Suomalainen naiskauneus - Median luoma myytti?

Jack

Terveisiä Provencesta, Barcelonasta yms... Kiertelin seutuja ja tapasin tuttuja. Aina ajoittain keskustelu heidän kanssaan lipsahti Suomeen ja suomalaisiin. Kun kerroin heille, miten suomalaista naiskauneutta ylisetetään suomalaisissa lehdissä, meinasivat nizzalaiset tukehtua etanoihinsa. Heillä asiasta oli aivan erilainen käsitys, heidän mukaansa suomalainen nainen tuo mielen kylmän jässikän, joka muistuttaa paremminkin bulgarialaista kuulantyöntäjää kuin siroa kaunotarta. Espanjalaisten kavereiden mielestä suomalaiset naiset eivät ole niinkään kauniita vaan HELPPOJA. Kuulemma sen minkä ulkonäössä häviää voittaa aina saamisen puolella. Siksi Helsinki on eräs heidän suosikkikohteistaan. Missään kuulemma ei flaksaa niin helposti ilman rahaa. Virnuilivat, että miten ihmeessä niille prostituoiduille ylipäätään riittää kysyntää...

Sitten muistin, mitä eräs saksalainen entinen duunikaverini minulle kerran kertoi. Hänen mukaansa ei Saksassa Suomea tunneta kauniista naisista. He pitävät suomalaisia miehiä ja naisia melko samankaltaisina. Samaa itäblokkia koko porukka.

Kun paikanpäällä katseli katukuvaa niin kyllä täytyy sanoa, että miehet ja naiset erottuivat toisistaan. Naiset eivät aina olleet niin kauniita, mutta he olivat todella naisellisia. Onkohan tämä eräs niistä asioista, joita feministit pyrkivät karsimaan, naisten pitää muuttua miehiksi?

Minulle tuli mieleeni karmaiseva ajatus, onko suomalaisten naisten kauneuden ylistys vain medioiden luomaa satua? Onko mielle kerrottu vain se, mitä olemme halunneet kuunnella? Ovatko toimittajat ottaneet todesta kansainvälisten tähtien kohteliaisuudet? Itseä kyllä hieman hävetti, kun ylpeilylleni naureskeltiin. Ei voi olla totta, että jokaiselle lohkeaa baaritiskillä suomalaiselta humalaiselta naiselta pienellä yrittämisellä. Tai johtuuko se sitten siitä, että parjatut suomalaiset miehet todella ovat niin surkeita, että ulkomaiset miehet tulevat sosiaalisesta ja fyysisestä tilauksesta?

Yksi asia kuitenkin kävi selväksi. Kun naistenlehdet taas arvostelevat suomalaisia miehiä ja seuraavalla sivulla kehuvat suomalaisen naisen itsenäisyyttä, kauneutta ja vahvuutta, niin osaan laittaa niille oikean painoarvon. Kun suomalaiset naistoimittajat nostavat naisen jalustalle, tiedän ainakin, että todellisuudessa näin ajattelevat vain suomalaiset naistenlehtien lukijat. Ulkomailla niin naiset kuin miehetkin edustavat sitä humalahakuista metsäläistä, jolla on korkeat poskipäät ja joka kävelee tuulipuvussa kuin uroskarhu.

66

3334

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mies vain

      en ole lukenut minkäänmaalaisia naistenlehtiä joten en edes tiennyt että suominainen olisi olevinaan kaunis...

    • Nainen25v

      on persjalkainen pullea ja lyhyt tyypiltään. Sille ei vain mahda mitään. Lisäksi suomalainen nainen on itsenäisempi kuin missään muussa maassa. Ehkä tämän vuoksi suomalaiset miehet eivät tee aloitteita. Yöelämässä ne suomipojat, jotka vaivautuvat naiselle juttelemaan, imartelemaan tai muuten voittamaan ujoutensa saavat varmasti seuraa. Niin kauan kuin suomalaiset miehet eivät tee aloitteita, on suomen naisten tyydyttävä näihin tummiin rantagigoloihin. Näin naiset saavat edes jotain seuraa, kun suomalainen mies on pääsääntöisesti niin ujo.

      • Samovarius

        Jos kerran suomalaiset miehet eivät tee aloitetta niin mikseivät naisetkaan tee? Ei miehiä(kään) tipu taivaalta baaritiskille.

        Tätä se on se tasa-arvo...


      • mmmm

        mmmm


      • Nainen25v
        Samovarius kirjoitti:

        Jos kerran suomalaiset miehet eivät tee aloitetta niin mikseivät naisetkaan tee? Ei miehiä(kään) tipu taivaalta baaritiskille.

        Tätä se on se tasa-arvo...

        Itse sinkkuaikoinani en ikinä olisi voinut kuvitellakaan tekeväni aloitetta. Miehet eivät arvosta aloitteita tekeviä naisia, koska miehet haluavat tavoitella: naisessa täytyy olla haastetta.


      • Jack

        Moi, ja kiitos rehellisesta mielipiteestäsi. Jos minä olisin kuvaillut suomalaista naista sinun termeilläsi, niin olisin leimautunut naisvihaajaksi :) Näin se homma etenee.

        "Lisäksi suomalainen nainen on itsenäisempi kuin missään muussa maassa"
        Jotenkin vain minusta tuntuu tätä palstaa lukiessa, että missään muualla naisen asema ei ole niin huono kuin Suomessa. Miehet hakaavat, raiskaavat, keskimääräinen palkkaero samassa ammatissa on 5-10 %, laskikatto häämöttää akateemista sihteeriä jne. Sinähän puhut kuin mies!

        Joo, en minäkään usko, että täällä ilman seuraa jää, naiset nousuhumalassa ovat erittäin aktiivisia. Agressiivisia he ovat ainoastan laskuhumalassa, jos jäävät ilman seuraa. Suomalainen nainen siis muistuttaa miestä huomattavasti enemmän kuin ulkomainen sisarensa. Ranskassa nainen vain ei voi olla humalassa, voi niitä raukkaparkoja.

        Muuten, jos mannermaiset oppisivat suomalaiset juomatavat, niin kyllä sielläkin nyrkki heiluisi vähintään samassa tahdissa kuin Suomessa. Miksikähä suomalaiset naistutkijat eivät ole ottaneet tätä huomioon, kun ovat keskittyneet leimaamaan suomalaista miestä niin väkivaltaiseksi? Miten luvut mahtaisivatkaan muuttua jos tämä elaboraatio on jäänyt pois. Se voisi selvittää aika paljon. Ehkä "tutkimusten" tarkoituksena on ollut ajaa naisasiaa?


      • Samovarius
        Nainen25v kirjoitti:

        Itse sinkkuaikoinani en ikinä olisi voinut kuvitellakaan tekeväni aloitetta. Miehet eivät arvosta aloitteita tekeviä naisia, koska miehet haluavat tavoitella: naisessa täytyy olla haastetta.

        Tuo nyt on puhdas illuusio. Jos kerran suomipoika on ujo, niin miten hitossa se muka haluaa naisesta haastetta?

        Sitäpaitsi missäs on nyt se tasa-arvo? Tarvitseeko sillä olla mitään merkitystä kuka sen aloitteen tekee?


      • Nainen25v
        Samovarius kirjoitti:

        Tuo nyt on puhdas illuusio. Jos kerran suomipoika on ujo, niin miten hitossa se muka haluaa naisesta haastetta?

        Sitäpaitsi missäs on nyt se tasa-arvo? Tarvitseeko sillä olla mitään merkitystä kuka sen aloitteen tekee?

        saa sen suhteessa hallitsevan roolin, eli hän on se, joka sanoo, mitä seuraavaksi.
        Kysymys on siitä, että jos nainen haluaa itseään kohdeltavan naisena, tulee naisen käyttäytyä kuin nainen, muutoin nainen saa suhteessa miehen roolin. Itse haluan olla nainen, en mies, joten en tee aloitteita.


      • Mies vain
        Jack kirjoitti:

        Moi, ja kiitos rehellisesta mielipiteestäsi. Jos minä olisin kuvaillut suomalaista naista sinun termeilläsi, niin olisin leimautunut naisvihaajaksi :) Näin se homma etenee.

