Olenko uskossa?

se langennut nainen

Tämä palsta on mitä on. Nätisti sanottuna monesti täyttä soopaa. Mutta silti toivon asiallisia vastauksia kysymyksiini.

Olen helluntalainen, en ole saanut aikaiseksi erota, eikä minua ole ainakaan vielä erotettu. Minulla on rakas miesystävä, jonka kanssa menee hyvin. Mutta sitähän uskovaiset ei hyväksy, koska mies ei ole uskossa. Ei missään nimessä kyllä ateistikaan.

Poltan ja toisinaan otan hiukan viiniäkin. Kuuntelen "maallista" musiikkia, meikkaan... Tunnen kyllä, etten vaikuta uskovaiselta. Silti tuntuu, että en halua luopua Hänestä, jolta kerran sain elämän. Kyselen itseltäni, olenko tehnyt Pyhän Hengen pilkan. Monesti olen langennut ja noussut. Mutta entä nyt - onko nyt kaikki ohi?

Olen sairaseläkkeellä psyykkisistä syistä. On tuskainen olo. Ihmiset ei ymmärrä, ystäviä minulla ei ole uskovaisten piiristä.

Mitä teen? Kaipaan jotakin, en tiedä mitä. Sanat loppuu selittääkseni sen möykyn, joka on sydämeni tilalla.

17

468

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uskossa

On aviopareja, joista vain toinen on uskossa. Pidä se usko mikä sinulla on. Tiedäthän, että sinä olet kutsuttu ja valittu. Mikään ei ole syntiä mikä menee suusta sisään, mutta syntiä on se mitä suusta tulee ulos. Tietenkään ei juopua pidä ja onhan sinulla velvollisuus kertoa miesystävällesikin pelastussanomaa. Sinä tiedät mikä on syntiä. Enkä kehoita kuuntelemaan tanssimusiikkia vaan hengellisiä lauluja, koska selvästi kaipaat jotain muuta, kuin maallista iloa.

• yritä houkutella se sinun miesystäväkin sinne kokoukseen.

• muuta ukko saatava uskoon v...

>>>>"yritä houkutella "

• EiPennanen

>> Olen sairaseläkkeellä psyykkisistä syistä. >>

... ongelmat ovat asioita, joihin tuskin nettipalstoilta apua löytyy, uskonnollisilta varsinkaan.
      Sen kyllä uskoo että häilyminen ahdasmielisen helluntailaisuuden ja 'maallisen' elämäntavan välimailla tuo mukanaan ongelmia, varsinkin jos ei järin paksunahkainen ole alunperinkään.

>> Olenko uskossa? >>

Siltä näyttää, ainakin minusta tuntuu että sinulla on uskoa verissä niin paljon, että 'kunnollista' ateistiä sinusta ei saa enää tekemälläkään.

Suosittelisinkin sinulle paluuta luterilaisuuteen, sieltä löytyy enemmän suvaitsevaisuutta kuin itseään täynnä olevista äärilahkoista, ja valinnanvaraakin on enemmän jos samanmielisistä perhetuttavista on puutetta. Evluttien Jumalakin on seurakuntansa kaltainen, huomattavasti lempeämpi kuin fanaatikoilla. Heidän taivaassaan on todennäköisesti enemmän tungosta kuin eliitiuskovaisilla, mutta eiköhän sopu sijaa anna, tutussa seurassa.

Puolityhjässä kirkossa kerran viikossa istumalla tuskin pääset puusta pitkään, koeta tai siis koettakaa miehesi kanssa hakeuta mukaan evlut-seurakunnan muuhun toimintaan, sellaisiin missä väkisinkin tutustuu mahdollisimman moneen uuteen ihmiseen.

• luterilaisuutta

Lue tunnustuskirjat ja hylkää synti. Tiukempaa porukkaa ei olekkaan kuin luther-säätiö

• EiPennanen
        luterilaisuutta kirjoitti:

Lue tunnustuskirjat ja hylkää synti. Tiukempaa porukkaa ei olekkaan kuin luther-säätiö

>> Tiukempaa porukkaa ei olekkaan kuin luther-säätiö >>

... täytyy todeta, että fundamenttalisteja löytyy myös luterilaisten joukosta. Onneksi kuitenkin vain pieninä vähemmistöinä, joiden kanssa riviluterilaisen ei tarvitse missään tekemisissä olla, jos ei itse ole fanatismiin taipuvainen.
        Äärilahkoissa kiihkoilijoita ei luultavasti voi välttää, eiköpähän sellaisia löytyne jokaisen srk'n vanhemmistossa.

>> Lue tunnustuskirjat ja hylkää synti. >>

Mitä ne sellaiset tunnustuskirjat ovat ?
        Avaajan ongelma ei ollut hylkäänkä minä 'synnin' vai en. Hän kärsii AinoidenOikeidenOskovien omahyväisestä tavasta hylätä syntiset, ei juhlapuheissa tai hurskastelevissa julistuksissa vaan käytännössä.

• uskoton...

Et löydä rauhaa viiniä juomalla ja väärän miehen kanssa olemalla.
      Sairautesi vain pahenee.

Tee parannus, eli hylkää synti!
      Rauhaton sielu löytää levon vain Jumalassa.

• umpihetero.

ja nauti elämästäsi, sillä se kuuluu vain sinulle. anna piu-paut kaikenlaisille maailmanlopun jauhajille. niille saapi nauraa. heh ehe he heeh heeh heh heh hee...

• Daniel 1

mutta kun sinulle luetaan aikanaan viimeinen tuomio, niin lakkaat kyllä nauramasta, lupaan sen.

• olet.

Synnitöntä uskovaa ei ole olemassakaan.
      Jokainen meistä tekee taivalta Armon alla.
      Pyhän Hengen pilkkaa ei ole kompuroiva vaellus ja lankeemukset. Pyhän Hengen pilkkaa ei ole voinut tehdä sellainen ihminen joka on siitä huolissaan.

• kaikkoa luotasi, jos lankeilet. Tiedäthän sen, että Hän on kärsivällinen. Nyt Hän odottaa sinua kokoajan, saat ajoittain jopa tuntea Hänen läsnäolonsa, Hän on siinä sinun vierelläsi, ihan lähellä, älä päästä Häntä luotasi, vaivu rukoukseen, kuuntele mitä Hän sanoo, avaa sydämesi, puhu Hänelle kaikki asiasi, Hän tahtoo ja halajaa kuulla äänesi , muuta tietä sulla ei ole, Hän seuraa sua, älä kadota Hänen ääntään, sinä tunnet senkaiken hälinän ja elämän äänien seastakin. Olet niin lähellä älä mene pois!

• outoa..

uskon asioiden kanssa ei varmaan kannata hättäillä. Jos teet "syntiä", tee ihan rauhassa, koska teet sitä kuitenkin(eli älä ota paineita, jos on jumala kyllä se ymmärtää). kaikki meistä tekee sitä. Itse olen ollut samankaltaisessa tilanteessa kuin sinä aikoinaan ja annoin uskonasioiden, henkisten ongelmien jne mennä omalla painollaan. Noh minusta tuli ateisti, mutta ei se tarkoita että sinusta tulisi jne. Itseään pitää kuunnella, eikä höntyillä. Jos ukkosi ei ole uskossa, niin mitä sitten, eiköhän tuo kuisteskii ihan mukava immeinen oo:)

• Daniel 1

Uskon, että JEESUS tahtoo sinun tietävän, että olet Hänelle äärettömän kallisarvoinen ja rakas. Hän pitää sinusta huolta. Luota Häneen. Rukoile Häntä. Tiesi ei ole helpoimmasta päästä, mutta se maksaa vaivan kulkea loppuun saakka, käsi kädessä JEESUKSEN kanssa. Hän vie perille.

• alkuperäinen kirjoittaja

Kiitos rohkaisuista. Rukoilen joka päivä, ja huokailen, että "anna anteeksi" ja "auta mua". Mutta ne tuntuu niin heiveröisiltä. En tiedä, kuuleeko Jumala. On olo kuin orvolla varpusella. Tahdon silti roikkua Jeesuksessa, mikäli se on mahdollista.

• Daniel 1
        alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti:

Kiitos rohkaisuista. Rukoilen joka päivä, ja huokailen, että "anna anteeksi" ja "auta mua". Mutta ne tuntuu niin heiveröisiltä. En tiedä, kuuleeko Jumala. On olo kuin orvolla varpusella. Tahdon silti roikkua Jeesuksessa, mikäli se on mahdollista.

Ei muuta kuin "eteenpäin, sanoi Mannerheim". JEESUS pitää meistä huolen. Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden jotka pitävät JUMALAN käskyt ja JEESUKSEN USKON.

• INRI

muut pettää ja jättää Sinut niin Jeesus ei hylkää milloinkaan! Lopeta synnissä piehtaroiminen ja katso vain Jeesukseen. Apu tulee ylhäältä, amen. Siunausta

• ällikkä

olet oman uskosi paras asiantuntija.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      90
      4372
    2. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      54
      2935
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      113
      2501
    4. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      113
      2311
    5. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      40
      1993
    6. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      1967
    7. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      222
      1723
    8. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1627
    9. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      29
      1608
    10. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      57
      1555
    Aihe