mistä otetta lisää?

pahanenmavettaja

Suurinpiirtein 8kk on treeniä takana. Mavessa ennätys 150kg, uskosin että menis lähemmäs 200kg, muttakun tuossa 150kg:ssa on jo ote ongelmana. Kädet hikoaa ja tanko lähtee väkisellä luistaan näpeistä. Remmejä en haluaisi alkaa käyttämään, sillä tiedän että joku päivä huomaisin että hyvä jos 100kg pysyy enää näpeissä. Tollasia COC-grippereitä oon puristellu, #1:llä (65kg) menee kummallaki kädellä helposti useita toistoja. Mutta ei ne oikeen tohon maveen tunnu auttavan...

Mistä lisää otetta???

26

5501

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maastokyykkääjä

      Käytätkö magnesiumia, se ainakin kuivattaa kädet eikä hikolu haittaa?

      Leuanvetotangossa roikkuminen reilulla lisäpainolla on yksi hyvä konsti, lisäksi teet vain kärsivällisesti maastavetoa, kyllä siinä puristusvoimakin kehittyy.

      Voit myös ottaa molempiin käsin 25 kg kiekot ja heilutella niitä edestakaisin niin kauan kuin näpeissä pysyvät.

      Punnerruksia sormenpäillä voi myös harrastaa aina välillä.

      Kannattaa myös tehdä rannekääntöjä molemmin päin.

      • magnussi

        ote paranee vetämällä ei muuta. tuossa vaiheessa ei kannata tai tarvitse mankulla läpsiä käsiä.
        teet sitä maastavetoo sarjoja ja aika tekee äkkiä tehtävänsä. ja noi neuvot oli ihan hyviä.

        itselläni oli "uran" alussa sama homma, että tanko lipsui käsistä kun ei alkutaipaleella vielä ollut puristusvoimaa ennättänyt syntyä, ei muuta kuin vetoa vetoa ja vetoa, niin kohta huomaat että ote ei ole ongelma vaan voimien vähyys selässä. :)


      • Lifter
        magnussi kirjoitti:

        ote paranee vetämällä ei muuta. tuossa vaiheessa ei kannata tai tarvitse mankulla läpsiä käsiä.
        teet sitä maastavetoo sarjoja ja aika tekee äkkiä tehtävänsä. ja noi neuvot oli ihan hyviä.

        itselläni oli "uran" alussa sama homma, että tanko lipsui käsistä kun ei alkutaipaleella vielä ollut puristusvoimaa ennättänyt syntyä, ei muuta kuin vetoa vetoa ja vetoa, niin kohta huomaat että ote ei ole ongelma vaan voimien vähyys selässä. :)

        on ihan hyvä apu vetoon koska kuivaa kädet. Turha sitä hikisillä käsillä on tehdä. Varsinkin kaupallisilla saleilla tangot on useimmiten sellaisia kromattuja ja siten todella liukkaita. Leokossa tietysti näpit pitää, mutta niitä löytyy harvoin ainakin kaupallisilta saleilta.


      • magnesium
        magnussi kirjoitti:

        ote paranee vetämällä ei muuta. tuossa vaiheessa ei kannata tai tarvitse mankulla läpsiä käsiä.
        teet sitä maastavetoo sarjoja ja aika tekee äkkiä tehtävänsä. ja noi neuvot oli ihan hyviä.

        itselläni oli "uran" alussa sama homma, että tanko lipsui käsistä kun ei alkutaipaleella vielä ollut puristusvoimaa ennättänyt syntyä, ei muuta kuin vetoa vetoa ja vetoa, niin kohta huomaat että ote ei ole ongelma vaan voimien vähyys selässä. :)

        Olen itse ihan kilpailuissakin käynyt voimanostoukko ja kokemuksesta tiedän että vain ja ainoastaan magnesium on asia joka auttaa otteen pitämiseen. Ei todella ole kysymys puristusvoimasta vaan siitä että kun näpit hikoo tai o muuten vaan luikkaat ni ote ei pidä kellään. Miksi muuten yli 400kg vetävät hirmut käyttää sitä?
        Remmejä en suosittele, koska ne on hankala laittaa mavea varten, ei saa kunnon asentoa kun kuitenki joudut huonosta asennosta ne laittaan. Eli apteekki ainakin on myyny sitä ja näin kerran prismassakin olevan, joten sinne vaan ja veto kulkemaan.


      • Jaakkokakkonen
        Lifter kirjoitti:

        on ihan hyvä apu vetoon koska kuivaa kädet. Turha sitä hikisillä käsillä on tehdä. Varsinkin kaupallisilla saleilla tangot on useimmiten sellaisia kromattuja ja siten todella liukkaita. Leokossa tietysti näpit pitää, mutta niitä löytyy harvoin ainakin kaupallisilta saleilta.

        No siinähän se ote kehittyy kun joudut puristamaan liukkaita tankoja. Ihan samanlaista huijausta magnesium ja remmit.


      • Mag....
        Jaakkokakkonen kirjoitti:

        No siinähän se ote kehittyy kun joudut puristamaan liukkaita tankoja. Ihan samanlaista huijausta magnesium ja remmit.

        No pistäppä saippuaa tankoon ja etsi maailman kovakätisin jätkä ni kuinka se tanko pysyy sormissa! Ja tarkoituksena on ainoastaan kehittää maastavetoo, ei ole tarkoitus se että vedosta ei tule mitään ku näpit lipsuu. Ilmeisesti herra ei itse tiedä mistä puhuu? Kysyt keltä vain VOIMANOSTAJALTA asiasta niin vastaus on 99% magnesium! oletko etes kokeillu?? kokeileppa. Ei se mitään huijausta ole, eihän ,magnesiumin käyttö kehitä tuloksia vaan auttaa otteen pysymään tangossa. ja kerroppa yksi ainoa syy miksi sitä et muka suosittele kaverille ketä kysyi neuvoja?? ja en hyväksy vastausta ett siinähän kehittyy ne sormivoimat!!

        Toinen samansuuntainen asia on se et käyttää remmejä taljavedoissa, totta vitussa kannattaa käyttää, voi keskittyä paremmin siihen itse liikkeeseen eli saat esim. alataljan ottamaan sinne selkään eikä käsivarsiin, kahva jos kiikkuu sormenpäissä niin ei oo kovinkaan häävi tehdä sarjaa. Sormivoimaa kehitetään sitten aivan erikseen, mutt ei maastavedossa eikä muissakaan vedoissa ja eihän koko paino ole kuitenkaan remmien varassa vaan tottakai joutuu kuitenkin puristaan kahvaa ja kehittää se puristusta.


      • Jaakkokakkonen
        Mag.... kirjoitti:

        No pistäppä saippuaa tankoon ja etsi maailman kovakätisin jätkä ni kuinka se tanko pysyy sormissa! Ja tarkoituksena on ainoastaan kehittää maastavetoo, ei ole tarkoitus se että vedosta ei tule mitään ku näpit lipsuu. Ilmeisesti herra ei itse tiedä mistä puhuu? Kysyt keltä vain VOIMANOSTAJALTA asiasta niin vastaus on 99% magnesium! oletko etes kokeillu?? kokeileppa. Ei se mitään huijausta ole, eihän ,magnesiumin käyttö kehitä tuloksia vaan auttaa otteen pysymään tangossa. ja kerroppa yksi ainoa syy miksi sitä et muka suosittele kaverille ketä kysyi neuvoja?? ja en hyväksy vastausta ett siinähän kehittyy ne sormivoimat!!

        Toinen samansuuntainen asia on se et käyttää remmejä taljavedoissa, totta vitussa kannattaa käyttää, voi keskittyä paremmin siihen itse liikkeeseen eli saat esim. alataljan ottamaan sinne selkään eikä käsivarsiin, kahva jos kiikkuu sormenpäissä niin ei oo kovinkaan häävi tehdä sarjaa. Sormivoimaa kehitetään sitten aivan erikseen, mutt ei maastavedossa eikä muissakaan vedoissa ja eihän koko paino ole kuitenkaan remmien varassa vaan tottakai joutuu kuitenkin puristaan kahvaa ja kehittää se puristusta.

        Ai sä nitkutat erikseen jotain hemmetin rannerullauksia ja grippereitä? Ei voisi turhempaa hommaa olla. Siinähän kuolee tylsyyteen ja treenit kestää kaksi tuntia jos jotain forkkuja ruvetaan erikseen treenaamaan. Remmit ja mankku pois vaan ja forkut räjähtää kasvuun!


      • jaakko antaa kakkosta
        Jaakkokakkonen kirjoitti:

        Ai sä nitkutat erikseen jotain hemmetin rannerullauksia ja grippereitä? Ei voisi turhempaa hommaa olla. Siinähän kuolee tylsyyteen ja treenit kestää kaksi tuntia jos jotain forkkuja ruvetaan erikseen treenaamaan. Remmit ja mankku pois vaan ja forkut räjähtää kasvuun!

        Sähän sankari olet kun et edes magnesiumia käytä.
        Jaakko Kakkosenjakelija on JUMALA!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • magnust
        Mag.... kirjoitti:

        No pistäppä saippuaa tankoon ja etsi maailman kovakätisin jätkä ni kuinka se tanko pysyy sormissa! Ja tarkoituksena on ainoastaan kehittää maastavetoo, ei ole tarkoitus se että vedosta ei tule mitään ku näpit lipsuu. Ilmeisesti herra ei itse tiedä mistä puhuu? Kysyt keltä vain VOIMANOSTAJALTA asiasta niin vastaus on 99% magnesium! oletko etes kokeillu?? kokeileppa. Ei se mitään huijausta ole, eihän ,magnesiumin käyttö kehitä tuloksia vaan auttaa otteen pysymään tangossa. ja kerroppa yksi ainoa syy miksi sitä et muka suosittele kaverille ketä kysyi neuvoja?? ja en hyväksy vastausta ett siinähän kehittyy ne sormivoimat!!

        Toinen samansuuntainen asia on se et käyttää remmejä taljavedoissa, totta vitussa kannattaa käyttää, voi keskittyä paremmin siihen itse liikkeeseen eli saat esim. alataljan ottamaan sinne selkään eikä käsivarsiin, kahva jos kiikkuu sormenpäissä niin ei oo kovinkaan häävi tehdä sarjaa. Sormivoimaa kehitetään sitten aivan erikseen, mutt ei maastavedossa eikä muissakaan vedoissa ja eihän koko paino ole kuitenkaan remmien varassa vaan tottakai joutuu kuitenkin puristaan kahvaa ja kehittää se puristusta.

        pointtini oli tuossa viestissäni, jos aloittelevat kaverit jotka ovat vetäneet maasta arviolta vähemmän mitä on ikää ja tanko ei pysy käsissä sen takia että ei jakseta puristaa edes kättä nyrkkiin sen verran että muna pysyisi kourassa. tällaiselle tapaukselle ei varmasti ole mitään väliä vaikka laittaisi pikaliimaa käsiin.

        totta vitussa sitä mankkua voi huitaista käsiin jos tanko todellakin on hikinen rasvainen ja liukas kuin teinipillu vaikka olisi ekaa kertaa salilla, mutta puhuin tapauksesta, jossa kyse on yksinkertaisesti puute puristusvoimasta, eikä siitä vitun liukkaudesta.

        miettikää nyt teinit hiukan näitä vastineita, ennenkuin itkuraivarit ottavat vallan.


      • luetunymmärtäminen
        magnust kirjoitti:

        pointtini oli tuossa viestissäni, jos aloittelevat kaverit jotka ovat vetäneet maasta arviolta vähemmän mitä on ikää ja tanko ei pysy käsissä sen takia että ei jakseta puristaa edes kättä nyrkkiin sen verran että muna pysyisi kourassa. tällaiselle tapaukselle ei varmasti ole mitään väliä vaikka laittaisi pikaliimaa käsiin.

        totta vitussa sitä mankkua voi huitaista käsiin jos tanko todellakin on hikinen rasvainen ja liukas kuin teinipillu vaikka olisi ekaa kertaa salilla, mutta puhuin tapauksesta, jossa kyse on yksinkertaisesti puute puristusvoimasta, eikä siitä vitun liukkaudesta.

        miettikää nyt teinit hiukan näitä vastineita, ennenkuin itkuraivarit ottavat vallan.

        Aloittaja sanoi käsien hikoavan, uskoisin aloittajalla olevan aika hyvän puristusvoiman jos ei vedä ristiotteella. Kokeilkaapa vetää 150 kg myötä tai vastaotteella, ei muuten ole ihan pikkujuttu -ristiotteella minullakin pysyy 250 kg hyvin ja pitkään näpeissä, mutta myötäotteella 150 kg saa todella puristaa.


      • magnust
        luetunymmärtäminen kirjoitti:

        Aloittaja sanoi käsien hikoavan, uskoisin aloittajalla olevan aika hyvän puristusvoiman jos ei vedä ristiotteella. Kokeilkaapa vetää 150 kg myötä tai vastaotteella, ei muuten ole ihan pikkujuttu -ristiotteella minullakin pysyy 250 kg hyvin ja pitkään näpeissä, mutta myötäotteella 150 kg saa todella puristaa.

        älä hitossa. damnet.
        olipa nerokas avautuminen.
        oliks tossa jotain uutta edellisiin, muuta kuin itkuraivarille jatko?


      • no niin
        magnust kirjoitti:

        älä hitossa. damnet.
        olipa nerokas avautuminen.
        oliks tossa jotain uutta edellisiin, muuta kuin itkuraivarille jatko?

        Niin no mistäs sä mitään tietäisitkään...


      • -----
        Lifter kirjoitti:

        on ihan hyvä apu vetoon koska kuivaa kädet. Turha sitä hikisillä käsillä on tehdä. Varsinkin kaupallisilla saleilla tangot on useimmiten sellaisia kromattuja ja siten todella liukkaita. Leokossa tietysti näpit pitää, mutta niitä löytyy harvoin ainakin kaupallisilta saleilta.

        mikä on leoko. onko se mustaa kumisen tapasta päällystettä


    • Lifter

      Jos et niin kokeile sitä. Muistat vaan vaihdella käsien asentoa aina sarjojen välissä. Ja magnesiumia tarpeen mukaan. Itse vedän sarjat niin pitkälle myötäotteella kun hyvin pysyy ja sitten vaihdan ristiotteeksi.

      Painonnostajien käyttämästä sormilukosta voi myös olla apua jos sen oppii. Vaatii harjoittelua ja saattaa olla melko tuskallista ainakin aluksi. Chttp://www.t-nation.com/img/photos/06-059-training/Hook-Grip.jpg

      • 64-v

        Aloittaessa vaikkapa pitemmän tauon jälkeen vedot sormilukolla tuntuu pari ensimmäistä viikkoa siltä että peukalot irtoavat.
        eivät irtoa.

        Mielipiteeni remmeistä.
        Antavat mahdollisuuden kohdista taho ja terävyys juuri sinne mihin on tarkoituskin.
        Koskee myös putkivempeleitä.

        Pirun tärkeää on kämmenien suojaus.
        Kourapuolen känsät kun aikansa paksunevat niin nahka repeää paksuntuman vierestä käärien paksuntuman rullalle veresnahan päältä.
        Vähään aikaan ei huvita vedellä mitään!

        Viime voimamieskisoissa repesi muutaman ukon kourat.

        Remmien kokoaikainen käyttö jättää kourat heikommiksi.
        Järkevässä suhteessa kouralla, sormilukolla ja remmeillä.
        Kyynärvarret, vetojen terävyys ja taso, kourien suojelu.
        Siinä ehdotukseni.
        Yksilötason ratkaisu löytyy vain itse kunkin kokemuksella.


      • pahanenmavettaja

        Ei sovi mulle. Tulee sellanen tuntuma että selkä on kierossa.


      • muinoin
        pahanenmavettaja kirjoitti:

        Ei sovi mulle. Tulee sellanen tuntuma että selkä on kierossa.

        Kasikahteen MaVe 295. Ei silloin ainakaan ollut ketään, joka ei olisi kisoissa käyttänyt ristivetoa. Sormilukon käyttäjätkin olivat hyvin harvassa. ( -80 luvulla)
        Mankkaa reeniin. Aina. Ei käsien hikoilua reenillä estetä.
        Remmit aina silloin, kun näppi alkaa rajoittaa treenin kovuutta. Jos lopetat sarjan siksi, että romut lipsuu näpeitä, vaikka selkä ja jalat vielä vetäisivät, niin käytä remmejä.
        Ristiote on ainoa MaVe:ssa oikea. Remmeillä tai ilman.


      • magnust
        muinoin kirjoitti:

        Kasikahteen MaVe 295. Ei silloin ainakaan ollut ketään, joka ei olisi kisoissa käyttänyt ristivetoa. Sormilukon käyttäjätkin olivat hyvin harvassa. ( -80 luvulla)
        Mankkaa reeniin. Aina. Ei käsien hikoilua reenillä estetä.
        Remmit aina silloin, kun näppi alkaa rajoittaa treenin kovuutta. Jos lopetat sarjan siksi, että romut lipsuu näpeitä, vaikka selkä ja jalat vielä vetäisivät, niin käytä remmejä.
        Ristiote on ainoa MaVe:ssa oikea. Remmeillä tai ilman.

        uransa alkutaipaleella jolloin puristusvoimaa ei ole ennättänyt kehittyä paskan vertaa kannattaa vedellä vaikka saippuoidulla tangolla ja opetella vetämään ja kehittää sitä puristusvoimaa.

        jos uransa alussa otetaan gripperit ja remmit käyttöön saat olla varma, että et nosta ilman niitä 5 vuoden päästäkään kuin tyhjän muovipussin ilmaan korkeintaan, koska puristusvoimaa ei voi syntyä muuten kuin treenaamalla.

        kun alkuun on päästy ja on siirrytty tasolle jossa oikeasti tangon liukkaus on ongelma, eikä yksinkertaisesti puristusvoiman kehittymättömyys, niin silloin vaan huoletta mankkua käsiin, ettei käy oikeasti niin, että liukas tanko estää suuremmat kuormat ja luontaisen kehittymisen.

        sekin täytyy muistaa, että jos et kilpaile, niin voit vaikka periaatteessa vetää koko ikäsi remmeillä, koska sillä ei tietty silloin ole väliä.

        tämä kirjoitus siis siitä jos tangon liukkaus on oikea ongelma, eikä puristusvoimien vähyys.


      • mavettaja
        magnust kirjoitti:

        uransa alkutaipaleella jolloin puristusvoimaa ei ole ennättänyt kehittyä paskan vertaa kannattaa vedellä vaikka saippuoidulla tangolla ja opetella vetämään ja kehittää sitä puristusvoimaa.

        jos uransa alussa otetaan gripperit ja remmit käyttöön saat olla varma, että et nosta ilman niitä 5 vuoden päästäkään kuin tyhjän muovipussin ilmaan korkeintaan, koska puristusvoimaa ei voi syntyä muuten kuin treenaamalla.

        kun alkuun on päästy ja on siirrytty tasolle jossa oikeasti tangon liukkaus on ongelma, eikä yksinkertaisesti puristusvoiman kehittymättömyys, niin silloin vaan huoletta mankkua käsiin, ettei käy oikeasti niin, että liukas tanko estää suuremmat kuormat ja luontaisen kehittymisen.

        sekin täytyy muistaa, että jos et kilpaile, niin voit vaikka periaatteessa vetää koko ikäsi remmeillä, koska sillä ei tietty silloin ole väliä.

        tämä kirjoitus siis siitä jos tangon liukkaus on oikea ongelma, eikä puristusvoimien vähyys.

        Jos kaveri on vetänyt melkein kolme markkaa, niin kyllä sillä on varmaan aika hyvä puristusvoima ja se voi kyllä käyttää magnesiumia.

        Taitaa tämä magnust olla oikea rautakourakisailija, jos sulla nyt mielestäsi on kova purustusvoima niin ei muuta kuin kisoihin voittamaan.

        Tuolta tietoa: http://www.rautakoura.com/news.php

        Sä oot varma voittaja =)


      • vetänyt
        mavettaja kirjoitti:

        Jos kaveri on vetänyt melkein kolme markkaa, niin kyllä sillä on varmaan aika hyvä puristusvoima ja se voi kyllä käyttää magnesiumia.

        Taitaa tämä magnust olla oikea rautakourakisailija, jos sulla nyt mielestäsi on kova purustusvoima niin ei muuta kuin kisoihin voittamaan.

        Tuolta tietoa: http://www.rautakoura.com/news.php

        Sä oot varma voittaja =)

        kirjoittaja.

        Mulla lipsu käsistä kolmonen. Remmeillä kyllä tuli. Hieroin tangon mahdollisimman ylös kämmeneen ja yritin sitten sormin puristella. Malisen Hanski, joka veti kasikahteen kakkosraudat (Kumpuniemen Veli 48 vuotiaana yleisen sarjan maailamanenätys 348 kg) näytti mulle, miten maastaveto tapahtuu. Tanko on koukistetuissa sormissa, eikä kämmenpohjaan hierrettynä kuin minulla. Vetokulmatkin ovat paremmat, kun tanko on pari senttiä alempana.
        H.Malinen ja V.Kumpuniemi metsureina omasivat vaan niimpal kauhhiast kovemman "näpin" kuin minä raukka, että heidän vetonsa perusasentokin oli jo parempi kuin mulla.

        Olin Kelju K. Kemppaisen, maajoukkuevalmentajan oppipoika ja perhetuttu. MaVe:ssa Tsemppinen ei yrittänyt mua teknisesti neuvoa, konsa hänenkin mielestään vetoni oli hyvä. Vedosta en saanut koskaan edes lajikohtaista SM-mitalia. Muista kyllä.
        Takavuosina kun oli 11 sarjaa, niin parhaimmillaan kymmenessä pohjoismaiden mestaruus maastavedossa oli suomalaisilla; Metsureilla.
        Lampelan Kullervo metsuri Riihimäeltä vedettyään EE:n 67,5:ssa kertoi RiKi-Kaarskruuna ystävyysottelun jälkeen Riihimäen Seurahuoneella seuraavasti:

        " Kyllä tuolla pohjosessa olisi mua kovempia vetäjiä, kun vaan joku antaisi niille tangon"

        Kullervolle, Kumpuniemen Velille, Hanskeille, sekä Malislle, että myös edesmenneella Saarelaiselle ( Hyvinkää, valtakatu 15; jolla on varmasti vieläkin eniten voimailun SM-mitaleita)hattua nostaen, nöösipoika.
        Erityismaininnan haluan vielä osoittaa Äijön Jussille. Velin ohella iso idolini.


      • Mavettaja
        vetänyt kirjoitti:

        kirjoittaja.

        Mulla lipsu käsistä kolmonen. Remmeillä kyllä tuli. Hieroin tangon mahdollisimman ylös kämmeneen ja yritin sitten sormin puristella. Malisen Hanski, joka veti kasikahteen kakkosraudat (Kumpuniemen Veli 48 vuotiaana yleisen sarjan maailamanenätys 348 kg) näytti mulle, miten maastaveto tapahtuu. Tanko on koukistetuissa sormissa, eikä kämmenpohjaan hierrettynä kuin minulla. Vetokulmatkin ovat paremmat, kun tanko on pari senttiä alempana.
        H.Malinen ja V.Kumpuniemi metsureina omasivat vaan niimpal kauhhiast kovemman "näpin" kuin minä raukka, että heidän vetonsa perusasentokin oli jo parempi kuin mulla.

        Olin Kelju K. Kemppaisen, maajoukkuevalmentajan oppipoika ja perhetuttu. MaVe:ssa Tsemppinen ei yrittänyt mua teknisesti neuvoa, konsa hänenkin mielestään vetoni oli hyvä. Vedosta en saanut koskaan edes lajikohtaista SM-mitalia. Muista kyllä.
        Takavuosina kun oli 11 sarjaa, niin parhaimmillaan kymmenessä pohjoismaiden mestaruus maastavedossa oli suomalaisilla; Metsureilla.
        Lampelan Kullervo metsuri Riihimäeltä vedettyään EE:n 67,5:ssa kertoi RiKi-Kaarskruuna ystävyysottelun jälkeen Riihimäen Seurahuoneella seuraavasti:

        " Kyllä tuolla pohjosessa olisi mua kovempia vetäjiä, kun vaan joku antaisi niille tangon"

        Kullervolle, Kumpuniemen Velille, Hanskeille, sekä Malislle, että myös edesmenneella Saarelaiselle ( Hyvinkää, valtakatu 15; jolla on varmasti vieläkin eniten voimailun SM-mitaleita)hattua nostaen, nöösipoika.
        Erityismaininnan haluan vielä osoittaa Äijön Jussille. Velin ohella iso idolini.

        Koukistetuissa sormissa pysyy kyllä yllättävän kovatkin raudat.


      • mavettajalla tosi lujaa
        mavettaja kirjoitti:

        Jos kaveri on vetänyt melkein kolme markkaa, niin kyllä sillä on varmaan aika hyvä puristusvoima ja se voi kyllä käyttää magnesiumia.

        Taitaa tämä magnust olla oikea rautakourakisailija, jos sulla nyt mielestäsi on kova purustusvoima niin ei muuta kuin kisoihin voittamaan.

        Tuolta tietoa: http://www.rautakoura.com/news.php

        Sä oot varma voittaja =)

        ymmärsit tosi hienosti kirjoituksen, tarkoituksen ja kohteen. ole ylpeä sisälukutaidostasi ja ryhdy tuomariksi.


      • Lifter
        magnust kirjoitti:

        uransa alkutaipaleella jolloin puristusvoimaa ei ole ennättänyt kehittyä paskan vertaa kannattaa vedellä vaikka saippuoidulla tangolla ja opetella vetämään ja kehittää sitä puristusvoimaa.

        jos uransa alussa otetaan gripperit ja remmit käyttöön saat olla varma, että et nosta ilman niitä 5 vuoden päästäkään kuin tyhjän muovipussin ilmaan korkeintaan, koska puristusvoimaa ei voi syntyä muuten kuin treenaamalla.

        kun alkuun on päästy ja on siirrytty tasolle jossa oikeasti tangon liukkaus on ongelma, eikä yksinkertaisesti puristusvoiman kehittymättömyys, niin silloin vaan huoletta mankkua käsiin, ettei käy oikeasti niin, että liukas tanko estää suuremmat kuormat ja luontaisen kehittymisen.

        sekin täytyy muistaa, että jos et kilpaile, niin voit vaikka periaatteessa vetää koko ikäsi remmeillä, koska sillä ei tietty silloin ole väliä.

        tämä kirjoitus siis siitä jos tangon liukkaus on oikea ongelma, eikä puristusvoimien vähyys.

        tuossa aiemmin mainittiin niin aloittajalla on ihan kohtuullisesti puristusvoimaa jos vetää 150kg myötäotteella ilman mankkua?, remmejä ja sormilukkoa. Oma mave ristiotteella ja makulla on karvan alta 260kg mutta 150kg myötäotteella on pirun hankalaa.

        Itse näkisin järkeväksi ristiotteen magensiumilla kätisyyttä vaihdellen. Tai sitten vaikka tuo 64v ehdottaman koosteen remmivedoista sormilukosta ja ihan tavallisesta otteesta. Ja mankku mukaan koska se on oikeasti hyvä keino kuivat ne treenissä hikoilevat kourat.


      • Mavettaja
        mavettajalla tosi lujaa kirjoitti:

        ymmärsit tosi hienosti kirjoituksen, tarkoituksen ja kohteen. ole ylpeä sisälukutaidostasi ja ryhdy tuomariksi.

        Eikös mangust täällä ole esittänyt olevansa "puristusvoiman ylijumala", joten kyllähän hänen kannattaa mennä kisoihin mainetta hankkimaan.

        Ai niin, netin kovat jätkät on niin kovia ettei niiden tarvitse tosielämässä näyttää kykyjään. =)


    • Anonyymi

      Vaihda lajia?

    • Anonyymi

      Niin tai kättelee itseensä 3tuntia joka päivä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2823
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1496
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1450
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1240
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      21
      1031
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      993
    Aihe