        "Lisäksi suomalainen nainen on itsenäisempi kuin missään muussa maassa"
        Jotenkin vain minusta tuntuu tätä palstaa lukiessa, että missään muualla naisen asema ei ole niin huono kuin Suomessa. Miehet hakaavat, raiskaavat, keskimääräinen palkkaero samassa ammatissa on 5-10 %, laskikatto häämöttää akateemista sihteeriä jne. Sinähän puhut kuin mies!

        Joo, en minäkään usko, että täällä ilman seuraa jää, naiset nousuhumalassa ovat erittäin aktiivisia. Agressiivisia he ovat ainoastan laskuhumalassa, jos jäävät ilman seuraa. Suomalainen nainen siis muistuttaa miestä huomattavasti enemmän kuin ulkomainen sisarensa. Ranskassa nainen vain ei voi olla humalassa, voi niitä raukkaparkoja.

        Muuten, jos mannermaiset oppisivat suomalaiset juomatavat, niin kyllä sielläkin nyrkki heiluisi vähintään samassa tahdissa kuin Suomessa. Miksikähä suomalaiset naistutkijat eivät ole ottaneet tätä huomioon, kun ovat keskittyneet leimaamaan suomalaista miestä niin väkivaltaiseksi? Miten luvut mahtaisivatkaan muuttua jos tämä elaboraatio on jäänyt pois. Se voisi selvittää aika paljon. Ehkä "tutkimusten" tarkoituksena on ollut ajaa naisasiaa?

        Tässä se taas tulee se naisten kaksinaamaisuus esille, ovat kovia arvostelemaan miesten juomatapoja ja miesten ujoutta selvinpäin mutta ovat itse samanlaisia kännissä örveltäviä DDR:n urheilijasankareita tuulipuvussaan muistuttavia nautoja!
        Ja missä se tasa-arvokin on siinä asiassa että nainen ei muka voi tehdä aloitetta? Ai niin, nehän on passiivisia aikaansaamattomia selkärangattomia vätyksiä muutenkin...


      • ttttt
        Nainen25v kirjoitti:

        saa sen suhteessa hallitsevan roolin, eli hän on se, joka sanoo, mitä seuraavaksi.
        Kysymys on siitä, että jos nainen haluaa itseään kohdeltavan naisena, tulee naisen käyttäytyä kuin nainen, muutoin nainen saa suhteessa miehen roolin. Itse haluan olla nainen, en mies, joten en tee aloitteita.

        tttttt


      • MickeZa

        suomalaisten miesten saamattomuus ja ujous kasvatuksesta? Itse olen saanut poikasena ymmärtää (arvaa kumman vanhemman kautta) että naisten perään viheltely on rumaa ja loukkaavaa. Aloitteille nauretaan, sillä 90 % tapauksista aloite näyttää kömpelöltä. Kyynisyyskin rokottaa.

        Onko edes mahdollista vaatia tasa-arvoa jos naiset eivät itse asiassa joudu luopumaan mistään? Samalla he olisivat prinsessoja ja tasa-arvoisia työpartnereita. Jos he menevät ulos, niin riittää että he pukeutuvat houkuttelevasti. Heti on miehiä tarjoamassa drinkkejä, yms (vaikka miesten siis ei pitäisi tienata enemmän; ajatus jota kannatan). Mielestäni kuvio ei oikein toimi. Silloinhan naisella olisi seksuaalisesti etulyöntiasema miehiin nähden, kun miehet kumminkin joutuvat tekemään sen vaikeimman työn, josta sitten voi vitsailla tyttöporukassa.

        On totta että suomipoika on ujo. Suomalainen mies kun ei ole kovin korkeassa kurssissa kotimaassa tai muuallakaan. Ei komeudessa, eikä muissakaan ominaisuuksissaan. Vaaleus koetaan naisellisena piirteenä; miesihanne on jotain aivan muuta.

        Mainittakoon nyt kumminkin että - olkoon median aikaansaannosta tai ei - mielestäni suomalaiset tytöt ja naiset ovat keskimäärin erittäin kauniita. Kuitenkin ajattelen yleistäen että he eivät ole minua varten, en voi olla heille suomalaisuudessani mieliksi.

        Vaatimustaso suomalaisiin ja ulkomaalaisiin miehiin on erilainen, sillä kotimaisista vaaditaan myös tätä tasa-arvoisempaa puolta. Monet suom miehet elävät käsityksessä että nainen saattaa kokea flirtin seksuaalisena ahdisteluna. Haluanko profiloitua ahdistelijana? Jos pitää valita, niin olen sitten mielummin ilman seuraa


      • Mies vain
        MickeZa kirjoitti:

        suomalaisten miesten saamattomuus ja ujous kasvatuksesta? Itse olen saanut poikasena ymmärtää (arvaa kumman vanhemman kautta) että naisten perään viheltely on rumaa ja loukkaavaa. Aloitteille nauretaan, sillä 90 % tapauksista aloite näyttää kömpelöltä. Kyynisyyskin rokottaa.

        Onko edes mahdollista vaatia tasa-arvoa jos naiset eivät itse asiassa joudu luopumaan mistään? Samalla he olisivat prinsessoja ja tasa-arvoisia työpartnereita. Jos he menevät ulos, niin riittää että he pukeutuvat houkuttelevasti. Heti on miehiä tarjoamassa drinkkejä, yms (vaikka miesten siis ei pitäisi tienata enemmän; ajatus jota kannatan). Mielestäni kuvio ei oikein toimi. Silloinhan naisella olisi seksuaalisesti etulyöntiasema miehiin nähden, kun miehet kumminkin joutuvat tekemään sen vaikeimman työn, josta sitten voi vitsailla tyttöporukassa.

        On totta että suomipoika on ujo. Suomalainen mies kun ei ole kovin korkeassa kurssissa kotimaassa tai muuallakaan. Ei komeudessa, eikä muissakaan ominaisuuksissaan. Vaaleus koetaan naisellisena piirteenä; miesihanne on jotain aivan muuta.

        Mainittakoon nyt kumminkin että - olkoon median aikaansaannosta tai ei - mielestäni suomalaiset tytöt ja naiset ovat keskimäärin erittäin kauniita. Kuitenkin ajattelen yleistäen että he eivät ole minua varten, en voi olla heille suomalaisuudessani mieliksi.

        Vaatimustaso suomalaisiin ja ulkomaalaisiin miehiin on erilainen, sillä kotimaisista vaaditaan myös tätä tasa-arvoisempaa puolta. Monet suom miehet elävät käsityksessä että nainen saattaa kokea flirtin seksuaalisena ahdisteluna. Haluanko profiloitua ahdistelijana? Jos pitää valita, niin olen sitten mielummin ilman seuraa

        mieluummin yksin ja vapaalla jalalla kuin vankilassa naisten ahdistelijan tuomiota istumassa...


      • MickeZa
        Mies vain kirjoitti:

        mieluummin yksin ja vapaalla jalalla kuin vankilassa naisten ahdistelijan tuomiota istumassa...

        vihaa naisia. En vain tiedä miten käyttäytyä heitä kohtaan loukkaamatta heitä. Enkä usko että nyt sentään linnareissu seuraisi, mutta en halua kokea vaivautuneita ilmeitä kun sitten teen sen aloitteen. Enkä halua mielistellä, vaikka tiedän sen olevan ainoa tapa. Ihminen kelpaa minulle ihmisenä ja toivon että minuun suhtaudutaan samoin


      • kiihkosovinisti
        Nainen25v kirjoitti:

        saa sen suhteessa hallitsevan roolin, eli hän on se, joka sanoo, mitä seuraavaksi.
        Kysymys on siitä, että jos nainen haluaa itseään kohdeltavan naisena, tulee naisen käyttäytyä kuin nainen, muutoin nainen saa suhteessa miehen roolin. Itse haluan olla nainen, en mies, joten en tee aloitteita.

        Juttelin kerran erään tyypin kanssa, joka oli ollut pitkään Norjassa töissä. Kaveri sanoi Norjassa olevan yleistä, että nainen tekee aloitteen ravintolassa. Ja taatusti norjalainen nainen on naisellisempi kuin suomalainen nainen. Suomalaiset nyt vaan sattuvat olemaan niin sulkeutunutta kansaa, että vieraille henkilöille puhuminen on monille ylivoimaista. Myös naisellisuuteen kuuluu aktiivisuus, mutta tyypillinen suomalainen nykynainen ei ole naisellinen vaan miehen ja naisen sekoitus, joka on sulkeutunut, kärsii ahdistuksesta ja masennuksesta, on onnenpillereiden suurkuluttaja ja mielenterveystoimiston vakioasiakas.


      • kiihkosovinisti

        Moni itsenäisenä naisena itseään pitävä ei todellisuudessa ole itsenäinen vaan itsenäisyys perustuu riippuvuuden kieltämiseen. Psykologinen irtautuminen äidistä on ollut ongelmallinen ja tällöin on ollut pakko ottaa valheellinen itsenäisen naisen rooli. He eivät päästä ketään lähelle. Tietty etäisyys muihin ihmisiin on pakko säilyttää, koska olo muuttuu epämukavaksi ja samalla pelätään identeetin menetystä. Jossain vaiheessa tulitikkutalo kuitenkin romahtaa ja vanha kunnon mielenterveystoimisto kutsuu. Tällaisia juuri ovat ne ikisinkut, jotka valittavat miesten pelkäävän heitä, mutta todellisuudessa monet miehet huomaavat näiden naisten psyyken epävakauden.


      • Asiakas

        "Yöelämässä ne suomipojat, jotka vaivautuvat naiselle juttelemaan, imartelemaan tai muuten voittamaan ujoutensa saavat varmasti seuraa."

        Miehen on siis alistuttava imartelemaan naista saadakseen pillua. Huorat eivät tätä vaadi. Naiset pelkäävät oman asemansa puolesta, he pelkäävät kilpailua. Kuika kauheaa yhtäkkiä olisikaan jos naiset huomaisivat jäävänsä ilman tätä pyöritystä ja palvontaa? Ei ihme että naiset vastustavat prostituution käyttöä. Huoria saa toki olla, mutta niitä ei saa käyttää. Siksi kielto halutaankin kohdistaa miehiin, ei naisiin. Feminismiä ja tasa-arvoa parhaimmillaan. Minusta tämä lakialoite sortaa ja alistaa miestä sekä huonontaa hänen asemaansa.


    • sofie

      Haluaisin tähän vaan todeta että tuskimpa suomalaisia miehiäkään pidetään niin komeina! Suurin osa on sellasia vaaleita hiirulaisia, toisin kuin tummat gigolot. Itse pidän esim. Italian mieskomeudesta...niissä miehissä on sitä jotain! He ovat ah niin ihanan näköisiä ja he uskaltavat lähestyä naista ja he saavat naisen tuntemaan todella itsensä naiseksi. Toisin kuin humalaiset suomalais miehet. No en nyt yleistä että kaikki suomalais miehet olisivat sellasia mutta suurin osa...ikävä kyllä. Mutta kyllä yleensä vaaleilla pohjoismaalaisilla on vientiä etelän maissa....oli sitte suomesta, norjasta tai ruotsista. Eroaako nyt sitte suomalainen nainen ruotsalaisista tai norjalaisista naisista? Niin että en tiedä mitä se sitte on että blondien kimppuun käydään etelän maissa niin kovasti? Kai niitten nyt täytyy vähän pitää sellasesta naiskauneudesta ku nää gigolot on niin hanakkaita. Mut kyllähän siinä varmaan on sekin että pohjoismaalaisilta saa kaikista helpoiten eli he ovat helppoja tapauksia...vähä ku lirkuttelee korvaan niin heti ollaan antamassa. Mut en tiedä....kerran kuulin että turkkilaiset gigolot olivat sanoneet että suomalaiset naiset on kaikista helpompia...vähä ku jotain söpöä selitäää korvaan ni heti annetaan mut..onks tää todella totta?...ois kiva tietää.....

      • Jack

        suomalaiset naiset jopa maksavat, ystäväperheeni on sen vahvistanut omin silmin. Hei, eivät ne miehet hae kauniita silmiä vaan pillua. Naisten "menestys" on juuri sitä itsepetosta. Heh, ovat niin kauniita, oikeasti se kuuluu "They are se fucking easy".

        tossa "tuskimpa suomalaisia miehiäkään pidetään niin komeina! Suurin osa on sellasia vaaleita hiirulaisia, toisin kuin tummat gigolot" ei ole mitään uutta. Suomipojalle on näytetty paikkansa siitä alkaen, kun Lenitalle anettiin mikki käteen. Toi parjailu ei tunnu missään. Toisaalta tätä vähäistä kilpailua ainakin minä olen käyttänyt siekailematta hyväkseni.

        Moni suomalaistylli luulee nähneensä Espanjan kun on käynyt viisi kertaa rantakohteessa. Se on i´han sama kuin joku kertoisi Suomesta, kuin olisi käynyt ainoastaan Levillä Hulussa Porossa. Rantakohteiden elämällä ja ihmisillä ei ole niin hirveasti tekemistä arkielämällä. Eivät ne miehet siellä työkseen saalista vaan käyvät töissä, hoitavat perhettään jne ihan kuin missä tahansa muussa Länsimaassa.

        Ai niin, suomalaiset ovat aivan eri rotu kuin skandit. Suomalaiset ovat vain kopioineet heiltä kaiken mahdollisen. Meillä ei ole mitään muuta yhteistä heidän kanssaan. Olemme lähempänä slaaveja kuin viikinkejä. Katso vaikka ensi kerralla Tukholmassa pitkäraajaisia ruotsalaisblondeja ja vertaa näkemääsi Kuopion torilla.


      • Nainen25v
        Jack kirjoitti:

        suomalaiset naiset jopa maksavat, ystäväperheeni on sen vahvistanut omin silmin. Hei, eivät ne miehet hae kauniita silmiä vaan pillua. Naisten "menestys" on juuri sitä itsepetosta. Heh, ovat niin kauniita, oikeasti se kuuluu "They are se fucking easy".

        tossa "tuskimpa suomalaisia miehiäkään pidetään niin komeina! Suurin osa on sellasia vaaleita hiirulaisia, toisin kuin tummat gigolot" ei ole mitään uutta. Suomipojalle on näytetty paikkansa siitä alkaen, kun Lenitalle anettiin mikki käteen. Toi parjailu ei tunnu missään. Toisaalta tätä vähäistä kilpailua ainakin minä olen käyttänyt siekailematta hyväkseni.

        Moni suomalaistylli luulee nähneensä Espanjan kun on käynyt viisi kertaa rantakohteessa. Se on i´han sama kuin joku kertoisi Suomesta, kuin olisi käynyt ainoastaan Levillä Hulussa Porossa. Rantakohteiden elämällä ja ihmisillä ei ole niin hirveasti tekemistä arkielämällä. Eivät ne miehet siellä työkseen saalista vaan käyvät töissä, hoitavat perhettään jne ihan kuin missä tahansa muussa Länsimaassa.

        Ai niin, suomalaiset ovat aivan eri rotu kuin skandit. Suomalaiset ovat vain kopioineet heiltä kaiken mahdollisen. Meillä ei ole mitään muuta yhteistä heidän kanssaan. Olemme lähempänä slaaveja kuin viikinkejä. Katso vaikka ensi kerralla Tukholmassa pitkäraajaisia ruotsalaisblondeja ja vertaa näkemääsi Kuopion torilla.

        Slaavit ovat upeita, hoikkia ja siroja. Skandinaavit ovat raskaampia, urheilullisia tyyppejä. Suomalaisilla vain on geenejä myös lyhyiltä lappailaisilta ynnä muilta roduilta ja olemme perineet huonot geenit naapureihimme verrattuna, verrattiin sitten ruotsalaisiin tai slaaveihin.


