Missä menee katumuksen ja synnintunnon raja?
Mitä jos ei pysty ylistämään Jumalaa?
Sanassa on, että"iloitse iloitsevien kanssa ja itke itkevien kanssa."
Minusta koko hieno helluntailaisten menestysoppi on tältä pohjalta saatanasta koska masentuneet on jätetty yksin ja kummallisiksi.
Moni hakee kuolemanpelkoonsa apua, mutta saa vastaansa jotain aivan muuta kuin armoa ja mehän olemme Kristuksen ruumis.
Ei suostuta ymmärtämään että jokin on vialla vaan syyllistetään vielä lisää.
Tältä minusta tuntuu ja helluntailaisten pitäisi nyt tehdä parannus ja ajatella millaista Jumalaa oikein ylistävät.
Onko masennus synti?
30
1002
Vastaukset
- ja miksi?
tais raamatuskin pari heppua joutua depikseen ja sen läpi käytyään heistä tuli jumalan profeetoita.se voi olla myös kutsu vaihtaa alaa,etsiä itseään pyrkiä ymmärtämään elämää koska elää henkisess tyhjiössä.
on todellakin "henkinen tyhjiö", että en paremmin sanois. Tai tuntuu että on.
Sellasta ihmistä on helppo patistella ryhmiin.- outoa..
auroraboreallis kirjoitti:
on todellakin "henkinen tyhjiö", että en paremmin sanois. Tai tuntuu että on.
Sellasta ihmistä on helppo patistella ryhmiin."on todellakin "henkinen tyhjiö", että en paremmin sanois. Tai tuntuu että on.
Sellasta ihmistä on helppo patistella ryhmiin."
kyllä näin. Useinhan masentunut näkee hetken valon pilkahduksen tunnelin päässä, kun viimeisenä keinona menee näihin "ryhmiin", ja jopa tulee uskoon. Mutta jostain syystä se ei loppupeleissä tehoa pätkän vertaa henkisiin ongelmiin. Minulla aikoinaan vaan pahensi asioita...on siis kokemusta. "kohdallasi tämä on jostain syystä jumalan tahto", "hän valmistaa sinua johonkin tehtävään", "roiku vaan jeesuksessa"..jnejne. tyhjän hokemista. outoa.. kirjoitti:
"on todellakin "henkinen tyhjiö", että en paremmin sanois. Tai tuntuu että on.
kyllä näin. Useinhan masentunut näkee hetken valon pilkahduksen tunnelin päässä, kun viimeisenä keinona menee näihin "ryhmiin", ja jopa tulee uskoon. Mutta jostain syystä se ei loppupeleissä tehoa pätkän vertaa henkisiin ongelmiin. Minulla aikoinaan vaan pahensi asioita...on siis kokemusta. "kohdallasi tämä on jostain syystä jumalan tahto", "hän valmistaa sinua johonkin tehtävään", "roiku vaan jeesuksessa"..jnejne. tyhjän hokemista.ei auta muakaan.
Olisi mielenkiintoista tietää mikä sinua sitten lopulta auttoi.- täältä jostakin
Kärsimys on nähtävä kutsuna, ei ihminen hyvänä päivänä muista Luojaansa.
Hän haavoittaa, ja parantaa,
Hän murskaa, mutta myöskin nostaa.
Älkäämme siis halveksiko Herran kuritusta.
Joskus se on kuin erämää, jossa meidät uudeksi luodaan. Tai tulikaste, jossa karaistaan.
Sen jälkeen et pelkää enää kuolemaakaan, vaan
ymmärrät että:
Kun sinusta poistuu se, mikä tekee sinut eläväksi,
sinua sanotaan kulleeksi, elävä on se joka poistuu. - outoa..
ei auta muakaan.
Olisi mielenkiintoista tietää mikä sinua sitten lopulta auttoi.vaikea muuten sanoa että mikä on auttanut. No siis lääkkeet, terapia ja aika tietysti. Mutta eihän niihin asioihin mitään taikapilleriä ole. hmm, aika pahan heitit:) Ja tietty aina se herkkyys on olemassa että saattaapi masentua taas, vaikka nyt ihan ok menisikin.
Uskovat kyllä tarkoittavat hyvää, mutta tietyiltä tahoilta sain kommenttia psykoterapiasta, että se on saatanasta ja minun tulisi lopettaa se(vihjailua lähinnä) ja heittäytyä täysin jessen sylkkiin. en lopettanut, siksiköhän ei jumala välittänytkään? - outoa..
täältä jostakin kirjoitti:
Kärsimys on nähtävä kutsuna, ei ihminen hyvänä päivänä muista Luojaansa.
Hän murskaa, mutta myöskin nostaa.
Älkäämme siis halveksiko Herran kuritusta.
Joskus se on kuin erämää, jossa meidät uudeksi luodaan. Tai tulikaste, jossa karaistaan.
Sen jälkeen et pelkää enää kuolemaakaan, vaan
ymmärrät että:
Kun sinusta poistuu se, mikä tekee sinut eläväksi,
sinua sanotaan kulleeksi, elävä on se joka poistuu."Kärsimys on nähtävä kutsuna, ei ihminen hyvänä päivänä muista Luojaansa.
Hän murskaa, mutta myöskin nostaa."
Masennus ei ole mikään helvetin kutsu. se on sairaus. Se ei kutsu mihinkään muuhun kuin totaaliseen apatiaan ja tyhjyyteen, josta viimeisenä keinona ulos on itsemurha. Kyllä "hän" haavoitta ja murskaa...mutta nuo parantamiset ja nostamiset jää valitettavasti liian monen kohdalla toteutumatta. Masennus ei kasvata, se ei hyödytä mitään eikä ketään, ei edes jumalia. outoa.. kirjoitti:
"Kärsimys on nähtävä kutsuna, ei ihminen hyvänä päivänä muista Luojaansa.
Masennus ei ole mikään helvetin kutsu. se on sairaus. Se ei kutsu mihinkään muuhun kuin totaaliseen apatiaan ja tyhjyyteen, josta viimeisenä keinona ulos on itsemurha. Kyllä "hän" haavoitta ja murskaa...mutta nuo parantamiset ja nostamiset jää valitettavasti liian monen kohdalla toteutumatta. Masennus ei kasvata, se ei hyödytä mitään eikä ketään, ei edes jumalia.joka murskaa ja eheyttää.
Se on muuten totta että harvat"hyvänä päivänä"muistavat luojaansa ja siinä on sellainen sudenkuoppa, joka estää olemasta onnellinen ihan kuin pitäisi vahtia jumalaa, ettei karkaa.
Se ei todellakaan ole oikein eikä Jumalasta.- outoa..
joka murskaa ja eheyttää.
Se on muuten totta että harvat"hyvänä päivänä"muistavat luojaansa ja siinä on sellainen sudenkuoppa, joka estää olemasta onnellinen ihan kuin pitäisi vahtia jumalaa, ettei karkaa.
Se ei todellakaan ole oikein eikä Jumalasta.hyvä pointti! Jos masennus paranee, alkaa päässä pörrätä jos minkälaista ideaa. ja kuinka moni niistä ajatuksista sitten sopii yhteen jumalan ajatusten kanssa, tuskin kovinkaan moni. siinä sitten mennään takaisin maailmaan hyvin nopeesti. ja hyvä niin.
outoa.. kirjoitti:
vaikea muuten sanoa että mikä on auttanut. No siis lääkkeet, terapia ja aika tietysti. Mutta eihän niihin asioihin mitään taikapilleriä ole. hmm, aika pahan heitit:) Ja tietty aina se herkkyys on olemassa että saattaapi masentua taas, vaikka nyt ihan ok menisikin.
Uskovat kyllä tarkoittavat hyvää, mutta tietyiltä tahoilta sain kommenttia psykoterapiasta, että se on saatanasta ja minun tulisi lopettaa se(vihjailua lähinnä) ja heittäytyä täysin jessen sylkkiin. en lopettanut, siksiköhän ei jumala välittänytkään?mä oon saanut samanlaisen ohjeen Raamatunlauseena"Etsi ensin Jumalan valtakuntaa, niin kaikki tämä teille annetaan."
"Kaikki tämä" oli talo ja omaisuutta ikäänkuin täti ei olisi koskaan pankissa käynytkään asioita hoitamassa.
mulla se oli tilanne, jossa menetin oman takaajan kuollessa ja perikunta ei kunnioittanut hänen viimeistä tahtoa pitää minusta huolta.
en ole päässyt yli niistä tapahtumista mitä sillon oli ja on tosi vaikea luottaa enää keneenkään.outoa.. kirjoitti:
hyvä pointti! Jos masennus paranee, alkaa päässä pörrätä jos minkälaista ideaa. ja kuinka moni niistä ajatuksista sitten sopii yhteen jumalan ajatusten kanssa, tuskin kovinkaan moni. siinä sitten mennään takaisin maailmaan hyvin nopeesti. ja hyvä niin.
en ihan täysin ymmärtänyt viimeistä lausettasi.sorry.
- onkin
outoa.. kirjoitti:
"Kärsimys on nähtävä kutsuna, ei ihminen hyvänä päivänä muista Luojaansa.
Masennus ei ole mikään helvetin kutsu. se on sairaus. Se ei kutsu mihinkään muuhun kuin totaaliseen apatiaan ja tyhjyyteen, josta viimeisenä keinona ulos on itsemurha. Kyllä "hän" haavoitta ja murskaa...mutta nuo parantamiset ja nostamiset jää valitettavasti liian monen kohdalla toteutumatta. Masennus ei kasvata, se ei hyödytä mitään eikä ketään, ei edes jumalia.asenteesta. Emme aina voi vaikuttaa siihen mitä meille tapahtuu, mutta voimme vaikuttaa siihen, miten asennoidumme tapahtumiin.
Ei se kiroamalla ainakaan parane. Tai jos jaksat kirota, et sinä kovin masentunut ole, elet vain kiukkuinen jostakin. Selvitä mistä?
Onhan ne aina henkilöjohtaisia kokemuksia toki,
mutta voin vakuuttaa, että kyllä Hän myös nostaa. - outoa..
en ihan täysin ymmärtänyt viimeistä lausettasi.sorry.
tarkoitin että on hyvä alkaa elämään täysillä. Vaikka se ei sitten Jumalan ja uskovien rajoittuneeseen maailmaan sopisikaan. Minä en siis ole enää uskossa, enkä pelkää helvettejä. elän niin hyvin kuin osaan(mettään mennään välillä ja pahasti) ja nautin elämästä aina kun kykenen, ilman että mietin tykkääkö joku mielikuvitushahmo siitä.
- ihminen ))))
Se ei todellakaan ole oikein eikä Jumalasta.olisi aina onnellinen, ei hän ymmärtäisi mitä onni on.
Siksi on olemassa se vastapuoli, murhe ja masennuskin välillä, siis mihin verrata.
Kun se onnellinen päivä tulee, siitä jopa osaa kiittää silloin.
Mikään ei ole ikuista, kaikella on oma aikansa. - tehdä pätevää testamenttia
mä oon saanut samanlaisen ohjeen Raamatunlauseena"Etsi ensin Jumalan valtakuntaa, niin kaikki tämä teille annetaan."
"Kaikki tämä" oli talo ja omaisuutta ikäänkuin täti ei olisi koskaan pankissa käynytkään asioita hoitamassa.
mulla se oli tilanne, jossa menetin oman takaajan kuollessa ja perikunta ei kunnioittanut hänen viimeistä tahtoa pitää minusta huolta.
en ole päässyt yli niistä tapahtumista mitä sillon oli ja on tosi vaikea luottaa enää keneenkään.Se on tehtävä määrämuotoisesti. Hän olisi voinut turvata jo elinaikanaan tulevaisuuttasi joko lahjoituksilla tai antaa takauksensa omaisuuteensa sidotulla kiinnityksellä. Kun en tiedä olosuhteita en osaa sanoa oikeaa neuvoa, mutta lakimiestä olisi pitänyt käyttää. Asiat pitäisi aina hoitaa varman päälle. Vainajan kehoituksilla ei ole mitään juridisia vaikutuksia käytännössä.
outoa.. kirjoitti:
tarkoitin että on hyvä alkaa elämään täysillä. Vaikka se ei sitten Jumalan ja uskovien rajoittuneeseen maailmaan sopisikaan. Minä en siis ole enää uskossa, enkä pelkää helvettejä. elän niin hyvin kuin osaan(mettään mennään välillä ja pahasti) ja nautin elämästä aina kun kykenen, ilman että mietin tykkääkö joku mielikuvitushahmo siitä.
mutta ei masennuksestakaan mitään hyötyä juuri ole.
tehdä pätevää testamenttia kirjoitti:
Se on tehtävä määrämuotoisesti. Hän olisi voinut turvata jo elinaikanaan tulevaisuuttasi joko lahjoituksilla tai antaa takauksensa omaisuuteensa sidotulla kiinnityksellä. Kun en tiedä olosuhteita en osaa sanoa oikeaa neuvoa, mutta lakimiestä olisi pitänyt käyttää. Asiat pitäisi aina hoitaa varman päälle. Vainajan kehoituksilla ei ole mitään juridisia vaikutuksia käytännössä.
vainajan perikunta eikä kukaan muukaan tullut enää takaamaan talolainaa. ja vainaja oli mies ja se täti mun helluntailainen ystävä.
se vainaja oli mun appiukko ja mies sai perinnön jonka "lainasi"äidilleen eromme ajaksi.
Silloin kun olisi ymmärtänyt lakimiestä tarvita.- kunnallinen oikeusavusstaja
vainajan perikunta eikä kukaan muukaan tullut enää takaamaan talolainaa. ja vainaja oli mies ja se täti mun helluntailainen ystävä.
se vainaja oli mun appiukko ja mies sai perinnön jonka "lainasi"äidilleen eromme ajaksi.
Silloin kun olisi ymmärtänyt lakimiestä tarvita.olisi sinulle antanut oikeat neuvot tässä tapauksessa.
- Jeesuksen vapahtama
outoa.. kirjoitti:
"on todellakin "henkinen tyhjiö", että en paremmin sanois. Tai tuntuu että on.
kyllä näin. Useinhan masentunut näkee hetken valon pilkahduksen tunnelin päässä, kun viimeisenä keinona menee näihin "ryhmiin", ja jopa tulee uskoon. Mutta jostain syystä se ei loppupeleissä tehoa pätkän vertaa henkisiin ongelmiin. Minulla aikoinaan vaan pahensi asioita...on siis kokemusta. "kohdallasi tämä on jostain syystä jumalan tahto", "hän valmistaa sinua johonkin tehtävään", "roiku vaan jeesuksessa"..jnejne. tyhjän hokemista.Mä huomasin että jouduin jopa omieni hylkäämäksi. Sairastuminen on yleensä outoa kaikille.Syntinä se on helpompaa nähdä ja jättää vastuu Jumalalle kuin tulla sairasta lähelle. Ja kipuileva menee helposti rikki.Mutta Jeesus ei hylkää vaikka kaikki ihmiset tuomitsisivat ja Hän ymmärtää parhaiten Sinut. Ja voi parantaa oman aikataulunsa mukaa :0)(musta se kestääää!)
- Jeesuksen vapahtama
Se ei todellakaan ole oikein eikä Jumalasta.Yksi tuhansista lupauksista löyy Raamatusta Psalmi 2,3.. Kiitä Herraa minun sieluni, äläkä unohda mitä hyvää Hän on sinulle tehnyt, Hän , joka antaa kaikki sinun syntisi anteeksi ja PARANTAA kaikki sinun sairautesi.
Kiittäminen on kyllä vaikeata jos vaan sanoo että en pysty Jeesus mutta auta mua! Lupaus meillä on! - Jeesuksen vapahtama
outoa.. kirjoitti:
Mä toivon että löydät Jeesuksen, elävän Jeesuksen. Olis kiva nähdä sinut kerran Taivaan kodissa miksei jo maan päälläkin täällä ihmisten maailmassa. En halua että joudut ikuiseen kadotukseen (rakkaudella sanottu)
- minun sieluni
Jeesuksen vapahtama kirjoitti:
Yksi tuhansista lupauksista löyy Raamatusta Psalmi 2,3.. Kiitä Herraa minun sieluni, äläkä unohda mitä hyvää Hän on sinulle tehnyt, Hän , joka antaa kaikki sinun syntisi anteeksi ja PARANTAA kaikki sinun sairautesi.
Kiittäminen on kyllä vaikeata jos vaan sanoo että en pysty Jeesus mutta auta mua! Lupaus meillä on!puhuu kyllä Jumalasta ja Jumalan kiittämisestä.
Jumala sanoo: - Jeesuksen vapahtama
minun sieluni kirjoitti:
puhuu kyllä Jumalasta ja Jumalan kiittämisestä.
Jumala sanoo:Mä kiitän Jeesusta, Herraani. Taivaan Isä sanoi itse:"..tämä on rakas Poikani- kuulkaa Häntä!"
Ja kyllä Taivaan Isäkin on kiitokseni arvoinen, mutkin mahdottaman luonut, jopa omaksi kuvakseen (uskomatonta mikä minusssa on Isää- ehkä pienin varpaani..)
Herra opeta minua kiittämään.
Isä, Poika ja Pyhä Henki on yhtä,yksi :O).
- masennuksesta:
Pelastus ei perustu omiin tekoihin ja onnistumiseen. "Ei Hän mielisty miehen jalkojen nopeuteen (onnistumiseen, fiksuuteen, kyvykkyyteen) vaan niihin jotka panevat toivonsa Hänen armoonsa." Jos se riittää Jumalalle, se saa luvan riittää myös Sinulle ja ystävillesi. Jumala ei tarvitse suorituksiasi! Älä ajattele syntejä, ajattele mitä mieltä Jumala on ihmisestä. Lue psalmeja, psalminkirjoittajat kertovat niissä rehellisesti tunteistaan Jumalalle ja kohtaavat hyväksyvän ja ymmärtävän Jumalan.
- frihet
Masennus voi johtua synnin seuraksista.
Mutta sairaus ei ole syntiä sinänsä, eikä aina läheskään tule synnin seurauksista.
Alkiskin voi saada maksa-girroosin juomisen johdosta, eli synnin seurauksena.
Jotkut taas huoruuden synnissä eläissään, "saavat maistaa puukkoa" ja sehän on myös synnin seurausta.
Eräs tuttu huoruuden seurauksena masentui niin, että teki itsarin. - ...
rubabakuba, sulla ei ole Jumalan rauhaa,eikä kenties edes rauhaa Jumalan kanssa (kaksi eri asiaa). Epäusko vaivaa sinua ja olet synnin haavoittama. Pitäisköhän sun vähän muuttaa elämäntyyliäsi?
- meikalaane
Miksi mielen heilahtelut on usein jotenkin niin pahasta mutta helposti ymmärrettävät aivan yhtälaiset sairaudet ovat taas vain sairauksia.
Osteoporoosi vie helvettiin!
Kadu ja luovu allergioistasi! - siranja
Kovin monet uskovat asennoituvat masennukseen tuomitsevasti. He luulevat, että masennus paranee heti kun ottaa itseään niskasta kiinni. Kyllä masennuslääkkeillä on valtavan suuri merkitys siihen, että alkaa nähdä asioiden hyvät puolet.
Jos masennuksen syynä on katkeruus tai synti, pitää viedä ne asiat Jumalan eteen ja luottaa Hänen armoonsa. Mutta itse masennus on kyllä niin syvällä ihmisen sisällä, ettei siihen järjellä ja omalla tahdonvoimalla pääse käsiksi.
Jumala rakastaa meitä vaikka emme jaksa ylistää ja kiittää. Hän tietää jos sydämessämme haluamme rakastaa Häntä ja se riittää hänelle. Saamme levätä Hänen kädellään masennuksen syvässä kuilussakin, jossa kaikki muu haihtuu ja vain Jumala jää jäljelle. Hänen kätensä kannattaa sielläkin.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1417999Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432071Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja252010- 911673
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811607Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071060Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5999- 51970
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28850- 34832