koska monet ovat ryhtyneet tekemään kertomusta meidän keskuudessamme tosiksi tunnetuista tapahtumista,
        1:2 sen mukaisesti kuin meille ovat kertoneet ne, jotka alusta asti ovat omin silmin ne nähneet ja olleet sanan palvelijoita,
        1:3 niin olen minäkin, tarkkaan tutkittuani alusta alkaen kaikki, päättänyt kirjoittaa ne järjestyksessään sinulle, korkea-arvoinen Teofilus,
        1:4 että oppisit tuntemaan, kuinka varmat ne asiat ovat, jotka sinulle on opetettu.
        --
        Siis asiat, joista Luukas kirjoittaa, olivat "tosiksi tunnettuja tapahtumia" (1), "omin silmin nähtyjä" ja "sanan palvelijoiden kertomia" (2).

Luukas itse "tarkoin tutki kaikki" (3).

Meidänkin on lupa tarkoin tutkia kuulemaamme!

• hyvin, mitä tahdot
        Tapio522 kirjoitti:

"Sinä vaadit lääkärintodistusta, koska mielestäsi oli mahdoton uskoa ilman todistuksia ihmeiden tapahtuneen".
        --
        Ihmeparantumisiin on vaikea ottaa kantaa, ellei ole todisteita niistä.

Luukas aloittaa evankeliuminsa:
        1:1 Koska monet ovat ryhtyneet tekemään kertomusta meidän keskuudessamme tosiksi tunnetuista tapahtumista,
        1:2 sen mukaisesti kuin meille ovat kertoneet ne, jotka alusta asti ovat omin silmin ne nähneet ja olleet sanan palvelijoita,
        1:3 niin olen minäkin, tarkkaan tutkittuani alusta alkaen kaikki, päättänyt kirjoittaa ne järjestyksessään sinulle, korkea-arvoinen Teofilus,
        1:4 että oppisit tuntemaan, kuinka varmat ne asiat ovat, jotka sinulle on opetettu.
        --
        Siis asiat, joista Luukas kirjoittaa, olivat "tosiksi tunnettuja tapahtumia" (1), "omin silmin nähtyjä" ja "sanan palvelijoiden kertomia" (2).

Luukas itse "tarkoin tutki kaikki" (3).

Meidänkin on lupa tarkoin tutkia kuulemaamme!

sanoa, enkä vaadikkaan sinua uskomaan niihin ihmeisiin, mitä minä olen saanut kokea. Usko vain Jumalan Sanaan ja muista, että Sana lupaa tereyden kuulijoilleen, jotka tekevät Sanan mukaan, eli heille, joille Sana tulee ELÄMÄKSI.

Jeesus, eli Sana puhui Sanaa ja ne ihmiset, jotka kuulivat sen ja uskoivat, saivat terveyden. Paavali ja muut apostolit ja evankelistat puhuivat Jeesuksen tuomaa Sanaa ja monet kuulijat, jotka uskoivat sen Sanan tulivat terveiksi.
        Jumalan Sana parantaa kokonaisvaltaisesti alkaen hengestä, mennen sieluun ja ruumiisen ja itse olen tämän kokenut.

Matt. 9:21
        Sillä hän sanoi itsekseen: "Jos vain saan koskettaa hänen vaippaansa, niin minä tulen terveeksi".
        Matt. 9:22
        Silloin Jeesus kääntyi, näki hänet ja sanoi: "Tyttäreni, ole turvallisella mielellä; sinun uskosi on tehnyt sinut terveeksi". Ja sillä hetkellä nainen tuli terveeksi.
        Matt. 12:13
        Sitten hän sanoi miehelle: "Ojenna kätesi!" Ja hän ojensi; ja se tuli entiselleen, terveeksi niinkuin toinenkin.
        Mark. 3:5
        Silloin hän katsahtaen ympärilleen loi vihassa silmänsä heihin, murheellisena heidän sydämensä paatumuksesta, ja sanoi sille miehelle: "Ojenna kätesi". Ja hän ojensi, ja hänen kätensä tuli jälleen terveeksi.
        Mark. 5:23
        pyysi häntä hartaasti ja sanoi: "Pieni tyttäreni on kuolemaisillaan; tule ja pane kätesi hänen päällensä, että hän tulisi terveeksi ja jäisi eloon".
        Mark. 5:28
        sillä hän sanoi: "Kunhan vain saan koskettaa edes hänen vaatteitaan, niin tulen terveeksi".
        Mark. 5:34
        Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Tyttäreni, sinun uskosi on tehnyt sinut terveeksi. Mene rauhaan ja ole terve vaivastasi."
        Luuk. 6:10
        Ja hän katsoi ympärilleen heihin kaikkiin ja sanoi miehelle: "Ojenna kätesi". Mies teki niin, ja hänen kätensä tuli jälleen terveeksi.
        Luuk. 8:36
        Mutta silminnäkijät kertoivat heille, kuinka riivattu oli tullut terveeksi.
        Luuk. 8:47
        Kun nainen näki, ettei hän pysynyt salassa, tuli hän vavisten, lankesi hänen eteensä ja ilmoitti kaiken kansan kuullen, mistä syystä hän oli koskenut häneen ja kuinka hän oli kohta tullut terveeksi.
        Joh. 5:6
        Kun Jeesus näki hänen siinä makaavan ja tiesi hänen jo kauan aikaa sairastaneen, sanoi hän hänelle: "Tahdotko tulla terveeksi?"
        Joh. 5:9
        Ja mies tuli kohta terveeksi ja otti vuoteensa ja kävi. Mutta se päivä oli sapatti.
        Joh. 5:11
        Hän vastasi heille: "Se, joka teki minut terveeksi, sanoi minulle: 'Ota vuoteesi ja käy'."
        Joh. 5:14
        Sen jälkeen Jeesus tapasi hänet pyhäkössä ja sanoi hänelle: "Katso, sinä olet tullut terveeksi; älä enää syntiä tee, ettei sinulle jotakin pahempaa tapahtuisi".
        Joh. 5:15
        Niin mies meni ja ilmoitti juutalaisille, että Jeesus oli hänet terveeksi tehnyt.
        Joh. 7:23
        Sentähden: jos ihminen saa ympärileikkauksen sapattina, ettei Mooseksen lakia rikottaisi, miksi te olette vihoissanne minulle siitä, että minä tein koko ihmisen terveeksi sapattina?
        Joh. 11:12
        Niin opetuslapset sanoivat hänelle: "Herra, jos hän nukkuu, niin hän tulee terveeksi".
        Ap. t. 14:9
        Hän kuunteli Paavalin puhetta. Ja kun Paavali loi katseensa häneen ja näki hänellä olevan uskon, että hän voi tulla terveeksi,

• hyvin, mitä tahdot kirjoitti:

sanoa, enkä vaadikkaan sinua uskomaan niihin ihmeisiin, mitä minä olen saanut kokea. Usko vain Jumalan Sanaan ja muista, että Sana lupaa tereyden kuulijoilleen, jotka tekevät Sanan mukaan, eli heille, joille Sana tulee ELÄMÄKSI.

Jeesus, eli Sana puhui Sanaa ja ne ihmiset, jotka kuulivat sen ja uskoivat, saivat terveyden. Paavali ja muut apostolit ja evankelistat puhuivat Jeesuksen tuomaa Sanaa ja monet kuulijat, jotka uskoivat sen Sanan tulivat terveiksi.
        Jumalan Sana parantaa kokonaisvaltaisesti alkaen hengestä, mennen sieluun ja ruumiisen ja itse olen tämän kokenut.

Matt. 9:21
        Sillä hän sanoi itsekseen: "Jos vain saan koskettaa hänen vaippaansa, niin minä tulen terveeksi".
        Matt. 9:22
        Silloin Jeesus kääntyi, näki hänet ja sanoi: "Tyttäreni, ole turvallisella mielellä; sinun uskosi on tehnyt sinut terveeksi". Ja sillä hetkellä nainen tuli terveeksi.
        Matt. 12:13
        Sitten hän sanoi miehelle: "Ojenna kätesi!" Ja hän ojensi; ja se tuli entiselleen, terveeksi niinkuin toinenkin.
        Mark. 3:5
        Silloin hän katsahtaen ympärilleen loi vihassa silmänsä heihin, murheellisena heidän sydämensä paatumuksesta, ja sanoi sille miehelle: "Ojenna kätesi". Ja hän ojensi, ja hänen kätensä tuli jälleen terveeksi.
        Mark. 5:23
        pyysi häntä hartaasti ja sanoi: "Pieni tyttäreni on kuolemaisillaan; tule ja pane kätesi hänen päällensä, että hän tulisi terveeksi ja jäisi eloon".
        Mark. 5:28
        sillä hän sanoi: "Kunhan vain saan koskettaa edes hänen vaatteitaan, niin tulen terveeksi".
        Mark. 5:34
        Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Tyttäreni, sinun uskosi on tehnyt sinut terveeksi. Mene rauhaan ja ole terve vaivastasi."
        Luuk. 6:10
        Ja hän katsoi ympärilleen heihin kaikkiin ja sanoi miehelle: "Ojenna kätesi". Mies teki niin, ja hänen kätensä tuli jälleen terveeksi.
        Luuk. 8:36
        Mutta silminnäkijät kertoivat heille, kuinka riivattu oli tullut terveeksi.
        Luuk. 8:47
        Kun nainen näki, ettei hän pysynyt salassa, tuli hän vavisten, lankesi hänen eteensä ja ilmoitti kaiken kansan kuullen, mistä syystä hän oli koskenut häneen ja kuinka hän oli kohta tullut terveeksi.
        Joh. 5:6
        Kun Jeesus näki hänen siinä makaavan ja tiesi hänen jo kauan aikaa sairastaneen, sanoi hän hänelle: "Tahdotko tulla terveeksi?"
        Joh. 5:9
        Ja mies tuli kohta terveeksi ja otti vuoteensa ja kävi. Mutta se päivä oli sapatti.
        Joh. 5:11
        Hän vastasi heille: "Se, joka teki minut terveeksi, sanoi minulle: 'Ota vuoteesi ja käy'."
        Joh. 5:14
        Sen jälkeen Jeesus tapasi hänet pyhäkössä ja sanoi hänelle: "Katso, sinä olet tullut terveeksi; älä enää syntiä tee, ettei sinulle jotakin pahempaa tapahtuisi".
        Joh. 5:15
        Niin mies meni ja ilmoitti juutalaisille, että Jeesus oli hänet terveeksi tehnyt.
        Joh. 7:23
        Sentähden: jos ihminen saa ympärileikkauksen sapattina, ettei Mooseksen lakia rikottaisi, miksi te olette vihoissanne minulle siitä, että minä tein koko ihmisen terveeksi sapattina?
        Joh. 11:12
        Niin opetuslapset sanoivat hänelle: "Herra, jos hän nukkuu, niin hän tulee terveeksi".
        Ap. t. 14:9
        Hän kuunteli Paavalin puhetta. Ja kun Paavali loi katseensa häneen ja näki hänellä olevan uskon, että hän voi tulla terveeksi,

"...Jumalan Sana parantaa kokonaisvaltaisesti alkaen hengestä, mennen sieluun ja ruumiisen ja itse olen tämän kokenut.
        --
        Minun on vain Paavalin tavoin turvattava Jumalan Sanan lupauksiin...sairaanakin;
        "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa. Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan" (2.Kor. 12:9".

• nämä Paalin
        Tapio522 kirjoitti:

"...Jumalan Sana parantaa kokonaisvaltaisesti alkaen hengestä, mennen sieluun ja ruumiisen ja itse olen tämän kokenut.
        --
        Minun on vain Paavalin tavoin turvattava Jumalan Sanan lupauksiin...sairaanakin;
        "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa. Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan" (2.Kor. 12:9".

kirjoittama heikkona Jumalaan turvaaminen ja Jeesuksen terveeksitekemisihmeet sulje toisiaan poissa.

Heikkon minäkin jouduin turvaamaan Jumalan Sanaan ja se oli ainoa toivo ja lohtu sairastaessani. 24 vuotta sitten sain kokea ensimmäisen kerran parantumisihmeen ja lääkärit ja hoitohenkilökunta, jotka sen saivat nähdä tunnustivat, että vain suurempi voima kykeni tuon tekemään.

12 vuotta sitten olen saanut kokea viimeisen parannusihmeen ja sen jälkeen niitä ei ole tarvittu, koska olen saanut olla terve ja siitä kumpuaa tämä lähimäisen rakkaus ja tahto tuoda jokaisen elämään valoa. Voisinko olla rakastamatta ja jakammasta rakkautta, kun olen itse noin suuria kokenut.

Psalmit 30
        1 Daavidin virsi; temppelin vihkimislaulu.(30:2) Minä ylistän sinua, Herra, sillä sinä pelastit minut etkä sallinut viholliseni iloita minusta.
        2 (30:3) Herra, minun Jumalani, sinua minä huusin, ja sinä paransit minut.
        3 (30:4) Herra, sinä nostit minun sieluni tuonelasta, sinä herätit minut henkiin hautaan vaipuvien joukosta.
        4 (30:5) Veisatkaa kiitosta Herralle, te hänen hurskaansa, ylistäkää hänen pyhää nimeänsä.
        5 (30:6) Sillä silmänräpäyksen kestää hänen vihansa, eliniän hänen armonsa; ehtoolla on itku vieraana, mutta aamulla ilo.
        6 (30:7) Minä sanoin menestykseni päivinä: "En minä ikinä horju".
        7 (30:8) Herra, sinä armossasi vahvistit minun vuoreni. Mutta kun sinä kätkit kasvosi, niin minä peljästyin.
        8 (30:9) Sinua, Herra, minä huusin ja Herraa minä rukoilin:
        9 (30:10) "Mitä etua on minun verestäni, jos minä hautaan vaivun? Ylistääkö tomu sinua, julistaako se sinun uskollisuuttasi?
        10 (30:11) Kuule, Herra, ja armahda minua, Herra, ole minun auttajani."
        11 (30:12) Sinä muutit minun murheeni ilokarkeloksi, sinä riisuit minun surupukuni ja vyötit minut riemulla,
        12 (30:13) että minun sieluni veisaisi sinulle kiitosta, eikä vaikenisi. Herra, minun Jumalani, sinua minä ylistän iankaikkisesti.

• puolittaiseen
        Tapio522 kirjoitti:

--

evankeliumiin voit pyytää armoa uskoa koko Jumalan sana.
        Sanahan sanoo:
        17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
        18 nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."

Ja vielä:

Joh. 14:12

Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,

Minä itse olen nähnyt vierestä kun vammainen jalka paranee.
        Siunausta!

• Tapio522
        puolittaiseen kirjoitti:

evankeliumiin voit pyytää armoa uskoa koko Jumalan sana.
        Sanahan sanoo:
        17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
        18 nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."

Ja vielä:

Joh. 14:12

Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,

Minä itse olen nähnyt vierestä kun vammainen jalka paranee.
        Siunausta!

Sanot: "Minä itse olen nähnyt vierestä kun vammainen jalka paranee".
        Siunausta!
        --
        Kertoisitko tarkemmin!

Itse olen työskennellyt satojen eri vammaisten parissa yli 20 vuotta.
        En ole tavannut ketään, joka olisi parantunut esim. kehitysvammaisuudestaan.

Siunausta sinullekkin!

• Uskosta eläväksi tullut.
        Tapio522 kirjoitti:

Siunausta!
        --
        Kertoisitko tarkemmin!

Siunausta sinullekkin!

jolle osotit kysymyksesi, mutta ihmettelen sitä, että miksi Jumalan lupaukset eivät olisi uskottavia, vaikka itse ei niitä olekkaan saanut nähdä?

Minä ainakin uskon siihen, mitä Jumala on luvannut ja siksi uskon, että paranemisia tapahtuu.

• jalka joka oli ainakin
        Tapio522 kirjoitti:

Siunausta!
        --
        Kertoisitko tarkemmin!

Siunausta sinullekkin!

3cm lyhempi kuin toinen, kasvoi yhtäpitkäksi kuin toinenkin, kun siinä rukoiltiin terveyttä Jeesuksen mimessä. Jumalalle siitä kunnia!
        Itse olen sairastanut tulehdusta vatsaportissa ainakin 18v, kerran joku profetoi minulle että se vaiva paranee ja nyt se on poissa, en muista milloin se on hävinnyt huomasin vain etten ole tarvinnut ottaa lääkettä siihen kuukausiin.

