Minä rakastan sinua

Sydän tässä pakahtuu

Kun te miehet usein toivotte aloitetta naiselta, niin kertoaapa mitä ajattelisitte ja miten reagoisitte, jos teille tultaisiin sanomaan "minä rakastan sinua". Siis ei ihan puun takaa uppo-outo, vaan ollaan tunnettu vuosia, heitellään läppää ja tullaan mukavasti juttuun. Olisko ihan hirveän hyökkäävää kertoa tunteista suoraan? Vai tulisiko vaikutelma epätoivoisesta miehenkipeästä? Selvennän sen verran, että en sinänsä ole "mitään vailla", olen tottunut olemaan itsekseni, mutta nyt on elämääni tullut mies, joka vie jalat alta ja jota rakastan niin että luihin sattuu. En haluaisi häntä pahasti pelästyttääkään. -Me ollaan niin herkästi sanomassa aina negatiivisia asioita, miksi ei voi sanoa positiivisia yhtä hyvin? Haluaisin hänen tietävän tunteistani nyt kun vielä on mahdollista, huomisesta kun ei koskaan tiedä.

Kertokaa miehet asiallisesti ja rehellisesti miltä moinen teistä tuntuisi. Tietenkin naisetkin saavat sanoa mielipiteensä mieluusti.

17

4231

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainaskin

tykkäisin jos mulle sanottais suoraan :)

t.äijä

• Alkuperäinen..

Kiitos äijä ja M25! Mietin vielä sitä että mitä oikeasti vastakappale ajattelee, pelästyttäisikö tai häkellyttäisikö moinen tunteiden tunnustaminen. Ja mitä sellaiseen vastaisitte vai osaisitteko vastata mitään? Olen kääntänyt tilanteen toisinkin päin, eli miettinyt että jospa tämä kyseinen mies tai vaikka joku muu, tulisi suorasanaisesti tunnustamaan rakkautensa, niin miten reagoisin.

• -M25-
        Alkuperäinen.. kirjoitti:

Kiitos äijä ja M25! Mietin vielä sitä että mitä oikeasti vastakappale ajattelee, pelästyttäisikö tai häkellyttäisikö moinen tunteiden tunnustaminen. Ja mitä sellaiseen vastaisitte vai osaisitteko vastata mitään? Olen kääntänyt tilanteen toisinkin päin, eli miettinyt että jospa tämä kyseinen mies tai vaikka joku muu, tulisi suorasanaisesti tunnustamaan rakkautensa, niin miten reagoisin.

Vastaisin lyhyesti ja suoraan: niin mäkin sua! :)

• jotain hukassa
        -M25- kirjoitti:

Vastaisin lyhyesti ja suoraan: niin mäkin sua! :)

-rakastamiset..jepjep

• -M25-

Koska itse olen aika suorasanainen niin kyllä siinä vois jokatapauksessa olla silmät kaffetassina jonkin aikaa, mutta en todellakaan pistäisi pahaksi!

• aatos vain

En menisi sanomaan noin suoraan. Jos tunette noinkin pitkältä ajalta, niin olisiko parempi tehdä rakkautesi tiettäväksi muutoin.
      Katseella saa viestitettyä aatoksensa oikein mallikkaasti ja jos hän ei sitä ymmärrä tai halua ymmärtää, niin et aiheuta sen suurempaa harmia kummallekkaan.

• miehen köriläs

Miehenä pitää sanoa että toi "katseilla vihjaaminen" tms. ei toimi ja viestin on selvästi laittanut nainen. Ei tommoinen "katseilla vihjaminen" onnistu kun ei me miehet semmoisia huomata ja ei varsinkaan jos itse ollaan kiinnostuttu.
        MInusta hienoa on sanoa aika suoraan että pitää kovasti toisesta muutenkin kuin pelkkänä kaverina.

• konsilienssi

Sitten vasta voi kertoa kun Rakkaus on ykseys, kun olette suhteessa. Väärään aikaan, väärässä paikassa kerrottuna, yhteys menee piloiksi.

Tyydy tykkäämiseen ym. sitten kun/jos seukkaatte on aika kertoa. Maltatko pitää sisälläsi? Mies saattaa pelästyä ja juosta pakosalle, pelkät yhteishauskuudet ei riitä todistamaan rakkautta. Rakkaus sanamuodossa esitettynä on tavallaan vaatimus, johon on vastattava jollakin tavalla, moni jopa pakenee sanaa rakkaus. Se on sana joka pysähdyttää ja pistää kaiken sekaisin, rakasti tai ei.

• sydänvikainen kohta

täällä toinen umpirakastunut nainen miettii samaa asiaa..joten mielenkiinnolla seuraan neuvoja! Olen todella rakastunut yhteen ihanaan mieheen, tiedän hänelläkin olevan tunteita mua kohtaan..Musta tuntuu välillä että pakahdun, varmaan vielä joku päivä möläytän tälle miehelle suoraan. Pelkään että säikäytän hänet, vaikka oikeastaan hän lähestyi mua aluksi ja sai mut rakastumaan tulisesti monen hiljaisen yksinäisen vuoden jälkeen.Olen niin rakastunut että riudun ja kärsin välillä ikävästä!

• sama taas

Hei kohtalotoveri! Olen paria poikkeusta lukuunottamatta saanut kannustavia kommentteja, jopa yllytystä, mutta en vain tidä uskallanko. On kummallista miten ihminen tietyissä asioissa on aina yhtä epävarma ja haavoittuva, elämänkokemus ei auta yhtään. Varmaankin elämä lipuu ohitseni enkä koskaan saa kerrottua tunteistani. Olen ollut hirmu kauan itsekseni enkä ole edes kaivannut mitään romanssia elämääni, olin jopa sitä mieltä että elämääni ei tule enää sellaista miestä joka saa tällaiset tunteet pintaan. Olin itse asiassa tyytyväinen tilanteeseen. Ja sitten tulee mies, joka ei missään suhteessa vastaa sellaista miestä johon yleensä ihastunkaan. Ja on elämässäni vuosikaudet ilman että tajuan mitä on koko ajan tapahtumassa, pikkuhiljaa. Sitten vähitellen enemmän ja enemmän, pieniä tunnemuistoja joita en osaa tarkasti sijoittaa enää milloin ne on olleet. Vielä viime vuonna en olisi rohjennut sanoa että rakastan häntä, mutta nyt sekin on selvinnyt minulle. Ymmärrän täysin sinunkin raastavan ikäväsi. Toivottavasti sulla on rohkeutta paremmin kuin minulla.

• umpirakastunut
        sama taas kirjoitti:

Hei kohtalotoveri! Olen paria poikkeusta lukuunottamatta saanut kannustavia kommentteja, jopa yllytystä, mutta en vain tidä uskallanko. On kummallista miten ihminen tietyissä asioissa on aina yhtä epävarma ja haavoittuva, elämänkokemus ei auta yhtään. Varmaankin elämä lipuu ohitseni enkä koskaan saa kerrottua tunteistani. Olen ollut hirmu kauan itsekseni enkä ole edes kaivannut mitään romanssia elämääni, olin jopa sitä mieltä että elämääni ei tule enää sellaista miestä joka saa tällaiset tunteet pintaan. Olin itse asiassa tyytyväinen tilanteeseen. Ja sitten tulee mies, joka ei missään suhteessa vastaa sellaista miestä johon yleensä ihastunkaan. Ja on elämässäni vuosikaudet ilman että tajuan mitä on koko ajan tapahtumassa, pikkuhiljaa. Sitten vähitellen enemmän ja enemmän, pieniä tunnemuistoja joita en osaa tarkasti sijoittaa enää milloin ne on olleet. Vielä viime vuonna en olisi rohjennut sanoa että rakastan häntä, mutta nyt sekin on selvinnyt minulle. Ymmärrän täysin sinunkin raastavan ikäväsi. Toivottavasti sulla on rohkeutta paremmin kuin minulla.

Kohtalotoveri täällä taas.Mulla on samankaltainen historiikki kuin sulla. En voi tosiaan uskoa tätä todeksi. Olin jo aika lailla kohtalooni alistunut, kun sitten tuli mies Karjalasta ja vei jalat altani..Pikku hiljaa kehä alkoi pienetä huomaamattani, ja sitten yks päivä..Älli pois. Anna palaa vaan, pikku hiljaa lähesty ihastustasi!Itse en ainakaan aio luovuttaa helpolla kun on jo tähän asti päässyt.Tsemppiä sulle!! Äläkä luovuta jos vähän takapakkiakin tulee, rakkaudessa ja sodassa on kaikki sallittua.

• Se mies

Tunnen olevani tuo mies.
        On torjuttu ja nyt on ylivoimaisen vaikeaa enään lähestyä.
        Tule lähelle ja päästä lähellesi, tulen varmasti vetovoimaa on riittävästi.
        Soita,lähetä kirje,kortti,tekstiviesti-kaikki käy.
        Vaikka en olekkaan flirttailija lupaan silmäniskun silmäniskusta ja kaksi parhaasta.
        Välillämme on vain pieni lukko ja avain on sinulla.
        Odotan......

• Sydän tässä pakahtuu
        Se mies kirjoitti:

Tunnen olevani tuo mies.
        On torjuttu ja nyt on ylivoimaisen vaikeaa enään lähestyä.
        Tule lähelle ja päästä lähellesi, tulen varmasti vetovoimaa on riittävästi.
        Soita,lähetä kirje,kortti,tekstiviesti-kaikki käy.
        Vaikka en olekkaan flirttailija lupaan silmäniskun silmäniskusta ja kaksi parhaasta.
        Välillämme on vain pieni lukko ja avain on sinulla.
        Odotan......

:-) Arvasin että noin tunteviakin ilmaantuu. Mitään en enempää toivoisi kuin että olisit juuri hän, mutta valitettavasti en siihen usko. -Niinpä niin, miten soittaisin. lähettäisin tekstarin tai kortin kun en tiedä minne.

• oman kokemukseni

Minulle kävi näin...
      Olin tapaillut mukavaa, tosin hieman sitoutumiskammoista miestä muutaman kuukauden ajan.
      Eräänä aamuna jutustelimme niitä näitä ja mies kuuli luultavasti väärin, että olisin sanonut hänelle rakastavani häntä. Vastasi siihen kuten kohtelias mies ainakin: "Niin mäkin sua.." Hätkähdin, ja koska en ollut varma, miten asiaan reagoida, jätin sanomatta mitään..ajattelin, että turha kai siihen alkaa sitten huutelemaan, että "En mä kyllä niin sanonut.."

Siihenpä loppui kuitenkin se tapailu.. tämä pikkuseikka luultavasti sysäsi sitoutumiskammoisen miehen täydelliseen paniikkiin..
      Ja minä kun sanoin vieläpä jotain aivan muuta..
      Ehdotan siis vakavaa harkintaa noiden sanojen käytössä.:)

• se....

tyylikkäästi ... ja hienosti ... eikä vain töksäyttämällä noi sanat, että toinen kerkeää tuntemaan jo siinä kun kerrot tunteitasi hänelle.

Tällä voi muuttaa koko suhteen suunnan.

• kirje

Kirjoita kirje, jossa kerrot tuntemuksistasi. Tällöin vastapuoli saa aikaa miettiä asiaa, eikä hän panikoidu ja sano jotain, mitä sitten katuisi myöhemmin. En kuitenkaan kehottaisi heti sanomaan, että rakastat. Sen aika tulee sitten myöhemmin. Aluksi voisit kertoa esimerkiksi, että pidät hänestä ja hänen kanssaan on hyvä olla.

Itse kirjoitin kirjeen miehelle, jota tapailin ystävyyspohjalta ja olisin halunnut tutustua häneen vähän paremmin. Valitettavasti kyllä sain pakit. Osittain varmaan siitä syystä, että hän oli sitoutumiskammoinen, koska oli kokenut vaikean avioeron. Mutta koska lähestyin häntä kirjeitse, hän sai aikaa miettiä ja muotoilla sanottavanssa, joten olemme edelleen ystäviä ja tapailemme myös silloin tällöin. Mutta pakeista huolimatta olen tyytyväinen, ettei minun enää tarvitse miettiä päätäni puhki, tulisiko siitä suhdetta.

Toivon sinulle parempaa onnea :).

• ... sanooko noin suoraan. Itse suosisin hieman hienovaraisempaa lähestymistapaa. Jos kyseessä on enemmän järki- kuin tunneihminen, voi ahdistus muodostua tosiasiaksi. Siinä voi käydä niin et vaikka se tykkäis susta, toi lausahdus on liian voimakas. Ei tohon kysymykseen oo yksiselitteistä vastausta. Kaikki tai ei mitään :-) Toivotan onnea kävi miten kävi!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      49
      3304
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      2772
    3. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      134
      2552
    4. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      57
      2281
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      355
      2004
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      151
      1634
    7. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      76
      1485
    8. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1308
    9. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      35
      1258
    10. Miksi mediheli

Mitä on tapahtunut ku poliiseja ja ambulanssi pyöri aamusta keskustassa
      Kiuruvesi
      24
      1154
    Aihe