      • Lissu
        Jack kirjoitti:

        suomalaiset naiset jopa maksavat, ystäväperheeni on sen vahvistanut omin silmin. Hei, eivät ne miehet hae kauniita silmiä vaan pillua. Naisten "menestys" on juuri sitä itsepetosta. Heh, ovat niin kauniita, oikeasti se kuuluu "They are se fucking easy".

        tossa "tuskimpa suomalaisia miehiäkään pidetään niin komeina! Suurin osa on sellasia vaaleita hiirulaisia, toisin kuin tummat gigolot" ei ole mitään uutta. Suomipojalle on näytetty paikkansa siitä alkaen, kun Lenitalle anettiin mikki käteen. Toi parjailu ei tunnu missään. Toisaalta tätä vähäistä kilpailua ainakin minä olen käyttänyt siekailematta hyväkseni.

        Moni suomalaistylli luulee nähneensä Espanjan kun on käynyt viisi kertaa rantakohteessa. Se on i´han sama kuin joku kertoisi Suomesta, kuin olisi käynyt ainoastaan Levillä Hulussa Porossa. Rantakohteiden elämällä ja ihmisillä ei ole niin hirveasti tekemistä arkielämällä. Eivät ne miehet siellä työkseen saalista vaan käyvät töissä, hoitavat perhettään jne ihan kuin missä tahansa muussa Länsimaassa.

        Ai niin, suomalaiset ovat aivan eri rotu kuin skandit. Suomalaiset ovat vain kopioineet heiltä kaiken mahdollisen. Meillä ei ole mitään muuta yhteistä heidän kanssaan. Olemme lähempänä slaaveja kuin viikinkejä. Katso vaikka ensi kerralla Tukholmassa pitkäraajaisia ruotsalaisblondeja ja vertaa näkemääsi Kuopion torilla.

        They are so fucking easy.

        Entäs sitten? Millä tavalla tämä tekee naiset prostituution puolesta liputtavia miehiä huonommiksi?

        Väitän, että usein etelän seksiturismin takana on puute. Naisten tapauksessa fyysisen kosketuksen, hellyyden ja huomioiduksi tulemisen puute. Näiden asioiden kieltäminen naiselta parisuhteessa on vähintään rinnastettavissa siihen, että nainen kieltää mieheltä seksin. Nainen on saattanut elää vuosia suhteessa, jossa mies pitää häntä itsestään selvyytenä, vähättelee tätä, eikä vaivaudu tekemään mitään suhteen ylläpitämiseksi ja jossa miehen käsitys läheisyydestä on viikottainen kolmen minuutin yhdyntä lauantaisin saunan ja lottoarvonnan välissä. Vuosikausien emotionaalisen heitteillä olemisen jälkeen naisen mitta täyttyy, hän pakkaa laukkunsa ja lähtee etelänlomalle (mies ihmettelee yllättyneenä, mikä naiselle nyt tuli, eiväthän he ole riidelleetkään). Siellä paikallinen suklaasilmä kuiskuttelee hunajaista lööperiä naisen korvaan; nainen on täysin tietoinen imartelun valheellisuudesta, mutta ei välitä siitä, vaan nauttii kerrankin saadessaan miehen jakamattoman huomion ja fyysistä hellyyttä. Nainen nauttii rakastetuksi tulemisen illuusiosta täysillä tietäen, että kotona sitä ylellisyyttä ei tarjolla ole.

        Toisten motiivina saattaa olla proosallisesti vain seksin puute, mutta kuka sinä olet heitä siitä syyttämään? Miehillä on omat seksimatkakohteensa. Kenties heitä on sitten syytäkin haukkua luusereiksi ja fyysisesti vastenmielisiksi limanuljaskoiksi jos vastaavan tarpeen tyydyttäminen kerran ihmiset kuvailemallasi tavalla leimaa?


      • Sohvi
        Nainen25v kirjoitti:

        Slaavit ovat upeita, hoikkia ja siroja. Skandinaavit ovat raskaampia, urheilullisia tyyppejä. Suomalaisilla vain on geenejä myös lyhyiltä lappailaisilta ynnä muilta roduilta ja olemme perineet huonot geenit naapureihimme verrattuna, verrattiin sitten ruotsalaisiin tai slaaveihin.

        noihin rotuteorioihin (slaavit yleensä sitä, germaanit tätä jne). Riippuu pitkälti elintasosta (mitä ruokaa edes on saatavissa), kulttuurista (mitkä kauneusihanteet esimerkiksi), ravintotottumuksista ja -"opeista", millaisiksi ulkonaisesti muovaudumme. Ja millaisiksi itse itsemme muovaamme.

        Geeneillä on tietysti merkitystä, mutta eivät pelkästään ne selitä keskimääräistä pituuskasvun kehitystä, lihomis- ja laihtumistrendejä ym. Nuoret ovat selvästi pitempiä ja hoikempia kuin esim. vaikkapa 60-luvulla (näitäkin mittauksia on tehty), suomalaisista on tulossa kookkaita ja ravitsemukseen on alettu kiinnittää kovasti huomiota.

        Oletko Jack käynyt Kuopion torilla viime aikoina? Minä olen ja ihan samanlaista hoikkaa ja vähemmän hoikkaa porukkaa kuin muuallakin. Pohjoismaisissa pääkaupungeissa olen vieraillut aika tiuhaankin, sama juttu. Vastikään kävin eri Baltian maissa, ei meillä häpeämistä. Nyky-Venäjää olen vältellyt, mutta neukkuvallan aikana kävi kyllä kaikesta ilmi, että rasva oli arvossaan. Entäs Välimeren maiden matroonat ja pulskat äijät sitten. Luetteloa voisi jatkaa.

        Turha yleistää ja haukkua suomalaisia. Suomessa on vasta lähivuosikymmeninä alettu päästä hyvintointi-Ruotsin elintasoon, meillä on ollut periferia-asema vuorollaan jomman kumman naapurin vallan alla, köyhät ja karut olot, rankat sodat. Ottakaa nyt ihmeessä nämä huomioon ennenkuin mollaatte suomalaiset, naiset tai miehet.


      • Jack
        Sohvi kirjoitti:

        noihin rotuteorioihin (slaavit yleensä sitä, germaanit tätä jne). Riippuu pitkälti elintasosta (mitä ruokaa edes on saatavissa), kulttuurista (mitkä kauneusihanteet esimerkiksi), ravintotottumuksista ja -"opeista", millaisiksi ulkonaisesti muovaudumme. Ja millaisiksi itse itsemme muovaamme.

        Geeneillä on tietysti merkitystä, mutta eivät pelkästään ne selitä keskimääräistä pituuskasvun kehitystä, lihomis- ja laihtumistrendejä ym. Nuoret ovat selvästi pitempiä ja hoikempia kuin esim. vaikkapa 60-luvulla (näitäkin mittauksia on tehty), suomalaisista on tulossa kookkaita ja ravitsemukseen on alettu kiinnittää kovasti huomiota.

        Oletko Jack käynyt Kuopion torilla viime aikoina? Minä olen ja ihan samanlaista hoikkaa ja vähemmän hoikkaa porukkaa kuin muuallakin. Pohjoismaisissa pääkaupungeissa olen vieraillut aika tiuhaankin, sama juttu. Vastikään kävin eri Baltian maissa, ei meillä häpeämistä. Nyky-Venäjää olen vältellyt, mutta neukkuvallan aikana kävi kyllä kaikesta ilmi, että rasva oli arvossaan. Entäs Välimeren maiden matroonat ja pulskat äijät sitten. Luetteloa voisi jatkaa.

        Turha yleistää ja haukkua suomalaisia. Suomessa on vasta lähivuosikymmeninä alettu päästä hyvintointi-Ruotsin elintasoon, meillä on ollut periferia-asema vuorollaan jomman kumman naapurin vallan alla, köyhät ja karut olot, rankat sodat. Ottakaa nyt ihmeessä nämä huomioon ennenkuin mollaatte suomalaiset, naiset tai miehet.

        se nyt vai valitettavasti on niin. Hollantilaiset miehet ovat Euroopan pisimpiä jne. Kyllä suomalaisen taaperon tunnistaa aina jos hänet näkee missäpäin vain.

        en minä halunnut haukkua, halusin vain kirjoittaa kesällä tekemästäni oivalluksesta.


      • Jack
        Lissu kirjoitti:

        They are so fucking easy.

        Entäs sitten? Millä tavalla tämä tekee naiset prostituution puolesta liputtavia miehiä huonommiksi?

        Väitän, että usein etelän seksiturismin takana on puute. Naisten tapauksessa fyysisen kosketuksen, hellyyden ja huomioiduksi tulemisen puute. Näiden asioiden kieltäminen naiselta parisuhteessa on vähintään rinnastettavissa siihen, että nainen kieltää mieheltä seksin. Nainen on saattanut elää vuosia suhteessa, jossa mies pitää häntä itsestään selvyytenä, vähättelee tätä, eikä vaivaudu tekemään mitään suhteen ylläpitämiseksi ja jossa miehen käsitys läheisyydestä on viikottainen kolmen minuutin yhdyntä lauantaisin saunan ja lottoarvonnan välissä. Vuosikausien emotionaalisen heitteillä olemisen jälkeen naisen mitta täyttyy, hän pakkaa laukkunsa ja lähtee etelänlomalle (mies ihmettelee yllättyneenä, mikä naiselle nyt tuli, eiväthän he ole riidelleetkään). Siellä paikallinen suklaasilmä kuiskuttelee hunajaista lööperiä naisen korvaan; nainen on täysin tietoinen imartelun valheellisuudesta, mutta ei välitä siitä, vaan nauttii kerrankin saadessaan miehen jakamattoman huomion ja fyysistä hellyyttä. Nainen nauttii rakastetuksi tulemisen illuusiosta täysillä tietäen, että kotona sitä ylellisyyttä ei tarjolla ole.

        Toisten motiivina saattaa olla proosallisesti vain seksin puute, mutta kuka sinä olet heitä siitä syyttämään? Miehillä on omat seksimatkakohteensa. Kenties heitä on sitten syytäkin haukkua luusereiksi ja fyysisesti vastenmielisiksi limanuljaskoiksi jos vastaavan tarpeen tyydyttäminen kerran ihmiset kuvailemallasi tavalla leimaa?

        täytyy sanoa, että meillä on kovin erilainen käsitys/kokemus parisuhteesta. Kuvailemasi alisteinen suhde jossa kaikki vika lähtee miehestä ja nainen on alistettu kärsijä tuntuu aika vieraalta. Jotenki luulen että sellaisella ei ole elinmahdollisuuksia. Minkä luulet pitävän tällaisia liittoja kasassa, jos kerran ei ole rakkautta, miehen omaisuuden...? Miten osaatkin niin elävästi asiasta kirjoittaa...;)

        rinnastat huorissakäynnin ja naisten etelän irtosuhteet toisiinsa, hyväksytkö ainoastaan toisen vai molemmat niistä? Luulen, että kannatat vain naisten seksiturismia, sopisi niin kuin paremmin palstan henkeen :)


      • Lissu
        Jack kirjoitti:

        täytyy sanoa, että meillä on kovin erilainen käsitys/kokemus parisuhteesta. Kuvailemasi alisteinen suhde jossa kaikki vika lähtee miehestä ja nainen on alistettu kärsijä tuntuu aika vieraalta. Jotenki luulen että sellaisella ei ole elinmahdollisuuksia. Minkä luulet pitävän tällaisia liittoja kasassa, jos kerran ei ole rakkautta, miehen omaisuuden...? Miten osaatkin niin elävästi asiasta kirjoittaa...;)

        rinnastat huorissakäynnin ja naisten etelän irtosuhteet toisiinsa, hyväksytkö ainoastaan toisen vai molemmat niistä? Luulen, että kannatat vain naisten seksiturismia, sopisi niin kuin paremmin palstan henkeen :)

        ...ei ole tiedon väärti. Pointti on se, että jos miehet vaativat omalle seksiturismilleen hyväksyntää, ei heillä ole varaa solvata naisia rumiksi ja "helpoiksi", jos he tekevät samaa perässä. Minun hyväksyntäni tai hyväksymättömyyteni ei kuulu tähän. Suvaitsevaisuutta.

        Ei sellaisella liitolla elinmahdollisuuksia olekaan. Miksi luulet että kaksi kolmesta avioerohakemuksesta on naisten alullepanemia? Nainen hakee eroa, vaikka uutta miestä ei kiikasrissa ole, eroa hakevalla miehellä tavallisesti on uusi suhde. Lisäksi naimisissa olevat miehet ovat keskimäärin naimattomia onnellisempia, naimattomat naiset ovat naimisissa olevia onnellisempia. Tämä paljastui jostain taannoisesta julkaisusta. Ei, en muista kenen tekemä ja millä kriteerillä onnellisuus määritettiin. Ei ollut kyllä tarkoituskaan väittää, että kuvaamanlaiseni parisuhde olisi jokin normi, tiedänpähän vain, että tällaisia suhteita on. Väittävät, että suomalainen mies kun ei puhu eikä pussaa. Omani kyllä puhuu ja pussaa muidenkin edestä, mikäli siihen suuntaan kainosti vihjailit. En suostuisi elämään kylmän kalan kanssa.


      • ja-
        Jack kirjoitti:

        se nyt vai valitettavasti on niin. Hollantilaiset miehet ovat Euroopan pisimpiä jne. Kyllä suomalaisen taaperon tunnistaa aina jos hänet näkee missäpäin vain.

        en minä halunnut haukkua, halusin vain kirjoittaa kesällä tekemästäni oivalluksesta.

        supisuomalainen mies enkä rumakaan.Mitäs tähän sanot ?

        Ei kaikki suomalaiset ole lyhyitä "taaperoita"

        Suomalaisten nuorten miesten keskipituus on 178 cm
        eli lähes sama kuin ruotsalaisilla miehillä

        Suomalaisten parantunut ravinto on selvästi lisännyt pituuskasvua


      • Mies vain
        ja- kirjoitti:

        supisuomalainen mies enkä rumakaan.Mitäs tähän sanot ?

        Ei kaikki suomalaiset ole lyhyitä "taaperoita"

        Suomalaisten nuorten miesten keskipituus on 178 cm
        eli lähes sama kuin ruotsalaisilla miehillä

        Suomalaisten parantunut ravinto on selvästi lisännyt pituuskasvua

        Tekniikan Maailman vertailussa "auto isolle perheelle" oli tieto että armeijaikäisten miesten keskipituus olisi 180cm, mutta ehkä koko väestö mukaanluettuna suomalaisten miesten keskipituus olisi tuo 178. Olen muuten itse siis keskimittainen suomimies :D


      • moonman
        Lissu kirjoitti:

        They are so fucking easy.

        Entäs sitten? Millä tavalla tämä tekee naiset prostituution puolesta liputtavia miehiä huonommiksi?

        Väitän, että usein etelän seksiturismin takana on puute. Naisten tapauksessa fyysisen kosketuksen, hellyyden ja huomioiduksi tulemisen puute. Näiden asioiden kieltäminen naiselta parisuhteessa on vähintään rinnastettavissa siihen, että nainen kieltää mieheltä seksin. Nainen on saattanut elää vuosia suhteessa, jossa mies pitää häntä itsestään selvyytenä, vähättelee tätä, eikä vaivaudu tekemään mitään suhteen ylläpitämiseksi ja jossa miehen käsitys läheisyydestä on viikottainen kolmen minuutin yhdyntä lauantaisin saunan ja lottoarvonnan välissä. Vuosikausien emotionaalisen heitteillä olemisen jälkeen naisen mitta täyttyy, hän pakkaa laukkunsa ja lähtee etelänlomalle (mies ihmettelee yllättyneenä, mikä naiselle nyt tuli, eiväthän he ole riidelleetkään). Siellä paikallinen suklaasilmä kuiskuttelee hunajaista lööperiä naisen korvaan; nainen on täysin tietoinen imartelun valheellisuudesta, mutta ei välitä siitä, vaan nauttii kerrankin saadessaan miehen jakamattoman huomion ja fyysistä hellyyttä. Nainen nauttii rakastetuksi tulemisen illuusiosta täysillä tietäen, että kotona sitä ylellisyyttä ei tarjolla ole.

        Toisten motiivina saattaa olla proosallisesti vain seksin puute, mutta kuka sinä olet heitä siitä syyttämään? Miehillä on omat seksimatkakohteensa. Kenties heitä on sitten syytäkin haukkua luusereiksi ja fyysisesti vastenmielisiksi limanuljaskoiksi jos vastaavan tarpeen tyydyttäminen kerran ihmiset kuvailemallasi tavalla leimaa?

        tuota näkökulmaa olen itsekin pähkäillyt useaan otteeseen.

        Jos nainen elää kuvaamasi kaltaisessa suhteessa niin hän panee helposti "lapun luukulle" ja mies lähtee etsimään tyhjennysastiaa kaupallisilta markkinoilta.

        >Nainen on saattanut elää vuosia suhteessa, jossa mies pitää häntä itsestään selvyytenä, vähättelee tätä, eikä vaivaudu tekemään mitään suhteen ylläpitämiseksi ja jossa miehen käsitys läheisyydestä on viikottainen kolmen minuutin yhdyntä lauantaisin saunan ja lottoarvonnan välissä.<

        Seksuaalivalistus ja parisuhdevalistus on pitkän tähtäimen paras tapa kitkeä yhteiskunnasta prostituution kysyntä, samalla vaikutettaisiin avioerotilastoihin.

        Se "ylimääräinen" lirkuttelu ja huomio jota etelän gigoloilta saa ei ole kiinni etelämaalaisuudesta vaan sitä samaa saa irtosuhteissa kaikkialla.

        Eivätkä ne etelän miehet ole kuulemma aviosuhteessaan yhtään sen kummempia kuin suomalaiset kollegansa.


      • Lissu
        moonman kirjoitti:

        tuota näkökulmaa olen itsekin pähkäillyt useaan otteeseen.

        Jos nainen elää kuvaamasi kaltaisessa suhteessa niin hän panee helposti "lapun luukulle" ja mies lähtee etsimään tyhjennysastiaa kaupallisilta markkinoilta.

        >Nainen on saattanut elää vuosia suhteessa, jossa mies pitää häntä itsestään selvyytenä, vähättelee tätä, eikä vaivaudu tekemään mitään suhteen ylläpitämiseksi ja jossa miehen käsitys läheisyydestä on viikottainen kolmen minuutin yhdyntä lauantaisin saunan ja lottoarvonnan välissä.<

        Seksuaalivalistus ja parisuhdevalistus on pitkän tähtäimen paras tapa kitkeä yhteiskunnasta prostituution kysyntä, samalla vaikutettaisiin avioerotilastoihin.

        Se "ylimääräinen" lirkuttelu ja huomio jota etelän gigoloilta saa ei ole kiinni etelämaalaisuudesta vaan sitä samaa saa irtosuhteissa kaikkialla.

        Eivätkä ne etelän miehet ole kuulemma aviosuhteessaan yhtään sen kummempia kuin suomalaiset kollegansa.

        Kommunikaatiolla voitaisiin ratkaista parisuhteessa monta ongelmaa.


      • Sohvi
        Mies vain kirjoitti:

        Tekniikan Maailman vertailussa "auto isolle perheelle" oli tieto että armeijaikäisten miesten keskipituus olisi 180cm, mutta ehkä koko väestö mukaanluettuna suomalaisten miesten keskipituus olisi tuo 178. Olen muuten itse siis keskimittainen suomimies :D

        Keskipituuden kasvua eivät geenit selitä. Elintaso ja kulttuuriodotukset vaikuttavat ihmisten ulkoiseen habitukseen.

        Kiukustun aina, kun media jauhaa meille vanhaa virttä siitä, millaisia tolloja suomalaiset ovat muihin verrattuina. Emme ole. Jo tilastojenkin mukaan olemme verrattain hyvin koulutettuja, aikaamme seuraavia, kielitaitoisia, työteliäitä, luotettavia, muita auttavia, yhteistoiminnallisia ym. ym. ja ilmeisesti siis kohtuullisen fiksuja kaikin puolin. Nais- ja mieskauneuskin on kohdallaan, pukeutuminen myös, muita länsimaita matalammasta ostovoimasta huolimatta. Makuasioita.


      • Jack
        ja- kirjoitti:

        supisuomalainen mies enkä rumakaan.Mitäs tähän sanot ?

        Ei kaikki suomalaiset ole lyhyitä "taaperoita"

        Suomalaisten nuorten miesten keskipituus on 178 cm
        eli lähes sama kuin ruotsalaisilla miehillä

        Suomalaisten parantunut ravinto on selvästi lisännyt pituuskasvua

        Ite olen 185 cm, entäs sitten? Kysy vaikka vaatetusalan ammattilaisilta miten suomalainen vartalo eroaa keski-eurooppalaisesta. Naiset ovat sirompia ja miehet kapealanteisempia. Ranskalaiset naisten koot ovat liian pieniä suomalaisille jne...


      • Jack
        Sohvi kirjoitti:

        Keskipituuden kasvua eivät geenit selitä. Elintaso ja kulttuuriodotukset vaikuttavat ihmisten ulkoiseen habitukseen.

        Kiukustun aina, kun media jauhaa meille vanhaa virttä siitä, millaisia tolloja suomalaiset ovat muihin verrattuina. Emme ole. Jo tilastojenkin mukaan olemme verrattain hyvin koulutettuja, aikaamme seuraavia, kielitaitoisia, työteliäitä, luotettavia, muita auttavia, yhteistoiminnallisia ym. ym. ja ilmeisesti siis kohtuullisen fiksuja kaikin puolin. Nais- ja mieskauneuskin on kohdallaan, pukeutuminen myös, muita länsimaita matalammasta ostovoimasta huolimatta. Makuasioita.

        Kesä on niin lyhyt, että suomalaiset eivät satsaa kesävaatteisiin. Kaupungilla kuljetaan liian kireissä pyöräilysortseissa ja viisi vuotta vanhassa I love Cypros-T-paidassa. Yleisnäkymä on hirveä, varsinkin miehet, jotka pitävät sukkia sandaaleissaan. Ero muihin kansoihin on silmin nähtävissä. Pukeutumiseen suomalaiset käyttävät merkittävästi vähemmän rahaa kuin muut EU-kansalaiset.


      • Jack
        Lissu kirjoitti:

        ...ei ole tiedon väärti. Pointti on se, että jos miehet vaativat omalle seksiturismilleen hyväksyntää, ei heillä ole varaa solvata naisia rumiksi ja "helpoiksi", jos he tekevät samaa perässä. Minun hyväksyntäni tai hyväksymättömyyteni ei kuulu tähän. Suvaitsevaisuutta.

        Ei sellaisella liitolla elinmahdollisuuksia olekaan. Miksi luulet että kaksi kolmesta avioerohakemuksesta on naisten alullepanemia? Nainen hakee eroa, vaikka uutta miestä ei kiikasrissa ole, eroa hakevalla miehellä tavallisesti on uusi suhde. Lisäksi naimisissa olevat miehet ovat keskimäärin naimattomia onnellisempia, naimattomat naiset ovat naimisissa olevia onnellisempia. Tämä paljastui jostain taannoisesta julkaisusta. Ei, en muista kenen tekemä ja millä kriteerillä onnellisuus määritettiin. Ei ollut kyllä tarkoituskaan väittää, että kuvaamanlaiseni parisuhde olisi jokin normi, tiedänpähän vain, että tällaisia suhteita on. Väittävät, että suomalainen mies kun ei puhu eikä pussaa. Omani kyllä puhuu ja pussaa muidenkin edestä, mikäli siihen suuntaan kainosti vihjailit. En suostuisi elämään kylmän kalan kanssa.

        Eivät miehet vaadi hyväksyntää huorareissuilleen vaan naiset vaativat kieltoa. Ihan vain tasa-arvon nimissä he voisivat miettiä oman seksiturisminsa oikeellisuutta. Säilyisi logiikka ja sitä kautta uskottavuus vaatimuksilla. Minun mielestäni naisten ja miesten seksiturismilla ei ole juurikaan eroa. Kieltoja ajavat naiset vain haluavat asettaa rajat niin, että ne eivät koske heitä vaan ainoastaan miehiä.


      • Lissu
        Jack kirjoitti:

        Eivät miehet vaadi hyväksyntää huorareissuilleen vaan naiset vaativat kieltoa. Ihan vain tasa-arvon nimissä he voisivat miettiä oman seksiturisminsa oikeellisuutta. Säilyisi logiikka ja sitä kautta uskottavuus vaatimuksilla. Minun mielestäni naisten ja miesten seksiturismilla ei ole juurikaan eroa. Kieltoja ajavat naiset vain haluavat asettaa rajat niin, että ne eivät koske heitä vaan ainoastaan miehiä.

        ..vaadi? Julkisessa sanassa vaativat tämän tästä. Tavallisimmat perustelut ovat näitä älyllisesti epärehellisiä, omaa vastuuta pakoilevia möläytyksiä, kuten "vaimo ei anna", "takametsien peräkamarinpoikienkin pitää saada, kun eivät rahatta saa" ja "entäs vammaiset?".

        Jos et muuten erota ostettua seksiä lomaromanssista tai irtosuhteesta, jossa raha ei vaihda omistajaa, niin toivottavasti erotat edes seksipalveluja myyvän naisen niitä myymättömästä naisesta.


      • Jack
        Lissu kirjoitti:

        ..vaadi? Julkisessa sanassa vaativat tämän tästä. Tavallisimmat perustelut ovat näitä älyllisesti epärehellisiä, omaa vastuuta pakoilevia möläytyksiä, kuten "vaimo ei anna", "takametsien peräkamarinpoikienkin pitää saada, kun eivät rahatta saa" ja "entäs vammaiset?".

        Jos et muuten erota ostettua seksiä lomaromanssista tai irtosuhteesta, jossa raha ei vaihda omistajaa, niin toivottavasti erotat edes seksipalveluja myyvän naisen niitä myymättömästä naisesta.

        Samaa irtoseksiä haetaan molemmissa tapauksissa, hakijan kannalta ei ole kovinkaan suuri ero vaihtaako raha omistajaa. Molemmat ovat mielestäni samaa huorissakäymistä.

        Olet täysin oikeassa, tarjoajan kannalta asia on aivan eri. toisessa tapauksessa kyse on elannossa ja toisessa tapauksessa "hauskan pitämisestä".

        Uskon, että perämetsien miehille nykyinen tilanne sopii aivan hyvin. Eivät he varmaankaan ole siihen mitään muutoksia vaatimassa. Sen sijaan naisjärjestöt ovat vaatimassa muutoksia nykykäytäntöön. Siinä menee se vaatimisen ero, mieti ketkä ovat tekemässä aloitetta.


      • sofie
        Jack kirjoitti:

        Kesä on niin lyhyt, että suomalaiset eivät satsaa kesävaatteisiin. Kaupungilla kuljetaan liian kireissä pyöräilysortseissa ja viisi vuotta vanhassa I love Cypros-T-paidassa. Yleisnäkymä on hirveä, varsinkin miehet, jotka pitävät sukkia sandaaleissaan. Ero muihin kansoihin on silmin nähtävissä. Pukeutumiseen suomalaiset käyttävät merkittävästi vähemmän rahaa kuin muut EU-kansalaiset.

        Tuo on kyllä totta että suomalaiset eivät osaa pukeutua. Ja tarkoitan lähinnä vanhempaa väkeä..sellasia kesiki-ikäsiä, kyllä nuoret ihan muodikkaasti pukeutuu mun mielestä. tai kyllä suomalalaiset oisaisivat pukeutua mutta he eivät välitä näyttää hyvältä. Yleensäki sellaset keski-ikäset naiset pukeutuu suoraansanoen järkyttävästi!! No aika raa´asti sanottu mutta se on totta! Monta vuotta vanhoja housuja ja liian isoja, kauhtuneita vanhoja t-paitoja tai sitte syksysin näitä tuulipukuja. kyllä vähän vois kattoa että minkälaisissa vaatteissa kulkee....niin mä en sitte oikein tiedä muiden maiden keski-ikästen pukeutumisesta...eroaako se suomalaisesta????? Suomalaiset nuoret on kyllä aika hyvin omaksunu muodikkuuden ja he näyttävät samoilta niinku muutkin eurooppalaiset.


      • minä
        Jack kirjoitti:

        Kesä on niin lyhyt, että suomalaiset eivät satsaa kesävaatteisiin. Kaupungilla kuljetaan liian kireissä pyöräilysortseissa ja viisi vuotta vanhassa I love Cypros-T-paidassa. Yleisnäkymä on hirveä, varsinkin miehet, jotka pitävät sukkia sandaaleissaan. Ero muihin kansoihin on silmin nähtävissä. Pukeutumiseen suomalaiset käyttävät merkittävästi vähemmän rahaa kuin muut EU-kansalaiset.

        Sanonpa tuohon vaan että olis vaikka kesä kuinka pitkä niin ainakaan minä en vaatteisiin satsaisi yhtään sen enempää. Minulle riittää että joka päivälle on jotkin puhtaat housut ja paita.

        Lisäksi kuulun tuohon hirveään porukkaan joka pitää sandaaleiden kanssa sukkia, pidin kuumimmilla helteilläkin ihan vain kiusaksi niille joita se häiritsee =) Tosin en kyllä ymmärrä miksi se häiritsee.. syy lienee lähinnä siinä että jotkut haluavat kuulua laumaan ja lauma on sanonut ettei sukkia sandaalien kanssa?


      • Jack
        minä kirjoitti:

        Sanonpa tuohon vaan että olis vaikka kesä kuinka pitkä niin ainakaan minä en vaatteisiin satsaisi yhtään sen enempää. Minulle riittää että joka päivälle on jotkin puhtaat housut ja paita.

        Lisäksi kuulun tuohon hirveään porukkaan joka pitää sandaaleiden kanssa sukkia, pidin kuumimmilla helteilläkin ihan vain kiusaksi niille joita se häiritsee =) Tosin en kyllä ymmärrä miksi se häiritsee.. syy lienee lähinnä siinä että jotkut haluavat kuulua laumaan ja lauma on sanonut ettei sukkia sandaalien kanssa?

        Näinhän se on, että jotkut lukevat sarjakuvalehtiä ja Seiskaa koko ikänsä tai kuuntelevat humppaa tai transea. Kuka voi sanoa, että Kauniit ja Rohkeat on parempaa viihdettä kuin Sopranos jne. Kuka on pätevä arvioimaan taidetta tai mikä kuuluu ajan henkeen... kauneus on todellakin katsojan silmissä.

        Joillekin vaatteet ovat ulkoilmalta suojautumista varten, suurimmalle osalle niiden pääasiallinen merkitys on viestiä kantajastaan. Uskon, että kukaan ei Tangomarkkinoilla kiinnittäisi sinuun mitään huomiota, mutta noi Espan kulmat ovat hieman eri juttu.


        Jos haluat oikein shokeerata niillä sandaalisukillasi, niin muista vetää ne polveen asti ja käytä aina mustia. Ei tuu kukaan vittuilee, ei ainakaan Stadissa!


      • Vaatturi_
        Jack kirjoitti:

        Ite olen 185 cm, entäs sitten? Kysy vaikka vaatetusalan ammattilaisilta miten suomalainen vartalo eroaa keski-eurooppalaisesta. Naiset ovat sirompia ja miehet kapealanteisempia. Ranskalaiset naisten koot ovat liian pieniä suomalaisille jne...

        Vaatetusalan ammattilainen tietää, että suomalainen ja pohjoissaksalainen naistyyppi ovat samanlaiset kaavoituksen suhteen, ei tarvitse muuttaa milliäkään mistään.


