ne maksaläikät

puulli

mula on ollut pari vuotta keskellä kasvoja maksaläikät eikä niihin mikään oikein auta että häviäisi.on ne hieman vaalenneet.sitä oisin kysynyt että riittääkö kesällä joe blascon neutraloija peiteväri ja suojaava päivävoide etti ne tummu.en aiokaan kyllä makailla enään auringossa.kiitti paljon.

30

14481

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meedesu

      Minulla on pigmenttiläiskä otsassa ja olen sitä saanut vaalenntettua seuraavasti:
      kuorinta dermalogican microfoliantilla (tai millä tahansa mikrokuorinnalla, mutta Lumenen mineraalikuorintaa on myös kehuttu).
      Päivittäinen suojakerroksen käyttäminen. Mieluiten sk 30-50 välillä, talvella riittää hyvin 15.
      Ei ole vielä täysin kadonnut mutta on paljon vaaleampi. :)

      • voidetta Even Out

        Hei!

        Maksaläiskien hoitoon on olemassa myöskin voidetta. Sellainen voide kuin nimeltään Even Out Face Cream on erittäin hyvä. Sisältää suojakertoimen 20 ja voiteen käyttö kannattaa aloittaa jo ennen kuin auringonottokausi alkaa. Tämä myös vaalentaa jo ihossa olevia pigmenttiläiskiä.
        Omasta kokemuksestani suosittelen myös muille pigmenttiläiskistä kärsiville.

        Myöskin mikrokuorintakuuri näin keväällä auttaa näihin pigmenttiläiskiin. Näitä löytyy niin hoitoloista tehtynä kuin kotikäyttöön suunniteltuinakin.


      • voidetta
        voidetta Even Out kirjoitti:

        Hei!

        Maksaläiskien hoitoon on olemassa myöskin voidetta. Sellainen voide kuin nimeltään Even Out Face Cream on erittäin hyvä. Sisältää suojakertoimen 20 ja voiteen käyttö kannattaa aloittaa jo ennen kuin auringonottokausi alkaa. Tämä myös vaalentaa jo ihossa olevia pigmenttiläiskiä.
        Omasta kokemuksestani suosittelen myös muille pigmenttiläiskistä kärsiville.

        Myöskin mikrokuorintakuuri näin keväällä auttaa näihin pigmenttiläiskiin. Näitä löytyy niin hoitoloista tehtynä kuin kotikäyttöön suunniteltuinakin.

        mistä voidetta voi ostaa ja mikäköhän on hinta? Onko kyseessä eri voide kuin fade out cream?


      • voidetta
        voidetta kirjoitti:

        mistä voidetta voi ostaa ja mikäköhän on hinta? Onko kyseessä eri voide kuin fade out cream?

        Tuo voide, jonka mainitsin on eri voide kuin tuo mainitsemasi voide fade out cream. Itse olen hankkinut tuota voidetta tuttavani kautta, mutta esim. tuolla huutonetissä näkyi myöskin olevan tuotetta myynnissä.
        http://www.huuto.net/fi/showlist.php3?cat=%&seller=syksynlehdet&status=DN&order=B


      • vinkistä

      • Marja38
        vinkistä kirjoitti:

        Täytyypä heti hankkia!

        myös. Itselläni on ollut otsassa ja poskipäillä maksaläikät ja ne ovat lähes kokonaan kadonneet.
        Eli minulla on putsari, puhdistava naamio ja yövoide öljy, muuten käytän sekaihon tuotteita.
        Ihossa huomaa heti eron, kun en käytä vaalentavia tuotteita;=(


      • auttaa?
        Marja38 kirjoitti:

        myös. Itselläni on ollut otsassa ja poskipäillä maksaläikät ja ne ovat lähes kokonaan kadonneet.
        Eli minulla on putsari, puhdistava naamio ja yövoide öljy, muuten käytän sekaihon tuotteita.
        Ihossa huomaa heti eron, kun en käytä vaalentavia tuotteita;=(

        minulla on pisamainen iho, talvella pisamat ( vai kesakot? :o ) vaalenevat todella paljon eikä niitä hirveästi huomaa. mutta heti keväällä auringon alkaessa paistaa voimakkaammin ne kuitenkin voimistuvat heti ja niitä tulee paaaljon lisää. mietin että voisiko joku tuollainen voide ennaltaehkäistä pisamoiden voimistumista ja lisääntymistä jos sitä alkaa käyttää jo hyvissä ajoin keväällä? inhoon näitä pisamia, ja kun en edes hirveästi muuten rusketu niin tyhmän näköistä :(


      • Zuchky
        auttaa? kirjoitti:

        minulla on pisamainen iho, talvella pisamat ( vai kesakot? :o ) vaalenevat todella paljon eikä niitä hirveästi huomaa. mutta heti keväällä auringon alkaessa paistaa voimakkaammin ne kuitenkin voimistuvat heti ja niitä tulee paaaljon lisää. mietin että voisiko joku tuollainen voide ennaltaehkäistä pisamoiden voimistumista ja lisääntymistä jos sitä alkaa käyttää jo hyvissä ajoin keväällä? inhoon näitä pisamia, ja kun en edes hirveästi muuten rusketu niin tyhmän näköistä :(

        Mulla kans noita pisamia,mutta eikös moni juuri pidä pisamista??
        Itse olen kuullut,että sitruunanmehulla ja sitten aurinkoon ja antaa vaikuttaa auringossa,saisivat pisamat vaalennettua-en tiedä,onko tuo totta,kun en ole kokeillut...Kysyppä ihmeessä kosmetologilta tai opettele pitämään pisamistasi,saahan ne peitettyä hyvällä meikilllä.


      • Pigmenttiläiskä
        voidetta Even Out kirjoitti:

        Hei!

        Maksaläiskien hoitoon on olemassa myöskin voidetta. Sellainen voide kuin nimeltään Even Out Face Cream on erittäin hyvä. Sisältää suojakertoimen 20 ja voiteen käyttö kannattaa aloittaa jo ennen kuin auringonottokausi alkaa. Tämä myös vaalentaa jo ihossa olevia pigmenttiläiskiä.
        Omasta kokemuksestani suosittelen myös muille pigmenttiläiskistä kärsiville.

        Myöskin mikrokuorintakuuri näin keväällä auttaa näihin pigmenttiläiskiin. Näitä löytyy niin hoitoloista tehtynä kuin kotikäyttöön suunniteltuinakin.

        Joo, itsekin Oriflame-edustajana päätin tätä kokeilla!
        Mullakin vaalentuivat!

        Mutta täytyisi käyttää varmaan koko ajan, että häviäisivät kokonaan. :)
        Vähän laiskasti kokeilin! Pitää ottaa käyttöön taas uudelleen ja käyttää niin, että häviää.

        Myös Oriflamen Bioclinic Fade Away Active Essence Night -voiteella sain pigmenttiläiskät kokonaan pois! http://fi.oriflame.com/products/product-detail.jhtml?prodCode=24191

        Heti kun tuotteen käytön lopetin, ne tulivat taas!
        Pitäisi käyttää koko ajan!
        Mulla pigmenttiläiskät ovat rintojen olla ja selässä, ei kasvoissa.
        Mullakin ne on aika isolla alueella.

        En tiedä, miten noista pääsis kokonaaan eroon?
        Miksi niitä tulee?
        Onko jotain hoitoa jolla niistä pääsis eroon pidemmäks aikaa?


    • Entinen maksaläikkänen

      Minulla on kokemuksia maksaläikistä sitten 27v asti. Joka ikinen kesä naama oli kuin hakattu ja käytinkin neuraloijaa, jotta naama olisi hiukan tasavärinen. Vaan sitten sain apua 8 perheenjäsenen E- öljystä.
      Kerroin maksaläikkien hävinneen vyöhyketerapiassa ja hän kysyi héti mitä olin alkanut syömään. Kun sanoin sitä ja tätä sekä ko E-öljyn, hän tokasi siinä olevan se mikä on minua auttanut. Ääk, oikeestiko kysyin. Bioteraupetti, jolle kerroin sitten myös löydöstäni, kertoi
      samaa, lisäten, että maksaläikät ovat hormoonijuttu ja E- öljy jelppii siihen.
      No nyt alkaa uusi kesä, katsotaan joko olen maksaläikkä vapaa kolmannen kesän.
      Olen kyllä koklannut monia kalliita rasvoja ulkoisesti maksaläikkiin,ennen 8 perheenjäsen E- öljyä. Nyt käytän sisäisesti E-tä ja ulkoisesti omalle kuivalle iholleni kuuluvat tuotteet.

      • pisamainen1

        Mistähän tuota 8 perheenjäsenen e-öljyä saa? Yritin etsiä netistä ja kysyinkin yhdestä luontaistuotekaupasta, mutta ei löytynyt


      • Pigmenttiläiskä

        Jaahas!
        Hyvältä kuulostaa oma tarinasi! Hienoa!

        Pitäisi itsekin etsiä sitten tuo E-öljy!
        Mistähän sitä saa? Ihan perus ruokakaupasta?


    • usko....

      mihinkään, mikä häivyttäsi maksaläikät, ne on tullu jäädäkseen. ostin jopa sellaisia tapuja ( jota, niin kovasti kehuttiin ) kuin P.A.P.A muttei ne lähteny niilläkään, paketin söin aivan turhaan. rupesi vaan vatsa turpoamaan kun ne on valmistettu olut-hiivajauheesta, että se siitä.

      • sky-kosmetologi

        Kosmetologit odottavat kovasti kun syksyllä lanseerataan Dermalogica sarjaan uusi pigmettiä vaalentava tuotelinja. Itse myös kärsin pigmenttiläiskistä ja niihin on todella vaikea löytää varmaa mutta turvallista apua. Läiskäthän syntyy hormoonitoiminnan ja auringon yhteisvaikutuksesta, itselleni lapsettomuushoidot laukaisivat läiskät.
        Olen kuitenkin pärjännyt hyvin jo monta kesää kunnon suojavoiteilla.Nyt käytän Dermalogican Dynamic skin recoveryä jota näyttää olevan kollegan verkkokaupassa www.kauneushoitolainkeri.fi erittäin halvalla.
        Blascon meikkiä en missään tapauksessa käyttäisi, mielestäni se on pahiten tukkiva meikki jonka tiedän. Kokeile jotain mineraalimeikkiä.


      • Dermalogican
        sky-kosmetologi kirjoitti:

        Kosmetologit odottavat kovasti kun syksyllä lanseerataan Dermalogica sarjaan uusi pigmettiä vaalentava tuotelinja. Itse myös kärsin pigmenttiläiskistä ja niihin on todella vaikea löytää varmaa mutta turvallista apua. Läiskäthän syntyy hormoonitoiminnan ja auringon yhteisvaikutuksesta, itselleni lapsettomuushoidot laukaisivat läiskät.
        Olen kuitenkin pärjännyt hyvin jo monta kesää kunnon suojavoiteilla.Nyt käytän Dermalogican Dynamic skin recoveryä jota näyttää olevan kollegan verkkokaupassa www.kauneushoitolainkeri.fi erittäin halvalla.
        Blascon meikkiä en missään tapauksessa käyttäisi, mielestäni se on pahiten tukkiva meikki jonka tiedän. Kokeile jotain mineraalimeikkiä.

        pigmenttisarjasta... olen ostanut sitä jenkeistä ja käyttänyt erästä tuotetta nyt jonkin aikaa. suojaan läiskäni mainitsemallasi voiteella ja lisäksi suojakerroin 50:llä. lisäksi laitan AINA meikin ja otsani suojaan isolierisellä hatulla. Dermalogican c-12:sta käytän aamuin illoin. Itsekin kosmetologina olen sitä mieltä, että maksaläiskiä ei kyllä koskaan saa kokonaan pois, siksi ennalta ehkäisy läpi vuoden on parasta!


      • lisää:
        Dermalogican kirjoitti:

        pigmenttisarjasta... olen ostanut sitä jenkeistä ja käyttänyt erästä tuotetta nyt jonkin aikaa. suojaan läiskäni mainitsemallasi voiteella ja lisäksi suojakerroin 50:llä. lisäksi laitan AINA meikin ja otsani suojaan isolierisellä hatulla. Dermalogican c-12:sta käytän aamuin illoin. Itsekin kosmetologina olen sitä mieltä, että maksaläiskiä ei kyllä koskaan saa kokonaan pois, siksi ennalta ehkäisy läpi vuoden on parasta!

        http://www.dermalogica.com/us/products.html#/products/c-12-concentrate


    • Deisi-

      Maksaläiskät eli melasmat johtuvat todennäköisesti hormonaalisista syistä, ja pahenevat kun altistat ne UV-säteilylle.

      Niitä voi vaalentaa hydrokinonia sisältävillä voiteilla, mutta ilman reseptiä myynnissä olevat eivät ole tarpeeksi tehokkaita. Joskus voiteiden käyttö liian pitkään voi myös pahentaa tilannetta.

      Joten ihotautilääkärille kantsii mennä, jos vakavissaan haluaa asiaan parannusta niin ettei myöhemmin tule ongelmia.

      Myös joissakin tapauksissa laserhoidoista voi olla apua.

    • Ihotautilääkäriltä sain

      Sain Avicid -nimistä reseptivoidetta aknen taltuttamiseen ja yllätyksekseni se vaalensi ja jopa poisti maksaläiskiä kasvoistani. Reseptillä haettava, maksaa vajaa parikymppiä tuubi.

