Moi

..........

Minkä takia usein n.13 vuotiaita punkkareita sanotaan wnbeiksi? Niille sanotaan ettet sä oo mikään oikee ja aito punkki vaan pelkkä wannabee. Ja onhan se niin, että tuossa vaiheessa sitä yleensä on vähän aikaa joku kova tyyppi joka käyttää hakaneuloja housuissa,mutta ei sitä voi tietää kukaan että onko se vielä neljänkymmenen vuoden päästäkin punkki.

Vai eikö sitä saa olla nuorena punkkari? Vai mistä on kiinni, että kaikki nuoret tyypit heti tyrmätään, jos ne on vaikka kyselly punk-henkisiä vaatteita. Aina niille tulee vittuiluja päälle, vaikka miksei sitä vois vaan vastata mitä punkki on oikeesti, tai laittaa vaikka wikipediasta etityt tiedot punkista? Siinä kyllä viimestään menee into koko touhuun, jos ei kukaan kerro niille mitä se on oikeesti. Ja jos ne nyt ei ensimmäisenä oo älynny mennä punkkia googlettamaan.
Vaikka totta,kyllä niistä aika moni on wannabeitä, muttei suinkaan kaikki. Ja aidon tunnistaa,muttei netissä. Vähän suvaitsevaisuutta peliin.

14

933

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anarkomarko

wnbeet o just tollasia inisijöitä, osta kuule vaikka varuuskypärähm:stä ja kato lisää mtveen emohomoilua. ei nuori voi olla punnki jkos asuu kotona ja syö pullaa. yli 16 pitää ainbakin olla ja tytöillä pitää olla tissit.

• Keskosesko

On ihan pakko kysyä, että missä ite asuit 13 vuotiaana? Sillan alla vai?

• übercute_emotional_cunt_hunter

Olen 17v...
      Mä muistan vielä kun olin 13v. Mun käsitys punkista oli sellaista Sex Pistols -stereotypiaa; hakaneuloja, rääväsuita, riehumista, ym. Joskus erehdyin Googlettamaan, mitä hemmettiä anarkia meinaa. Enhän minä mitään siitä tajunnut. Olin aika varma, etten koskaan tule tajuamaan punkista mitään saatika olemaan itse sellainen. Harmittihan se. Minä kun olin se luokan hiljaisin, jolla oli rillit ja tyhmät vaatteet. Sehän oli "niin epä-punk."

Mä en sopinut mihinkään "punkkarimuottiin," joten mun oli ajateltava asiat itse... Siis että mitä "punk" mulle on. Ei sitä asennetta mistään Wikipediasta löydä. Sitten kun asenne on hallussa, kaikki vaan käy ihan itsestään. En mä enää mieti tai kysele vaatekaupassa, et millaiset olis tosi punkit kalsarit... Niin tein joskus alkuaikoina kun mun itseni etsiminen oli vasta aluillaan. Eli 13-vuotiaalla on vasta sellainen haku/kokeiluvaihe menossa. Siksi niitä on vaikea ottaa vakavasti. Siinä olet oikeassa, että voihan se 13v Sid Vicious kopio olla vielä isonakin hengessä mukana, kenties sitten hieman enemmän asenteella. Mutta kyllä sen aika selvästi näkee, kenellä 13v:llä on asenne messissä ja kenellä ei. Esim. siitä, onko kuteet ostettu Backstreetin syysmallistosta vai kirpparilta ja marketin alelaarista...

Nykyään on omalla tavallaan vaikeaa olla nuori, "aito" punkkari. Radio, lehdet, TV, netti, yms. tarjoavat sitä kaupallisempaa versiota "punkista"... Pandakarhun näköiset pojat hassuissa vaatteissa rämpyttää kitaraa ja laulavat kun sydämeen sattuu, ja sitä sitten kaupataan punkina. (tai oikeastaan emona, mutta "kaikki aina" sotkee ne!!)

Äh, miksi pitäisi kertoa kaikille mitä punk on kun sitä ei oikeastaan voi / sen voi ottaa itsekin selville vähän miettimällä asioita. Eiköhän se ole melkein yhtä yksilöllinen asia kuin vaikkapa uskonto. Jos sokeasti uskot kaikki Raamatun asiat tai päinvastoin olet ateisti, koska kaverisikin ovat, on se aika keinotekoista meininkiä. Mutta kun asioita miettii, ottaa selvää ja muodostaa mielipiteitä, syntyy itselle se oma henk. koht. käsitys kyseisestä asiasta.

• niin....

No vithu. Eihän mitään virallisia punk-vaatteita ole, pistä kuule sitä päälle mitä haluat. Suuri osa näistä anarkopunkeista ei paljon eroa kanssaeläjistä.

• Jello Kellogs

kaikkia punkkeja pitäs lopsia korville ja niitä läskiperseisiä punkämmiä pitäs potkasta isolla monolla perseelle niin että läski tytisee vielä kolme päivää myöhemmin. Hahahahahahaha!

• Ni-i
        Jello Kellogs kirjoitti:

kaikkia punkkeja pitäs lopsia korville ja niitä läskiperseisiä punkämmiä pitäs potkasta isolla monolla perseelle niin että läski tytisee vielä kolme päivää myöhemmin. Hahahahahahaha!

Nii saatana.

• Kellogs Bollocks
        Ni-i kirjoitti:

Nii saatana.

Minusta sinä olet surkea ruikkuhomo joka pitäisi polkea sianpaskaan.

• Trepnuk
        Kellogs Bollocks kirjoitti:

Minusta sinä olet surkea ruikkuhomo joka pitäisi polkea sianpaskaan.

...täällä on näitä takametsien urhoja jakamassa viisauttaan ja läksyt jää lukematta, eikä äiti anna pullaa illalla. Sianpaskaahan te toisianne siellä jossain tiettömien salojen kätköissä upottelette, kaupunkilaiset ei tollasista harrastuksista oikein tiedä. Seuraavaks kai uhkaat minua halolla, sinä äidin pieni punaniska!

• Köh.....
        Trepnuk kirjoitti:

...täällä on näitä takametsien urhoja jakamassa viisauttaan ja läksyt jää lukematta, eikä äiti anna pullaa illalla. Sianpaskaahan te toisianne siellä jossain tiettömien salojen kätköissä upottelette, kaupunkilaiset ei tollasista harrastuksista oikein tiedä. Seuraavaks kai uhkaat minua halolla, sinä äidin pieni punaniska!

Luonteri Surf oli tiukka Ramopunk bändi maalta... Hieman rispektiä, kitos.

• Trepnuk
        Köh..... kirjoitti:

Luonteri Surf oli tiukka Ramopunk bändi maalta... Hieman rispektiä, kitos.

puhunut mistään bändeistä, vaan purkaus oli kohdistettu edelliseen kirjoitukseen. Eihän kaikki maalla asuvat ihmiset oo punaniskoja, mut tuo edellinen kirjoittaja oli.

• Itsensä luokittelussa on se huono puoli, että aina löytyy joku mulkku joka luokittelee sut paremmin.

Mitä nuorempi sitä vaikutuksille alttiimpi henkilö.
      Ei siis mikään ihme, että jos joutuu valitsemaan Britney Spiersin ja Exploitedin väliltä, niin saa vähän aikaa todistella olevansa punk.:D

Juuri punkkiuteen vihkiytyneeltä löytyy usein vähän liikaa intoa, ja se into näkyy monasti ulkoisen, ja miksei sisäisenkin habatuksen korostuksena, halutaan olla mahdollisimman aito punk, ja tämä näkyy mm. ulkonäköpaineena - kysytään miten pukeutua ja mitä kuunnella jne.
      Tämä puolestaan helposti luetaan wannabee-meiningiksi.

Mutta mitä väliä sillä lopulta on miksi muut luokittelevat - hetkenhän täällä vain paskaa lykitään.

Tai en mä tiedä... nevermaind.
      Miksi hitossa kukaan nuori edes haluaa pilata musiikkimakunsa ja ulkonäkönsä ja ryhtyä punkiksi?

• punkkisetä

"Miksi hitossa kukaan nuori edes haluaa pilata musiikkimakunsa ja ulkonäkönsä ja ryhtyä punkiksi? "
        Suorastaan riemukas kysymys. Minä tein jo 14-vuotiaana kauan sitten, enkä ole vielä 30 vuoden jälkeen ymmärtänyt katua. Enkä kadu!

No, silloin olit tietysti helpompaa kun ei ollut kovin montaa vuotta vanhempia punkkeja teilaamassa, ja nekin, jotka oli, olivat ystävällisiä ja kannustavia. Että eikös voisi noudattaa perinteitä tässä asiassa. Aloittaja on kyllä ihan oikeassa, ei sitä voi tietää. Ehkä teidän 13-vuotiaiden ei kannata kuunnella vanhempia punkkeja, mieluiten vaikka äitiä, luulen, että sekin ymmärtää paljon paremmin.

• koska
        punkkisetä kirjoitti:

"Miksi hitossa kukaan nuori edes haluaa pilata musiikkimakunsa ja ulkonäkönsä ja ryhtyä punkiksi? "
        Suorastaan riemukas kysymys. Minä tein jo 14-vuotiaana kauan sitten, enkä ole vielä 30 vuoden jälkeen ymmärtänyt katua. Enkä kadu!

No, silloin olit tietysti helpompaa kun ei ollut kovin montaa vuotta vanhempia punkkeja teilaamassa, ja nekin, jotka oli, olivat ystävällisiä ja kannustavia. Että eikös voisi noudattaa perinteitä tässä asiassa. Aloittaja on kyllä ihan oikeassa, ei sitä voi tietää. Ehkä teidän 13-vuotiaiden ei kannata kuunnella vanhempia punkkeja, mieluiten vaikka äitiä, luulen, että sekin ymmärtää paljon paremmin.

...Olen ehdottomasti samaa mieltä että 13 vuotias voi ihan hyvinolla punkkari. Tosin ihan aitoja punkkareita ei taida enää olla ollenkaan, mutta punkkareita kumminkin. aatteet muuttuu vuosien mittaan. Onhan niitä wanapii punkkareita jotka ostaa kaupasta valmiiksi tehdyt punkki-vaatteet ja leikkii kovista,ja valittaa että ei kirpparilta voi vaatteita ostaa kun ne on käytettyjä! EN KESTÄ SELLASTA!! mutta on myös niitä jotka ostavat vaikka kirpparilta vaatteet, ja TUUNAAVAT niistä punk-henkisiä. :) MINUSTA NE OVAT OIKEITA PUNKKAREITA!! elikkä 13 vuotias voi olla punkkari, mikäli aatteet on kohallaan!

• fgjhlkl

no täytyykö niistä vanhemmista punkeista välittää? mä en ainakaan välitä. ja jos mä oon löytäny vihdoin itteni ni en vittu päästä siitä irti. vaikka en enää viiskymppisenä näyttäisikään punkkarilta, tiedän et oon sisimmässäni ikuinen punkki. vitut muista!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      64
      5240
    2. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      2485
    3. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      268
      2406
    4. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2359
    5. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      19
      1694
    6. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      219
      1488
    7. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      52
      1084
    8. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      13
      1043
    9. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      89
      1016
    10. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      66