Mitä mieltä olette ko. seurakunnasta ja sen toiminnasta?
Itse olen siellä reilun vuoden käynyt ja pikku hiljaa on meno alkanut tuntua omituiselta..
Etenkin vierailevat tähdet ovat yleensä olleet aika äärikarismaattisesta päästä ja muutenkin homma tuntuu aika villiltä. Mietin vaan, että onko seurakunta, jossa Rodny Howard Brownia,Claus Mölleriä,Kenneth Haginia ja Ulf Ekmania pidetään "suurina Jumalan miehinä" aivan oikea paikka hengelliselle kasvulle??
Toivoisin, ettei kukaan kuitenkaan provosoituisi tästä viestistä..
Elävä Sana-srk(ESY)
138
14809
Vastaukset
- ................
.........
- hyvä kasvunpaikka
rukoile Jumalaa johdattamaan sinulle terveen seurakunta yhteyden.
- Anonyymi
Nämä on varkaita amen.
- Anonyymi
Varkaat ei vaan pelastu. Osta omilla rahoilla oma ruokasi äläkä varasta.
enää siellä käymistä, ettet mene ihan sen aivopusun kautta täysin pois raittiista Raamatun opetuksesta, huuhaata koko porukka.
- Tuntematon ystäväsi
Olit kielteisellä kannalla ko. seurakuntaan. Mielestäni tämä johtuu siitä, että et ole lukenut Raamattua ja siksi et ehkä ymmärrä uskon asioita. Mehän emme kukaan ole täydellisiä, eivät myöskään eri seurakuntien ja hengellisten yhdyskuntien pastoritkaan. Me kaikki ihmiset olemme vajavaisia. Itse en kuulu tähän seurakuntaan, mutta olen uskossa ja ajattelen, että Sinä joka olet kielteisellä kannalla johonkin hengelliseen yhteisöön et vielä tiedä, mitä Jumala ja Jumalan rakkaus voi Sinulle antaa jo tässä elämässä, jos avaisit sydämesi, siis oman mielesi tarkoitan niille upeille aarteille, mitä Kristus opetti. Usko Kristuksen Jumaluuteen ja kaikki mitä siihen kuuluu, rukous ja Raamatun, etenkin Uuden Testamentin lukeminen ei vie ihmiseltä pois mitään, eikä ihminen menetä yhtään mitään, jos rakastaa Kristusta ja käy jossakin hengellisessä yhteisössä. Päinvastoin ihminen saa hengellistä ja henkistä rikkautta noissa yhteisöissä ja saattaa saada myös aivan ihania ystäviä sieltä.
Riippuu myös itsestä, saako sieltä tilaisuuksista itselleen hengellisesti ja henkisesti jotain merkittävää. Kaikki vastuu ei ole pastorilla, tai evankelistalla tai seurakunnan jäsenillä yksin, vaan myös itsellä pitää olla vilpitön asenne ja vastuu siitä, että ei mene tuollaisiin tilaisuuksiin negatiivisella asenteella. Omasta asennoitumisesta myös riippuu, tuleeko siellä itse osalliseksi hengellisestä kasvusta ja muusta Jumalan siunauksesta.
Rukoilen Sinun puolestasi, että Jumala poistaisi silmiltäsi suomukset, niin, että voisit alkaa nähdä hengellisesti asioita ja rukoilen myös, että tiellesi tulisi joku, aivan kuka tahansa ihminen, joka osoittaisi Sinulle Jumalan rakkautta siten, että itse saisit todeta, että se rakkaus ei voi olla vain ihmisestä itsestään
lähtöisin. Rukoilen puolestasi, että tulisit tuntemaan Kristuksen Jumalan rakkauden avulla.! - justnäin
Tuntematon ystäväsi kirjoitti:
Olit kielteisellä kannalla ko. seurakuntaan. Mielestäni tämä johtuu siitä, että et ole lukenut Raamattua ja siksi et ehkä ymmärrä uskon asioita. Mehän emme kukaan ole täydellisiä, eivät myöskään eri seurakuntien ja hengellisten yhdyskuntien pastoritkaan. Me kaikki ihmiset olemme vajavaisia. Itse en kuulu tähän seurakuntaan, mutta olen uskossa ja ajattelen, että Sinä joka olet kielteisellä kannalla johonkin hengelliseen yhteisöön et vielä tiedä, mitä Jumala ja Jumalan rakkaus voi Sinulle antaa jo tässä elämässä, jos avaisit sydämesi, siis oman mielesi tarkoitan niille upeille aarteille, mitä Kristus opetti. Usko Kristuksen Jumaluuteen ja kaikki mitä siihen kuuluu, rukous ja Raamatun, etenkin Uuden Testamentin lukeminen ei vie ihmiseltä pois mitään, eikä ihminen menetä yhtään mitään, jos rakastaa Kristusta ja käy jossakin hengellisessä yhteisössä. Päinvastoin ihminen saa hengellistä ja henkistä rikkautta noissa yhteisöissä ja saattaa saada myös aivan ihania ystäviä sieltä.
Riippuu myös itsestä, saako sieltä tilaisuuksista itselleen hengellisesti ja henkisesti jotain merkittävää. Kaikki vastuu ei ole pastorilla, tai evankelistalla tai seurakunnan jäsenillä yksin, vaan myös itsellä pitää olla vilpitön asenne ja vastuu siitä, että ei mene tuollaisiin tilaisuuksiin negatiivisella asenteella. Omasta asennoitumisesta myös riippuu, tuleeko siellä itse osalliseksi hengellisestä kasvusta ja muusta Jumalan siunauksesta.
Rukoilen Sinun puolestasi, että Jumala poistaisi silmiltäsi suomukset, niin, että voisit alkaa nähdä hengellisesti asioita ja rukoilen myös, että tiellesi tulisi joku, aivan kuka tahansa ihminen, joka osoittaisi Sinulle Jumalan rakkautta siten, että itse saisit todeta, että se rakkaus ei voi olla vain ihmisestä itsestään
lähtöisin. Rukoilen puolestasi, että tulisit tuntemaan Kristuksen Jumalan rakkauden avulla.!KUULES NYT, SINÄ HIHHULISMIN SOKAISEMA PULLAMÖSSÖKRISTITTY! Ei ole tässä maassa sellaista suuntausta,jonka opetuksia en olisi käynyt kuulemassa-aivan kaikissa olen käynyt äärikarismaattisesta kaatuilusta ja pajatuksesta körttiläiseen ja adventistiseen oppiin saakka! En suosittele yhdellekkään sielunsa sisällä rikkoutuneisuutta tunnistavalle MITÄÄN ESYn kaltaista, jollei ole jo hiukan laajempaa käsitystä ja perspektiiviä Kristuksen tahdosta ja Rakkaudesta tässä ajassa,joka jopa KUOLEE toisen edestä- ei etsi omaansa tai mukavuuttansa,vaan todella konkreettisesti on VALMIS JÄTTÄMÄÄN TÄMÄN MAAILMAN lähimmäisen rakkauden tähden! Tätä ei esyn kaltaisissa paikoissa julisteta vaan sairaat saavat jäädä ulkopuolelle ja laitoksiin mätänemään, heitä syrjitään ja katsotaan ylen! Sellaisten seurakuntien kyky syvälliseen ja heikompien nostamiseen,tukemiseen todellisella pitkäjänteisellä ja raittiilla ymmärryksellä on olematon- jäädään maitoruoalle ja asennoidutaan tuskissa kärsiviin :"oma vikansa, teillä ei ole asennetta,lähtekää vain uskossa liikkeelle!"eikä vastuuta yksilön elämään tulevista seurauksista kanna kukaan!Toinen saattaa menettää omaisuutensa, terveytensä,kaikki läheiset ihmissuhteensa jne.tällaisen höyrypäisen intoilun seurauksena,eikä kuitenkaan saa mitään apua seurakunnlta! MITEN EDESVASTUUTONTA JA HARHAOPPISTA!!! Tuon kaltainen opetus, jollaisessa olin itse mukana heti uskoontultuani, on todella karissut-se on tosielämää kestämätöntä ja tarkoitettu pissiksille,jotka elelevät stadin suunnalla ja kokevat pinnalliset asiat tärkeiksi elämässään kun eivät muista arvoista opetusta saa!
- Justnäin
justnäin kirjoitti:
KUULES NYT, SINÄ HIHHULISMIN SOKAISEMA PULLAMÖSSÖKRISTITTY! Ei ole tässä maassa sellaista suuntausta,jonka opetuksia en olisi käynyt kuulemassa-aivan kaikissa olen käynyt äärikarismaattisesta kaatuilusta ja pajatuksesta körttiläiseen ja adventistiseen oppiin saakka! En suosittele yhdellekkään sielunsa sisällä rikkoutuneisuutta tunnistavalle MITÄÄN ESYn kaltaista, jollei ole jo hiukan laajempaa käsitystä ja perspektiiviä Kristuksen tahdosta ja Rakkaudesta tässä ajassa,joka jopa KUOLEE toisen edestä- ei etsi omaansa tai mukavuuttansa,vaan todella konkreettisesti on VALMIS JÄTTÄMÄÄN TÄMÄN MAAILMAN lähimmäisen rakkauden tähden! Tätä ei esyn kaltaisissa paikoissa julisteta vaan sairaat saavat jäädä ulkopuolelle ja laitoksiin mätänemään, heitä syrjitään ja katsotaan ylen! Sellaisten seurakuntien kyky syvälliseen ja heikompien nostamiseen,tukemiseen todellisella pitkäjänteisellä ja raittiilla ymmärryksellä on olematon- jäädään maitoruoalle ja asennoidutaan tuskissa kärsiviin :"oma vikansa, teillä ei ole asennetta,lähtekää vain uskossa liikkeelle!"eikä vastuuta yksilön elämään tulevista seurauksista kanna kukaan!Toinen saattaa menettää omaisuutensa, terveytensä,kaikki läheiset ihmissuhteensa jne.tällaisen höyrypäisen intoilun seurauksena,eikä kuitenkaan saa mitään apua seurakunnlta! MITEN EDESVASTUUTONTA JA HARHAOPPISTA!!! Tuon kaltainen opetus, jollaisessa olin itse mukana heti uskoontultuani, on todella karissut-se on tosielämää kestämätöntä ja tarkoitettu pissiksille,jotka elelevät stadin suunnalla ja kokevat pinnalliset asiat tärkeiksi elämässään kun eivät muista arvoista opetusta saa!
..Ja pyydän anteeksi hermostumistani! Sen kuitenkin voinee ymmärtää, kun on ollut niin siellä syvällä ja oikeasti kaikki on mennyt tuollaisen harhaopin vuoksi Jumalaa etsiessäni(en vin ajoissa tajunnut oppien valheellisuutta tai oikeastan -u-SKSLTSNUT ääneen kyseenalaistaa muutoin kuin sitten lähtemällä-Jokaisesta yrityksestäni ilman sarvia ja hampaita terveesti kyseenalaistaa tai tarkastella kriittisesti yhteisön lmentymiä, tuli leima otsaani ja ulkopuolelle työntäminen- milloin mistäkin syystä! Se kuitenkin, ueten Sana sanoo vaikutti minun parhaakseni- vaikka he eivät sitä tänä päiänkään tajua. Ovat ihan vilpittömiä ihmisiä(olivat ainakin joskus kymmenen vuotta taaksepäin)mutta menestysteologian harhauttamia ja epäkypsiä juuri kääntyneitä nuoria,jotka sitten lähtivät perustamaan omaa lohkoaan ja toisinajattelijat lynkattiin oitis ja jätettiin yksin,ts.hyljättiin. Että näistä lähtökohdista on hyvin vaikea antaa positiivista mielikuvaa ed mainituista ryhmittymistä.
- Justnäin
Justnäin kirjoitti:
..Ja pyydän anteeksi hermostumistani! Sen kuitenkin voinee ymmärtää, kun on ollut niin siellä syvällä ja oikeasti kaikki on mennyt tuollaisen harhaopin vuoksi Jumalaa etsiessäni(en vin ajoissa tajunnut oppien valheellisuutta tai oikeastan -u-SKSLTSNUT ääneen kyseenalaistaa muutoin kuin sitten lähtemällä-Jokaisesta yrityksestäni ilman sarvia ja hampaita terveesti kyseenalaistaa tai tarkastella kriittisesti yhteisön lmentymiä, tuli leima otsaani ja ulkopuolelle työntäminen- milloin mistäkin syystä! Se kuitenkin, ueten Sana sanoo vaikutti minun parhaakseni- vaikka he eivät sitä tänä päiänkään tajua. Ovat ihan vilpittömiä ihmisiä(olivat ainakin joskus kymmenen vuotta taaksepäin)mutta menestysteologian harhauttamia ja epäkypsiä juuri kääntyneitä nuoria,jotka sitten lähtivät perustamaan omaa lohkoaan ja toisinajattelijat lynkattiin oitis ja jätettiin yksin,ts.hyljättiin. Että näistä lähtökohdista on hyvin vaikea antaa positiivista mielikuvaa ed mainituista ryhmittymistä.
Kamalaa siansaksaa:) USKALTANUT ääneen kyseenalaistaa (ja jos tein,minulle käännettiin selkä-sama ilmiö on voimakas seurakunnissa tänäänkin) Ainostaan lukeneet ja kouluja,sekä elämänkouluja että eräskin pikku-filandian taannoin saanut ystäväni ymmärsivät kriittisen ajattelun ja ilmaisun vapautta,vaan kun siinä on opittava ajattelemaan ihan ilman pastorin avustusta niin..- enkä ole koskaan ollut mikään penkistä huutelija, vaikka lukemattomia kertoja aihetta löytyikin..
- Pyhähenki
Justnäin kirjoitti:
Kamalaa siansaksaa:) USKALTANUT ääneen kyseenalaistaa (ja jos tein,minulle käännettiin selkä-sama ilmiö on voimakas seurakunnissa tänäänkin) Ainostaan lukeneet ja kouluja,sekä elämänkouluja että eräskin pikku-filandian taannoin saanut ystäväni ymmärsivät kriittisen ajattelun ja ilmaisun vapautta,vaan kun siinä on opittava ajattelemaan ihan ilman pastorin avustusta niin..- enkä ole koskaan ollut mikään penkistä huutelija, vaikka lukemattomia kertoja aihetta löytyikin..
Kävin jonkunaikaa wayssä, mutta en enää. Pastori hazel miettinyt kaksi sanaa yhtä sunnuntain esitelmää varten. Ja sen huomasi!! Tyhjää kolinaa ei raamatun oikeaa opetusta. One way on hyvä srk. Ihanat pastorit ja hyvää opetusta. Paljon rukoillaan. Lähetystyötä monissa maissa. Helsingissä myös evankelijointia, rautatieasemalla.
- Anonyymi
justnäin kirjoitti:
KUULES NYT, SINÄ HIHHULISMIN SOKAISEMA PULLAMÖSSÖKRISTITTY! Ei ole tässä maassa sellaista suuntausta,jonka opetuksia en olisi käynyt kuulemassa-aivan kaikissa olen käynyt äärikarismaattisesta kaatuilusta ja pajatuksesta körttiläiseen ja adventistiseen oppiin saakka! En suosittele yhdellekkään sielunsa sisällä rikkoutuneisuutta tunnistavalle MITÄÄN ESYn kaltaista, jollei ole jo hiukan laajempaa käsitystä ja perspektiiviä Kristuksen tahdosta ja Rakkaudesta tässä ajassa,joka jopa KUOLEE toisen edestä- ei etsi omaansa tai mukavuuttansa,vaan todella konkreettisesti on VALMIS JÄTTÄMÄÄN TÄMÄN MAAILMAN lähimmäisen rakkauden tähden! Tätä ei esyn kaltaisissa paikoissa julisteta vaan sairaat saavat jäädä ulkopuolelle ja laitoksiin mätänemään, heitä syrjitään ja katsotaan ylen! Sellaisten seurakuntien kyky syvälliseen ja heikompien nostamiseen,tukemiseen todellisella pitkäjänteisellä ja raittiilla ymmärryksellä on olematon- jäädään maitoruoalle ja asennoidutaan tuskissa kärsiviin :"oma vikansa, teillä ei ole asennetta,lähtekää vain uskossa liikkeelle!"eikä vastuuta yksilön elämään tulevista seurauksista kanna kukaan!Toinen saattaa menettää omaisuutensa, terveytensä,kaikki läheiset ihmissuhteensa jne.tällaisen höyrypäisen intoilun seurauksena,eikä kuitenkaan saa mitään apua seurakunnlta! MITEN EDESVASTUUTONTA JA HARHAOPPISTA!!! Tuon kaltainen opetus, jollaisessa olin itse mukana heti uskoontultuani, on todella karissut-se on tosielämää kestämätöntä ja tarkoitettu pissiksille,jotka elelevät stadin suunnalla ja kokevat pinnalliset asiat tärkeiksi elämässään kun eivät muista arvoista opetusta saa!
KIITOS TUOSTA SELONTEOSTA. OIKEAA KRISTALLIN KIRKASTA näkemystä! Kyseisen srk:n yhtä ohjelmaa katsoin TV7:lta. Yhtä parin sanan toistoa bändillä ja "laulajilla". Varmaan kohta extaasissa ovat, naiset hyppi ja liehuivat kullan värinen rätti päällään päällään, bändi hoki ja hoki muutamaa sanaa noin 30 - 45 min. orgasmiin saakka hillittömät naiset ja miehet 😡
- Anonyymi
Pyhähenki kirjoitti:
Kävin jonkunaikaa wayssä, mutta en enää. Pastori hazel miettinyt kaksi sanaa yhtä sunnuntain esitelmää varten. Ja sen huomasi!! Tyhjää kolinaa ei raamatun oikeaa opetusta. One way on hyvä srk. Ihanat pastorit ja hyvää opetusta. Paljon rukoillaan. Lähetystyötä monissa maissa. Helsingissä myös evankelijointia, rautatieasemalla.
HAZEL ON ITSE ENTINEN GURU BUDHA JOGI NYKYINEN BUDHA HALLELUJA GURU TOTUUS ON NÄIN.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
KIITOS TUOSTA SELONTEOSTA. OIKEAA KRISTALLIN KIRKASTA näkemystä! Kyseisen srk:n yhtä ohjelmaa katsoin TV7:lta. Yhtä parin sanan toistoa bändillä ja "laulajilla". Varmaan kohta extaasissa ovat, naiset hyppi ja liehuivat kullan värinen rätti päällään päällään, bändi hoki ja hoki muutamaa sanaa noin 30 - 45 min. orgasmiin saakka hillittömät naiset ja miehet 😡
Se piru kun on ylistyksen johtaja joka halusi olla Jumala ne on ammattivarkaita menetätte kengät rahat astiat huonekalut ....ei oikea Jeesus ei varastele.
- Anonyymi
Varastettua kaikki ja huijausta. Lypsää sun tavarat rahat ja kiroaa sen päälle. Budhan henkiä virtailee guruilla.
- Anonyymi
justnäin kirjoitti:
Kyllä siellä hinduismi on henkinä ja joga. Mutta myynnissä hare krisna tyyliin erilaista " Jeesus noituutta". Varastetut huonekalut menee Viroon ja muu Espooseen.
- Anonyymi
Pyhähenki kirjoitti:
No one wayt Tucker porukka myy rahasta Jeesusta aitoo helluntai vapaamuurareita. Pitää muiden tavaroita omiaan lue himo. Paha ahneus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
HAZEL ON ITSE ENTINEN GURU BUDHA JOGI NYKYINEN BUDHA HALLELUJA GURU TOTUUS ON NÄIN.
On ne hinduja new age juutalaista okkulttismia eli kabbalaa hinduismia.
- Tikanpoika.
Kyselin tässä vähän aika sitten vaan tuolla yhdellä toisella palstalla, tietäisikö joku pääkaupunkiseudulla sijaitsevaa hyvää, karismaattista ja elävää seurakuntaa, missä olisi myös helmiä?
Kävin katsomassa, ja voin kertoa että kaikki kriteerit täyttyivät, varsinkin HELMIEN osalta!
Voin suositella kyseistä seurakuntaa kaikille niille, jotka haluavat kasvaa uskossa eteen päin korkeammalle hengellisyyden tasolle.- yks_vaan123
Helmiä on kyllä erityisen paljon seurakunnan kokoon nähden,mutta kannattaako siitä täällä nyt liikoja huudella.
Ehkä kuitenkin vielä jään seurakuntaan ylistelemään, mutta jäseneksi en kuitenkaan ainakaan vielä liity.
Viestisi laittoi kyllä miettimään asiaa perusteellisemmin,asiat täytyy ilman muuta laittaa tärkeysjärjestykseen ja helmet Miehiseen kaulaan merkiksi muille uroille siitä, että matkalla ollaan hyvää vauhtia uskon ylimmille portaille.:) - aloittaja
yks_vaan123 kirjoitti:
Helmiä on kyllä erityisen paljon seurakunnan kokoon nähden,mutta kannattaako siitä täällä nyt liikoja huudella.
Ehkä kuitenkin vielä jään seurakuntaan ylistelemään, mutta jäseneksi en kuitenkaan ainakaan vielä liity.
Viestisi laittoi kyllä miettimään asiaa perusteellisemmin,asiat täytyy ilman muuta laittaa tärkeysjärjestykseen ja helmet Miehiseen kaulaan merkiksi muille uroille siitä, että matkalla ollaan hyvää vauhtia uskon ylimmille portaille.:)Sori vaan, mutta mä olen ollut ESY:n jäsen jo jonkin aikaa..
yks_vaan123 kirjoitti:
Viestisi laittoi kyllä miettimään asiaa perusteellisemmin,asiat täytyy ilman muuta laittaa tärkeysjärjestykseen ja helmet Miehiseen kaulaan merkiksi muille uroille siitä, että matkalla ollaan hyvää vauhtia uskon ylimmille portaille.:)Hei !
Mikä ihmeen helmi juttu, ei tuollaista Sanassa opeteta!!!!!!!!!!!!!!
Ei kukaan meistä itse määritä kuka on menossa jonkun uskon asteen
portaalle!!!!
Mitä ihmeen touhua ja opetusta siellä opetetaan, tuo kuulostaa ihan tältä:
Matt. 23:5
Ja kaikki tekonsa he tekevät sitä varten, että ihmiset heitä katselisivat. He tekevät raamatunlausekotelonsa leveiksi ja vaippansa tupsut suuriksi- Anonyymi
yks_vaan123 kirjoitti:
Viestisi laittoi kyllä miettimään asiaa perusteellisemmin,asiat täytyy ilman muuta laittaa tärkeysjärjestykseen ja helmet Miehiseen kaulaan merkiksi muille uroille siitä, että matkalla ollaan hyvää vauhtia uskon ylimmille portaille.:)Saatana on ylistyksen johtaja 😈 🔱
- Anonyymi
Juu budhahindu lupaa valaistumista sulle. Manalaan tie vie.
- Qumran
Opillisesti seurakunta on siis haginilainen, eikä sitä kai ole koskaan salattukaan.
- Qumran
kirjoitusvrihe
- Nicla
Itse kävin myöskin noin vuoden, mutta ei kylläkään tuntunut oikealta paikalta. Pastori tuntui hyvin epäoikeudenmukaiselta..
- Mä321
Ovat kaikki Jumalan palvelioita täällä maan päällä ja asetettu olemaan Jumalan tahdosta. Olen itse lukenut Ulf Ekmanin ja Haginin kirjoja ja pidän niitä raamattuun perustuvina ja uskoa kasvattavina kaikilta osin, joten uskon että sinä huolestunut, olet hyvässä, raamatun sanaa opettavassa ja Puhän hengen virrassa olevassa seurakunnassa. Claus Möller taitaa uudenvuoden tienoilla vierailla Esy :ssä? joten jokainen voi itse saapua paikalle kuuntelemaan ja jos Herralla olisi sana sydämelle tai parantuminen sairaudesta. Jumalan Kirkkaus koskettakoon sydämiä parantaen ja vapauttaen kaikkia lukijoita :D
- Anonyymi
Ne varastaa huonekalutkin. Valkoinen kuorma auto hakee tyhjentää asunnot ja huumeille huumaa ihmisiä. Jääkaapit tyhjiksi vaan. Jahve käskee varastaa rikkoo Mooseksen lain.
- tobyman
Hmm.. jos haluatte keskittyä ylistykseen ja Herran palvontaan on paikka teidän mutta jos haette monipuolista, vahvaa ja syvältä kyntävää opetusta niin unohtakaa. Näyttäisi siltä, että paimenet saarnaavat itselleen. Viihdyttävillä saarnoilla nostetaan emotionaalista euforiaa ja toistuvasti saarnat keskittyvät samojen aiheiden ympärille. Opetuksen ulottuvuudet jää ohuiksi. Ensivaikutelma riemukas ja ilon täyteinen sekä vilpittömät ihmiset mutta ajan kuluessa.....?
- Nakku
Olen täysin eri mieltä tämän Tobyn kanssa. Pastorit Esyssä ovat kaikki pitkän linjan Jumalan miehiä ja naisia. Ovat monessa öljyssä keitetyt ja paljon nähneet ja kokeneet. Ovat joutuneet monasti näittten "Tobyjen" arvostelun kohteeksi, mutta jatkavat uskollisesti omassa palvelupaikassaan, vaikka arvostelijoita aina riittää. Toby... kun sinä olet palvellut uskollisesti yli 20v. seurakuntaa ja kärsinyt kaikki "selkään puukottamiset" ja pahan puhumiset, kun raahaudut saarnapönttöön vuodesta toiseen sunnuntaisin ja monta kertaa viikossa,vaihdat rääkyvien "seurakuntavauvojen vaippoja" niin sitten olet arvollinen puuttumaan kirjoituksillasi Jumalan miesten ja naisten palvelutehtävään. En ole koskaan kuullut, että kukaan Esyn pastoreista kävisi muiden seurakuntien penkeissä arvostelemassa paimenia ja sitten kirjoittelisivat joutavuuksia täällä netissä. Opettele kunnioittamaan ja arvostamaan niitä, jotka ovat Jumalan valtakunnan työntekijöitä ja tulet huomaamaan, että siunaukset seuraavat elämääsi. En itse kuulu Esyyn, mutta olen kovasti väsynyt tähän itseään kristityiksi kutsuvien joukkoon, joiden suista lähtee sekä siunaus, että kirous ja vielä Herran omia kohtaan, nyyh. Toby jään rukoilemaan sulle mielenmuutosta ja parannuksen tekoa panettelusta, jotta elämääsi tulisi muutos ja uudet siunaukset saisivat astua esiin.
- Eppunormaali
Nakku kirjoitti:
Olen täysin eri mieltä tämän Tobyn kanssa. Pastorit Esyssä ovat kaikki pitkän linjan Jumalan miehiä ja naisia. Ovat monessa öljyssä keitetyt ja paljon nähneet ja kokeneet. Ovat joutuneet monasti näittten "Tobyjen" arvostelun kohteeksi, mutta jatkavat uskollisesti omassa palvelupaikassaan, vaikka arvostelijoita aina riittää. Toby... kun sinä olet palvellut uskollisesti yli 20v. seurakuntaa ja kärsinyt kaikki "selkään puukottamiset" ja pahan puhumiset, kun raahaudut saarnapönttöön vuodesta toiseen sunnuntaisin ja monta kertaa viikossa,vaihdat rääkyvien "seurakuntavauvojen vaippoja" niin sitten olet arvollinen puuttumaan kirjoituksillasi Jumalan miesten ja naisten palvelutehtävään. En ole koskaan kuullut, että kukaan Esyn pastoreista kävisi muiden seurakuntien penkeissä arvostelemassa paimenia ja sitten kirjoittelisivat joutavuuksia täällä netissä. Opettele kunnioittamaan ja arvostamaan niitä, jotka ovat Jumalan valtakunnan työntekijöitä ja tulet huomaamaan, että siunaukset seuraavat elämääsi. En itse kuulu Esyyn, mutta olen kovasti väsynyt tähän itseään kristityiksi kutsuvien joukkoon, joiden suista lähtee sekä siunaus, että kirous ja vielä Herran omia kohtaan, nyyh. Toby jään rukoilemaan sulle mielenmuutosta ja parannuksen tekoa panettelusta, jotta elämääsi tulisi muutos ja uudet siunaukset saisivat astua esiin.
Nakkuset kun te siivilöitte hyttysen mutta nielette kamelin. Itsekin olen tässä seurakuntaa katsellut ja tuossa paikassa usein käynyt. Saarnat on jollain tapaa
rönsyileviä ja vaikea muodostaa kokonaisuutta. Muistiinpanot jääkin usein jäsentelemätä. Onhan siellä kuitenkin se raamattukoulu erikseen. - TOSI-uskisman
Eppunormaali kirjoitti:
Nakkuset kun te siivilöitte hyttysen mutta nielette kamelin. Itsekin olen tässä seurakuntaa katsellut ja tuossa paikassa usein käynyt. Saarnat on jollain tapaa
rönsyileviä ja vaikea muodostaa kokonaisuutta. Muistiinpanot jääkin usein jäsentelemätä. Onhan siellä kuitenkin se raamattukoulu erikseen.Sitä että syödään parhaita lounaita ravintoloissa,asutaan hotelleissa,ajetaan RollsRoycella ja ollaan viisaita ihmisten mukaan. Opiskellaan tämän maailman suuriksi päälliköiksi ja viisaiksi. Minne tulikaan aarteita kerätä? Mihin vanhojen pyhien sanottiin suunnanneen katseensa? Mitä leipää Jeesus käski tavoittelemaan ja mitä leipää Jeesus käski olemaan havittelematta? Mitä ei voinut palvella samaan aikaan kuin Jumalaa? Mikä on katoamassa ja mikä on talletettu tulelle tuomion päivään? Mitkä olivatkaan Hengen Hedelmät? Mitä Jumalan Valtakunta olikaan?
TOSI-uskisman kirjoitti:
Sitä että syödään parhaita lounaita ravintoloissa,asutaan hotelleissa,ajetaan RollsRoycella ja ollaan viisaita ihmisten mukaan. Opiskellaan tämän maailman suuriksi päälliköiksi ja viisaiksi. Minne tulikaan aarteita kerätä? Mihin vanhojen pyhien sanottiin suunnanneen katseensa? Mitä leipää Jeesus käski tavoittelemaan ja mitä leipää Jeesus käski olemaan havittelematta? Mitä ei voinut palvella samaan aikaan kuin Jumalaa? Mikä on katoamassa ja mikä on talletettu tulelle tuomion päivään? Mitkä olivatkaan Hengen Hedelmät? Mitä Jumalan Valtakunta olikaan?
TOSI-uskisman: "Mitä leipää Jeesus käski tavoittelemaan ja mitä leipää Jeesus käski olemaan havittelematta"?
---
Hyviä kysymyksiä sinulla TOSI-uskisman!
ELÄMÄN LEIPÄ
Joh.6:22-59
--
Kansa lähtee Kapernaumiin etsimään Jeesusta (22-24). Kansa toivoi, että he saisivat taas nähdä jotakin ihmeellistä.
Miten tavallista tänäänkin!
Ja kun he löysivät hänet järven toiselta puolelta, sanoivat he hänelle:
"Rabbi, milloin tulit tänne?" (25).
Jeesus moittii ihmisiä siitä, että he olivat nähneet ruuan lisäämisihmeen (Jeesus ruokkii 5000 miestä; Joh. 6:1-15), mutta eivät välittäneet sen merkityksestä ja mikä tässä elämässä on tärkeintä iankaikkisuuden kannalta.
Jeesus vastaa:
” Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka katoaa, vaan sitä ruokaa, joka pysyy hamaan iankaikkiseen elämään ja jonka Ihmisen Poika on teille antava; sillä häneen on Isä, Jumala itse, sinettinsä painanut." (27).
Jeesus aloittaa nyt laajan puheensa useammanlaatuisesta ruuasta (27-59).
Se ruoka, mitä ihmeellä ravitut olivat nyt saaneet, oli katoavaista, samoin kuin mannakin, jota israelilaiset söivät erämaassa (31,32).
Ihmisen Poika tahtoo antaa katoamatonta leipää, ”totista leipää” (32), joka vie iankaikkiseen elämään.
Jeesus itse on ”elämän leipä” niille, jotka uskovat häneen (35).
Jeesus vakuuttaa:
”... sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos” (37). Sinäkin saat uskoa tämän todeksi omalle kohdallesi.
Jeesuksen puhe leivästä on moniulotteinen.
Sen lisäksi, että hän ruokkii kuulijansa ihmeellisellä tavalla maallisella leivällä, hän toiseksi täyttää sen, mitä VT:ssa oli esikuvallisesti esitetty; Mannaihmeen (1.Moos.16.).
Kolmanneksi hän monin sanoin ennakoivasti puhui Ehtoollisesta, jonka hän pian tuli asettamaan (53-58).
--
Virsi 224
--
1.
Oi Jeesus, leipä elämän,
nyt olet läsnä tässä
ja näet köyhän, nääntyvän
armoa pyytämässä.
Rukoilen, Herra, hartaasti:
Valmista armopöytääsi
myös minut vieraaksesi.
2.
Vie vihreälle niitylle
nälkäinen pöydässäsi,
elävän veden lähteelle
saattele äänelläsi.
Sieluni anna nauttia
pyhästä ehtoollisesta
suloista virvoitusta.
3.
Suo minun uskollisesti
pysyä ristin tiellä
ja tue palvelijaasi,
armoas älä kiellä.
Vahvista heikko uskoni,
tee sydän asunnoksesi
ja ruoki mannallasi.TOSI-uskisman kirjoitti:
Sitä että syödään parhaita lounaita ravintoloissa,asutaan hotelleissa,ajetaan RollsRoycella ja ollaan viisaita ihmisten mukaan. Opiskellaan tämän maailman suuriksi päälliköiksi ja viisaiksi. Minne tulikaan aarteita kerätä? Mihin vanhojen pyhien sanottiin suunnanneen katseensa? Mitä leipää Jeesus käski tavoittelemaan ja mitä leipää Jeesus käski olemaan havittelematta? Mitä ei voinut palvella samaan aikaan kuin Jumalaa? Mikä on katoamassa ja mikä on talletettu tulelle tuomion päivään? Mitkä olivatkaan Hengen Hedelmät? Mitä Jumalan Valtakunta olikaan?
JEESUKSEN SEURAAMISESTA
Mark. 8:34-9:1
-----------
Samoin kuin Jeesuksella, on meillä itse kullakin kannettavanamme oma ristimme, kärsimyksen väline (34). ”Ja niin hän, vaikka oli Poika, oppi siitä, mitä hän kärsi, kuuliaisuuden, ..”(Hebr. 5:8).
Paavali joutui toteamaan:
”... minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä” (2Kor. 12:10).
Usein Jumala salaa tässä maailmassa voimansa ja kätkee sen heikkouteen.
Meille ei ole luvattu helppoa tietä, ei kunniaa eikä menestystä.
Apostolit joutuivat suuriin vaikeuksiin ja ahdistuksiin Kristuksen nimen tähden. Useimmat meistäkin joudumme kantamaan kipumme ja sairautemme hautaan asti. Paavali oli jopa mielistynyt näihin ahdistuksiin, koska hän tiesi, miksi hän Mestarinsa tavoin joutui kärsimään.
Apostoli Jaakob sanoo:
”Veljeni, pitäkää pelkkänä ilona, kun joudutte moninaisiin kiusauksiin,
tietäen, että teidän uskonne kestäväisyys koetuksissa saa aikaan kärsivällisyyttä ” (Jaakob 1:1-2).
Herra antakoon meille viisautta, että oppisimme mekin pitämään pelkkänä ilona joutuessamme koettelemuksiin ja kiusauksiin.
Herra vastaa rukouksiimme, kun uskossa ja epäilemättä tätä rukoilemme (Jaakob 1:5,6).- Tauski 75
TOSI-uskisman kirjoitti:
Viittaat varmaankin Herroihin Benny Hinn, Rodney Howard Brown, Kenneth Copeland jne. etkä suoranaiseti Esyyn. Raha on siinä mielessä eriskummallinen vaihtoväline, että sillä on taipumus muuttua käyttäjän motiivien mukaan. Se
voi verhoutua valheen kaikella voimalla valkeuden vaatteisiin ja riistää köyhiltä
tuhkatkin pesästä! Sen varjolla voidaan opettaa ,että Jumala haluaa meidän olevan rikkaita(ökyrikkaita kuten Claus Möller opettaa). Missä ovat ne rikkaat tai
edes taloudellisesti menestyvät tai saati edes toimeen tulevat seurakuntalaiset. Ainoastaan pastorit elelevät suhteellisen mukavasti ja antavat lupauksia kymmenysten ja lahjoitusten antajille paremmasta huomisesta. Motiivit, motiivit!
Raamatussa on yli 2000 jaetta rahasta mutta vain reilut 200 jaetta pelastuksesta.
Jumala on keksinyt rahan ja oikein valjastettuna se tekee työtä Herralle mutta väärillä ja ahneilla tarkoitusperillä siitä tulee tuo mammona. - 2vUskis
Kevät kului esyssä mutta ei oikein napannu noi soukkaamiset ja kaikessa henkien ilmeneminen. Uskon pitäs liimaa yhtee eikä repii eriksee. Oon käyny mintulla ja siell on aika reinoo porukkaa.
Nähää siellä. - varamiespalelu
2vUskis kirjoitti:
Kevät kului esyssä mutta ei oikein napannu noi soukkaamiset ja kaikessa henkien ilmeneminen. Uskon pitäs liimaa yhtee eikä repii eriksee. Oon käyny mintulla ja siell on aika reinoo porukkaa.
Nähää siellä.Pitäsköhän kans hipsii sinne? Möllerii on kuultu nyt ihan tarpeeks!
- 2vUskis
varamiespalelu kirjoitti:
Pitäsköhän kans hipsii sinne? Möllerii on kuultu nyt ihan tarpeeks!
ei tuu juoksuttamalla parhaimpia staroja ympäri suomenniemee. Se tulee lumpiot
lattias. - tfr
2vUskis kirjoitti:
Nähää siellä.http://www.mychurch.org/blog/180434/VISION-of-TRUE-and-FALSE-REVIVAL---by-Patrick-Ersig
- etsijä12345
2vUskis kirjoitti:
Nähää siellä.Hei!
Missä ja mikä seurakunta tämä minttu on? Löytyykö nettisivuja tai kokoontuko milloin? - Lahjomaton Google.
etsijä12345 kirjoitti:
Hei!
Missä ja mikä seurakunta tämä minttu on? Löytyykö nettisivuja tai kokoontuko milloin?Mä en lukenut kaikkia viestejä, mutta "minttu" voi viitata Tikkurilan hellareihin. Googleta.
- löytäjä12345
etsijä12345 kirjoitti:
Hei!
Missä ja mikä seurakunta tämä minttu on? Löytyykö nettisivuja tai kokoontuko milloin?Minttu=Minttukirkko vantaalla. Nuoria ja nuoria aikuisia paljon Helsingistä ja Vantaalta. Opetus todella monipuolista. Ei turhaa hengellistä hypetystä vaan
totuuden Sanaa niinkuin se Raamattuun on kirjoitettu.
Minttutie 20 01300 Vantaa, puh: (09) 873 2206, fax: (09) 857 1134, email: [email protected] - Arkalainen
löytäjä12345 kirjoitti:
Minttu=Minttukirkko vantaalla. Nuoria ja nuoria aikuisia paljon Helsingistä ja Vantaalta. Opetus todella monipuolista. Ei turhaa hengellistä hypetystä vaan
totuuden Sanaa niinkuin se Raamattuun on kirjoitettu.
Minttutie 20 01300 Vantaa, puh: (09) 873 2206, fax: (09) 857 1134, email: [email protected]Voikohan Minttukirkkoon Tikkurilaan mennä tutustumaan "menoon", vaikkei ole ko. seurakunnan jäsen? Olen hieman arka menemään tilaisuuksiin, joista en juurikaan tiedä mitään etukäteen, mutta olen tällä hetkellä etsimässä sitä oikeaa paikkaa. Olen uskossa (kuulun ev lut kirkkoon), mutta nykyinen seurakuntani ei tunnu minulle omimmilta paikalta ja Helluntaiseurakunta kiinnostaa ja Minttukirkko olisi kävelymatkan päässä kotoa...
- justnäin
Hei! Juuri tätä tarkoitan tuolla ylempää löytyvällä kommentillani! Olen tosiaan tullut uskoon äärikarismaattisissa suuntauksissa ja ollut niiden opetuksen (haigin,möller,ekman jne..)piirissä vuosia, mutta Jumalan kiitos, Herra armossaan näki, mikä on todellisuus ja minua siltä säästi, jotta voin löytää muutakin,kuin pelkkää hihhulismia ja raha-uskontoa, siis jotakin,mikä syntyy vain ja ainoastaan kipujen ja TODELLISEN NÖYRTYMISEN SEKÄ MURSKAANTUMISEN ALLA,kuten uusi elämä aina(vrt synnytys)! En todellakaan susittele kenellekään Jeesusta oikeasti tarvitsevalle mitään "taivaallisia bileitä päivästä toiseen"-mentaliteettia- tietenkin kiva välilä päästä irroittelemaan,(olin nuorempana yksi kovimmista siinä touhussa, aina huumassa ja julistamassaa uskostani) mutta kuten sanottu: tosielämässä se ei sitten kanna mihinkään(kuten sain todeta törmättyäni Kristillisen keskuksen (joka kannattaa näitä ylpeitä oppeja)pastorin vaimoon,joka tuli vastaani kaupassa aivan nääntyneen ja riutuneen oloisena vaikka seurakunnassa on aina niin puhdasta ja kaunista ja menestyvää,ylpeää ja kovaa, että ihan itkettää jotta miten sellainen asenne voi olla siinä asemassa muun kuin rahan voimalla? Sisäisesti nautin suuresti,kun sain nähdä, että Jumala kyllä tuollaiset nirppanokat kouluttaa jos tahtoo:))) Tämä on kaunistelematonta tekstiä ja todella- en jaksa teeskennellä hurskasta yhdenkään hienohipiän tai hurskaselijan vuoksi-sen olen hyödyttömäksi todennut.
- Eräs loasta vedetty
justnäin kirjoitti:
Hei! Juuri tätä tarkoitan tuolla ylempää löytyvällä kommentillani! Olen tosiaan tullut uskoon äärikarismaattisissa suuntauksissa ja ollut niiden opetuksen (haigin,möller,ekman jne..)piirissä vuosia, mutta Jumalan kiitos, Herra armossaan näki, mikä on todellisuus ja minua siltä säästi, jotta voin löytää muutakin,kuin pelkkää hihhulismia ja raha-uskontoa, siis jotakin,mikä syntyy vain ja ainoastaan kipujen ja TODELLISEN NÖYRTYMISEN SEKÄ MURSKAANTUMISEN ALLA,kuten uusi elämä aina(vrt synnytys)! En todellakaan susittele kenellekään Jeesusta oikeasti tarvitsevalle mitään "taivaallisia bileitä päivästä toiseen"-mentaliteettia- tietenkin kiva välilä päästä irroittelemaan,(olin nuorempana yksi kovimmista siinä touhussa, aina huumassa ja julistamassaa uskostani) mutta kuten sanottu: tosielämässä se ei sitten kanna mihinkään(kuten sain todeta törmättyäni Kristillisen keskuksen (joka kannattaa näitä ylpeitä oppeja)pastorin vaimoon,joka tuli vastaani kaupassa aivan nääntyneen ja riutuneen oloisena vaikka seurakunnassa on aina niin puhdasta ja kaunista ja menestyvää,ylpeää ja kovaa, että ihan itkettää jotta miten sellainen asenne voi olla siinä asemassa muun kuin rahan voimalla? Sisäisesti nautin suuresti,kun sain nähdä, että Jumala kyllä tuollaiset nirppanokat kouluttaa jos tahtoo:))) Tämä on kaunistelematonta tekstiä ja todella- en jaksa teeskennellä hurskasta yhdenkään hienohipiän tai hurskaselijan vuoksi-sen olen hyödyttömäksi todennut.
"mutta kuten sanottu: tosielämässä se ei sitten kanna mihinkään(kuten sain todeta törmättyäni Kristillisen keskuksen (joka kannattaa näitä ylpeitä oppeja)pastorin vaimoon,joka tuli vastaani kaupassa aivan nääntyneen ja riutuneen oloisena vaikka seurakunnassa on aina niin puhdasta ja kaunista ja menestyvää,ylpeää ja kovaa, että ihan itkettää jotta miten sellainen asenne voi olla siinä asemassa muun kuin rahan voimalla? Sisäisesti nautin suuresti,kun sain nähdä, että Jumala kyllä tuollaiset nirppanokat kouluttaa jos tahtoo:))) Tämä on kaunistelematonta tekstiä ja todella- en jaksa teeskennellä hurskasta yhdenkään hienohipiän tai hurskaselijan vuoksi-sen olen hyödyttömäksi todennut"
Olen käynyt läpi kaikki samat sen väärän jeesuksen ja sen evankeliumin biletykset ja nauruherätys - kaatuilut valheineen ja ahneiden menestysteologisten huutaja/kaatajapappien säestyksellä kuin sinäkin.
Mutta ONNEKSI KAIKEN ARMON JUMALA veti minut pois tuosta eksytyksen saastasta ja nyt olen saanut löytää Hänen Oikean Evankeliuminsa ja IHANAN Jeesuksen jälleen.
Nolottaa lähinnä se, että vaikka aikoinaan aloitin kunnon seurakunnassa baptisteissa ja sain vankan ja erittäin hyvän monivuotisen Raamattukouluopetuksen, silti eksyin tähän kimaltelevaan sontaläjään, kuten muutkin eksyneet kristityt tänä pahana aikana.
Kysyisin sinulta, että mikä tämä mainitsemasi Kristillinen keskus on ja missä se sijaitsee? Ihan vaan siksi, etten itse tai joku muu mene vaan vahingossakaan joskus käymään siellä - kiitos jo etukäteen vastauksestasi! :D - justnäin
Eräs loasta vedetty kirjoitti:
"mutta kuten sanottu: tosielämässä se ei sitten kanna mihinkään(kuten sain todeta törmättyäni Kristillisen keskuksen (joka kannattaa näitä ylpeitä oppeja)pastorin vaimoon,joka tuli vastaani kaupassa aivan nääntyneen ja riutuneen oloisena vaikka seurakunnassa on aina niin puhdasta ja kaunista ja menestyvää,ylpeää ja kovaa, että ihan itkettää jotta miten sellainen asenne voi olla siinä asemassa muun kuin rahan voimalla? Sisäisesti nautin suuresti,kun sain nähdä, että Jumala kyllä tuollaiset nirppanokat kouluttaa jos tahtoo:))) Tämä on kaunistelematonta tekstiä ja todella- en jaksa teeskennellä hurskasta yhdenkään hienohipiän tai hurskaselijan vuoksi-sen olen hyödyttömäksi todennut"
Olen käynyt läpi kaikki samat sen väärän jeesuksen ja sen evankeliumin biletykset ja nauruherätys - kaatuilut valheineen ja ahneiden menestysteologisten huutaja/kaatajapappien säestyksellä kuin sinäkin.
Mutta ONNEKSI KAIKEN ARMON JUMALA veti minut pois tuosta eksytyksen saastasta ja nyt olen saanut löytää Hänen Oikean Evankeliuminsa ja IHANAN Jeesuksen jälleen.
Nolottaa lähinnä se, että vaikka aikoinaan aloitin kunnon seurakunnassa baptisteissa ja sain vankan ja erittäin hyvän monivuotisen Raamattukouluopetuksen, silti eksyin tähän kimaltelevaan sontaläjään, kuten muutkin eksyneet kristityt tänä pahana aikana.
Kysyisin sinulta, että mikä tämä mainitsemasi Kristillinen keskus on ja missä se sijaitsee? Ihan vaan siksi, etten itse tai joku muu mene vaan vahingossakaan joskus käymään siellä - kiitos jo etukäteen vastauksestasi! :DLäntisellä Uudellamaalla sijaitsee. Saahan sitä käydä vilkaisemassa ihan vapaasti, mutta henkilökohtaisesti minua elämä on rusikoinut niin paljon,että heistä ei minulle ole mitään iloa ollut todellisessa kasvussani kohti Jumalaa. Teen töitä ties kuinka monetta vuotta,että pystyisin antamaan anteeksi heidän aiheuttamansa haavat, mutta mikäli ovat samanlaisia ajatusmaailmaltaan kuin takavuosina, se on kyllä todella vaikeaa ilman Kristusta. Äärikarismaattisuus pannaan ja heti, ihmisiltä menee rahat ja terveys!
- Anonyymi
Nakku kirjoitti:
Ei ne ole palauttanut mitään varastamaansa kenellekään koskaan.
- Anonyymi
Tauski 75 kirjoitti:
Viittaat varmaankin Herroihin Benny Hinn, Rodney Howard Brown, Kenneth Copeland jne. etkä suoranaiseti Esyyn. Raha on siinä mielessä eriskummallinen vaihtoväline, että sillä on taipumus muuttua käyttäjän motiivien mukaan. Se
voi verhoutua valheen kaikella voimalla valkeuden vaatteisiin ja riistää köyhiltä
tuhkatkin pesästä! Sen varjolla voidaan opettaa ,että Jumala haluaa meidän olevan rikkaita(ökyrikkaita kuten Claus Möller opettaa). Missä ovat ne rikkaat tai
edes taloudellisesti menestyvät tai saati edes toimeen tulevat seurakuntalaiset. Ainoastaan pastorit elelevät suhteellisen mukavasti ja antavat lupauksia kymmenysten ja lahjoitusten antajille paremmasta huomisesta. Motiivit, motiivit!
Raamatussa on yli 2000 jaetta rahasta mutta vain reilut 200 jaetta pelastuksesta.
Jumala on keksinyt rahan ja oikein valjastettuna se tekee työtä Herralle mutta väärillä ja ahneilla tarkoitusperillä siitä tulee tuo mammona.Budhan henki virtaa virvoittava vesi
- Anonyymi
varamiespalelu kirjoitti:
Pitäsköhän kans hipsii sinne? Möllerii on kuultu nyt ihan tarpeeks!
Rahat ne vie ja huonekalut korut
- Anonyymi
Arkalainen kirjoitti:
Voikohan Minttukirkkoon Tikkurilaan mennä tutustumaan "menoon", vaikkei ole ko. seurakunnan jäsen? Olen hieman arka menemään tilaisuuksiin, joista en juurikaan tiedä mitään etukäteen, mutta olen tällä hetkellä etsimässä sitä oikeaa paikkaa. Olen uskossa (kuulun ev lut kirkkoon), mutta nykyinen seurakuntani ei tunnu minulle omimmilta paikalta ja Helluntaiseurakunta kiinnostaa ja Minttukirkko olisi kävelymatkan päässä kotoa...
Et eroa kirkosta pysyt siinä tiukasti missä myös sukusi perheesi on.
- Anonyymi
Tapio522 kirjoitti:
TOSI-uskisman: "Mitä leipää Jeesus käski tavoittelemaan ja mitä leipää Jeesus käski olemaan havittelematta"?
---
Hyviä kysymyksiä sinulla TOSI-uskisman!
ELÄMÄN LEIPÄ
Joh.6:22-59
--
Kansa lähtee Kapernaumiin etsimään Jeesusta (22-24). Kansa toivoi, että he saisivat taas nähdä jotakin ihmeellistä.
Miten tavallista tänäänkin!
Ja kun he löysivät hänet järven toiselta puolelta, sanoivat he hänelle:
"Rabbi, milloin tulit tänne?" (25).
Jeesus moittii ihmisiä siitä, että he olivat nähneet ruuan lisäämisihmeen (Jeesus ruokkii 5000 miestä; Joh. 6:1-15), mutta eivät välittäneet sen merkityksestä ja mikä tässä elämässä on tärkeintä iankaikkisuuden kannalta.
Jeesus vastaa:
” Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka katoaa, vaan sitä ruokaa, joka pysyy hamaan iankaikkiseen elämään ja jonka Ihmisen Poika on teille antava; sillä häneen on Isä, Jumala itse, sinettinsä painanut." (27).
Jeesus aloittaa nyt laajan puheensa useammanlaatuisesta ruuasta (27-59).
Se ruoka, mitä ihmeellä ravitut olivat nyt saaneet, oli katoavaista, samoin kuin mannakin, jota israelilaiset söivät erämaassa (31,32).
Ihmisen Poika tahtoo antaa katoamatonta leipää, ”totista leipää” (32), joka vie iankaikkiseen elämään.
Jeesus itse on ”elämän leipä” niille, jotka uskovat häneen (35).
Jeesus vakuuttaa:
”... sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos” (37). Sinäkin saat uskoa tämän todeksi omalle kohdallesi.
Jeesuksen puhe leivästä on moniulotteinen.
Sen lisäksi, että hän ruokkii kuulijansa ihmeellisellä tavalla maallisella leivällä, hän toiseksi täyttää sen, mitä VT:ssa oli esikuvallisesti esitetty; Mannaihmeen (1.Moos.16.).
Kolmanneksi hän monin sanoin ennakoivasti puhui Ehtoollisesta, jonka hän pian tuli asettamaan (53-58).
--
Virsi 224
--
1.
Oi Jeesus, leipä elämän,
nyt olet läsnä tässä
ja näet köyhän, nääntyvän
armoa pyytämässä.
Rukoilen, Herra, hartaasti:
Valmista armopöytääsi
myös minut vieraaksesi.
2.
Vie vihreälle niitylle
nälkäinen pöydässäsi,
elävän veden lähteelle
saattele äänelläsi.
Sieluni anna nauttia
pyhästä ehtoollisesta
suloista virvoitusta.
3.
Suo minun uskollisesti
pysyä ristin tiellä
ja tue palvelijaasi,
armoas älä kiellä.
Vahvista heikko uskoni,
tee sydän asunnoksesi
ja ruoki mannallasi.Juutalainen KABBALISMI. HINDU.
- Anonyymi
Tauski 75 kirjoitti:
Jumala on keksinyt rahan ja oikein valjastettuna se tekee työtä Herralle mutta väärillä ja ahneilla tarkoitusperillä siitä tulee tuo mammona.Hinduja kabbalaa. Himo varastaa. Manalaan.
- Uskova
Kenneth Hagen ainaskin opettaa menestysteologiaa, joka ei ole raamatullista. Uskon, että Jumala puhuu sulle ja kehoitankin menemään johonkin raittiisempaan seurakuntaan.
- Anonyymi
Hagar myy rahasta lauseita myynti pöydät Jeesus heitti ulos.
Kun näitä niin sanottuja seurakuntia lähdettiin tuomaan englannista ja usasta suomeen esimerkixi david sterling tikkurilaan Helluntaiseurakuntaan mintussa niin tapahtui ensin ihastuminen ja sitten vihastuminen koska huomattiin että mies on ihan hakotiellä sen jälkeen kun oli käynyt englannissa hakemaan tän voimaan joka kaatoi ihmisiä ja villitsi uskovia. Hän myöskin opetti kenguruhyppämisen musiikin tahdissa ja ensin se vaikutti että tä on nasta mutta sitten se tympäntyi ja katkasi seurakunta kahteen . Aerobiggit sai pitä seurat ja toiset vanhemmat uskovat jotka jäivät ulkopuolella ihmetteli että onko musiikki nyt ainoastaan nuoreile ja hyväkuntoisille? Ja niin monenlaisen riidan kautta hajosi seurakunta kahteen ja sterling lähti hyppimään tamperelle. Näin on sitten melkein kaikki seurakunnat enemmän tai vähemmän joutunut ottamaan kanta uuden viinin vaikutteen,, joka on lihan kautta sitten monesti lähtenyt rakentamaan itselle seurakuntia. Jotka nyt ovat jo monesti kirkkoja koska uudet elävä sanat sun muut cityseurat on mennyt mukaan ekumeeniaan jos en erehdy pahasti. ??? Ainakin ovat menossa !
- tsööts1
Claus Möller on Jumalan mies. Olen tavannut henkilökohtaisesti ja teki todella hyvän vaikutuksen. Totta kai jokaisesta ihmisestä löytää vikoja, jos ei lihassa heistä pidä.
- tottapotta
Ei Möllerissä mitään vikaa ole, varmaankin karismaattinen hengen mies. Sen ovat esyn pastoritkin (4kpl) huomanneet ja palkanneet miehen eri kokoussarjoihin varsinaiseksi "sisäänheittäjäksi" ja "jäsenmagneetiksi ". Pari vuotta paikalla käyneenä voi tämän kyllä helposti havaita. Mintulla ei pastoreilla(1kpl) ole moisia paineita. Laatu ratkaisee ei määrä!
- Just näin
Niin minäkin-eikä tuo nyt niin erikoinen oikeasti ollu.t Samoja asioita käynyt läpi elämässään kuin lukemattomat muut,mutta saanut vain äänensä kuuluviin karismaattisuuden kautta-olen tavannut henkilökohtaisesti monia "hengen" miehiä tai naisia,jotka ovat väkisin yrittäneet kaataa jne.. Oen tosiaan ollut mukana kenguru-jutuissa ja kaikessa mahdollisessa suomessa tapahtuvassa karismaattisuudessa kaikista kirkkokunnista käsin katseltuna! Ei ole mitään muuta pysyvää,jälkemmekin häviää-RISTI VAIN JÄLJELLE JÄÄ... Ihmisellä on tarve nostaa jalustalle-jo sen tulisi olla enimmäinen varoitus uskovalle, mutta ei-kukaan ei tahdo nähdä kuin sen hienon saarnamiehen,mutta Jeesus käännytetään ovelta pois! Monet kerrat on seurakunnasta ajettu ulos huonountoisia alkoholisteja,mielenterveyspotilaita,taloudellisesti heikossa asemassa olevi..Mitä muuta tämä tämmöinen on,kuin Jumalan pilkkaa??? Ylpeät vielä nöyrtyvät,polvilleen saakka.
- Klausin opit tunteva
"Claus Möller on Jumalan mies. Olen tavannut henkilökohtaisesti ja teki todella hyvän vaikutuksen. Totta kai jokaisesta ihmisestä löytää vikoja, jos ei lihassa heistä pidä".
Jaa minkäs jumalan mies Klasu nykyään taas onkaan. "Kulaus" opettaa todella pimeitä oppeja, joita ei kannata TODELLAKAAN mennä kuulemaan, ettei saa itseensäkin tuota harhahenkeä!!!
Hei !
Tietääkö joku mikä tuo helmi juttu on josta tuolla puhuttiin???
Siis jos mies vetää helmet kaulaan niin hänestä tulee pyhempi ja
uskossan toisia korkeammalla oleva?
Myöntääkö joku ihminen helmien käyttö oikeuden, vai voiko niitä vetää
nipun kaulaan ja näyttää muille kuinka suuri uskovainen on?
Ihan käsittämätöntä touhua, jos tuosta nopeasti jotain ymmärsin!
Jaak. 4:10
Nöyrtykää Herran edessä, niin hän teidät korottaa.
1. Piet. 5:6
Nöyrtykää siis Jumalan väkevän käden alle, että hän ajallansa teidät korottaisi,
Siis Herra korottaa ja asian vahvistaa, ei ihminen!!!- Mamma 68
Hei Yks Vaan 123,
Muista en tiedä, mutta ainakin Ulf Ekman on huippu sanan opettaja, joten häntä sinun ei ainakaan tarvitse kummastella.
Itsekkin pohdin omaa paikkaani Kristuksen ruumiissa. Jossain tuntuu olevan ihan kuivaa ja jossain sitten vähän omituista...
Tietysti tärkein kriteeri on, että seurakunta on Kristillinen joka uskoo Jumalan poikaan Jeeskuseen Kristukseen ja Pyhään Henkeen, kolmiyhteiseen Jumalaan.
Pidän myös tärkeänä sitä, että syntyy hyviä ja luotettavia ihmissuhteita.
Itse kävin eräässä seurakunnassa kokonaisen vuoden, enkä saanut solmittua yhtään hyvää ystävyyssuhdetta. Seurakunta oli ihan OK ja lähellä kotia, mutta läheisiä ihmissuhteita ei vaan syntynyt ja tunsin oloni ulkopuoliseksi.
Nyt etsiskelen itselleni Hengellistä kotia ja uskon sen vielä löytyvän.
Siunausta ja Pyhän Hengen läsnäoloa.- hmpffh
mamma 68. Vai on Ulf Ekman huippuopettaja?
Luepa tämä:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11628114
- moeye
Jos uskoa ja toimivaa seurakuntayhteyttä lähtee newbienä tarkastamaan pääkaupunkiseudun karismaattisia mestoja ja menee ensimmäisenä esyyn, niin karkuun lähtee varmasti. Siitä on tullut myös aika outo paikka mitä useammin olen siellä käynyt. Osuin paikalle sattumalta mutta myös hyvältä hengelliseltä pohjalta (olen luterilainen ja ollut ev.lut.kirkon palveluksessa töissä myös) niin oli helppo ymmärtää miksi hmiset toimivat tässä seurakunnassa niin kuin toimvat. Aluksi huomasin, että mukavaahan siellä on, kun saa hienoja tunnekiksejä. Pidemmän päälle huomasin että siellä ei pääse kasvamaan hengellisesti eteenpäin sillä aiheet toistelevat koko ajan samaa, niin että pääsiäissaarnassakin saarnattiin vain siitä, kuinka "Jeesus kantaa Pyhällä Hengellä ja tulella", joka on helluntain teema... Ja viikkojuhlissa saarnat ovat aina pelkkää vanhurskauden käsitteen tunnekiksejä. Sittemmin olen lopettanut siellä käymisen lähes kokonaan, ja siirtynyt muihin seurakuntiin, jotka kantavat hedelmää enemmän...
- nuori
Täällä on paljo hyvää keskustelua. - - Olisi hyvä kun asiallisesti palautetta voisi laittaa pastoreille. Ja antaa sitä. Itse kerran pyysin että musiikki voisi soida vähän hiljaisemmalla, sillä se oli liian koval...
...
Kannattaa miettiä mistä tykkää.http://www.elavasana.com/
Kannattaa tulla katsomaan mitä ESY:ssä on.
...
Itse olen käynyt siellä alle vuoden verran. Pari ekaa kertaa oli ihan outoa, ku jaa-a, ihmiset kaatuu lattialle ja aikuinen nainen pomppii holtittomasti. - Sanoisin sen että meitä ihmisiä on erilaisia että joillakin menee joskus yli jokin asia. Mutta kyllä tuolla Herra on läsnä ja Pyhä Henki. Ja on siellä paljon hyvää tapahtunut.
Toivon ja rukoilen että seurakunta voi kasvaa.
Ja se tulee kasvamaan.
ON PROFETOITU nuorisoherätystä Suomeen(se on jo tääl,asiat vahvistuvat ajallaan..), seurakuntien yhtymistä (KRISTITYT YHDISTYKÄÄ! Ei heitetä kiveä ja liikaa syytellä vaan mietitään mitkä asiat ovat tärkeitä ja yhdistää meitä. Näkekäämme enemmän asiat niinkuin Jumala ja Jeesus näkee. kukaan meistä ei voi sanoa et "me oltiin oikeassa", sit kun Jeesus ilmaantuu kohtapuoliin..milloin se aika sitten on, Herra tietää) ja sitä että tämä seurakunta tulee olemaan tosi iso ja ihan ulkomailtaki porukkaa tulee katsomaan että mitä siellä tapahtuu kun sairaat paranevat noin vain... Jumalalla on aikataulunsa, Jumala odottaa, valmistaa, kehoittaa meitä ihmisiä toimimaan. Me toimimme Jumalan välikäsinä. Tärkeää on muistaa elää sanassa. Raamatussa lukee jossakin se kohta että vaikka puhuisin enkelien kielellä ja tekisin mitä ihmetekoja mutta minulta puuttuisi rakkaus niin en olisi mitään. Meidän tulee nöyrinä, kiitollisina, uskovina, luottaen Jumalaan tutustua Jumalaan, itseemme, ja sitä kautta meidän ja muiden elämä tulee paranemaan' Siunausta kaikille! Tätä tietoa saa jakaa eteenpäin ja tulkaa katsomaan mitä tuol Esys on, älkää heti olko negatiivisia, tutustu rauhassa. Rukoile itse henk. koht. Jumalalle. Jumala kuulee kaikki rukouksesi. >>>Itse olen siellä reilun vuoden käynyt ja pikku hiljaa on meno alkanut tuntua omituiselta..
- nuori2
Tuo sinun teksti kuulostaa oikein hienolta kans. Hyvää ajattelemisen aihetta.
Mutta sanoisin että laulaminen voi olla uhrilahja, keino puhua Jumalalle ja laulun sanat voi herättää sua huomaamaan jtk, ymmärtämään että olet Herralle arvokas. Mustaki kyl tuntuu et asiat menee välil siel yli. Aluks ajattelin kun kävin siellä et onko siel pakko laulaa noin paljon... Mut en mene tuomitsemaan. Sitä voi tehdä jtk muuta sit: tulla myöhemmin, rukoilla, jutella jonkun kans. Näin luulisin. Ja näin oon tehnytkin ja se on tuntunut hyvältä ja niin sen kuuluukin mennä: elä elämää omana itsenäsi, kuuntele mitä Jumala kehoittaa sinua tekemään... rukoilin kerran kaverilleni rauhassa sivussa siellä..joka sitten mm. kiitti. En kyl ole elämässäni nii paljoa rukoillut toisten nähden, ja minusta se mun rukoilu oli samaa ku puhe, milt se siis kuulosti ja mun mielest olis voinut ajatella et olisin voinut puhuaki ne asiat.., tärkeää on antaa Herran johdattaa : ) asioita tapahtumaan...rohkaistua edetä kohti hyvään... omassa elämässään.
Toi kuulostaa hienolta: Jumala on yksi, ei kaksi taikka kolme.
Sit itse koen jotenkin sen... Että itse rukoilen Jumalaa, en Jeesusta. Eli enemminkin Jumalaa palvon.
Pyhä Henki on Herran apuna.
"Ja minä Pyhä Henki haluan palvella ihmisiä jotka haluavat palvella Jumalaa, sillä syntisiä ihmisiä on paljon ja heille ei kunnian kukko laula kun he tekevät erittäin pahoja tekoja. Varokaa sillä on olemassa vääriä kristittyjä niinsanotusti ja kristitytkin välillä lankeavat jos ovat ylimielisiä ja haluavat itse tehdä asioita eivätkä tunne Jumalaa ja hänen rakkauttaan ja arvoaan... "
Voisin sanoa, että en ole kasvanut uskontoon, vaan itse lähdin tutustumaan ja koettelemaan asioita. Rukoilin Jumalaa ja asioita alkoi tapahtumaan. Ja huomasin et jos toimi hyvin niin hyviä asioita tapahtuu ja jos taas...toimii siten mikä ei ole Jumalan tahdon mukaista...ni ei siitä nii hyvää hedelmää tule. Esim. ajattelin että enpäs ota luokkatovereille kuulokkeita kun minut on jätetty sille oppitunnille (koko kurssille) aika yksinäiseksi, ni kappas sit ku mul oli ne kuulokkeet sitten päässä niin ne eivät toimineet ja hain uudet eivätkä nekää toimineet ni sit vähä mielessäni nauroin et joo ymmärsin yskän...(tee niinkuin itsellesi haluat tehtävän, rakastakaa toisianne, tehkää hyviä tekoja, ajatelkaa toisistanne hyvää..) Opettaja koulus itse sanoi "oo spookie" ku pitikö mun kolmea kuuloketta siinä kokeilla et ne toimi..
Haluan vielä muuten sanoa, että ...
en ole varma, mutta tuo srk tulee kyllä kasvamaan ja haluan ilman muuta että se kasvaa hyvään suuntaan ja en ole kyllä iha varma että mitä Jumala haluaa että mä teen siellä... olisko mun hyvä antaa kehittämisideoita, palautetta siellä.. emt.
Mutta minusta on hyvä jos joku kokee just et siel on jtk mist ei oo samaa mieltä ni koettele sitä asiaa sydämessäsi, ja juttele vaik jonku kans, ja jos se on tarkoitus niin olis sun varmaan hyvä asiallisesti antaa ajattelemisen aihetta joilleki, jotka ovat tottuneet toimimaan aina tietyllä tavalla, jotka eivät aina näe metsää puilta. - yks täti
Katsoin netistä pari ESYn kokousta, joissa Claus Möller oli puhumassa. Sekä ESY että Möller ovat minulle uusia tuttavuuksia.Möller puhui siitä, mikä on tärkeintä; eli pelastuksesta. Olen luterilainen, joten olen tottunut hiukan rauhallisempaan menoon kuin mitä ELYssä oli, mutta Möllerin opetus vaikutti raamatulliselta. Enkä huomannut hänen puhuvan rikastumisesta. Siitä hän kyllä puhui, että Jumala on luvannut asioita meille. Mutta ennen kaikkea hän piti tuota pelastussanomaa esillä.
Muuten, olisi mielenkiintoista tietää, mitä ajattelet Joyce Meyerin opetuksesta. - yks täti
vastasin vahingossa nimim, nuori2: kirjoitukseen, kun tarkoitus oli vastata jumalan-petelle:
Katsoin netistä pari ESYn kokousta, joissa Claus Möller oli puhumassa. Sekä ESY että Möller ovat minulle uusia tuttavuuksia.Möller puhui siitä, mikä on tärkeintä; eli pelastuksesta. Olen luterilainen, joten olen tottunut hiukan rauhallisempaan menoon kuin mitä ELYssä oli, mutta Möllerin opetus vaikutti raamatulliselta. Enkä huomannut hänen puhuvan rikastumisesta. Siitä hän kyllä puhui, että Jumala on luvannut asioita meille. Mutta ennen kaikkea hän piti tuota pelastussanomaa esillä.
Muuten, olisi mielenkiintoista tietää, mitä ajattelet Joyce Meyerin opetuksesta yks täti kirjoitti:
Muuten, olisi mielenkiintoista tietää, mitä ajattelet Joyce Meyerin opetuksesta.>>>Muuten, olisi mielenkiintoista tietää, mitä ajattelet Joyce Meyerin opetuksesta.
- yks täti
jumalan_pete kirjoitti:
>>>Muuten, olisi mielenkiintoista tietää, mitä ajattelet Joyce Meyerin opetuksesta.
Ajattelisin, että jos nainen kokee kutsumuksekseen levittää evankeliumia, hänen on se tehtävä. Olen varma, että saatanalle on mieluista, että evankelioivan naisen suu tukitaan.
yks täti kirjoitti:
Ajattelisin, että jos nainen kokee kutsumuksekseen levittää evankeliumia, hänen on se tehtävä. Olen varma, että saatanalle on mieluista, että evankelioivan naisen suu tukitaan.
Paavali kirjoitti naisten vaikenemisesta seurakuntakokouksissa. Hän ei kuitenkaan ilmoittanut että evankelioiminen olisi kiellettyä, mikä taas tarkoittaa että naiset voivat halutessaan evankelioida niitä ihmisiä joita tapaa töissä, kodissaan, kaduilla ja kujilla jne. Vieläpä Paavali meni asiassa niin pitkälle, että sanoi ilmoituksensa olevan "Herran käsky" (1.Kor.14:37) mikä tarkoittaa että se on Herran käsky että naiset eivät saa opettaa seurakuntakokouksissa.
Saatanalle on varmaan myös mieluista se, että tehdään kompromisseja luetessamme Jumalan sanaa ja ettei edellämanittu asia olekaan Herran käsky.- 777***
Jumalan Pete kirjoitit oikein, nimittäin uus-karismaatisissa seurakunnissa toimii tosiaan enemmänkin kundaliini henki = joogan demonihenki ja joka sellaisessa palvonnassa on ei palvo Jumalaa, vaan saa.tanaa.
Näissä paikoissa on tapana jankuttaa jotain lausetta, kuin mandraa ja mandrana se toimiikin ja saa ihmisten mielet ihan sekaisin - Alkavat täristä, kaatua, tanssia villisti, huutaa, hyppiä, äristä, nauraa, itkeä. Nämä tällaiset ilmiöt eivät koskaan ole kuuluneet oikeaan Jumalan palvelemiseen, vaan pimeyden voimien sitomiin joogamenoihin - saa.tanan palvontaan.
VAROKAA KARIMAATTISUUTTA; SE VIE KADOTUKSEEN!!!
Etsikää joku pieni ev.lut kirkko, niistä voi löytyä vielä oikeita uskovia ihmisiä ja Jumalan läsnäolo!
Itse löysin Tampereelta pienestä ev.lut kirkosta niin mahtavan Jumalan läsnäolon, etten olisi luullut sellaista täällä enää olevankaan ja vielä puhdasta Evankeliumia saarnattiin, niin että ihan vedet valuivat silmistä ja tuli valtava rauha ja rakkaus sisimpään, ihan kun ennen vanhaan... - yks täti
jumalan_pete kirjoitti:
Paavali kirjoitti naisten vaikenemisesta seurakuntakokouksissa. Hän ei kuitenkaan ilmoittanut että evankelioiminen olisi kiellettyä, mikä taas tarkoittaa että naiset voivat halutessaan evankelioida niitä ihmisiä joita tapaa töissä, kodissaan, kaduilla ja kujilla jne. Vieläpä Paavali meni asiassa niin pitkälle, että sanoi ilmoituksensa olevan "Herran käsky" (1.Kor.14:37) mikä tarkoittaa että se on Herran käsky että naiset eivät saa opettaa seurakuntakokouksissa.
Saatanalle on varmaan myös mieluista se, että tehdään kompromisseja luetessamme Jumalan sanaa ja ettei edellämanittu asia olekaan Herran käsky.Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne.
Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.(Kol 3:16-17) - 777***
777*** kirjoitti:
Jumalan Pete kirjoitit oikein, nimittäin uus-karismaatisissa seurakunnissa toimii tosiaan enemmänkin kundaliini henki = joogan demonihenki ja joka sellaisessa palvonnassa on ei palvo Jumalaa, vaan saa.tanaa.
Näissä paikoissa on tapana jankuttaa jotain lausetta, kuin mandraa ja mandrana se toimiikin ja saa ihmisten mielet ihan sekaisin - Alkavat täristä, kaatua, tanssia villisti, huutaa, hyppiä, äristä, nauraa, itkeä. Nämä tällaiset ilmiöt eivät koskaan ole kuuluneet oikeaan Jumalan palvelemiseen, vaan pimeyden voimien sitomiin joogamenoihin - saa.tanan palvontaan.
VAROKAA KARIMAATTISUUTTA; SE VIE KADOTUKSEEN!!!
Etsikää joku pieni ev.lut kirkko, niistä voi löytyä vielä oikeita uskovia ihmisiä ja Jumalan läsnäolo!
Itse löysin Tampereelta pienestä ev.lut kirkosta niin mahtavan Jumalan läsnäolon, etten olisi luullut sellaista täällä enää olevankaan ja vielä puhdasta Evankeliumia saarnattiin, niin että ihan vedet valuivat silmistä ja tuli valtava rauha ja rakkaus sisimpään, ihan kun ennen vanhaan...7777***4.9.2012 17:34 kirjoitti Etsikää joku pieni ev.lut kirkko, niistä voi löytyä vielä oikeita uskovia ihmisiä ja Jumalan läsnäolo!
Itse löysin Tampereelta pienestä ev.lut kirkosta niin mahtavan Jumalan läsnäolon, etten olisi luullut sellaista täällä enää olevankaan ja vielä puhdasta Evankeliumia saarnattiin, niin että ihan vedet valuivat silmistä ja tuli valtava rauha ja rakkaus sisimpään, ihan kun ennen vanhaan...
Noin hassusti kirjoitin vielä viime vuonna, vaan alle vuodessa kerkeää tapahtumaan PALJON asioita.
Tuo pieni ev.lut. kirkko soi allekirjoitaneelle vähän aikaa suojaisan pesän, kunnes huomasin ikäväkseni sen kammottavan juutalaisvastaisen kannan -
Tuo kirkko ei suostunut rukoilemaan Israelin ja Jumalan omaisuuskansan, juutalaisten puolesta, vaikka kuinka pyysin ja niinpä jätin iäksi taakseni tuon
Raamatun vastaisen antikristillisen pienen ev.lut kirkon Tampereella.
Suljen sen toki rukouksiini, kuten koko Suomen useimpien seurakuntien todella kauhistuttavan harhaoppisen tilanteen.
Rukoillaan Suomen seurakuntien puolesta yhdessä - haukkuminen ei auta!!! - Siunaa Israelia
777*** kirjoitti:
7777***4.9.2012 17:34 kirjoitti Etsikää joku pieni ev.lut kirkko, niistä voi löytyä vielä oikeita uskovia ihmisiä ja Jumalan läsnäolo!
Itse löysin Tampereelta pienestä ev.lut kirkosta niin mahtavan Jumalan läsnäolon, etten olisi luullut sellaista täällä enää olevankaan ja vielä puhdasta Evankeliumia saarnattiin, niin että ihan vedet valuivat silmistä ja tuli valtava rauha ja rakkaus sisimpään, ihan kun ennen vanhaan...
Noin hassusti kirjoitin vielä viime vuonna, vaan alle vuodessa kerkeää tapahtumaan PALJON asioita.
Tuo pieni ev.lut. kirkko soi allekirjoitaneelle vähän aikaa suojaisan pesän, kunnes huomasin ikäväkseni sen kammottavan juutalaisvastaisen kannan -
Tuo kirkko ei suostunut rukoilemaan Israelin ja Jumalan omaisuuskansan, juutalaisten puolesta, vaikka kuinka pyysin ja niinpä jätin iäksi taakseni tuon
Raamatun vastaisen antikristillisen pienen ev.lut kirkon Tampereella.
Suljen sen toki rukouksiini, kuten koko Suomen useimpien seurakuntien todella kauhistuttavan harhaoppisen tilanteen.
Rukoillaan Suomen seurakuntien puolesta yhdessä - haukkuminen ei auta!!!Hyvä kun lähdit. Sain kerran voimakkaan sanan Herralta: "Siunaa Israelia, niin Herra siunaa sinua".
- 777***
Siunaa Israelia kirjoitti:
Hyvä kun lähdit. Sain kerran voimakkaan sanan Herralta: "Siunaa Israelia, niin Herra siunaa sinua".
Sinulle: Siunaa Israelia;
Ystäväni, olet todella saanut totuudellisen Sanan Herralta, koska se on Raamatun mukainen. Amen.
- korpi profetta
kaatuminen oli muotia 15-20 vuotta sitten hengellisissä kokousissa rukouspalveluissa kun jumalan sana koskettaa penkkehin ihmisiä sitä saarnattaessa niin kunnian saa vain kristus jeesus siinä on lepo ja rauha on kuitenkin muistettettava ettemme olisi sammuttamassa jumalan henkeä väärällä arvostelulla voimme itse joutua kuivaan erämaahan sana sanoo armolahjoista 1kor 12jae 10 jolla on henkien erottamisen armolahja käyttämää sitä on tullut aika jolloin pitäis olla tarkkana lukea paljon jumalan sanaa tukia omaa sisintään sen valossa paikallis seurakunta ei ole ihmisen keksintö vaan jumalan sen kautta jumaja haluaisi toimia eikä minkkään kuppikunnan kautta.
- Tässä hyvä ohje
Raamattu ei opeta kaatuilua. Ei Jeesus eikä opetuslapsetkaan kaatulleet eivätkä he kaataneet ketään eivätkä: pomppineet, nauraneet, murisseet tai itkeneet hysteerisesti, he eivät jankanneet samaa laulun jaetta 20 kertaa he eivät käyttäytyneet naurettavasti koskaan, vaan arvokkaasti, kuten jumalisen ihmisen tulee käyttäytyä.
Lukekaa Matteuksen, Markuksen, Luukkaan ja Johanneksen evankeliumit niin tarkkaan, että muistatte ULKOA miten Jeesus ja opetuslapset elivät ja toimivat missäkin tilanteessa ja pitäkää sitä itsenne ja seurakuntanne mittanauhana ja vertauskohteena, niin ette takuulla eksy!!! - Kuulevat korvat
Tässä hyvä ohje kirjoitti:
Raamattu ei opeta kaatuilua. Ei Jeesus eikä opetuslapsetkaan kaatulleet eivätkä he kaataneet ketään eivätkä: pomppineet, nauraneet, murisseet tai itkeneet hysteerisesti, he eivät jankanneet samaa laulun jaetta 20 kertaa he eivät käyttäytyneet naurettavasti koskaan, vaan arvokkaasti, kuten jumalisen ihmisen tulee käyttäytyä.
Lukekaa Matteuksen, Markuksen, Luukkaan ja Johanneksen evankeliumit niin tarkkaan, että muistatte ULKOA miten Jeesus ja opetuslapset elivät ja toimivat missäkin tilanteessa ja pitäkää sitä itsenne ja seurakuntanne mittanauhana ja vertauskohteena, niin ette takuulla eksy!!!Noin viisi vuotta sitten tämän seurakunnan pastori vannoi ja vakuutti,että herätys tulee juuri tähän seurakuntaan- ei minnekkään muualle. Hän perusteli päätelmänsä sillä,että oli saanut useita profetioita asiasta. Seurakunnan opetus sivuilla oli tästä aiheesta useita mp3- flashejä. Pastori suorastaan pilkkasi saarnoissaan niitä, jotka raamatun ohjeeseen nojautuen halusivat tutkia nämä profetiat. "Tarvitseeko aina kaikki tutkia onko se Jumalasta? "Ja jos et hyppää lähtevään junaan jäät auttamatta laiturille" -huutaa pastori saarnassaan. Saarnasta löytyy jopa kohta jossa Jumala voi kysyä sinulta taivaassa syyttävästi "missä olit silloin kun vuodatin herätyksen Elävä Sana Seurakuntaan?"
Herätystä tässä seurakunnassa on haettu kymmeniä vuosia vedoten Pyhän Hengen voimaan kokouksissa; huutamalla, täysin kontrolloimattomilla kaatuiluilla, tunteja kestävillä laulusessioilla, soukkaamalla(soaking=vettyä märäksi (Pyhästä Hengestä)), pyytäen apua karismaattisilta ns. herätyssaarnaajilta. Ihmisiä on pyydetty perustamaan jopa yrityksiä, jotta Jumala voisi antaa paljon rahaa palvelijoilleen. Moni on käynyt seurakunnassa pitkään kunnes on huomannut
missä seurassa on - kollektiivisyydellä on voimansa. - Jochanan Buchanan
Kuulevat korvat kirjoitti:
Noin viisi vuotta sitten tämän seurakunnan pastori vannoi ja vakuutti,että herätys tulee juuri tähän seurakuntaan- ei minnekkään muualle. Hän perusteli päätelmänsä sillä,että oli saanut useita profetioita asiasta. Seurakunnan opetus sivuilla oli tästä aiheesta useita mp3- flashejä. Pastori suorastaan pilkkasi saarnoissaan niitä, jotka raamatun ohjeeseen nojautuen halusivat tutkia nämä profetiat. "Tarvitseeko aina kaikki tutkia onko se Jumalasta? "Ja jos et hyppää lähtevään junaan jäät auttamatta laiturille" -huutaa pastori saarnassaan. Saarnasta löytyy jopa kohta jossa Jumala voi kysyä sinulta taivaassa syyttävästi "missä olit silloin kun vuodatin herätyksen Elävä Sana Seurakuntaan?"
Herätystä tässä seurakunnassa on haettu kymmeniä vuosia vedoten Pyhän Hengen voimaan kokouksissa; huutamalla, täysin kontrolloimattomilla kaatuiluilla, tunteja kestävillä laulusessioilla, soukkaamalla(soaking=vettyä märäksi (Pyhästä Hengestä)), pyytäen apua karismaattisilta ns. herätyssaarnaajilta. Ihmisiä on pyydetty perustamaan jopa yrityksiä, jotta Jumala voisi antaa paljon rahaa palvelijoilleen. Moni on käynyt seurakunnassa pitkään kunnes on huomannut
missä seurassa on - kollektiivisyydellä on voimansa.Saanen kysyä, kuka pastori oli kyseessä (pastoreitahan tais olla kyseisessä puljussa parikin kappaletta) ? Nimi varmaan kestää maininnan.
ESY otti avosylin vastaan puhujaksi miehen nimeltään Tod Bentley (4.9.2012). Se kertoo jo millaisesta seurakunnasta on kyse.
Tod Bentley on kuulemma tehnyt parannuksen synneistään. Se jää nähtäväksi. Itse en siihen usko. Hedelmistä puun tullaan tuntemaan. Aika tule näyttämään sen, mikäli hän laajemminkin nousee estraadille.
Tod on kuuluisa monesta epäraittiista asiasta, kuten enkelipalvonnasta, herätyksen ja tulen palvonnasta, aggressiivisuudestaan, sairaitten potkimisesta ja lyömisestä. Lisäksi hän on "uskossa"-olon aikana ottanut käsivarteensa tatuoinnin kuolleesta Jeesuksesta. Hän lienee myös olevan yksi niistä, jotka uskovat että Jeesus on Jumala, jolloin hän on tatskallaan tehnyt kolminkertaisen synnin:
1) "... he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät" (Heb.6:6).
2) "... älkääkä tatuoiko mitään merkkejä ihoonne. Minä olen Herra” (3. Moos. 19:28)
3) "Älä tee itsellesi jumalankuvaa" (2.Moos.20:4, 5.Moos.5:8).
Tässä Tod Bentley pahimmillaan:
http://www.youtube.com/watch?v=EbNy_CmAoB0- yks täti
1. Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
2. Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
3. ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
1 Joh 4:1-3 - Anonyymi
Todd Bentley Ministries yritti voimalla comebackia New Yorkissa Bradley stadionilla 2018
"Revival Harvest America" kamppiksella. Yritys oli täysi floppi. Ei siksi että paikalle tulleita olisi ollut vähän vaan siksi että Todd Bentleyn moraalinen käytös (hengellinen ja henkinen) on vajonnut avoimen seksuaalisen irstauden ja brutaalin kielenkäytön alueelle.
Alla on linkki reportteriJulie Roysin artikkeliin asiasta. (Jos englanti ei taivu toivomallasi tavalla voit syöttää artikkelin kääntäjään).
https://julieroys.com/top-charismatic-leaders-disqualify-todd-bentley-from-ministry-for-steady-pattern-of-ungodly-and-immoral-behavior/
Monet henkien erottamisen lahjalla siunatut uskovat havaitsivat jo 2009 "Lakelandin herätyksen yhteydessä epäterveitä ja moraalisesti arveluttavia piirteitä Todd Bentleyn toiminnassa. Heitä ei vain uskottu ja heitä pidettiin ns. ilonpilaajina ja ikävinä ihmisinä jotka
ovat aina puuttumassa kaikkiin ilmiöihin. Ei ole mitään relevanttia kompetenssia sillä kuinka
paljon seurakunnassa on jäseniä tai kuinka paljon siellä huudetaan ,lauletaan, soukataan ,kaatuillaan tai mitkä tähtijulistajat siellä vierailevat viikottain mikäli srk:n Jumalan sille tarkoittamat armolahjat kaikkinaisuudessaan eivät pääse vaikuttamaan.
- asiallisuutta
Katsoin netistä videoita Todd Bentleystä muutaman vuoden takaa. Olivat aika shokeeraavia. Huh, huh! Olin myös esyllä viime tiistaina, kun Todd Bentley oli siellä vierailemassa. Täytyy sanoa, jotta kyllä tämä mies on todella muuttanut toimintatapojaan. Mainitsi itsekin, jotta hän on tehnyt kummallisia asioita ja kaikki ovat varmaan niitä filmejä katsoneet. Oma mielipiteeni on, jotta annetaan miehelle mahdollisuus eikä lyntätä häntä ihan välittömästi.
- Näkevät silmät
Katsokaa nyt ihan aikuisen oikeasti tämä linkki http://www.scribd.com/doc/2909690/AN-ANGEL-CALLED-EMMA, jossa Todd Bentley esittelee tatuointejaan ja tämä linkki http://www.youtube.com/watch?v=9zMRChoojZo missä miehen iho on puhdas kuin suomalainen sauna. Jos tatskat olisikin otettu nuoruudessa vietetyn linnareissun aikana niin kuin mies väittää niin kovin on kuvatuksissa hengellinen sisältö. Niin... tai sitten ukko on välillä poistattanut tatskat ja ottanut kohta uudet? Ihan järjen käyttö ja asioiden arviointi kuuluu kristityn jokapäiväiseen elämään. Lukekaa sitä Raamattua niinkuin se on kirjoitettu.
Ei ole olemassa mitään Raamatun ulkopuolisia ilmoituksia, ilmestystietoa, enkelioppaita, uutta kirkkautta jne. Jos näin olisi Raamattu on silloin täysin vajavainen ja sen ilmoitus puutteellinen ja Jeesus epätäydellinen, koska Raamatun mukaanJeesus on yhtä kuin Jumalan sana. - Eksytyksestä palannu
ESY:n pastori on Peter Hacksell, hän oli ennen Suur-Helsingin seurakunnan pastori (SUHE).
Molemmat seurakunnat ovat nauruherätys- ja menestysteologia-seurakuntia mitä suuremmassa määrin, ne ovat heikkojen ja kovia kokeneiden uskovien huijauspajoja.
Me halusimme kerrankin jotain hauskaa ja kivaa jopa "eheytystä" "jumalalta", eikä aina sitä itkua, koetuksia ja vastoinkäymisiä, mitä lama toi Suomeen tulleessaan, monet meistä oli niin rikki työpaikkojen menetyksestä ja perheiden hajoamisesta, että mikä tahansa lohdutus kelpasi, jopa tämmöinen pilkkatouhu, jota emme pilkaksi tosin edes vielä silloin tajunneet.
Olen itse käynyt molemmissa usein joitain vuosia sitten, varsinkin SUHE:ssa olin vuosia (1995 - 2000) ja sen jälkeen ESY:SSÄ silloin kun se kauhea eksytys, nauruherätysoppi oli kuumimillaan ja "jumala" liimasi minut ja muut lattiaan ja nauroimme tuntikausia, jotkut itkivät, jotkut karjuivat kauheasti ja meininki oli välillä tosi villiä, kun kaikki olivat niin sekaisin ja kännissä "uudesta viinistä".
Meillä oli ajoittain oikein hauskaa, koska muka "jumala" antoi täällaista uutta erikoisen huvittavaa hauskaa meille.
Toiset eivät pysyneet jaloillaan, heidän jalkansa oli aivan makaronia ja piti kantaa kotiin - tämä ihan sama toiminta koettiin myös Tampereelle muuttaessa Nokia Missiossa.
Vasta vuosien kuluttua minä ja jotkut muut tajusimme, ettei se ollutkaan Jumalasta, vaan saa.tanasta. Toiset eivät ole tajunneet sitä vieläkään, sillä saa.tanakin osaa antaa "hyviä fiiliksiä" ja siinä se vaikeus onkin jos ei tunne tai halua tuntea Raamattua ja lukea sieltä, ettei Raamatussa missään puhuta tämmöisestä Jumalaa pilkkaavasta toiminnasta.NIIN JUURI! Olinkin minäkin mukana kauan sitten ja sain kokeaa sen petollinen valkoisen enkelin voima joka oli ajoittain nautinnollinen ja antoi hyviä kixiä mistä tulee hyvin nopeasti riippuvainen niin ettei mitään muulla ole tarkoitus kun kokea lattialla sen petollinen voiman. Kaikki jää toisarvoista ,, jopa oma perhe ja evankeliumin..
- vai jos taas!
savonarola kirjoitti:
NIIN JUURI! Olinkin minäkin mukana kauan sitten ja sain kokeaa sen petollinen valkoisen enkelin voima joka oli ajoittain nautinnollinen ja antoi hyviä kixiä mistä tulee hyvin nopeasti riippuvainen niin ettei mitään muulla ole tarkoitus kun kokea lattialla sen petollinen voiman. Kaikki jää toisarvoista ,, jopa oma perhe ja evankeliumin..
Eipä ole ihme, että sdinä savonarola olet täysin sekaisin ja kuljet pimeydessä, kun kerran olet luuhatellut kaikenmaailman harhaoppien parissa. Sun kaikki opetuksesi ovat harhaoppia. Lienet perustanut oman harhaoppisen porukkasi. Sinä et ole raittiilla pohjalla Jumalan Sanaan nähden, joten olepa nyt viisas kerrankin ja poistu palstalta opettamasta harhaoppejasi. Perusta omat sivusi ja julista sitten siellä mitä lystää!
- yks täti
Meidän pitää rukoilla henkien erottamisen armolahjaa sekä itsellemme, että uusille sisarille ja veljille Kristuksessa, ja rukoiltava, että löytäisimme tervehenkisen seurakunnan, jossa Kristuksen pelastustyö on pääasia.
- eksytyksestä
Kuunnelkaapa näitä herrasmiehiä hyvät Esyn pastorit!
Markku Veilo
http://www.youtube.com/watch?v=7NJVgQD3xNA&feature=player_detailpage
Pasi Turunen
http://www.youtube.com/watch?v=1pWVoMbx_GI&feature=player_detailpageMarkku Veilo on yksi parhaimmista sananjulistajista joita olen Suomessa kuunnellut. Hänellä on Sana hallussaan ja Sana on hänessä. Sitä en tiedä mitä hän kolminaisuusopista opettaa, mutta jalat vaikuttavat olevan miehellä tukevasti maassa ja Jumala käyttää häntä.
- 777***
jumalan_pete kirjoitti:
Markku Veilo on yksi parhaimmista sananjulistajista joita olen Suomessa kuunnellut. Hänellä on Sana hallussaan ja Sana on hänessä. Sitä en tiedä mitä hän kolminaisuusopista opettaa, mutta jalat vaikuttavat olevan miehellä tukevasti maassa ja Jumala käyttää häntä.
Kuuntelin Markku Veiloa aika pitkän aikaa ja ODOTIN, milloin hän alkaa puhumaan niistä harhaopeista, joita nykyään ovat todella vallalla ja ovat olleet jo kauan eksyttämässä kristittyjä sen toisen evankeliumin ja toisen jeesuksen oppeihin..
Mutta ei - Veilo HUUSI täyttä kurkkua vain eksytyksestä nimeltä "tiedon halu" - Jos joku rakastaa tietoa enemmän kuin Jumalan Sanaa, hän on eksynyt? Jotain tosi outoa ja vierasta henkeä hänen puheessaan oli muutenkin. Ja MIKSI muuten Jumalan Sanaa pitää HUUTAA???
Muistan aina kun Markku Koivisto Nokia missiossa HUUSI saarnatessaan ja tunnusti karmean totuuden hetken tullessa esiin, ettei koskaan saarnannaut Jumalan voimassa eikä Hengessä...
No totta varmaan tämäkin, että tieto ajaa kauemmas Jumalasta aivan kuten moni muukin asia, mutta epäilytti tosi paljon se, ettei Veilo puhunut näistä todellisista harhaopeista seurakunnissamme: mm. nauruherätyksistä, "uskovien biletyksistä päihtyneenä "uudesta viinistä" eli kundaliini-joogaopeista, rahanahneista menestysteologeista,homo- ja lesbopapeista kirkoissamme, naisesta, joka ajaa olemattomia riivaajia ulos kristityistä ym ym todellisista harhaopeista, jotka ristikunnassa tänään RIEHUU.
- sebastianSw
Hei, minua kiinnostaisi kuulla lisää ESY:stä. Olen vieraillut nettisivuilla, mutta jäin pohtimaan muutamia kysymyksiä liittyen seurakuntaan. Etenkin minua kiinnostaa onko ESY:llä yleistä kantaa homoseksuaalisuuteen, abortiin, esiaviolliseen seksiin, avoliittoihin, avioeroon, alkoholin käyttöön ja baareissa käymiseen yms?
Liike luetaan helluntailais-karismaattisiin seurakuntiin. Tosin liikkeen perustajalla on Vapaakirkkotausta. Jo toiminnan alkuvaiheessa liike jakaantui kahtia ja tämä Elävä Sana on menestysteologiaan painottunut seurakunta.
Liike suhtautunee kielteisesti mainitsemiisi ilmiöihin, kuten yleensä muutkin helluntailais-karismaattiset seurakunnat. Kuitenkin nykyään helluntailaisten keskuudessa ovat yleisiä ainakin avioerot, avoliitot ja alkoholiakin saa käyttää ainakin kohtuudella. Nämä asiat eivät johda erottamisiin seurakunnasta. Sitä en tiedä mikä käytäntö on ESY.ssä.- etsiniinlöydät
Aina on ollut kinastelua mikä on oikea seurakunta. Täydellistä ei vielä tähän päivään mennessä ole ollut, vain Jumala tuntee omansa täydellisesti. Seurakunnat ovat vajavaisia kuten me ihmisetkin, kaikkine heikkouksineen. Ohjeet ovat kuitenkin olleet samat ensin suullisena sitten kirjoitettuna jo yli 2000 vuotta.
Jos lukee raamatusta jakeen pari voi mitä tahansa asiaa puolustella miten tahansa. Jaetta tutkiessaan kannattaa lukea koko kyseinen luku ymmärtääkseen mitä juuri tuolla jakeella tarkoitetaan. Raamattu ei ole ristiriitainen kun tämän säännön ymmärtää.
Raamatun luku kannattaa aloittaa evankeliumeista, etenkin Johanneksen evankeliumista, sillä Jeesuksen omat sanat ovat kuin avain kaikkien muiden raamatun kirjoitusten ymmärtämiseen.
Jeesus on Jumalan Sana Joh 1:1. Hän sanoi: "minä olen tie, totuus ja elämä: ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani" Joh 14:6.
Pyhä Henki on todistava Jeesuksesta Kristuksesta. Jeesus sanoi: "Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta." Eli Pyhä Henki kirkastaa Jeesusta. "Ja te myös todistatte, sillä te olette alusta asti olleen minun kanssani" Joh 15:26-27. Emme siis palvo Pyhää Henkeä vaan Jeesusta Kristusta eli Jumalan Sanaa, ja hänen kauttansa Isää Jumalaa.
Mitä armolahjoihin tulee, on raamatussa siihenkin selkeät ohjeet: 1 Kor 12-14 luvut. Lohdullista niille joilla ei ole näitä uskomattomia armolahjoja: 1 Kor 12:29-31.
Suurin armolahja mitä voi saada on usko Jeesukseen Kristukseen, joka on kuollut meidän syntiemme ja pahojen tekojemme tähden ja hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan. Lukekaa evankeliumeja että uskoisitte Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä.
Oikeaoppisissa seurakunnissa julistetaan aina Jeesuksen ristillä kuolemaa ja Jeesuksen veren voimaa. Tutkikaa evankeliumeista ja uudesta testamentista mitä tämä tarkoittaa. Opetus ei yli sen mitä raamattuun on kirjoitettu. Monissa asioissa me erehdymme, mutta opimme myös. Jos joku tekeekin virheitä, se on inhimmillistä. Etsikää totuutta.
Olen tutkinut eri raamatunkäännöksiä ja myös hebrean ja kreikan kielisiä tekstejä. Vanha raamatunkäännös 1933/1938 on suomen kielisistä käännöksistä paras, Raamattu Kansalle 2012 käännöskin on varsin hyvä.
Jos et tiedä mitä tehdä ja haluat oppia tuntemaan totuuden, rukoile Jeesusta opastamaan sinua löytämään tien.- gdhjk
Tapio Tamminen oli ESY:n pastori, olisikohan peräti perustaja. Kymmenisen vuotta sitten Tapio iski silmänsä seurakuntaiseen ja niin tämä suurperheen isä jätti kaiken tämän uuden naisen vuoksi.
Viimeksi Tapio oli jossakin Torniojokilaakson helluntaiseurakunnassa pappina. En tiedä, ovatko uusi vaimo ja uudet lapset mukana.
Muuten ESY on täysin sitoutunut Ulf Ekmanin ja Livets Ordin oppiin. Lue tämä ketju:
Näissä uskon seurakunnissa puuttuu lämpö ja rakkaus. Pääpaino on menestymisessä ja pärjäämisessä ulkoisesti. - näin se meni
gdhjk kirjoitti:
Tapio Tamminen oli ESY:n pastori, olisikohan peräti perustaja. Kymmenisen vuotta sitten Tapio iski silmänsä seurakuntaiseen ja niin tämä suurperheen isä jätti kaiken tämän uuden naisen vuoksi.
Viimeksi Tapio oli jossakin Torniojokilaakson helluntaiseurakunnassa pappina. En tiedä, ovatko uusi vaimo ja uudet lapset mukana.
Muuten ESY on täysin sitoutunut Ulf Ekmanin ja Livets Ordin oppiin. Lue tämä ketju:
Näissä uskon seurakunnissa puuttuu lämpö ja rakkaus. Pääpaino on menestymisessä ja pärjäämisessä ulkoisesti.Tarkistin Wikipediasta.Tapio Tamminen tosiaan perusti ESY:n yhdessä vaimonsa Karenin kanssa, mutta Tapio Tamminen teki huorin ja erosi vaimostaan sekä seurakunnan johdosta vuonna 2000.
http://fi.m.wikipedia.org/wiki/Elävän_Sanan_Yhteys - armahdettu syntinen
näin se meni kirjoitti:
Tarkistin Wikipediasta.Tapio Tamminen tosiaan perusti ESY:n yhdessä vaimonsa Karenin kanssa, mutta Tapio Tamminen teki huorin ja erosi vaimostaan sekä seurakunnan johdosta vuonna 2000.
http://fi.m.wikipedia.org/wiki/Elävän_Sanan_YhteysKaikki synnit voi saada anteeksi, muistaakseni Tapio kuului niihin opettajiin, jotka uskovat, ettei uudestisyntynyt ihminen voi enää tehdä syntiä. En kuitenkaan ilakoi asialla, vaan haluan osoittaa, että uskovaisellakin, minulla myös, on taipumus syntiin niin kauan kuin olen tässä liharuumiissa.
- löytyi tietoja
armahdettu syntinen kirjoitti:
Kaikki synnit voi saada anteeksi, muistaakseni Tapio kuului niihin opettajiin, jotka uskovat, ettei uudestisyntynyt ihminen voi enää tehdä syntiä. En kuitenkaan ilakoi asialla, vaan haluan osoittaa, että uskovaisellakin, minulla myös, on taipumus syntiin niin kauan kuin olen tässä liharuumiissa.
Tämä liittyy asiaan:
http://yle.fi/vintti/yle.fi/aamusydamella/aamusydamella/node/65.htm
Tapio ei ainakaan tuossa haastattelussa osoita katumusta. Kertoo kyllä, että jätti vaimonsa oman sielunhoitajansa kanssa, jolle teki myös lapsia. Loppuunpalamistahan on kätevää syyttää, kun syy oikeasti on lihan himo ja haureellisuus. - olin joslus
gdhjk kirjoitti:
Näissä uskon seurakunnissa puuttuu lämpö ja rakkaus. Pääpaino on menestymisessä ja pärjäämisessä ulkoisesti."Näissä uskon seurakunnissa puuttuu lämpö ja rakkaus. Pääpaino on menestymisessä ja pärjäämisessä ulkoisesti."
Hieman outo, kylmä ja kova ilmapiiri noissa kyllä usein vallitsee. Paljon huutamista ja näennäistä touhua ja liikettä on paljon (ettei vaan vaikutettaisi "uskonnollisilta"). - Tärkein unohtuu?
olin joslus kirjoitti:
"Näissä uskon seurakunnissa puuttuu lämpö ja rakkaus. Pääpaino on menestymisessä ja pärjäämisessä ulkoisesti."
Hieman outo, kylmä ja kova ilmapiiri noissa kyllä usein vallitsee. Paljon huutamista ja näennäistä touhua ja liikettä on paljon (ettei vaan vaikutettaisi "uskonnollisilta").1. Kor. 13
1 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
2 Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
3 Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
4 Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
5 ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
6 ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
7 kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
8 Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
9 Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
10 Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.
11 Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
12 Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.
13 Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus. - 777***
gdhjk kirjoitti:
Näissä uskon seurakunnissa puuttuu lämpö ja rakkaus. Pääpaino on menestymisessä ja pärjäämisessä ulkoisesti.Olin kerran ESY:ssä noin 15 vuotta sitten, kun Tapio Tamminen huusi ja raivosi eräälle miehelle, ajaen hänestä viinapirua.
Minusta tuo tilanne tuntui jotenkin keinotekoiselta ja pelottavaltakin. Koin silloin lähinnä pirun läsnäolon, en Jumalan läsnäoloa. - Epätietoinen hämeest
gdhjk kirjoitti:
Näissä uskon seurakunnissa puuttuu lämpö ja rakkaus. Pääpaino on menestymisessä ja pärjäämisessä ulkoisesti.Tapio Tammisen jälkeen muistan ESY:n johjaksi nouseen Peter ja Pia Hacksellin, Onkohan Peter vielä sielä seurakunnan johdossa?
- 18+11
Epätietoinen hämeest kirjoitti:
Tapio Tammisen jälkeen muistan ESY:n johjaksi nouseen Peter ja Pia Hacksellin, Onkohan Peter vielä sielä seurakunnan johdossa?
Näyttäisi olevan:
http://www.elavasana.com/yhteystiedot.html - justnäin
olin joslus kirjoitti:
"Näissä uskon seurakunnissa puuttuu lämpö ja rakkaus. Pääpaino on menestymisessä ja pärjäämisessä ulkoisesti."
Hieman outo, kylmä ja kova ilmapiiri noissa kyllä usein vallitsee. Paljon huutamista ja näennäistä touhua ja liikettä on paljon (ettei vaan vaikutettaisi "uskonnollisilta").Tulee meleen väkisinkin, että olisinpa löytänyt tämäkaltaisen ketjun tai samoin ajattelevia ihmisiä jostakin aiemmin, niin olisin voinut hyvin monelta mielipahalta säästyä matkalla. Tuollaiset lahkot ovat vaarallisia opiltaan ja suunnattu vain niille,jotka ovat vahvoja tai siihen hillumiseen ihastuneita. Huoh..Siellä saarnataan monesti luterilaisuuttakin vastaan,vaan en ole sitä tosin koskaan ymmärtänyt--uskoontuloni oli kuitenkin aito,vaikka siihen liittyikin näitä äärikarismaattisia piirteitä paljon-niin se on, että Jumala näkee sydämen,ihminen ei muuta kuin ulkokuoren.
- Justnäin
777*** kirjoitti:
Olin kerran ESY:ssä noin 15 vuotta sitten, kun Tapio Tamminen huusi ja raivosi eräälle miehelle, ajaen hänestä viinapirua.
Minusta tuo tilanne tuntui jotenkin keinotekoiselta ja pelottavaltakin. Koin silloin lähinnä pirun läsnäolon, en Jumalan läsnäoloa.Samoja traumatisoineita kokemuksia aivopesustaan ja henkisestä manipuloinnista minullakin. Mahtaako niistä toipua koskaan ajatusmaailma normaaliksi, en tiedä..Asian tekee hyvin vakavaksi se, että joskus nuorena pelleilin spiritismin kanssa ja se ei ole leikin asia ihmisen psyykelle,mutta nämä puolivillaiset hengenihmiset eivät tajua minkä kanssa ovat tekemisissä ja että piru naureskelee moiselle lapsellisuudelleen!! Taidan ryhtyä taiteilijaksi-heillä on sentään ilmaisun vapaus! :D
- 777***
Justnäin kirjoitti:
Samoja traumatisoineita kokemuksia aivopesustaan ja henkisestä manipuloinnista minullakin. Mahtaako niistä toipua koskaan ajatusmaailma normaaliksi, en tiedä..Asian tekee hyvin vakavaksi se, että joskus nuorena pelleilin spiritismin kanssa ja se ei ole leikin asia ihmisen psyykelle,mutta nämä puolivillaiset hengenihmiset eivät tajua minkä kanssa ovat tekemisissä ja että piru naureskelee moiselle lapsellisuudelleen!! Taidan ryhtyä taiteilijaksi-heillä on sentään ilmaisun vapaus! :D
Justnäin9.8.2013
"Samoja traumatisoineita kokemuksia aivopesustaan ja henkisestä manipuloinnista minullakin. Mahtaako niistä toipua koskaan ajatusmaailma normaaliksi, en tiedä..Asian tekee hyvin vakavaksi se, että joskus nuorena pelleilin spiritismin kanssa ja se ei ole leikin asia ihmisen psyykelle,mutta nämä puolivillaiset hengenihmiset eivät tajua minkä kanssa ovat tekemisissä ja että piru naureskelee moiselle lapsellisuudelleen!! Taidan ryhtyä taiteilijaksi-heillä on sentään ilmaisun vapaus! :D"
ÄLÄ IKINÄ ANNA PERIKSI ja lähde takaisin maailmaan - sillä luulenpa, että valtaosa nykyajan kristityistä, ovat enemmän tai vähemmän harhaoppien kahleissa.
Sana sanookin, että kaikki ovat poispoikenneet ja Jumalan kirkkautta vailla, mutta JUMALA on uskollinen ja hän on luvannut puhdistaa Pojallensa morsiamen (seurakunnan), jossa ei ole tahraa eikä ryppyä, joten turvaa sinä vaan Herraan - Hän tekee sen!!!
Kyllä sinä selviät näistä traumoista ja aivopesuista Jeesuksen avulla, niin olen minäkin selvinnyt, vaikka minkälaisissa "uuden viinin ryyppäjäisissä" olen ollut - nauru/huuto/kaatuilu/soaking/ihmisprofetia/ihmiskorotus/Tiimarin kultapölysateista ym "ihmeistä" olen saanut enemmän kuin kyllikseni, mutta onneksi Jeesus on tuonut AINA takaisin, kun olen Häntä huutanut avukseni!!!
Huuda sinäkin Jeesusta avuksesi, opiskele Raamattua ja pyydä uskovia rukoilemaan puolestasi, niin vapaudut kaikesta tuosta harhaoppisaastasta ja Hän puhdistaa ja varustaa sinua uusiin, tuleviin tehtäviin Jumalan Valtakunnassa. - 777***
777*** kirjoitti:
Justnäin9.8.2013
"Samoja traumatisoineita kokemuksia aivopesustaan ja henkisestä manipuloinnista minullakin. Mahtaako niistä toipua koskaan ajatusmaailma normaaliksi, en tiedä..Asian tekee hyvin vakavaksi se, että joskus nuorena pelleilin spiritismin kanssa ja se ei ole leikin asia ihmisen psyykelle,mutta nämä puolivillaiset hengenihmiset eivät tajua minkä kanssa ovat tekemisissä ja että piru naureskelee moiselle lapsellisuudelleen!! Taidan ryhtyä taiteilijaksi-heillä on sentään ilmaisun vapaus! :D"
ÄLÄ IKINÄ ANNA PERIKSI ja lähde takaisin maailmaan - sillä luulenpa, että valtaosa nykyajan kristityistä, ovat enemmän tai vähemmän harhaoppien kahleissa.
Sana sanookin, että kaikki ovat poispoikenneet ja Jumalan kirkkautta vailla, mutta JUMALA on uskollinen ja hän on luvannut puhdistaa Pojallensa morsiamen (seurakunnan), jossa ei ole tahraa eikä ryppyä, joten turvaa sinä vaan Herraan - Hän tekee sen!!!
Kyllä sinä selviät näistä traumoista ja aivopesuista Jeesuksen avulla, niin olen minäkin selvinnyt, vaikka minkälaisissa "uuden viinin ryyppäjäisissä" olen ollut - nauru/huuto/kaatuilu/soaking/ihmisprofetia/ihmiskorotus/Tiimarin kultapölysateista ym "ihmeistä" olen saanut enemmän kuin kyllikseni, mutta onneksi Jeesus on tuonut AINA takaisin, kun olen Häntä huutanut avukseni!!!
Huuda sinäkin Jeesusta avuksesi, opiskele Raamattua ja pyydä uskovia rukoilemaan puolestasi, niin vapaudut kaikesta tuosta harhaoppisaastasta ja Hän puhdistaa ja varustaa sinua uusiin, tuleviin tehtäviin Jumalan Valtakunnassa."Huuda sinäkin Jeesusta avuksesi, opiskele Raamattua ja pyydä uskovia rukoilemaan puolestasi, niin vapaudut kaikesta tuosta harhaoppisaastasta ja Hän puhdistaa ja varustaa sinua uusiin, tuleviin tehtäviin Jumalan Valtakunnassa"
Vielä sinulle "Justnäin". Kuten sanoin, monet uskovat ovat tänä päivänä ikävä kyllä harhaopeissa enemmän tai vähemmän kiinni.
Toisaalta löytyy kuitenkin vielä niitä uskovia, jotka eivät ole missään vaiheessa lähteneet nauruherätysten ja muidenuusien villitysten perään ja tällainen seurakunta on ainakin yksi: One Way Mission. Näitä seurakuntia löytyy varmaa muitakin, mutta itse en tiedä muita.
Jos siis asut Helsingin alueella, tuota seurakuntaa/lähetysjärjestöä voi varmaan suositella. En ole kylläkään itse koskaan ollut heidän tilaisuuksissaan, mutta tv:stä olen seurannut heidän ohjelmiaan ja heidän pääpastorinsa Tapani Suonto on käynyt täällä Tampereella pitämässä tilaisuuksia ja näiden tilanteiden perusteella voin suositella OWM:tä sinullekin.
- Varoitus huuto!
Älä ihmeessä käy ko. porukan tilaisuuksissa. Se ei pohjaudu terveeseen Jumalan Sanan pohjalle. Ethän sinä luonnollisestikaan juo kahvin kanssa arsenikkia. ko. porukan toiminta on verratavissa tällaiseensekoitukseen!
- siinä olisi
Todd Bentley ESY:ssä viime syksynä:
http://www.youtube.com/watch?v=KYD7gNkcefM
http://www.youtube.com/watch?v=3m7tL7fm0uo
http://www.youtube.com/watch?v=gSdfXq18IWk- Pasi Turusen analys
Lapsenraiskaamisesta tuomion saanut (tosin ennen uskoontuloa, joten sitä ei lasketa) Todd Bentley, joka muutama vuosi sitten teki huorin ja erosi vaimostaan (tämä lasketaan). Nyt opettaa ESY:ssä?
http://www.patmos.fi/filebank/4069-bentley_bam_yliluonnollista_ylikierroksilla.pdf - pasi turusen analys
Pasi Turusen analys kirjoitti:
Lapsenraiskaamisesta tuomion saanut (tosin ennen uskoontuloa, joten sitä ei lasketa) Todd Bentley, joka muutama vuosi sitten teki huorin ja erosi vaimostaan (tämä lasketaan). Nyt opettaa ESY:ssä?
http://www.patmos.fi/filebank/4069-bentley_bam_yliluonnollista_ylikierroksilla.pdf - en tuomitse
pasi turusen analys kirjoitti:
Pasi on kyllä viisas mies. Ei tuomitse ketään. Niinpä minäkin teen parannuksen tuomitsemisesta, enkä enää tuomitse ketään. Teen parannuksen, että olen tuominnut Todd Bentleytä, Ulf Ekmania ja Tapio Tammista. Jumala olkoon minulle armollinen. En kuitenkaan kehota ketään käymään noiden kokouksissa, en itsekään niissä aio käydä, koska epäilen heidän raamatullisuuttaan ja minulla on nyt hyvä kotiseurakunta. Mutta en uskalla tuomita ketään.
- mitenkäs on
en tuomitse kirjoitti:
Pasi on kyllä viisas mies. Ei tuomitse ketään. Niinpä minäkin teen parannuksen tuomitsemisesta, enkä enää tuomitse ketään. Teen parannuksen, että olen tuominnut Todd Bentleytä, Ulf Ekmania ja Tapio Tammista. Jumala olkoon minulle armollinen. En kuitenkaan kehota ketään käymään noiden kokouksissa, en itsekään niissä aio käydä, koska epäilen heidän raamatullisuuttaan ja minulla on nyt hyvä kotiseurakunta. Mutta en uskalla tuomita ketään.
Tässä se pienoinen ongelma tuleekin: miten olla tuomitsematta, mutta kuitenkin ottaa selvästi kantaa joidenkin henkilöiden oppiin tai kehottaa ihmisiä olla menemättä mukaan moiseen toimintaan?
- En kehottaisi menemään NN:n kokoukseen.
- Miksi?
- Hänen opetuksissaan on monia epäraittiita piirteitä.
- Pidätkö häntä siis harhaoppisena??? - gljgcyyrcyc
mitenkäs on kirjoitti:
Tässä se pienoinen ongelma tuleekin: miten olla tuomitsematta, mutta kuitenkin ottaa selvästi kantaa joidenkin henkilöiden oppiin tai kehottaa ihmisiä olla menemättä mukaan moiseen toimintaan?
- En kehottaisi menemään NN:n kokoukseen.
- Miksi?
- Hänen opetuksissaan on monia epäraittiita piirteitä.
- Pidätkö häntä siis harhaoppisena???Yleensä rakkaudettomuus ja kylmyys ovat asioita, jotka eräissä seurakunnissa työntävät pois luotaan.
Minulla on huonot kokemukset noista seurakunnista. Mutta nyt on hyvä kotiseurakunta. En edelleenkään tuomitse, mutta olen samaa mieltä Pasi Turusen kanssa. Hän osaa pukea tuntemukseni paremmin sanoiksi.
ESY:n perustaja Tapio Tamminen omalla avioerollaan on varmaankin vaikuttanut myös siihen, että olen suhtautunut epäilevästi ESY:n toimintaan, koska Jeesus sanoo, että hedelmistään puu tunnetaan. Jumala olkoon hänellekin armollinen, ja mehän tiedämme, että Hänen armonsa riittää kyllä!
Pasi Turunen puhuu itsesuojeluvaistosta, ja niin puhun minäkin. Tekisi mieleni kertoa paljonkin tarinoita elävästä elämästä, mutta itsesuojeluvaistoni kehoittaa minua olemaan tekemättä niin, vaikka tarinat ovat kyllä totta.
Ihmisiä vastaan en sano mitään, Jumala olkoon meille kaikille armollinen, koska aika on lähellä. Mutta menestysteologia ideologiana on täysin epäraamatullinen ideologia, synnittömyysoppi on epäraamatullinen oppi sekä valtateologia on täysin epäraamatullista! Niitä karttakaa ja etsikää ensin Jumalaa ja Hänen vanhurskauttaan!
Me emme voi omilla sanoillamme komennella Jumalaa emmekä ohjailla Pyhää Henkeä. Jumala tekee mitä tahtoo. Me voimme pyytää, mutta emme voi käskeä.
Me emme voi sanoillamme, emmekä tunnustamalla sitkeästi synnyttää asioita olemaan. Jumala tosin vastaa rukouksiin - omalla tavallaan.
Me emme saa tavoitella rikkauksia. Emme voi palvoa sekä mammonaa että Jumalaa. Tiedän kyllä, että ESY:ssä on täysin vilpittömiä uskovaisia, jotka eivät mammonaa palvokaan, ja ovat valmiita uhraamaan omista varoistaan suuriakin summia. Rikkauksien tavoittelu tätäkin kautta on silti väärin.
Me emme saa palvoa ihmisiä. Jo se, että menee mainosten vuoksi tietyn ihmisen rukoiltavaksi on ihmisen palvontaa.
Meidän tulee auttaa hädässä olevia ja puutteenalaisia, emme voi ajatella kylmästi, että nämä eivät koskaan kasva, jos heitä aina autetaan. Mitä Jeesus tekisi?
Me olemme syntisiä loppuun asti, koska tässä lihassa asuu synti, ja se pyrkii tekemään syntiä jatkuvasti. Jeesus kuoli ristillä ja kantoi ristillä syntimme ja sairautemme siellä ristillä! Hänet tehtiin synniksi, mutta ei syntiseksi! Synniksi Hänet tehtiin, jotta kaikki synti tulisi sovitetuksi Hänen kauttaan kertakaikkisella uhrilla!
Lopuksi, suurin kaikista on rakkaus. Mitä mikään muu hyödyttää, jos ei ole rakkautta? Me emme ammu pettureitamme, me emme lyö vastustajiamme! EI! Me siunaamme jopa vihamiehiämme ja annamme heille syötävää ja juotavaa sekä vaatetamme heidät, josko näin voittaisimme edes yhden heistä Kristukselle!!! Sillä taistelu ei ole lihaa eikä verta vastaan, vaan pimeyden henkivaltoja vastaan taivaan avaruuksissa.
Siunausta kaikille Esyläisille ja muillekin. Muistakaa nämä: Suurin on rakkaus, ilman rakkautta kaikki muu on hyödytöntä. Tutkiskelkaa ja koetelkaa kaikki Raamatun ilmoituksen perusteella. Jeesus opetti Isä meidän-rukouksessaan, kuinka meidän tulee rukoilla. Lopetetaan MINUN tahtoni mukaan rukoilu, ja aletaan rukoilemaan, että HÄNEN tahtonsa tapahtuisi.
Tarkoitan, että jos kerran Jumalan tahto on, että paranet jostakin sairaudesta, miksi et rukoilisi, että: "Isä, tapahtukoon sinun tahtosi"? Jos se on Jumalan tahto niin paranet, Jumalan tahto tapahtuu joka tapauksessa. Kun Aabrahamin piti uhrata Iisak, hän joutui valitsemaan oman tahtonsa ja Jumalan tahdon välillä. Se oli uskon koetus. Me helposti rukoilemme siten, että oi Herra, paranna minut tästä sairaudesta. Jeesus käski kuitenkin rukoilemaan, että Jumalan tahto tapahtuisi. Me voimme rukoilla, että Herran sinun tahtosi tapahtukoon tämän minun sairauteni kohdalla. Meillähän ei ole mitään pelättävää, koska mehän rukoilemme juuri Jumalan tahtoa, eikö? Ollaan me pieniä ja annetaan Jumalan olla suuri. Hän on ihmeellinen! - 777***
en tuomitse kirjoitti:
" Pasi on kyllä viisas mies. Ei tuomitse ketään. Niinpä minäkin teen parannuksen tuomitsemisesta, enkä enää tuomitse ketään. Teen parannuksen, että olen tuominnut Todd Bentleytä, Ulf Ekmania ja Tapio Tammista".
Sitähän paholainen juuri haluaakin, ettet kerro totuutta - Kyllä totuus eksyttäjistä PITÄÄ kertoa muille, muutenhan saatat heidätkin eksytykseen ja vastaat siitä Jumalalle, koska tiesit etkä kertonut muille.
Uskovaisen elämä on joskus vaikeaa, mutta PALJON vaikeampaa on jumalattomien elämä ilman toivoa, uskoa ja yhteyttä Jumalaan ja Jeesukseen, ihmisten ja erilaistaisten tuulten heiteltävinä maailman tuulissa.. - KTS (Ei kirj.)
777*** kirjoitti:
" Pasi on kyllä viisas mies. Ei tuomitse ketään. Niinpä minäkin teen parannuksen tuomitsemisesta, enkä enää tuomitse ketään. Teen parannuksen, että olen tuominnut Todd Bentleytä, Ulf Ekmania ja Tapio Tammista".
Sitähän paholainen juuri haluaakin, ettet kerro totuutta - Kyllä totuus eksyttäjistä PITÄÄ kertoa muille, muutenhan saatat heidätkin eksytykseen ja vastaat siitä Jumalalle, koska tiesit etkä kertonut muille.
Uskovaisen elämä on joskus vaikeaa, mutta PALJON vaikeampaa on jumalattomien elämä ilman toivoa, uskoa ja yhteyttä Jumalaan ja Jeesukseen, ihmisten ja erilaistaisten tuulten heiteltävinä maailman tuulissa..No ei noita keppuleita tuomita tarvitse mutta terve järki jo käskee pysymään heistä kaukana.
- hghhjhjhhjj
Pasi Turusen analys kirjoitti:
http://www.patmos.fi/filebank/4069-bentley_bam_yliluonnollista_ylikierroksilla.pdfKyllä lapsenraiskaus lasketaan aina. Avioero on kuitenkin pienempi paha.
- kalle saarella
Onko Saarikallekin siellä saarnaamassa ?!
- siellä olisi
ESY:n ohjelmia ja kokouksia voi näemmä katsoa netistä TV7plussalta:
http://www.tv7plus.fi/vod/series/?series=21979"- Miro`
siellä olisi7.8.2013 23:000
http://www.tv7plus.fi/vod/series/?series=21979"
Ohhoh, no nyt tiedän KUKA on ESY:n nykyinen pääpastori - Sehän on Klaus (Kulaus) Möller!!!
Klasuhan suorastaan asuu ESYSSÄ, käy päivämäärien mukaan siellä noin kahden kk:n välein noin yleisesti ottaen,
Vaikka mitäpä siitä - enpä tule siellä käymään koskaan, on sen verran huonot kokemukset. takavuosilta... - Justnäin
Miro` kirjoitti:
siellä olisi7.8.2013 23:000
http://www.tv7plus.fi/vod/series/?series=21979"
Ohhoh, no nyt tiedän KUKA on ESY:n nykyinen pääpastori - Sehän on Klaus (Kulaus) Möller!!!
Klasuhan suorastaan asuu ESYSSÄ, käy päivämäärien mukaan siellä noin kahden kk:n välein noin yleisesti ottaen,
Vaikka mitäpä siitä - enpä tule siellä käymään koskaan, on sen verran huonot kokemukset. takavuosilta...En suosittelekaan.Möllerin kalanmaksöljy on paljon terveellisempää ja tekee sisäisesti Paljon parempaa, kuin Klasun saarnat, sanon ma.. ;)
- voi pimeyttä
Kuka nainen on niin pöljä että lähtee tällaisten matkaan jotka jättävät vaimonsa ja perheensä ?
Ja kuka seurakunta on niin pöljä että palkkaa tällaisen pönttöönsä ?
voi ihmisraukkoja ja sitten vielä esitetään muiden paimentajaa pitkin maata ja merta ! - Tosi on
Tällaista opetusta en koskaan ole kuullut Esyssä! http://www.youtube.com/watch?v=8cBnUt6TkYo
Ei opetusta eksytyksistä, koska Jumalan lapsi ei voi koskaan eksyä! Ei opetusta pysyvästä ja todellisesta parannuksen teosta. Jos joskus joku saarna lähteekin hyville raiteille niin jossain vaiheessa narun päät katoavat ja loppu onkin kuten täällä on jo monta kertaa kirjoitettu. Jos herätystä halutaan niin se lähtee seurakunnan parannuksen teosta! - Kasuuna
Älkää hyvät ihmiset menkö tänne! Täynnä menestysteologiaa ja kundaliinia. Jumalan rakkautta ja aitoa parannuksentekoa ei löytynyt ainakaan kun minä kävin hetken siellä. Kerättiinpä siellä vielä joihinkin kuvauslaitteisiin yli 100 000 joka seurakuntalaisyen piti maksaa... missä ohjelmat joista piti lähteä herätys??? Tqisi joku viedä rahat.. tehkää parannusta, siitå lähtee herätys ei mistään muusta! Sitä teen itsekin että jumala voisi käyttää minua.
- Anonyymi
Ehtii elinaika loppua ennekuin se Esyn herätys tulee ;)
- klassistakristinuskoa
Yksi kaveri raahasi minut vastaavaan tilaisuuteen 80-luvulla. Ja se riitti sitä laatua. Minun "urani" äärikarismaattisuuden parissa loppui alkuunsa.
- Anonyymi
Puhutaan ja luvataan ihan mitä sylki suuhun tuo.Ei päätä eikä häntää.Ollaan muka saamassa kaikkea kun vain uskotaan se ja suulla tunnustetaan.Mikä oppi tämä oikein on? Pihtiputaan mummo kyllä köpöttelee karkuun vähemmästäkin.Ennen oli Vennamo puhumassa paskaa pellon laidasssa.Näin se on korvattu nykyisin.
- Anonyymi
Parasta mitä kuulin seurakunnan virolaisen seurakuntapalvelijan sanoneen. Jos haluat uuden auton menet autokauppaan ja valitset minkä tahansa auton ja huudat kovaan ääneen: Jeesuksen nimessä tämä auto on minun! Auto kyllä jäi kauppaan.
- Anonyymi
Saihan autokaupan asiakas ainakin pehmustetun huoneen. Siihen asti kunnes menee vaatimaan uutta autoa.
- Anonyymi
Eiköhän se ollut "ab parheyhtiö" kuten useat toisetkin jotka myy laittomuuden moraalittomien jumalaa ja jeesusta raamatussa Lain antaneiden Jumalan ja Jeesuksen Nimeen jopa Pyhää Henkeä pilkaten niin kuin paavalilais-luterilaisuuden raamatua käyttävät kristittyt...
https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
"Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus." - Anonyymi
Todistukseni siitä kuinka näin ja koin menestysteologian eksytyksen omin silmin Helsingissä Elävä Sana -seurakunnassa (ESY Church), ja kuinka sitten Jumala avasi minun silmäni totuudelle ja antoi todellisen vapauden synnin orjuudesta sekä menestysteologian eksytyksestä Jeesuksen Kristuksen veren kautta.
Jumalan sana sanoo:
"Kun Jeesus istui yksin Öljymäellä, opetuslapset tulivat hänen luokseen ja kysyivät: ”Sano meille, milloin se tapahtuu. Mikä on sinun tulemisesi ja tämän aikakauden päättymisen merkki?”
Jeesus vastasi heille: ”Varokaa, ettei kukaan eksytä teitä.
Sillä monet tulevat minun nimessäni ja sanovat: ’Minä olen Kristus’, ja he eksyttävät monia."
(Matteuksen evankeliumi 24:3-5)
https://www.youtube.com/watch?v=Ye4WHf64fnQ - Anonyymi
Onko aloittaja ehkä nukkunut seurakunnassa, jos vasta pikkuhiljaa on alkanut meno tuntua omituiselta? Näistä seurakunnistahan on jo vuositolkulla varoitettu.
Ei Jeesus, ei opetuslapset, ei kukaan raamatussa kehota mitään vetämään hengen maailmoista näkyvälle tasolle tai hokemaan, kunnes haluttu asia manifestoituu ym. mitä näissä elävän sanan seurakunnissa tunnutaan opetettavan. Sellainen on okkultismia eikä raamatullista kristinuskoa.- Anonyymi
Jeesus kysyi, mitä ihminen haluaisi, että hän hänelle tekisi ja sitten hän teki niin. Joku taas uskoi jo viitan tupsua koskettamalla saavansa avun ja parani. Tai sitten Jeesus vain tarttui käteen tai kosketti ja sairas nousi. Ja niin edelleen.
Missään raamatun kertomuksessa ei hoettu ja huudettu kuin apinalauma, ei manattu manifestaatioita esiin, ei muodostettu tulitunneleita, ei ylistetty Jumalaa kolme varttia ensin musiikilla tai muutakaan sellaista, mitä nykyään näkee paranemis- ja muissa tilaisuuksissa. Ei voideltu ja siunattu myöskään rukousliinoja ja lähetelty niitä sitten pitkin pitäjää.
En väitä, etteikö Herra näissä sekasortoisissa olosuhteissa ja väärissä asioissakin olisi ihmisiä voinut kohdata niistä huolimatta, koska hän on armon Jumala, mutta raamatun mukaan Herra ei sellaista rumbaa vaadi, eikä koskaan sellaisia elementtejä esiintynyt Herran omassa parantamistyössä raamatussa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus kysyi, mitä ihminen haluaisi, että hän hänelle tekisi ja sitten hän teki niin. Joku taas uskoi jo viitan tupsua koskettamalla saavansa avun ja parani. Tai sitten Jeesus vain tarttui käteen tai kosketti ja sairas nousi. Ja niin edelleen.
Missään raamatun kertomuksessa ei hoettu ja huudettu kuin apinalauma, ei manattu manifestaatioita esiin, ei muodostettu tulitunneleita, ei ylistetty Jumalaa kolme varttia ensin musiikilla tai muutakaan sellaista, mitä nykyään näkee paranemis- ja muissa tilaisuuksissa. Ei voideltu ja siunattu myöskään rukousliinoja ja lähetelty niitä sitten pitkin pitäjää.
En väitä, etteikö Herra näissä sekasortoisissa olosuhteissa ja väärissä asioissakin olisi ihmisiä voinut kohdata niistä huolimatta, koska hän on armon Jumala, mutta raamatun mukaan Herra ei sellaista rumbaa vaadi, eikä koskaan sellaisia elementtejä esiintynyt Herran omassa parantamistyössä raamatussa.Esyssä pastorit ovat aivan vakuuttuneita siitä , että ovat oikealla tiellä eivätkä anna minkään horjuttaa "näkyänsä" Herätystä vaaditaan huutamalla, ylistämällä ihmiset väsyksiin, soukkaamalla, vaatimalla Pyhää Henkeä tulemaan ihmisten päälle, pyytämällä enemmän ja enemmän rahaa seurakutalaisilta auttamatta kuitenkaan heitä itseään, tehdään tv-työtä,
halutaan lkasvattaa seurakunan jäsenistöä suureksi ja -MITÄÄN EI TAPAHDU! En tiedä mitä raamaattua Esyn pastorit lukevat , mutta ohittavat kyllä kohdat lopunaikojen suuresta luopumuksesta ja merkeistä päätellen elämme niitä!
- Anonyymi
Uskon sana-liikkeessä, menestysteologiassa yms. on menty sielunvihollisen linjalle siinä, että uskotaan itsellä olevan sama auktoriteetti ja valta kuin Kristuksella. Halutaan kalifiksi kalifin paikalle. Ollaan pikku-jumalia tai pikku-kristuksia, niin kuin new age-liikkessäkin uskotaan. Opit ovat ihan samoja. Toiseen on vain Jeesusta ja raamatunlauseita ympätty sekaan, mutta samaa hedelmää kantavat molemmat puut ja väärään suuntaan vievät.
- Anonyymi
Esyssä pastorit ovat aivan vakuuttuneita siitä , että ovat oikealla tiellä eivätkä anna minkään horjuttaa "näkyänsä" Herätystä vaaditaan huutamalla, ylistämällä ihmiset väsyksiin, soukkaamalla, vaatimalla Pyhää Henkeä tulemaan ihmisten päälle, pyytämällä enemmän ja enemmän rahaa seurakutalaisilta auttamatta kuitenkaan heitä itseään, tehdään tv-työtä,
halutaan lkasvattaa seurakunan jäsenistöä suureksi ja -MITÄÄN EI TAPAHDU! En tiedä mitä raamaattua Esyn pastorit lukevat , mutta ohittavat kyllä kohdat lopunaikojen suuresta luopumuksesta ja merkeistä päätellen elämme niitä! - Anonyymi
Olen Esyn jäsenenä ollut kauan. Ihana Pyhän Hengen läanäolo.
Eivät osaa olla Krisrukselle alamaisia ja juuri siksi on valittu vääriä ihmisiä johtoryhmään.
Säikähtävät helposti ja pitäisi luottaa Herraan enemmän.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241566- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611279Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!701242- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761179Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18972Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865