      • sky-kosmetologi

        Aika hurjan kuuloista käyttää acneen tarkoitettua voimakasta lääkettä pigmenttiläiskien takia pelkästään. Sen ymmärrän että, samalla kun hoitaa acnea saa ihon värinkin tasoitettua. On kuitenkin muistettava että, A-vitamiinihappoja sisältävät lääkevoiteet kuivattaa ja ohentaa ihoa. Sekä altistaa ihoa auringolle, on entisestään suurempi vaara saada lisää pigmenttiläiskiä jos ei suojaa ihoa tarpeeksi.
        Itse olen vaan yrittänyt sopeutua asiaan. Niitä voi hiukan vaalentaa ja ennalta ehkäistä kosmetiikalla ja sitten loput peittää meikillä. Dermalogican vaalentavat tuotteet kuitenkin hoitavat samalla joten ei tule samoja vaaroja kuin lääkevoiteilla joihin hydrokinonivoiteetkin kuuluu.
        Usein on niin ettei kukaan muu edes huomaa koko läiskiä.
        Nautitaan kesästä ja unohdetaan mokomat läiskät!


      • ohjeen tavaaja
        sky-kosmetologi kirjoitti:

        Aika hurjan kuuloista käyttää acneen tarkoitettua voimakasta lääkettä pigmenttiläiskien takia pelkästään. Sen ymmärrän että, samalla kun hoitaa acnea saa ihon värinkin tasoitettua. On kuitenkin muistettava että, A-vitamiinihappoja sisältävät lääkevoiteet kuivattaa ja ohentaa ihoa. Sekä altistaa ihoa auringolle, on entisestään suurempi vaara saada lisää pigmenttiläiskiä jos ei suojaa ihoa tarpeeksi.
        Itse olen vaan yrittänyt sopeutua asiaan. Niitä voi hiukan vaalentaa ja ennalta ehkäistä kosmetiikalla ja sitten loput peittää meikillä. Dermalogican vaalentavat tuotteet kuitenkin hoitavat samalla joten ei tule samoja vaaroja kuin lääkevoiteilla joihin hydrokinonivoiteetkin kuuluu.
        Usein on niin ettei kukaan muu edes huomaa koko läiskiä.
        Nautitaan kesästä ja unohdetaan mokomat läiskät!

        Niin, tuo Avitcidhan ei ole pelkästään akneen tarkoitettu, vaan sen lisäksi käytetään myös nimenomaa ihon valovaurioiden hoitoon sekä liiallista sarveistumista aiheuttavien ihottumien hoitoon (mitä ne nyt sitten ikinä ovatkaan...). On muuten tehokas aine, ensimmäistä kertaa vuosiin ihoni on lähes näpytön ja tasaisen näköinen, ihanaa :).


      • M36V
        ohjeen tavaaja kirjoitti:

        Niin, tuo Avitcidhan ei ole pelkästään akneen tarkoitettu, vaan sen lisäksi käytetään myös nimenomaa ihon valovaurioiden hoitoon sekä liiallista sarveistumista aiheuttavien ihottumien hoitoon (mitä ne nyt sitten ikinä ovatkaan...). On muuten tehokas aine, ensimmäistä kertaa vuosiin ihoni on lähes näpytön ja tasaisen näköinen, ihanaa :).

        Olen koittanut taistella melasman kanssa jo vuosia. Joka kesä se ilmaantuu kasvoihin. Kaikki arbutinit ja aurinkovoiteet ovat olleet turhia. 2 viikkoa sitten löysin rasvan nimeltä Meladerm http://www.civantskincare.com/. Ostin tuotteen jenkeistä ja hinta $49. Erittäin riittoisa rasva. Olen käyttänyt sitä kerran päivässä 2 viikon ajan ja tuloksia näkyy jo nyt. Maksaläiskät ovat alkaneet hajota otsalta ja pienentyneet selvästi. Lopullisesti läikät pitäisi hävitä 2kk aikana. Koko ajan olen käyttänyt samalla Vichyn 50 aurinkopuikkoa jolla peitän maksaläiskäkohdat auringolta. Ihanaa päästä läiskistä eroon!


      • Zuchky

        Minä käytän samaa voidetta ryppyvoiteena,kun tuo tretioni vaikuttaa ihon kollageenipitoisuuteen,eli vahvistaa sitä,kun sehän alkaa vanhemmiten hävitä iholta tuo kollageeni.
        Olen surutta sekoittanut sitä muiden voiteiden kanssa,koska tuo voide ei ole sopiva kovin kuivaihoisille,itselläni on sekaiho...


