Jos suussa on ahdasta ja haluaisi rikkinäisen hampaan pois, onnistuuko itse heiluttelemalla saamaan pysyvän hampaan pois?
hampaan irrottaminen
34
7486
Vastaukset
- kannata.
Ei, koska hampaan poistaminen saattaa vaatia tikkejä siihen kohtaan missä hammas on ollut. Myös se vaikuttaa millaiset juuret hampaassa on, voi olla että se joudutaan halkaista ennen poistamista, sillä juuret ovat niin tiukassa että hammas ei muuten lähde. Lisäksi kun itse rupeaa jotain kotilääkäriä leikkimään, voi lopputulos olla pahempikin...
- liian myöhään...
Olen jo ehtinyt sitä irrotella...Auttakee... nyt apua! mitä teen?
- voihyvä sylvi
Mitä siellä ruikutat. Olisit mennyt kunnon hoitoon. Hoida nyt loppuun kun kerran aloititkin.Ja korjaa seuraukset.
- tuo ajan
Kanssa onnistuakin. Voihan sitä kokeilla.
- Nimetön
Muille lukijoille!
1. Hampaan irrottaminen tai ylipäätänsä minkään laastarin laittoa kummemman toimenpiteen tekeminen kannattaa aina jättää ammattilaisille. Eli ei mitään kotikutoisia hampaiden poisto operaatioita.
2. Älkää alkako heiluttamaan pahoin lohjennutta hammasta, vaan menkää hammaslääkärille. Jos juuri on hyvässä kunnossa (kuten usein on), niin päälle voidaan rakentaa (juurihoidon jälkeen) suhteellisen edullisesti keinotekoinen kruunu (siis edullisesti verrattuna keinojuuriin) .- kun ei halua
juurihoitoa eikä kruunua eikä mitään! Tahtoo vain hampaan pois!
- tapahtunut
AUTTAKEE..... LISÄÄ!!!!! NEUVOJA!!!!
- nyt enää
tapahtunut kirjoitti:
narraa. eihän kukaan nyt itsekseen mene pysyviä hampaita pois ottamaan. ootpa hassau.
- että pila vai
nyt enää kirjoitti:
narraa. eihän kukaan nyt itsekseen mene pysyviä hampaita pois ottamaan. ootpa hassau.
Älä sitten usko! edellisen hampaan poistin taltalla purupinnalle isku ja sitä kautta hammas palasiksi. Ei edes satu, kertaiskulla selvää.
- mahdollisesti ....
lahjoittaa sen korjausrahan sinne hammaslääkärille minulle? Voisin laittaa tilinumeron. Halpaahan se ei ole.
Kiitos etukäteen. - näistä apua...
tapahtunut kirjoitti:
Ota muutama työkalu, meisseli ja vasara. Jos hammasta on jäljellä vielä niin ei muutakuin taltalla ja pikkuvasaralla päälle.
Sen verraan irtoaa että pääset sitten julkiselle särkytapauksena ja hammas toivosi mukaan toivottavasti poistetaan. Näin helppoa eikä tarvitse kuukausia jonottaa halpaan hoitoon. - saattaapi lähteä
kun ei halua kirjoitti:
juurihoitoa eikä kruunua eikä mitään! Tahtoo vain hampaan pois!
Ei siitä kokeilusta liene mitään vahinkoakaan.
- älä kerro
näistä apua... kirjoitti:
Ota muutama työkalu, meisseli ja vasara. Jos hammasta on jäljellä vielä niin ei muutakuin taltalla ja pikkuvasaralla päälle.
Sen verraan irtoaa että pääset sitten julkiselle särkytapauksena ja hammas toivosi mukaan toivottavasti poistetaan. Näin helppoa eikä tarvitse kuukausia jonottaa halpaan hoitoon.sitten hammaslääkärille totuutta, että itse hajotit. Sanot vain että lohkesi, kun puraisit kovaa(keksi itse mitä tosi kovaa)...
Ei minulta ainakaan enempää kysellyt, ihmetteli vain että OHO, tosi ilkeästi käynyt. - HampaanPoistaja_
älä kerro kirjoitti:
sitten hammaslääkärille totuutta, että itse hajotit. Sanot vain että lohkesi, kun puraisit kovaa(keksi itse mitä tosi kovaa)...
Ei minulta ainakaan enempää kysellyt, ihmetteli vain että OHO, tosi ilkeästi käynyt.Mäki kans yritän irroittaa hammasta. Siihen vihloo/särkee joka yö enkä tiiä mitä mää sen kans tekisin. Haluaisin sen vaan pois tieltä,niin ei tartte valvoa joka yö aamuyöhön :( Kertokaa vinkkejä miten sen sais pois nopeasti ja mahdollisimman kivuttomasti. KIITOS! (:
- hampaanpoisto
HampaanPoistaja_ kirjoitti:
Mäki kans yritän irroittaa hammasta. Siihen vihloo/särkee joka yö enkä tiiä mitä mää sen kans tekisin. Haluaisin sen vaan pois tieltä,niin ei tartte valvoa joka yö aamuyöhön :( Kertokaa vinkkejä miten sen sais pois nopeasti ja mahdollisimman kivuttomasti. KIITOS! (:
" Kertokaa vinkkejä miten sen sais pois nopeasti ja mahdollisimman kivuttomasti. "
Vastaus on yksinkertainen... Menemällä hammaslääkärille!!!
YouTubessa on hyviä opetusvideoita aiheesta. Toisaalta ei kyllä voi suositella poistamaan itse. Voi tulla pahaa jälkeä ja lopulta kuitenkin hammaslääkärireissu.
Hampaanpoisto ei edes ole kallis hammaslääkärin tekemänä, niin eipä maksa vaivaa ruveta poistelemaan itse. Kävin äskettäin poistattamassa yhden ja hintaa tuli noin 22€ - kä
mahdollisesti .... kirjoitti:
lahjoittaa sen korjausrahan sinne hammaslääkärille minulle? Voisin laittaa tilinumeron. Halpaahan se ei ole.
Kiitos etukäteen.ihme siinä on että viestin alkusanat pitää tunkea nimimerkkiin ja otsikkoon?
- hampaanpoisto
kä kirjoitti:
ihme siinä on että viestin alkusanat pitää tunkea nimimerkkiin ja otsikkoon?
Mielikuvituksen puutetta ja laiskuutta, kun ei keksi muutakaan otsikkoa tai/ja nimimerkkiä?? Ärsyttävä tapa minustakin. Kuten sekin, että joka viestissä on eri nimimerkki, vaikka selvästi kyseessä on sama kirjoittaja. Itse yritän vähintäänkin käyttää samaa nimimerkkiä koko viestiketjussa.
- itse otettiin
nyt enää kirjoitti:
vanhaan aikaa oli normaalia, että itse otettiin hampaita pois
- Nykyaikaa
itse otettiin kirjoitti:
vanhaan aikaa oli normaalia, että itse otettiin hampaita pois
Niinpä, tai sitten käytiin sepällä kun hänellä oli sopivia työkaluja. Mutta tämä kaikki vain siksi ettei hammaslääkäreitä ollut ja myöhemmin heitä oli vain harvassa isossa kaupungissa johon ei pystynyt matkustamaan. Nykyaikana ei tarvitse enää itse alkaa kiskomaan hampaitaan kun pätevän hammaslääkärin tekemä hampaan poisto maksaa muutaman kympin.
- Anonyymi
nyt enää kirjoitti:
Nyt enää kuuntele, mullaki on hammasirtoomassa ja mistä sä sen tiiät et sattuuko toista vai ei nii ei kannata väittää
- HaniBöö<3
Jos maitohammas heiluu ja haluaa sen pois, pitääkö sitä vaan pikkuhiljaa pyöritellä ja sitten se lähte? eikai tuolaisessa tilanteessa hammaslääkäriin tarvii mennä? Itse olen tuossa tilanteessa ja äiti irrottaa kohta heiluvan maitohampaan ::)) Eikai se satu?
- Hammaslääkäriin?
Maitohampaat irtoavat yleensä itsekseen eikä siihen tarvita edes ulkopuolista apua. Mutta joskus maitohammas voi olla niin sitkeässä ettei se irtoa itsekseen ja alla oleva pysyvän hampaan aihion kasvu voi kärsiä.
Jos suussa on maitohampaita, kyseessä on niin nuori henkilö että hammashoito on ilmaista eikä siis rahan säästämiseksi tarvitse turvautua hohtimiin. Sinne vaan kouluhammaslääkärille tai terveyskeskuksen hammashoitolaan näyttämään.
- hohtimet rulaa
Hohtimet on kova sana ja säästyy rahaa
- niin että
minulla on ollut jo kohta vuoden hammas uuden hampaan alla ... niiin sitkeästi on kyllä kiinnni !!!!
- ANAALINIonKARVATON
Ehkä se on kyrpähammas
- gille2
Otat leukapihdit ja sillä hetkutat puolelta toiselle, niin kyllä se hammas antautuu vaikka olisi tuikemmassaki! Saat tilaa suuhun myös, kun käyt kartsalla vähän avautumassa!
- pih4
Mulla on myytävänä vanhoja pihtejä, laita mailisi niin laitan hintoja sulle
- hoitoon vaan
Ei taida onnistu itseltä.
- 233
Nakkikioskin jono! Huono puoli: Voi mennä väärä hammas.
- HELPPIÄ!!!!
Mun poskihammas ei irtoo MILLÄÄN.
- Välillä vaikeaa
Minulla hammaslääkäri yritti ensin kiskoa poskihammasta pois, mutta ei onnistunut. Sitten hän huomasi että hampaan juuret olivat kääntyneet toisiaan kohden kuin pihdit, joten ei olisi lähtenyt suoralla vedolla millään (leukaluuta olisi lähtenyt pala mukaan). Lääkäri porasi hampaan kahteen osaan ja puolikkaat irtosi helposti.
Miksi pitäisi saada poskihammas pois? Poskihampaat on kaikkein tärkeimpiä ruokaa syödessä ja ne kannattaa säilyttää niin kauan kuin mahdollista. Isotkin paikkaukset kannattaa. Nytkin minulla yhdestä poskihampaasta murtui viimeinenkin osa kruunusta ja vain juuri on jäljellä. Seuraavaksi varaan ajan että siihen rakennetaan kruunu (nastahammas).
- Help!
APUA!oon yrittäny irrottaa hammasta heiluttelemalla puolivuotta mutta ei vittu irtoo. mikä neuvoks?
- Tsoko
Hampaan irrottaminen kannattaa jättää hammaslääkärin tehtäväksi. Kotikonstein saattaa aiheuttaa itsellensä tulehduksen ja tarpeetonta kipua. Jos hammaslääkärissä käyminen pelottaa, voidaan hammas irrottaa nukutuksessa. Silloin toimenpide ei tunnu missään.
Tässä vielä video siitä, miten nukutushammashoito tapahtuu:
http://fi.webdento.com/hammashoito-nukutuksessa-nukutushammashoito/
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2083336Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2401673Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus971523- 921419
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461354Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601286Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121218Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231039Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89952Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.55882