• Jumalan sanan lupauksiin
        Uskosta eläväksi tullut. kirjoitti:

jolle osotit kysymyksesi, mutta ihmettelen sitä, että miksi Jumalan lupaukset eivät olisi uskottavia, vaikka itse ei niitä olekkaan saanut nähdä?

Minä ainakin uskon siihen, mitä Jumala on luvannut ja siksi uskon, että paranemisia tapahtuu.

ei niitä silloin ainakaan toteudu, epäusko on Jumalan valehtelijana pitämistä, Jeesuskaan ei tehnyt nontakaan ihmettä kotikaupungissaan, ja mistä syystä.

58 Ja heidän epäuskonsa tähden hän ei tehnyt siellä monta voimallista tekoa.

• Uskosta eläväksi tullut. kirjoitti:

" ...uskon, että paranemisia tapahtuu".
        ---
        Jumalalle on kaikki mahdollista (Luuk.1:37).

Kerroin vaan sen tosiasian, että niitten sairaitten ja vammaisten, joitten parissa olen työskennellyt, en ole tavannut yhtään, joka olisi parantunut esim. sokeudesta (syntymästä saakka) tai kehitysvammaisuudesta.
        Myöskään en ole tavannut sellaista henkilöä, joka on ollut syntymästään saakka rampa, että hän olisi siitä parantunut.
        Puhumattakaan siitä, että joku olisi herätetty kuolleista.

• Jumalan sanan lupauksiin kirjoitti:

ei niitä silloin ainakaan toteudu, epäusko on Jumalan valehtelijana pitämistä, Jeesuskaan ei tehnyt nontakaan ihmettä kotikaupungissaan, ja mistä syystä.

"...epäusko on Jumalan valehtelijana pitämistä..."
        --
        Olikohan Paavalikin epäuskoinen ja valehtelija, kun ei saanut apua vaivaansa, vaan joutui toteamaan:
        "... etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi" (2.Kor. 12:7).

• Sanahan sanoo syynkin
        Tapio522 kirjoitti:

"...epäusko on Jumalan valehtelijana pitämistä..."
        --
        Olikohan Paavalikin epäuskoinen ja valehtelija, kun ei saanut apua vaivaansa, vaan joutui toteamaan:
        "... etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi" (2.Kor. 12:7).

miksi Paavalilla oli tuo pistin, Mutta se että ei uskota Jumalan sanan lupauksiin, on epäuskoa ja Sanan kyseenalaistamista.
        Jumala tietenkin tekee niinkuin tahtoo parantaa tai ei ja tekee sen silloin kun se on Hänen aikataulussa.
        Mutta me saamme rukoilla sairasten puolesta, sanansa mukaan.

• Jeesuksen nimessä
        Tapio522 kirjoitti:

" ...uskon, että paranemisia tapahtuu".
        ---
        Jumalalle on kaikki mahdollista (Luuk.1:37).

Kerroin vaan sen tosiasian, että niitten sairaitten ja vammaisten, joitten parissa olen työskennellyt, en ole tavannut yhtään, joka olisi parantunut esim. sokeudesta (syntymästä saakka) tai kehitysvammaisuudesta.
        Myöskään en ole tavannut sellaista henkilöä, joka on ollut syntymästään saakka rampa, että hän olisi siitä parantunut.
        Puhumattakaan siitä, että joku olisi herätetty kuolleista.

sitä en tiedä onko nämä ihmeet vielä edessäpäin (kuolleitten heräämiset), uskon kyllä että sitämukaa kun maailma pimenee Jumalan voima lisääntyy.

• Sanahan sanoo syynkin kirjoitti:

miksi Paavalilla oli tuo pistin, Mutta se että ei uskota Jumalan sanan lupauksiin, on epäuskoa ja Sanan kyseenalaistamista.
        Jumala tietenkin tekee niinkuin tahtoo parantaa tai ei ja tekee sen silloin kun se on Hänen aikataulussa.
        Mutta me saamme rukoilla sairasten puolesta, sanansa mukaan.

"Jumala tietenkin tekee niinkuin tahtoo parantaa tai ei..."
        ---
        Aivan oikein!
        Jumalan aivoituksia emme aina tiedä.

Virsi 330

1.
        Nyt Herran hyvyydestä
        me saamme riemuita
        ja armon kyllyydestä
        kiitosta veisata.
        Päivinä myötäisinä
        ja vaivan täyteisinä
        iloitkaa Herrassa!

2.
        Hän ruoan ruumiillemme
        suo päivä päivältä
        ja ruokkii sieluamme
        elämän leivällä,
        Hengellään hoivaa, kantaa,
        anteeksi synnit antaa.
        Iloitkaa Herrassa!

3.
        Hän holhoaa, hän muistaa
        orpoja, leskiä.
        Hän tietää, ketä painaa
        raskaasti elämä.
        Hän avun sille tuottaa,
        ken häneen turvaa, luottaa.
        Iloitkaa Herrassa!

4.
        Jos sairastut tai työstä
        joutuisit luopumaan,
        ei epätoivoon syöstä
        saa päivä vaikeinkaan.
        Laupias Isän käsi
        on avoin hädässäsi.
        Iloitkaa Herrassa!

• uskosi.
        Jumalan sanan lupauksiin kirjoitti:

Jeesus sanoo, että jos emme tule lapsen kaltaiseksi, emme voi nähdä Jumalan valtakuntaa ja sillä sanonalla Jeesus tarkoittaa sitä, että jos emme usko Jumalan opetuksiin ja lupauksiin, emme voi niitä todella nähdä.
        Hepr. 11:1
        Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy.
        Kaikki usko, ei vain terveyden saaminen, vaan aivan kaikki usko on lujaa luottamusta siihen, mitä toivotaan ja ojentautumista sen mukaan, mikä ei näy.

Ihmisten on käsittämättömän vaikea uskoa rehellisyyteen, eli herkästi luullaan, että ihmeitä kokenut valehtelee, mutta ihmeitä kokeneet ovat juuri heitä, joille Jeesuksen usko ja Jumalan käskyt ovat kunniassa ja siksi he eivät valehtele.

Usko on Jumalan lahja.

• Jeesuksen nimessä kirjoitti:

sitä en tiedä onko nämä ihmeet vielä edessäpäin (kuolleitten heräämiset), uskon kyllä että sitämukaa kun maailma pimenee Jumalan voima lisääntyy.

YLI-VAINIO JA IHMEET

Matti Miettinen julkaisi vuonna 1980 Kirkon tutkimuskeskuksen julkaisusarjassa väitöskirjan "Uskonnolliset ihmeparantumiset lääketieteellis-psykologisesta näkökulmasta".

Miettisen tutkimuksen virikkeenä oli Niilo Yli-Vainion vuonna 1977 alkanut toiminta. Yhteistyössä Yli-Vainion kanssa jaettiin vuonna 1980 kyselylomakkeita 2000 kpl, joista 744 palautettiin.
        Seurannassa karsiutui määrä 611 henkilöön, jotka ilmoittivat 1403 sairautta, oiretta ja vaivaa, joiden kohdalla myönteisiä kokemuksia kertyi 829, pettymyksiä 574.

Tutkijan oman arvion mukaan ei ainoakaan elimellinen sairaus parantunut, ja mielenterveyden häiriöissä oli joitakin yksittäisiä enemmän tai vähemmän ohimeneviä myönteisiä vaikutuksia, joista valtaosan kohdalla on aiheellista nähdä ne pelkästään tunnelmointiefekteinä.

Seurannan ulkopuolella yritti Miettinen jäljittää muutamia kansan suussa kiertäviä ihmeparannuskertomuksia, mutta kohde siirtyi joka kerta kauemmas ajallisesti ja paikallisesti, ja kertomuksetkin muuntelehtivat".

• tuohon tutkimukseen.
        Tapio522 kirjoitti:

YLI-VAINIO JA IHMEET

Matti Miettinen julkaisi vuonna 1980 Kirkon tutkimuskeskuksen julkaisusarjassa väitöskirjan "Uskonnolliset ihmeparantumiset lääketieteellis-psykologisesta näkökulmasta".

Miettisen tutkimuksen virikkeenä oli Niilo Yli-Vainion vuonna 1977 alkanut toiminta. Yhteistyössä Yli-Vainion kanssa jaettiin vuonna 1980 kyselylomakkeita 2000 kpl, joista 744 palautettiin.
        Seurannassa karsiutui määrä 611 henkilöön, jotka ilmoittivat 1403 sairautta, oiretta ja vaivaa, joiden kohdalla myönteisiä kokemuksia kertyi 829, pettymyksiä 574.

Tutkijan oman arvion mukaan ei ainoakaan elimellinen sairaus parantunut, ja mielenterveyden häiriöissä oli joitakin yksittäisiä enemmän tai vähemmän ohimeneviä myönteisiä vaikutuksia, joista valtaosan kohdalla on aiheellista nähdä ne pelkästään tunnelmointiefekteinä.

Seurannan ulkopuolella yritti Miettinen jäljittää muutamia kansan suussa kiertäviä ihmeparannuskertomuksia, mutta kohde siirtyi joka kerta kauemmas ajallisesti ja paikallisesti, ja kertomuksetkin muuntelehtivat".

Täällä ei olisi pisarakaan uskoa, jos tutkijoiden tutkimukset uskottaisiin. Jeesuksesta tehdään aivan jatkuvasti tutkimuksia ja useimmissa niissä väitetään, että Jeesusta ei ole ollut, tai joissakin sanotaan Hänen olleen, mutta vain kansaa vallassaan puheillaan pitäneenä ihmisenä, ei Jumalan Poikana, joka kuoli, haudattiin ja nousi kolmantena päivänä kuolleista.

Tuollaiset tutkimukset vievät mennessään paljon ihmisiä, sillä he haluavatkin uskoa valheen, mutta koska sinä olet uskoa tunnustava ihminen, niin jätä tutkimukset poissa ja lue sen sijaan, mitä Jumala Sanassaan opettaa, neuvoo, ohjaa ja lupaa ja usko niihin.

Netistäkin löytyy ihmisiä, jotka kertovat ihmeparanemisistaan ja he eivät varmasti valehtele, sillä ihmeitä kokeneet ovat eri asemassa Jumalan edessä juuri rehellisyytensä ja uskonsa takia ja siksi saavatkin kokea määrättömästi ihmeitä.

• epäusko!
        Tapio522 kirjoitti:

YLI-VAINIO JA IHMEET

Hän on täällä toitottanut jatkuvasti, että vauvat uskovat ja Jumala on voimallinen antamaan vauvalle uskon.
        Mutta missä on se Tapion oma usko????
        Eikö Jumalala olekkaan voimallinen antamaan hänelle parantavaa uskoa?

Taitaa sen vauvojen uskon laita olla samanlaista.
        Se on vain olettamuksissa!

• tuohon tutkimukseen. kirjoitti:

Täällä ei olisi pisarakaan uskoa, jos tutkijoiden tutkimukset uskottaisiin. Jeesuksesta tehdään aivan jatkuvasti tutkimuksia ja useimmissa niissä väitetään, että Jeesusta ei ole ollut, tai joissakin sanotaan Hänen olleen, mutta vain kansaa vallassaan puheillaan pitäneenä ihmisenä, ei Jumalan Poikana, joka kuoli, haudattiin ja nousi kolmantena päivänä kuolleista.

Tuollaiset tutkimukset vievät mennessään paljon ihmisiä, sillä he haluavatkin uskoa valheen, mutta koska sinä olet uskoa tunnustava ihminen, niin jätä tutkimukset poissa ja lue sen sijaan, mitä Jumala Sanassaan opettaa, neuvoo, ohjaa ja lupaa ja usko niihin.

Netistäkin löytyy ihmisiä, jotka kertovat ihmeparanemisistaan ja he eivät varmasti valehtele, sillä ihmeitä kokeneet ovat eri asemassa Jumalan edessä juuri rehellisyytensä ja uskonsa takia ja siksi saavatkin kokea määrättömästi ihmeitä.

Luukaskin tutki tarkkaan, mitä hän kirjoitti evankeliumissaan tosiksi tunnetuista tapahtumista(Luuk. 1:3).
        Sallitaan mekin, että tämän ajan ihmeparantumisetkin tutkitaan.
        Jos ne ovat ilmeisiä, niin tuskimpa kukaan niitä kieltää.
        Jos esim. kylässämme asuva kaikkien tuntema syntymästään saakka sokea tulee huomenna vastaan ja kertoo saaneensa näkönsä ihmeparantumisen kautta, niin miksi kieltäisin tapahtuneen.
        Parantuminenhan on kaikkien todettavissa oleva asia.

Pietari paransi miehen, joka oli ollut rampa hamasta äitinsä kohdusta (Apt. 3:1-8).
        Pietarin vastustajatkin joutuivat myöntämään:
        "Mitä me teemme näille miehille? Sillä että heidän kauttansa on tapahtunut ilmeinen ihme, sen kaikki Jerusalemin asukkaat tietävät, emmekä me voi sitä kieltää" (Apt 4:16).

Kaikki Jerusalemin asukkaat siis tiesivät tästä "ilmeisestä ihmeestä", eikä kukaan voinut vastaanväittää, etteikö tapahtunut ollut tosiasia.
        Tätä toivoisin tänäänkin tapahtuvan yhä enenevässä määrin, "ilmeisiä ihmeitä".

• oikea asenne
        Tapio522 kirjoitti:

Luukaskin tutki tarkkaan, mitä hän kirjoitti evankeliumissaan tosiksi tunnetuista tapahtumista(Luuk. 1:3).
        Sallitaan mekin, että tämän ajan ihmeparantumisetkin tutkitaan.
        Jos ne ovat ilmeisiä, niin tuskimpa kukaan niitä kieltää.
        Jos esim. kylässämme asuva kaikkien tuntema syntymästään saakka sokea tulee huomenna vastaan ja kertoo saaneensa näkönsä ihmeparantumisen kautta, niin miksi kieltäisin tapahtuneen.
        Parantuminenhan on kaikkien todettavissa oleva asia.

Pietari paransi miehen, joka oli ollut rampa hamasta äitinsä kohdusta (Apt. 3:1-8).
        Pietarin vastustajatkin joutuivat myöntämään:
        "Mitä me teemme näille miehille? Sillä että heidän kauttansa on tapahtunut ilmeinen ihme, sen kaikki Jerusalemin asukkaat tietävät, emmekä me voi sitä kieltää" (Apt 4:16).

Kaikki Jerusalemin asukkaat siis tiesivät tästä "ilmeisestä ihmeestä", eikä kukaan voinut vastaanväittää, etteikö tapahtunut ollut tosiasia.
        Tätä toivoisin tänäänkin tapahtuvan yhä enenevässä määrin, "ilmeisiä ihmeitä".

tutkimuksiisi, eli älä asennoidu kieltämään ihmeitä, vaan heräänneellä mielellä ja innokkaana kuuntele mitä ihmeparannetut kertovat sinulle.
        Luukaskin tutki tarkkaan asioita ja uskoi Jeesukseen ja Hänen ihmeitä tekevään voimaan.

Jeesus käskee uskomaan Jumalaan, jos ei muuten, niin tekojen takia.
        Joh. 14:11
        Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.

Tänään olemme ajassa, jolloin Jeesus tekee ihmeitä ja monet lankeavat niitä arvostelemaan ja tuomitsemaan tutkimatta sitä totuutta, että Jumala on Sanassaan luvannut tehdä määrättömästi ihmeitä omilleen ja siksi moni menettää mahdollisuuden tulla siihen kenttään, jossa alkeivoimat kumoutuvat, eli Jumalan valtakunnassa ei ole alkeisvoimat määrääviä, sillä täällä on yksi Kuningas, Jeesus Kristus, joka tekee omilleen ihmeitä ja tekee omistaan rakastavia, rehellisiä ja aina hyvää tahtovia.

Jumalan valtakunta on salassa epäuskoisilta ja saastaisilta, sillä se on uskovaisten sisään annettu rauha ja ilo Pyhässä Hengessä. Ihmeitä tapahtuu, vaikka niin monet ne kiistävät.

• epäusko! kirjoitti:

Hän on täällä toitottanut jatkuvasti, että vauvat uskovat ja Jumala on voimallinen antamaan vauvalle uskon.
        Mutta missä on se Tapion oma usko????
        Eikö Jumalala olekkaan voimallinen antamaan hänelle parantavaa uskoa?

Taitaa sen vauvojen uskon laita olla samanlaista.
        Se on vain olettamuksissa!