      • kerrohan
        M36V kirjoitti:

        Olen koittanut taistella melasman kanssa jo vuosia. Joka kesä se ilmaantuu kasvoihin. Kaikki arbutinit ja aurinkovoiteet ovat olleet turhia. 2 viikkoa sitten löysin rasvan nimeltä Meladerm http://www.civantskincare.com/. Ostin tuotteen jenkeistä ja hinta $49. Erittäin riittoisa rasva. Olen käyttänyt sitä kerran päivässä 2 viikon ajan ja tuloksia näkyy jo nyt. Maksaläiskät ovat alkaneet hajota otsalta ja pienentyneet selvästi. Lopullisesti läikät pitäisi hävitä 2kk aikana. Koko ajan olen käyttänyt samalla Vichyn 50 aurinkopuikkoa jolla peitän maksaläiskäkohdat auringolta. Ihanaa päästä läiskistä eroon!

        lisää Meladermistä! Kuulostaa lupaavalta! :)
        Kuinka isoja melasmaläikkäsi ovat, missä kohdin niitä on ja kuinka tumma olet pigmentiltäsi? Häviävätkö ne talvella vai näkyvätkö myös silloin? Ja voithan palata kommentimaan muutaman viikon kuluttua, kuinka kävi?


      • Kosmetologioppilas
        Zuchky kirjoitti:

        Minä käytän samaa voidetta ryppyvoiteena,kun tuo tretioni vaikuttaa ihon kollageenipitoisuuteen,eli vahvistaa sitä,kun sehän alkaa vanhemmiten hävitä iholta tuo kollageeni.
        Olen surutta sekoittanut sitä muiden voiteiden kanssa,koska tuo voide ei ole sopiva kovin kuivaihoisille,itselläni on sekaiho...

        Jenkkien markkinoilta saa paljon sellaisia aineita mitä ei suomessa saa kuin reseptillä. Nämä voi olla iholle vaarallisiakin. Tämä tretioni kuivattaa ja ohentaa ihoa. Se poistaa alkuun hyvin pigmenttiläiskiä mutta pitkän päälle herkistää ihon auringolle ja pigmenttiläiskille. Eli aika kaksi piippuinen asia. Ei ainakaan pitkään käyttöön suositeltava.


      • M36V
        kerrohan kirjoitti:

        lisää Meladermistä! Kuulostaa lupaavalta! :)
        Kuinka isoja melasmaläikkäsi ovat, missä kohdin niitä on ja kuinka tumma olet pigmentiltäsi? Häviävätkö ne talvella vai näkyvätkö myös silloin? Ja voithan palata kommentimaan muutaman viikon kuluttua, kuinka kävi?

        Vastaus kysymykseesi Meladermin käyttäjältä. Minulla on vaalea iho ja punapigmenttiä hiuksissa. Maksaläiskä oli yhtenäinen koko otsan alueella ja ylähuulella. Myös poskilla pienet jäljet. Talvisin se pienenee, muttei häviä kokonaan. Nyt Meladermin avulla se on hajonnut 3 viikossa ja enää pisamantapaisia jälkiä otsan sivuilla. Minulla on atooppinen kuiva iho, mutta Meladerm ei ole kuivannut ihoa normaalia kesää enempää. Käytän rasvan syksyn aikana loppuu kuurina ja toivon että ensi kesänä vaiva ei uusiudu enää niin pahana.


    • kannattaa kokeilla

      Avonilta löytyy photo-radiance hoito, hälventää tummia läiskiä ja tasoittaa ihon sävyä. Hintakaan ei ole päätä huimaava, nyt tarjouksessa 12,50 ja jos et ole tyytyväinen tuotteeseen, on tuotteilla 3 kuukauden tyytyväisyystakuu.

      Jos haluat lisätietoa tilaamistavoista tai haluat tilaustunnukset itsellesi, ota yhteyttä [email protected]

      • saa myös

        beetakaroteenia, joka auttaa maksaläiskiin ja ehkäisee uusien syntymistä. suosittelen pari kuuria vuodessa. saa ilman reseptiä. Ulraääni hoidot sarjana otettuna hajoittaa maksaläiskiä, muutenkin tehokas hoito, puhdistaa ja kosteuttaa, sopii myös herkälle ja couperosaiholle. Jatkuvana hoitona maksaläiskiä vaalentava voide, joita löytyy monelta sarjalta.


    • Cassius

      Onko päivityksiä kokemuksiin?

      • Anonyymi

        Päivityksiä? "pigmenttiviiksi"


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5025
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1645
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1255
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe