Ongelmani on siis erittäin paha ummetus. Olen kokeillut kaikki mahdolliset ja mahdottomat keinot saada vatsani toimimaan normaalisti.
Mutta ei, stressivatsa on, ei irtoa.
Peräpuikot ym ovat haitallisia säännöllisesti käytettynä.
Tänään oli niin tukala olo, viisi päivää sitten ulostin viimeksi. Muistin, että kun olin synnyttämässä lastani, minulle tehtiin joku peräsuolen tyhjennys, vettä vaan hanuriin ja johon p....a irtosi.
Eli tein saman homman kotona, vettä suihkulla suoleen ja kyllähän se auttoi.
Onko tämä haitallista, voiko tällaista keinoa käyttää esim kerran viikossa, jos ei muuten toimi?!
Olen todella kiitollinen asiallisista vastauksisita!!
Ummetus on todella kurja ongelma...
vaikea ummetus
6
4146
Vastaukset
- se pirulainen
Minulla on sellainen lääkitys mikä vie mahan kovaksi myös. Oletko kokeillut pellavansiemeniä tai rouhetta? Minä olen saanut avun näistä, kun säännöllisesti käyttää voin taata että maha toimii joka päivä, kyllä en ihmettele yhtään että on kurja olo jos viisikin päivää on "ummella" mulla tulee jo parista päivästä huono olo. Kokeileppa vaikka jukurtin sekaan laittaa pellavarouhetta tai liotat pellavansiemenet vaikka yön yli ja aamulla juot koko sotkun( ei hirmu miellyttävää) mutta auttaa, tuossa tilassa ottaisin vielä illallakin saman lastin ja sitä rataa ei nimittäin heti tehoa.
- pellavansiemenet
Pellavansiemeniä ei tarvitse liottaa, likoaa ne vatsassa muutenkin. Viilin tai jugurtin sekaan vaan aamuisin ja kyllä auttavat, muttei ihan heti ensipäivinä.
Itselläni oli aikoinaan niin kova vatsa, että jouduin joskus kaivamaan tukoksen ulos. Söin sitten pellavansiemeniä monta vuotta ja vatsa toimi hyvin. Lopetettuani siementen köytön vatsa toimi normaalisti kymmenisen vuotta kunnes taas on käyttöä pellavapussille...
- kuitupitoinen ruoka
Juotko tarpeeksi vettä? Nesteen puute voi osaltaan pahentaa tilannetta.
Itselläni tilanteen korjasi vihannesten/kasvisten/hedelmien/kuitupitoisen ruoan lisääminen ruokavalioon.
Entä onko sinua tutkittu asian tiimoilta, sillä syy ummetukseen voi olla muukin kuin stressivatsa?- kuitupitoinen
Unohdin vielä mainita propiootit.
- vinkeistä
kuitupitoinen kirjoitti:
Unohdin vielä mainita propiootit.
Täytyypä lisätä veden juontia ja kokeilla pellavansiemeniä. Joskus niitä kokeilinkin, mutta lopetin kuurin kun ei oikein tehonnut.
Eli varmaan kestää jonkun aikaa kunnes tehoaa...
Kiitti vielä!
- Nimim. kokemusta omaava
Tiamiinin- (B1) puutostila voi aiheuttaa mm. ummetusta, ruokahaluttomuutta, hermostovaurioita jne. Se toimii yhdessä mangaanin (mn) kanssa.
B1-vitamiinin tarve
korostuu mm. erikoistilanteissa:
laktoosi-intoleranssi
keliakia
raskaus
imetys
sairaus- ja toipilasaika
stressi
kova fyysinen rasitus
yksipuolinen ravinto
pitkäaikainen paasto
dieetti ja laihdutuskuurit
ehkäisypillerien käyttö
runsas alkoholinkäyttö
epäsäännölliset elämäntavat
Viite:
http://www.tohtori.fi/?page=6746948&id=1245307
Linkki
Tohtori Tolosen sivut
http://www.biovita.fi/suomi/terveyssivut/benfotiamiini.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin33811756IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3597966Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut933083Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?982258Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1562219Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?81656- 1101261
Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin551103Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus26908Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta60793