"Pekka": "Ihmetyttää tuo Tapion epäusko"!
        ---
        Tarkoitatko, ettei ihmeparantumisia saa tutkia?
        Tarkoitatko, että epäuskoni estää minua parantumasta?
        Taidamme olla kaikki Suomen yli 10.000 samaa aivosairautta potevat epäuskoisia, kun en tiedä, että kukaan kaltaisistani olisi parantunut.
        Se olisikkin melkoinen sensaatio, jos näin tapahtuisi.
        Siitä kohisisi koko Suomen kansa!

Jumalalle on kuitenkin kaikki mahdollista. Hän parantaa, jos se on hänen tahtonsa.
        Tai sitten ei paranna, jos Hän sen niin hyväksi näkee.
        Nöyrästi voin vain rukoilla: "Herra, tapahtukoon Sinun tahtosi...ei minun"!

• antaa vauvalle
        Tapio522 kirjoitti:

---
        Taidamme olla kaikki Suomen yli 10.000 samaa aivosairautta potevat epäuskoisia, kun en tiedä, että kukaan kaltaisistani olisi parantunut.

Jumalalle on kuitenkin kaikki mahdollista. Hän parantaa, jos se on hänen tahtonsa.

uskon, mutta ei sinulle?

• oikea asenne kirjoitti:

tutkimuksiisi, eli älä asennoidu kieltämään ihmeitä, vaan heräänneellä mielellä ja innokkaana kuuntele mitä ihmeparannetut kertovat sinulle.
        Luukaskin tutki tarkkaan asioita ja uskoi Jeesukseen ja Hänen ihmeitä tekevään voimaan.

Jeesus käskee uskomaan Jumalaan, jos ei muuten, niin tekojen takia.
        Joh. 14:11
        Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.

Tänään olemme ajassa, jolloin Jeesus tekee ihmeitä ja monet lankeavat niitä arvostelemaan ja tuomitsemaan tutkimatta sitä totuutta, että Jumala on Sanassaan luvannut tehdä määrättömästi ihmeitä omilleen ja siksi moni menettää mahdollisuuden tulla siihen kenttään, jossa alkeivoimat kumoutuvat, eli Jumalan valtakunnassa ei ole alkeisvoimat määrääviä, sillä täällä on yksi Kuningas, Jeesus Kristus, joka tekee omilleen ihmeitä ja tekee omistaan rakastavia, rehellisiä ja aina hyvää tahtovia.

Jumalan valtakunta on salassa epäuskoisilta ja saastaisilta, sillä se on uskovaisten sisään annettu rauha ja ilo Pyhässä Hengessä. Ihmeitä tapahtuu, vaikka niin monet ne kiistävät.

Lohdullista luettavaa niille, jotka eivät parane monista rukouksista huolimatta:
        KUN JUMALA EI PARANNA
        http://www.sro.fi/radio/radioluennot/2003/2003_op_kunjumalaeiparanna.htm

Katkelma siitä:
        "Sairauteen liittyy kuitenkin usein sisäinen ahdistus. On pelkoa tulevaisuudesta ja siitä, mitä minulle vielä tapahtuu.
        On syyllisyyttä, on häpeää, on neuvottomuutta. Kipujakaan ei ole helppo kestää.

Pakollakin nousee mieleen ajatus siitä, että Jumala on minut hyljännyt ja onhan se oikein, sillä en ole kristittynä sellainen kuin minun tulisi olla.

Jospa sittenkin ne ovat oikeassa, jotka vaativat minulta uskoa sairauden paranemiseen ja syyttävät uskon puutteesta ja näin syyllistävät. Kun Jumala ei ole sinua parantanut, niin se on merkki sinun harhautuneesta suhteesta Jumalaan. Olenhan monet kerrat sanonut hyvin pahasti Jumalalle, olen kapinoinut, en ole nöyrästi suostunut ottamaan Jumalan kädestä sairauksiani. Senkö takia Jumala kurittaa?

Minun on rehellisesti myönnettävä, että olen usein ihmeissäni ja koen olevani pettynyt suhteessa Jumalaan".

• ole koskaan yhdelläkään
        Tapio522 kirjoitti:

Lohdullista luettavaa niille, jotka eivät parane monista rukouksista huolimatta:
        KUN JUMALA EI PARANNA
        http://www.sro.fi/radio/radioluennot/2003/2003_op_kunjumalaeiparanna.htm

Katkelma siitä:
        "Sairauteen liittyy kuitenkin usein sisäinen ahdistus. On pelkoa tulevaisuudesta ja siitä, mitä minulle vielä tapahtuu.
        On syyllisyyttä, on häpeää, on neuvottomuutta. Kipujakaan ei ole helppo kestää.

Pakollakin nousee mieleen ajatus siitä, että Jumala on minut hyljännyt ja onhan se oikein, sillä en ole kristittynä sellainen kuin minun tulisi olla.

Jospa sittenkin ne ovat oikeassa, jotka vaativat minulta uskoa sairauden paranemiseen ja syyttävät uskon puutteesta ja näin syyllistävät. Kun Jumala ei ole sinua parantanut, niin se on merkki sinun harhautuneesta suhteesta Jumalaan. Olenhan monet kerrat sanonut hyvin pahasti Jumalalle, olen kapinoinut, en ole nöyrästi suostunut ottamaan Jumalan kädestä sairauksiani. Senkö takia Jumala kurittaa?

Minun on rehellisesti myönnettävä, että olen usein ihmeissäni ja koen olevani pettynyt suhteessa Jumalaan".

sanalla sinua syyttänyt, en mistään. Olen vain kertonut sinulle, että minun tieni on tälläinen, että Jumala on tehnyt minusta terveen.

Kerran eräs lääkäri kyseli minulta, että voisinko kertoa hänelle, että miksi minä paranen ihmeiden kautta, jotka ovat aivan ilmeisiä ja kiistämättömiä, kun hän tuntee niin paljon uskovaisia ja on itsekkin uskossa, eikä ole nähnyt muiden kokevan sellaisia ihmeitä mitä minä olen kokenut. Vastasin, että en tiedä. En todellakaan tiedä, miksi kaikki eivät tässä ajassa parane, mutta sen tiedän, että tulevassa ajassa jokainen Jeesukseen uskova paranee.

• joka esiinnyt
        Tapio522 kirjoitti:

YLI-VAINIO JA IHMEET

uskovaisena otat tuollaisen kannan asioihin etkö tajua että tuo Miettinen mitä todennäköisemmin on uudestisyntymätön ja uskovaisia ja Jumalaa vastaan varsinkin helluntailaisia, Mites suhtautuisit jos tutkimuksen kohteena olisi ollut luterilainen saarnamies.
        Sinusta saa väistämättä sen kuvan että olet hyvin kyyninen ja epäluuloinen vapaitten suuntien kristittyjä kohtaan.

• vastaan puolestani
        Tapio522 kirjoitti:

Miten Jeesus suhtautui lapsiin?
        (Ote Matti Väisäsen kirjasta Pyhä kaste Raamatussa)

http://www.lyrs.fi/arkisto/tekstit/vaisanen_matti_001.html

ja toivon hänenkin vastaavan jonka kanssa Tapio tässä ketjun osassa keskustelee.

Minä olen sitä mieltä, että ei kannata kamalan paljon panostaa toisten hengellisiin kirjoituksiin, sillä ne saattavat johdattaa jopa väärään tai ainakin pitävät ihmisen sillä tasolla hengellisessä kasvussa, mitä hän toisten kautta oppii ja mihin kasvaa.

Itse en lue juuri koskaan hengellistä kirjallisuutta, mutta Raamattu on minulle rakas ja toisin ajoin saan valtavan innon sitä lukea.
        Muuta kirjallisuutta luen, historiaa, tiedettä jne, mutta hengellisten kirjojen lukeminen on todella vähäistä.

Tuo lapsenmielisyys uskon asioiden ollessa kyseessä tarkoittaa sitä, että meidän on uskottava Jumalan Sana niin, kuin se on meille annettu. Meidän on heittäydyttävä uskomaan, eikä meidän tule järkeillä Sanaa. Sen mitä Sana opettaa ja lupaa, sen Sana myös pitää.

• uskovaisista puhutaan
        joka esiinnyt kirjoitti:

uskovaisena otat tuollaisen kannan asioihin etkö tajua että tuo Miettinen mitä todennäköisemmin on uudestisyntymätön ja uskovaisia ja Jumalaa vastaan varsinkin helluntailaisia, Mites suhtautuisit jos tutkimuksen kohteena olisi ollut luterilainen saarnamies.
        Sinusta saa väistämättä sen kuvan että olet hyvin kyyninen ja epäluuloinen vapaitten suuntien kristittyjä kohtaan.

kaikenlaista pahaa ja valhetta Raamatun sanan mukaan , muista tämä.

• samaa periaatetta
        Tapio522 kirjoitti:

---

myös vauvojen uskoon?
        "Hän antaa uskon kenelle tahtoo, ja kenelle hyväksi
        näkee."
        Miksi kaikki vauvat kuitenkin kastetaan uskovina?

• kysymys!!!
        samaa periaatetta kirjoitti:

myös vauvojen uskoon?
        "Hän antaa uskon kenelle tahtoo, ja kenelle hyväksi
        näkee."
        Miksi kaikki vauvat kuitenkin kastetaan uskovina?

Vauvat saavat uskon liukuhihnaperiaatteella mutta
        aikusten täytyy odottaa, milloin Jumala tahtonsa
        mukaan antaa uskon!

Onkohan vika Jumalassa vai kirkon opetuksessa?

Tuota epäuskoa ainakin tuntuu riittävän.

• "...jos vihamiehelläsi on nälkä, ruoki häntä, jos hänellä on jano, juota häntä, sillä näin tehden sinä kokoat tulisia hiiliä hänen päänsä päälle".(Rm 12:20)
      ---
      Aikaisemmista keskusteluista lainattu selitys:
      "Tuohon aikaan tuliset hiiliä kannettiin päänpäällä jossain astiassa ja ne olivat sytykkeitä seuraavaa yötä varten liikuttaessa paikasta toiseen.

Tuliset hiilet olivat siis ihan välttämättömiä matkatessa ruoan laiton vuoksi ja senvuoksi että nuotiolla voitiin karkoittaa petoeläimet.

Jos panit tulisia hiiliä vihamiehesi pään päälle, niin annoit hänelle elämisen edellytykset eikä tällaisen teon jälkeen kukaan enää voi olla vihamiehesi.
      Ihan sama asia jos pelastat vihamiehesi hukkumasta - voiko hän senjälkeen olla enää vihamiehesi".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      88
      8159
    2. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      89
      6248
    3. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      55
      6188
    4. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      34
      4751
    5. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      50
      3245
    6. Onko yhtään ikävä

Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      37
      3243
    7. Sinulle J mies

Hyvää joulua ❤️
      Ikävä
      44
      2789
    8. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      46
      2730
    9. Mikä tarkoitus tällä kaikella

On ollut? Osaatko vastata tähän?
      Ikävä
      47
      2695
    10. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      56
      2632
    Aihe