peräaukon kondy

miten selviän

Miten elää kivuliaan kondylooman kanssa, joka sijaitsee peräaukon kohdalla? :(
Lääkäri sanoi sen olevan vaaraton (ei myöskään oikein uskonut sen olevan kondya) Papa oli luokkaa 1..Tiedän sen kyllä olevan kondyloomaa..oireilu alkoi uuden suhteen myötä. Ei ihan heti, mutta kuukauden päästä. Ensin kutina näitten pienten syylien kohdalla, sitten se levisi. Sormella koittaessa tuntuu muutama isompi syylä myös. Kestäisin jopa kutinan, mutta en sitä kipua, minkä hankaus aiheuttaa peräaukolla. Tuntuu, että kaikkeni olen tehnyt. Monilla lääkäreillä myös käynyt..minua masentaa tämä, koitan vain elää päivän kerrallaan ja toivoa, että tämä olisi minun kohdallani lyhytkestoista :(

5

1000

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aivan...

sama juttu...onko sinulta otettu koepalaa?eli otettu yksi syylä näytteeksi, niin vasta minulle selvisi että kyseessä on kondylooma, vaikka tulos oli vieläkin kysymysmerkillä, hoidoksi sain aldaraa,hoito oli rankka (4 kk), iho rikki ja oksetti ja pyörrytti, lopulta syylät lähti( minulla oli 3 syylää) hoidon jälkeen ehkä ilmestyi muuta uusi, ne penslasin avomiehen condyline liuoksella,lähtivät..lääkärit vähättelevät asiaa ja sanoivat kuten sinullekin ettei ole vaarallista, jos papat ok.kohta kulunut vuosi ensimmäisten syylien puhkeamisesta ja vieläkin tulee välillä kutinaa voi johtua vielä siitä aldara voiteesta, koska p-aukon iho jäi punaiseksi..olen miettinyt lääkäriin menoa ja sitä kautta lähetettä laserointiin,mutta voihan senkin jälkeen tulla uusia syyliä..vaikea pöpö..osterivinokkaita aloitin syömään en tiedä auttaavatko..

• Apteekista voisit ostaa physiogel rasvaa, uusi kohujuttu ja auttaa kutinaan. Ceridal öljy tosi hyvä, voisi auttaa hankaukseen.

Mene lääkäriin ja sano että kivut kovat ja haittaa normaalia elämää. Jos ei tk-lääkäri auta, satsaa yksityiseen. Yritä pyytää lähetettä laseriin...

Tutki netistä löytyykö luontaistuotetta joka voisi auttaa.

• resepti...

eikös niihin oo jokin rasva minkä pitäs helpottaa? tai jokin laser juttu, kuten jäädyttäminen ta polttaminen...käy yksityisellä ne ottaa asian vakavammin :)

• kokemusta on

hyvä ihminen "oikealle lääkärille". Ei sitä nyt noin vaan voi sanoa että "en usko" ym. skeidaa.

Gynekologille, mieluiten yksityiselle. Maksaa n. 200 euroa, ainakin täällä Helsingissä. Sisältäen lääkärinpalkkion, tutkimuksen,ja OIKEAN hoidon. Hoito on laserointi tai penslaus. Kohdunsuulle tehdään loop, jos tarpeellista.
      Ensimäisellä vastaanotolla lääkäri tekee tietysti tutkimuksen ja ottaa tarvittavat näyteet.Sekin kyllä n. parisataa.
      Sen jälkeen varataan uusi aika,kun tulokset ovat tulleet ja tehdään tarvittavat toimenpiteet.
      Mutta lekuri kirjoittaa myös lähetteen, tulosten perusteella, paikalliseen sairaalaan, jossa toimenpide tehdään. Poliklinikkamaksu.
      Osaava ja kokenut lääkäri kyllä tietää mitä tehdä, luota häneen.
      Tutkimuksessa(tulosten jälkeen) lääkäri käsittelee emättimen ym. ympäristön etikkaliuoksella, ja sen jälkeen tutkii mikroskoopilla. Paljaalla silmällä kaikkia kondyloomia ym. visvasyyliä ei pystytä näkemään. Puudutus, ei tee kipeää.

HPV on muuten virus, joka ei häviä koskaan. Kerran sen saatuaan on aina kantaja. Jos virus aktivoituu uudelleen on kantaja ns. tartuntavaarallinen. Kondylooma onneksi suurimalla osalla paranee itsestään, mutta virus säilyy elimistössä.

Googleta hakusanalla HPV, niin saat lisää tietoa.

Rohkeasti vaan tutkimuksiin, niin asiat alkavat selviämään, ja saat oikeaa hoitoa. Tsemppiä.

• jos menet lekurille

että mitä hoitoa sinulle ehdotettiin?olisi kiva tietää onko mahdollista saada helpotusta...koska olen kuullut että laserista huolimatta voi uusiutua...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      156
      1581
    2. Rakastan sinua

Enkä halua enkä aio sinua satuttaa. Satuttaisin samalla itseäni. Olet ihana mies ja olen pahoillani kuinka sinua kohteli
      Ikävä
      55
      1258
    3. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      182
      1023
    4. Kun viimeksi tapasit kaivattusi

Kasvokkain ( ei netti, varmuudeksi vielä tarkennan), jännittikö? Jos, miten se ilmeni? Huomasitko jännittikö kaivattuasi
      Ikävä
      51
      996
    5. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      76
      958
    6. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      36
      899
    7. Jos lähestyisin

näyttäisitkö ovea vai vihreää valoa?
      Ikävä
      57
      831
    8. Leppäskän tarratoimikunta kävi Suviseuroussa haastamassa riitaa!

Voiko enää törkeämmin häiritä uskovien juhlia? https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/tarratoimikunnan-aktivistit-kokivat-sy
      Luterilaisuus
      206
      824
    9. Mitä Raamattu opettaa samaa sukupuolta olevien avioliitosta 4.0

Edelliset kolme ketjua tuli täyteen joten jatketaan keskustelua. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaali
      Luterilaisuus
      153
      793
    10. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      110
      773
    Aihe