peräaukon kondy

miten selviän

Miten elää kivuliaan kondylooman kanssa, joka sijaitsee peräaukon kohdalla? :(
Lääkäri sanoi sen olevan vaaraton (ei myöskään oikein uskonut sen olevan kondya) Papa oli luokkaa 1..Tiedän sen kyllä olevan kondyloomaa..oireilu alkoi uuden suhteen myötä. Ei ihan heti, mutta kuukauden päästä. Ensin kutina näitten pienten syylien kohdalla, sitten se levisi. Sormella koittaessa tuntuu muutama isompi syylä myös. Kestäisin jopa kutinan, mutta en sitä kipua, minkä hankaus aiheuttaa peräaukolla. Tuntuu, että kaikkeni olen tehnyt. Monilla lääkäreillä myös käynyt..minua masentaa tämä, koitan vain elää päivän kerrallaan ja toivoa, että tämä olisi minun kohdallani lyhytkestoista :(

5

1104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aivan...

      sama juttu...onko sinulta otettu koepalaa?eli otettu yksi syylä näytteeksi, niin vasta minulle selvisi että kyseessä on kondylooma, vaikka tulos oli vieläkin kysymysmerkillä, hoidoksi sain aldaraa,hoito oli rankka (4 kk), iho rikki ja oksetti ja pyörrytti, lopulta syylät lähti( minulla oli 3 syylää) hoidon jälkeen ehkä ilmestyi muuta uusi, ne penslasin avomiehen condyline liuoksella,lähtivät..lääkärit vähättelevät asiaa ja sanoivat kuten sinullekin ettei ole vaarallista, jos papat ok.kohta kulunut vuosi ensimmäisten syylien puhkeamisesta ja vieläkin tulee välillä kutinaa voi johtua vielä siitä aldara voiteesta, koska p-aukon iho jäi punaiseksi..olen miettinyt lääkäriin menoa ja sitä kautta lähetettä laserointiin,mutta voihan senkin jälkeen tulla uusia syyliä..vaikea pöpö..osterivinokkaita aloitin syömään en tiedä auttaavatko..

    • Apteekista voisit ostaa physiogel rasvaa, uusi kohujuttu ja auttaa kutinaan. Ceridal öljy tosi hyvä, voisi auttaa hankaukseen.

      Mene lääkäriin ja sano että kivut kovat ja haittaa normaalia elämää. Jos ei tk-lääkäri auta, satsaa yksityiseen. Yritä pyytää lähetettä laseriin...

      Tutki netistä löytyykö luontaistuotetta joka voisi auttaa.

    • resepti...

      eikös niihin oo jokin rasva minkä pitäs helpottaa? tai jokin laser juttu, kuten jäädyttäminen ta polttaminen...käy yksityisellä ne ottaa asian vakavammin :)

    • kokemusta on

      hyvä ihminen "oikealle lääkärille". Ei sitä nyt noin vaan voi sanoa että "en usko" ym. skeidaa.

      Gynekologille, mieluiten yksityiselle. Maksaa n. 200 euroa, ainakin täällä Helsingissä. Sisältäen lääkärinpalkkion, tutkimuksen,ja OIKEAN hoidon. Hoito on laserointi tai penslaus. Kohdunsuulle tehdään loop, jos tarpeellista.
      Ensimäisellä vastaanotolla lääkäri tekee tietysti tutkimuksen ja ottaa tarvittavat näyteet.Sekin kyllä n. parisataa.
      Sen jälkeen varataan uusi aika,kun tulokset ovat tulleet ja tehdään tarvittavat toimenpiteet.
      Mutta lekuri kirjoittaa myös lähetteen, tulosten perusteella, paikalliseen sairaalaan, jossa toimenpide tehdään. Poliklinikkamaksu.
      Osaava ja kokenut lääkäri kyllä tietää mitä tehdä, luota häneen.
      Tutkimuksessa(tulosten jälkeen) lääkäri käsittelee emättimen ym. ympäristön etikkaliuoksella, ja sen jälkeen tutkii mikroskoopilla. Paljaalla silmällä kaikkia kondyloomia ym. visvasyyliä ei pystytä näkemään. Puudutus, ei tee kipeää.

      HPV on muuten virus, joka ei häviä koskaan. Kerran sen saatuaan on aina kantaja. Jos virus aktivoituu uudelleen on kantaja ns. tartuntavaarallinen. Kondylooma onneksi suurimalla osalla paranee itsestään, mutta virus säilyy elimistössä.

      Googleta hakusanalla HPV, niin saat lisää tietoa.

      Rohkeasti vaan tutkimuksiin, niin asiat alkavat selviämään, ja saat oikeaa hoitoa. Tsemppiä.

    • jos menet lekurille

      että mitä hoitoa sinulle ehdotettiin?olisi kiva tietää onko mahdollista saada helpotusta...koska olen kuullut että laserista huolimatta voi uusiutua...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      958
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      78
      694
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      694
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      586
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe