mirtazapin 15mg lopetus

Hei,

olisin kysynyt kokemuksia mirtazapin 15mg lopetuksesta. Olen itse syönyt kyseistä lääkettä n.4kk (määrättiin synnytyksen jälkeisen masennuksen hoitoon, jossa pääoireina unettomuus ja ahdistusoireet/jännittyneisyys).

Olisin kysellyt onko lopettamisesta tullut jotain oireita? Itse olen syönyt mirtzaa nyt 15mg:sta ½tabl. iltaisin, nyt reilu 2vkon ajan (sitä ennen kokonaista tablettia). Lääke on koko ajan sopinut hyvin ja tuo 7,5mg toimii edelleen hyvin nukkumiseen. Ilmankin pystyn jo nukkumaan...mutta jännittynyt olotila on vähän lisääntynyt ja puutumistuntemukset myös. Kuuluuko sivuvaikutuksiin lopetuksen yhteydessä?

Miten muuten muilla mirtazapiin auttanut yleisessä jänittyneisyydessä? Itselläni jännityneisyys ollut vähän koko ajan lääkkeestä huolimatta, mutta muuten olo hyvä. Lääkäri ei juuri ota kantaa vaan sanoi heti, että voin lopettaa lääkkeen koska haluan.....
41076
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 4

Vanhimmat

Hei. Syön samaa kuin sinä, kauppanimenä Remeron, vuodesta 2003 annoksella 15 mg ja nyt on ollut 22,5 mg 1,5 vuotta ja olen vähentänyt sitä 18.75 mg:aan viimeiset 2 kk. Tavoite olisi päästä 15 mg:aan takaisin. Olen siitä annoksesta vuosien mittaan yrittänyt lopettaa sen neljästi ja joka kerta tullut järkyttävät oireet, valtava ahdistus, täysi unettomuus, raju masennus. Viimeisimmällä kerralla jouduin sairaalaan. En enää uskalla kokeilla. Tyydyn syömään loppuikäni tuota 15 mg. Sivuoireina on turvotus ja ruokahalun kasvu, verenpaineen lasku. Mut minkäs teet. Pudotin kuukaudeksi puoleen ja sitten taas kuukaudeksi puoleen ennenkuin lopetin, mut ei auttanut. Jostain luin et jos on pitkään käyttänyt pitäis vähentää murunen aina 3 kk välein. Mut sinä olet käyttänyt niin vähän aikaa et luulisin että riittää 2 kk puolikkaalla ja toiset 2 kk siitä puolikkaalla ja ehkä lopuksi vielä jonkin aikaan minimaalisen pienellä murulla. Tarkkaile oireitasi, palaavatko ne. Masislääkkeellä on inhottava tapa vain peittää oireet ja ne palaavat kun sen lopettaa, ainakin joskus. Tsemppiä!

Äänestä
  • käyttää. Ei auta muu kuin kärsiä ahdistusta ja vähentää annosta vähitellen koko ajan. Olen itse kokenut kaikenlaista vuosien mittaan. Nyt vaan yritän liikkua paljon ihmisten seurassa ja harrastaa voimistelua y.m. Tarvitaan voimaa ja itseluottamusta niin masennuksesta kyllä selviää.

    Äänestä

  • mitä kauemmin kirjoitti:

    käyttää. Ei auta muu kuin kärsiä ahdistusta ja vähentää annosta vähitellen koko ajan. Olen itse kokenut kaikenlaista vuosien mittaan. Nyt vaan yritän liikkua paljon ihmisten seurassa ja harrastaa voimistelua y.m. Tarvitaan voimaa ja itseluottamusta niin masennuksesta kyllä selviää.

    Voiko vieroitusoire olla sellainen, kuin närästäisi ja samalla kauhean etova olo? Vai onko tämä jotain muuta. En ole vielä kokonaan lopettanut. olen jakanut 30mg. kuuteen osaan, vaikeaa se kyllä on. Tabletti murenee niin paljon.

    Äänestä

  • Remeron, tai joku muu? kirjoitti:

    Voiko vieroitusoire olla sellainen, kuin närästäisi ja samalla kauhean etova olo? Vai onko tämä jotain muuta. En ole vielä kokonaan lopettanut. olen jakanut 30mg. kuuteen osaan, vaikeaa se kyllä on. Tabletti murenee niin paljon.

    Remeron on hankala puolittaa. Rinnakkaislääkkeessä on ura ja se ei ole mureneva, joten puolitus onnistuu.

    Mitäpä se haittaa jos lääkkeen avulla olo on parempi("peittää oireet inhottavasti")? Ei kukaan murehdi sitäkään, että verenpainelääke ei poista sairautta vaan poistaa oireita. Onko psyykkinen sairaus sairaankin mielestä pahempi kuin somaattinen sairaus? Tosi surullista.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Åsa kirjoitti:

Hei,

olisin kysynyt kokemuksia mirtazapin 15mg lopetuksesta. Olen itse syönyt kyseistä lääkettä n.4kk (määrättiin synnytyksen jälkeisen masennuksen hoitoon, jossa pääoireina unettomuus ja ahdistusoireet/jännittyneisyys).

Olisin kysellyt onko lopettamisesta tullut jotain oireita? Itse olen syönyt mirtzaa nyt 15mg:sta ½tabl. iltaisin, nyt reilu 2vkon ajan (sitä ennen kokonaista tablettia). Lääke on koko ajan sopinut hyvin ja tuo 7,5mg toimii edelleen hyvin nukkumiseen. Ilmankin pystyn jo nukkumaan...mutta jännittynyt olotila on vähän lisääntynyt ja puutumistuntemukset myös. Kuuluuko sivuvaikutuksiin lopetuksen yhteydessä?

Miten muuten muilla mirtazapiin auttanut yleisessä jänittyneisyydessä? Itselläni jännityneisyys ollut vähän koko ajan lääkkeestä huolimatta, mutta muuten olo hyvä. Lääkäri ei juuri ota kantaa vaan sanoi heti, että voin lopettaa lääkkeen koska haluan.....

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu