Ovatko ne miljoonat ja miljoonat juutalaiset, jotka historian saatossa ovat joutuneet kuolemaan kristikansan toimesta marttyyreita.
Eikö marttyyri ole ihminen, joka joutuu kuolemaan uskonnollisen vakaumuksen takia.
Oliko Jeesus kovin armollinen ja rakastava kun sanoi:
Marttyyrit
14
342
Vastaukset
Luulenpa, että teit kysymyksen, johon me ihmiset ja varsinkaan pakanat emme osaa tyhjentavästi vastata. Huomaan myös, että yksikään ei ole vastanut Sinulle vajaan puolen tunnin aikana.
Raamattu vastaa kysymykseesi Roomalaiskirjeessä hyvin tyhjentävästi luvuissa 9-11 ja VT:n profeetoissa mm. Jesajan, Jeremian ja Hesekielin kautta.
Kysymys asiasta on vaikea jo siksikin, että jos juutalaiset olisivat ottaneet Jeesuksen vastaan Messiaanaan (Kuninkaanaan), emme olisi pakanoina päässeet osalliseksi pelastuksen armosta niin kuin nyt on tapahtunut.
Juutalaisia on kohdannut paatumus. Mutta se kestää vain siihen päivään asti, kunnes koko Israel kääntyy Messiaansa puoleen ja on pelastuva yhtenä päivänä. Jumalalle tämä on tunnettua. Ja maailmalle se on pelastukseksi.
Juutalaiset ovat joutuneet läpi historian saaton vainojen uhriksi ja vainojen uhrina he tulevat olemaankin. Tänä päivänä Israel on voimakas kansa ja armahtanut vihollisiansa (mm. palestiinalaisia, joilla ei ole mitään oikeutta heidän maahansa). Israelin sotilaallinen mahti pyyhkäisisi viholliset nopeasti pois kartalta, mutta Israel ei käytä voimaansa. Esimerkiksi Gaasan alueelta ammutaan 5-10 rakettia päivässä Israeliin, joka päivä, mutta suomalaiset tiedotusvälineet eivät siitä kerro. Siitä kyllä kerrotaan, kun Israelin armeija tekee iskuja Gaasan kaistaleelle.
Jumala on antanut lupauksensa juutalaisille ja Jeesus on juutalainen. Hän sanoikin jossain, että pelastus on juutalaisista. Palatessaan Hän samaistuu yhä juutalaisiin. "Minä olen Daavidin suvusta ja se kirkas aamutähti". Hän tunnustaa siis olevansa juutalainen palatessaankin maan päälle.
Tässä on mahdoton selittää lyhyesti juutalaisten kohtaloita historian saatossa. Paljon he ovat saaneet kärsiä. Sen historian kirjoitukset tuntevat. Paljon he saavat myös vielä kärsiä, sillä heidän sota-aseet eivät heitä pelasta. Mutta kun he kääntyvät Messiaansa (Kuninkaansa) puoleen niin "ennen kuin he huutavat, Minä kuulen, ja heidän vielä puhuessaan Minä vastaan".
Koko Israel on pelastuva. Jumala ei armolahjojansa ja kutsumustansa kadu. Meidän pakanoiden on vain usein vaikea ymmärtää Jumalan teitä.
Pahoittelen, etten osaa vastata kysymyksiisi paremmin. Mutta Herran Jeesuksen armo olkoon kanssasi.- Bushjack
"Huomaan myös, että yksikään ei ole vastanut Sinulle vajaan puolen tunnin aikana."
Sinä ainakin saat vastauksen, jos et muilta niin poikalapselta ainakin.
Oletko valmis ottamaan poikalapsen likasankon niskaasi? - miksi *****
ajatuksistasi, ja varsinkin siitä, että ymmärrät Israelin tilanteen tänä päivänä.
Mutta tiedätkö sen, että Jeesus ei ole Daavidin sukua?
Siis Jeesus ei ole VT:n ilmoittama Messias-kuningas ollenkaan. Bushjack kirjoitti:
"Huomaan myös, että yksikään ei ole vastanut Sinulle vajaan puolen tunnin aikana."
Sinä ainakin saat vastauksen, jos et muilta niin poikalapselta ainakin.
Oletko valmis ottamaan poikalapsen likasankon niskaasi?Meillä on kuitenkin ongelmia keskenämme enkä usko että hän vastaa minulle. Tästä ei enempää. Mutta olen palanut palstalle.
miksi ***** kirjoitti:
ajatuksistasi, ja varsinkin siitä, että ymmärrät Israelin tilanteen tänä päivänä.
Mutta tiedätkö sen, että Jeesus ei ole Daavidin sukua?
Siis Jeesus ei ole VT:n ilmoittama Messias-kuningas ollenkaan.Raamatun mukaan Hänet on osoitettu ihmisyytensä puolesta Daavidin jälkeläiseksi ja pyhyyden hengen puolesta osoitettu voimassa Jumalan Pojaksi. Hänen olkoon kunnia nyt ja maailmanajoista toisiin, totisesti.
marttyyri on se, joka kärsii syyttä suotta.
Uskokin voi liittyä siihen. Tappajilla ei pitäisi olla mitään tekemistä marttyyriyden kanssa. Mä olen sitä mielltä sitten tuo lainaamasi Sanankohta ei menetä hohtoaan ja Jumala saa olla Jumala ja ainoa viaton.- tällaisen tekstin
nappasit? Ainakaan suomalaisesta Kirkkoraamatusta sitä ei taida löytyä.
>>Oliko Jeesus kovin armollinen ja rakastava kun sanoi:- miksi*****
Löytyy ihan Luukkaasta. 19
Erään vertauskuvallisen tarinan lopusta.
Vertaus kertoo miehestä, joka jätti kymmenen leiviskää palvelijoilleen.
Ymmärtääkseni Jeesus puhuu tavallaan itsestään tuossa tarinassa. - tuhat ja yksi
miksi***** kirjoitti:
Löytyy ihan Luukkaasta. 19
Erään vertauskuvallisen tarinan lopusta.
Vertaus kertoo miehestä, joka jätti kymmenen leiviskää palvelijoilleen.
Ymmärtääkseni Jeesus puhuu tavallaan itsestään tuossa tarinassa.Luukkaan ilosanoma 19:24 - 27.
Riippuu siitä mistäsuunnasta katsoo !
Marttyyri on uskonsa puolesta kuollut ?
Jos Kristinuskon sanomaa levitettäessä tapetaan ihmisiä he ovat marttyyreita kuolessaan !
Myös he ovat suomalaiset esi-isät jotka kuolivat vastustaessaan Kristinopin tuloa tänne ja kuolivat taistelussa vierasta valloittajaa vastaan ,he olivat marttyyreita !
Kristinuskon polttaessa noitana toisuskoisia tai vain tavallisia ihmisiä , hekin kuolivat uskonsa puolesta tai ainakin vastustaessa sitä valtaa joka heidät tappoi.
V.T. on uskonsa puolesta kuolleiden marttyyreiden historiaa , Jumala kuritti ,ranksisi,hävitti ,murhasi ja valloitti ja katsottiin Jumalan suosion liikkuvan voittajan puolella häviäjän puolella oli rangaistus.
Kristityt ovat rankaisutoimissaan syyllisyyttä poistaneet syyttämällä juutalaisia Jeesuksen murhaajiksi !
Britit lahjoittivat palestiinan juutalaisten asuinalueeksi.( Kristityt virheellisesti väittävät Raamatun ennustuksen siinä toteutuneen !)
Viikunapuu ennustus on myös samoja peruja eikä sillä satojen vuosien kuluttua ole mitään arvoa !
Viime sotien juutalaiset marttyyrit , kyllä hekin niitä olivat , olivat Natsien vallan tiellä uskoineen ja rahoineen sitäkautta valtaakin heillä oli ja oikesati kristityt heitäkin vainosivat !
Suomalaiset vainosivat Kristinuskon avulla toisiaan . Katolisuus, Ordotoksisuus ja Protestanttisuus. Keskenään eteenkin "Vanha Suomen" alueella polttelivat Kirkkoja ihmisineen . - miksi*****
tuhat ja yksi kirjoitti:
Luukkaan ilosanoma 19:24 - 27.
Riippuu siitä mistäsuunnasta katsoo !
Marttyyri on uskonsa puolesta kuollut ?
Jos Kristinuskon sanomaa levitettäessä tapetaan ihmisiä he ovat marttyyreita kuolessaan !
Myös he ovat suomalaiset esi-isät jotka kuolivat vastustaessaan Kristinopin tuloa tänne ja kuolivat taistelussa vierasta valloittajaa vastaan ,he olivat marttyyreita !
Kristinuskon polttaessa noitana toisuskoisia tai vain tavallisia ihmisiä , hekin kuolivat uskonsa puolesta tai ainakin vastustaessa sitä valtaa joka heidät tappoi.
V.T. on uskonsa puolesta kuolleiden marttyyreiden historiaa , Jumala kuritti ,ranksisi,hävitti ,murhasi ja valloitti ja katsottiin Jumalan suosion liikkuvan voittajan puolella häviäjän puolella oli rangaistus.
Kristityt ovat rankaisutoimissaan syyllisyyttä poistaneet syyttämällä juutalaisia Jeesuksen murhaajiksi !
Britit lahjoittivat palestiinan juutalaisten asuinalueeksi.( Kristityt virheellisesti väittävät Raamatun ennustuksen siinä toteutuneen !)
Viikunapuu ennustus on myös samoja peruja eikä sillä satojen vuosien kuluttua ole mitään arvoa !
Viime sotien juutalaiset marttyyrit , kyllä hekin niitä olivat , olivat Natsien vallan tiellä uskoineen ja rahoineen sitäkautta valtaakin heillä oli ja oikesati kristityt heitäkin vainosivat !
Suomalaiset vainosivat Kristinuskon avulla toisiaan . Katolisuus, Ordotoksisuus ja Protestanttisuus. Keskenään eteenkin "Vanha Suomen" alueella polttelivat Kirkkoja ihmisineen .siis olisi korkea aika lopetella marttyyrien tekemistä, vaikka ei se taida ihan meidän konsteilla/toivomuksilla/kehoituksilla tapahtua.
Vielä menee aikaa, ihmisillä on tarve uskoa ihmemiehiin. ( Jeesus pelastaa jostakin kauheasta mikä uhkaa) Koko helvetti ajatuskin on täysin järjetön.
Olen kuitenkin sitä mieltä, että Israelin uudestisyntyminen on profetioiden täyttymys.
VT kertoo siitä hyvinkin paljon. - tuhat ja yksi
miksi***** kirjoitti:
siis olisi korkea aika lopetella marttyyrien tekemistä, vaikka ei se taida ihan meidän konsteilla/toivomuksilla/kehoituksilla tapahtua.
Vielä menee aikaa, ihmisillä on tarve uskoa ihmemiehiin. ( Jeesus pelastaa jostakin kauheasta mikä uhkaa) Koko helvetti ajatuskin on täysin järjetön.
Olen kuitenkin sitä mieltä, että Israelin uudestisyntyminen on profetioiden täyttymys.
VT kertoo siitä hyvinkin paljon.Sen katson oleva Juutalaisten Makkabien valtio !
Joka perustettiin juutalaisia hallinneen Seleukidien Syyrian kärsittyä tappioita sodissa kukistuminen ja häviö maailmankartalta !
Israelin profeetat eivät ennustaneet nyky Israelista mitään , ne ovat taitavasti sepiteltyjä uskomuksia joita asiasta meille syötetään ! - tuhat ja yksi
miksi***** kirjoitti:
siis olisi korkea aika lopetella marttyyrien tekemistä, vaikka ei se taida ihan meidän konsteilla/toivomuksilla/kehoituksilla tapahtua.
VT kertoo siitä hyvinkin paljon.Helluntailiike ei opeta , Juutalaisten historiaa ajalta 750 eaa. - 100 eaa.
Vaan vääntävät jo tapahtuneet asiat käsittämään Nykyisen Israelin valtion syntyä ,jota profeetat eivät ennusta !
Profeetat kirjoittavat Israelin pohjoisen valtion tuhosta joka tapahtui n,722 eaa. hengissä selvinneet joutuivat Assurian pakkosiirtolaisuuteen. Ja samalla täpärästi pelastui juutalaisten eteläinen valtio Juuda!
Juuda koki tuhonsa Babylonian päästyä maailmanvallaksi ja lopullinen tuho voidaan katsoa olleen Jerusalemin ja sen Salomonin Temppelin tuho n, 586 eaa. näin Juudakin oli Pakkosiirtolaisuudessa !
V.T. kertoo tarkalleen sieltä paluusta ja ainosataan tietämättömyys ,sokeausko ja mielikuvitus voi tavallisen kansan saada ajattelemaan sitä nyky ajan Israelin syntyyn !
Se on taas aivan eri juttu jotka nuo jutut nukyisyyteen ovat siirtäneet heillä on toisenlaiset tarkoitukset !
Kannattaako heitä tukea väärin perustein selitetyjen profetioiden toteuttamisessa ? - miksi*****
tuhat ja yksi kirjoitti:
Helluntailiike ei opeta , Juutalaisten historiaa ajalta 750 eaa. - 100 eaa.
Vaan vääntävät jo tapahtuneet asiat käsittämään Nykyisen Israelin valtion syntyä ,jota profeetat eivät ennusta !
Profeetat kirjoittavat Israelin pohjoisen valtion tuhosta joka tapahtui n,722 eaa. hengissä selvinneet joutuivat Assurian pakkosiirtolaisuuteen. Ja samalla täpärästi pelastui juutalaisten eteläinen valtio Juuda!
Juuda koki tuhonsa Babylonian päästyä maailmanvallaksi ja lopullinen tuho voidaan katsoa olleen Jerusalemin ja sen Salomonin Temppelin tuho n, 586 eaa. näin Juudakin oli Pakkosiirtolaisuudessa !
V.T. kertoo tarkalleen sieltä paluusta ja ainosataan tietämättömyys ,sokeausko ja mielikuvitus voi tavallisen kansan saada ajattelemaan sitä nyky ajan Israelin syntyyn !
Se on taas aivan eri juttu jotka nuo jutut nukyisyyteen ovat siirtäneet heillä on toisenlaiset tarkoitukset !
Kannattaako heitä tukea väärin perustein selitetyjen profetioiden toteuttamisessa ?Valitettavasti tai sitten ei, olen eri mieltä kanssasi. Kuinka paljon olet lukenut Vanhaa Testamenttia.
Niinkuin on ollut ennen, niin on vastakin oleva.
Mutta oletko koskaan ajatellut niitä yhtäläisyyksiä mitä Israelin kansan ja Jeesuksen
ympärillä on ja sitä kautta, kuka tai ketä on se Ihmisen Poika, josta VT puhuu.
En tiedä kenenkään tarkoituksista tai tarkoitusperistä. Olen ihan omatoimisesti nähnyt asiat niinkuin näen, lukemalla kirjoituksia.
Luulin olevani täysin toisinajattelija, mutta olen ilokseni löytänyt muutamia, mutta vain muutamia, jotka näkevät samansuuntaisesti.
Ilman heidän näkemystään, en tiedä, olisinko koskaan uskaltanut omaani niin vahvasti esittää.
Tosin en tällä palstalla, olen vain vierailija. - tuhat ja yksi
miksi***** kirjoitti:
Valitettavasti tai sitten ei, olen eri mieltä kanssasi. Kuinka paljon olet lukenut Vanhaa Testamenttia.
Niinkuin on ollut ennen, niin on vastakin oleva.
Mutta oletko koskaan ajatellut niitä yhtäläisyyksiä mitä Israelin kansan ja Jeesuksen
ympärillä on ja sitä kautta, kuka tai ketä on se Ihmisen Poika, josta VT puhuu.
En tiedä kenenkään tarkoituksista tai tarkoitusperistä. Olen ihan omatoimisesti nähnyt asiat niinkuin näen, lukemalla kirjoituksia.
Luulin olevani täysin toisinajattelija, mutta olen ilokseni löytänyt muutamia, mutta vain muutamia, jotka näkevät samansuuntaisesti.
Ilman heidän näkemystään, en tiedä, olisinko koskaan uskaltanut omaani niin vahvasti esittää.
Tosin en tällä palstalla, olen vain vierailija.Nämä MM. johtavat ihmisten ajatuksia harhapolulle !
"Niin on ollut ennen ,niin on vastakin oleva."
" Profetiat ovat monikerroksisia."
" Vain uskovat "Pyhän Hengen" vaikutuksesta ymmärtävät profetioita."
"Raamattu on virheetön Jumalan sana." jen,,
Samoin myös kaikkialla vain vierailija !
Toisinajattelevia on arvostettava aina ,sillä he saattavat jopa ajatella pelkän sokean uskomisen sijasta!
Niin monia mielipiteitä on miksipä häpeäisit omia mielipiteitä keskimäärin ne ovat yhtä oikeassa ja väärässä kuin toistenkin mielipiteet.
Danielin kirja keskusteluun lähdin mukaan käsitteellä ,Danielin unet, ja olen tutkinut sitäkin paljon !
Kaiken olen kyseenalaistanut !Aivan kaiken.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 904473
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?613345Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1132551Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1262442Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1042429- 422075
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian282017Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2241763Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91667- 291628