Kehitysvammainen synnyttäjänä

Lestadiolaismies

Täytyi tulla itse tänne kyselemään, että kuinka kehitysvammainen pyörätuolipotilas menestyy synnyttäjänä?

Ehkäísyä emme voi käyttää ja siksi on syytä varautua suureen lapsikatraaseen. Lapset otamme siis ilolla vastaan.

11

1859

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paha sanoa

      Tunnen vain yhden pariskunnan joista molemmat on cp-vammaisia.Äiti pyörätuolissa ja isä kävelee mutta huonosti.Silti ovat kaksi lasta saaneet ja kasvattaneet jo teini-ikään.Koskaan ei olla kyllä puhuttu et kuinka odotus ja synnytys sujui....

    • .................

      ja Cp-vammaisuudella ei ole mitää tekemistä kehitysvammaisuuden kanssa=)

      • tiedetään.

        Eihän se todellakaan päähän vaikuta,lähinnä vain tarkoitin sitä et liikuntarajoitteisuus ei näytä olevan este.


    • synnytyskoneeksi

      ei asia muutu arvailemalla

    • ..............................

      Sinuna olisin vaimosta välittävä ihminen ja pukisin päälleni kondomin.

      Ehkäisykielto on väkivaltaa naisia kohtaan pahimmillaan.

    • järjellinen

      Mm. veritulppariski nousee raskauden aikana huomattavasti. Mahtaa pyörätuolissa istuvalla nousta se riski vieläkin pahemmin kuin niillä jotka pääsevät liikkumaan.

      Jos et ole provo, niin rakasta hyvä ihminen naistasi ja käytä ehkäisyä.

    • ......

      Kysyjälle neuvoisin, että käykääpä juttelemassa yhdessä vaimosi kanssa gynekologilla. Varaatte vaan ajan ja selitätte, miksi haluatte tavata. Kaiken kaikkiaan kysymykseesi on hankala vastata mitään yksiselitteistä, koska tekstistäsi käy niin vähän ilmi. Esim. vaimosi ikä, kehitysvammaisuuden laatu, gynekologinen tausta jne. - kaikki tekijät, mitkä normaalistikin vaikuttavat raskauden kulkuun ja synnyttämiseen.

      Tsemmpiä teille, ottakaa asioista selvää! :)

      Ja kaikille tätä ennen vastanneille: Menkää nyt vähän itseenne, please... Tämä ko. mies ja hänen vaimonsa ovat varmasti monin verroin parempia vanhempia kuin suuri osa tässä yhteiskunnassa! Ja vaikka mies kirjoitti, että "ehkäisyä emme voi käyttää" niin se voitaneen lukea myös "ehkäisyä emme halua käyttää". Heidän lapsensa ovat siis todella toivottuja.

      • Mielestäni

        Itse kirjoitin kaksi jopa asiallista viestiä vaikka en osannutkaan enempää auttaa....

        T:cp-vammaisen ystävä


    • ;((

      Yp:lle on mennyt jne.
      Typerä provoaloitus;(

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      123
      1172
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1028
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      862
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      112
      808
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      268
      712
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      675
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      657
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      41
      584
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      569
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      545
    Aihe