      • Kalevan-perillinen-
        Jack kirjoitti:

        suomalaiset naiset jopa maksavat, ystäväperheeni on sen vahvistanut omin silmin. Hei, eivät ne miehet hae kauniita silmiä vaan pillua. Naisten "menestys" on juuri sitä itsepetosta. Heh, ovat niin kauniita, oikeasti se kuuluu "They are se fucking easy".

        tossa "tuskimpa suomalaisia miehiäkään pidetään niin komeina! Suurin osa on sellasia vaaleita hiirulaisia, toisin kuin tummat gigolot" ei ole mitään uutta. Suomipojalle on näytetty paikkansa siitä alkaen, kun Lenitalle anettiin mikki käteen. Toi parjailu ei tunnu missään. Toisaalta tätä vähäistä kilpailua ainakin minä olen käyttänyt siekailematta hyväkseni.

        Moni suomalaistylli luulee nähneensä Espanjan kun on käynyt viisi kertaa rantakohteessa. Se on i´han sama kuin joku kertoisi Suomesta, kuin olisi käynyt ainoastaan Levillä Hulussa Porossa. Rantakohteiden elämällä ja ihmisillä ei ole niin hirveasti tekemistä arkielämällä. Eivät ne miehet siellä työkseen saalista vaan käyvät töissä, hoitavat perhettään jne ihan kuin missä tahansa muussa Länsimaassa.

        Ai niin, suomalaiset ovat aivan eri rotu kuin skandit. Suomalaiset ovat vain kopioineet heiltä kaiken mahdollisen. Meillä ei ole mitään muuta yhteistä heidän kanssaan. Olemme lähempänä slaaveja kuin viikinkejä. Katso vaikka ensi kerralla Tukholmassa pitkäraajaisia ruotsalaisblondeja ja vertaa näkemääsi Kuopion torilla.

        " Olemme lähempänä slaaveja kuin viikinkejä. "

        Emme muuten ole. Tämä ei edes ole mielipidekysymys, vaan todistettavissa geenitesteillä. Ruotsalaiset ja venäläiset ovat enemmän sukua keskenään kuin suomalaisille. Ruotsalaiset ja virolaiset ovat eurooppalaisista eniten meidän sukulaisiamme, tosin aika kaukaista.
        https://blogs.helsinki.fi/esalmela/blogi/2016/08/23/myytti1

        Suomalaisten "persjalkaisuuteen" haluaisin tutkimustietoa. Luulen että emme poikkea tässä suhteessa muista Euroopan kansoista. Keskipituudessa olemme selvästi pitempiä kuin keski ja eteläeurooppalaiset. Suomalaiset myös jouvat alkoholia varsin maltillisesti. Kulutus on samaa luokkaa kuin saksalaisilla. Suomalaisilla on erikoisuus että aikuisista 10% juo puolet kaikesta alkoholista. siis 90% aikuisista juo erittäin kohtuudella! Saksalaisilla kulutus on tasaisempaa. Britit ovat nykyään turistipaikkojen huonosti käytäytyviä juoppoja.

        Onko muuten mitään toista kansaa, jossa itseinho ja itsensä haukkuminen kukoistaa kuten Suomessa? Mistä historiasta tämä kumpuaa?

        Suomalaiset ovat raskasrakenteisempia kuin välimeren asukit, mutta niin ovat muutkin Pohjoisen asukkaat! Mitä sitten? Esim. Hollantilainen iso nainen on todella eroottinen ja ilo silmälle. Suomalaiset miehet muuten ovat 6-8cm. Pitempiä kuin italailaiset.
        http://users.jyu.fi/~hmojala/TIEA361/op2/keskipituus.pdf


    • seuraaja(mies)

      Mikäli median luomaan kauneusihanteeseen on uskomista ja luottamista niin omasta mielestäni nykyiset kauneusihanteet ovat prinkkalassa ja lujaa.

      Kauneus tulee meikeistä, vaatteista, rasvaprosentista, hiustyylistä sekä häikäisevän valkoisista hampaista. Laihalla pitää olla uhkeat muodot. Miehen pitää olla atleetti ja omistaa paljon puhuttu pyykkilauta/sikspäkki vai mikä se nyt on.

      Nuoriso imee kauniin ihmisen muotokuvaa tajuntaansa julkkiksista, elokuvatähdistä, malleista sekä muista lukuisten leikkausten ja rasvaimujen jälkeen itsensä jollain tavalla lehtiin ja telkkareihin laahanneista superihmisistä.

      Ns. luonnollinen kauneus ei ole enää kauneutta. Ihmisestä haetaan tietyt standardit täyttäviä kohtia ja sen jälkeen arvioidaan onko kyseessä kaunis ihminen.

      Kaunista on kiva katsella. Kauneus on kaunista. Kauniita maalauksia sekä rakennuksia on kiva katsella. Luonnosta löytyy usein kauniita katseltavia asioita. Mutta pitääkö ihmisenkin sovittaa itsensä trenditietoiseen muottiin ollakseen kaunis?

      Tosin onhan kauneus olemassa vain ajassa ja paikassa eikä siis ole muuttumaton totuus.

      • Jack

        Luonnollisesti (?) kauniita naisia ei juurikaan ole. Se paljastuu vähintään siinä vaiheessa kun työpaikan mimmmit tulevat perjantaiaamuna bileiden jälkeen duuniin ilman meikkejä. Sama hemaisevan seksikäs pörröpää onkin aivan jotakin muuta. Kaikki naiset muuten tietävät tämän.

        Katso vaikka joskus ilman meikkejä olevia filmitähtiä tai missikandidaatteja. Naisen kauneus perustuu meikkeihin. Kyse on siitä kenen kasvoja voidaan korostaa parhaiten. Minusta on ihan hyvä, että meikkaavat, koska heitä on paljon kivampi katsella vaikka ripsarilla ehostettuna kuin ilman. Ulkonäöstä huolehtiminen liittyy myös naisen keskinäiseen kilpailuun.

        Ai niin, tämän ei ollut tarkoitus olla naisvihamielinen kommentti, vaikka se todennäköisesti useimman nuttaran alla niin tulkitaan.


      • seuraaja(mies)
        Jack kirjoitti:

        Luonnollisesti (?) kauniita naisia ei juurikaan ole. Se paljastuu vähintään siinä vaiheessa kun työpaikan mimmmit tulevat perjantaiaamuna bileiden jälkeen duuniin ilman meikkejä. Sama hemaisevan seksikäs pörröpää onkin aivan jotakin muuta. Kaikki naiset muuten tietävät tämän.

        Katso vaikka joskus ilman meikkejä olevia filmitähtiä tai missikandidaatteja. Naisen kauneus perustuu meikkeihin. Kyse on siitä kenen kasvoja voidaan korostaa parhaiten. Minusta on ihan hyvä, että meikkaavat, koska heitä on paljon kivampi katsella vaikka ripsarilla ehostettuna kuin ilman. Ulkonäöstä huolehtiminen liittyy myös naisen keskinäiseen kilpailuun.

        Ai niin, tämän ei ollut tarkoitus olla naisvihamielinen kommentti, vaikka se todennäköisesti useimman nuttaran alla niin tulkitaan.

        Oma kohtaisesti olen kyllä tavannut luonnollisesti kauniita naisia. Jotenkin sinunkin kirjoituksestasi käy läpi ajatus, että seksikkyys ja kauneus ovat synonyymejä.

        En tokikaan pidä kirjoituksiasi mitenkään naisvihamielisinä. Et sinä ole missään kohdassa kirjoittanut vihaavasi naisia. Meikkaaminen on nykyaikana enemmänkin itsestään selvyys kuin jokin naisia esineellistävä asia. Tosin mikäli tällainen meikkaus esitetään jotenkin pakollisena ja ehdottomana naisellisuuteen liittyvänä tarkoituksena saattaa asiasta nousta jonkinmoista mölyä.

        Toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. Itse en niin kovasti halua painottaa naisen ulkonäköä esim. kumppania valittaessa. Tietenkään kaikki eivät silmää mielytä juurikaan lainkaan. Kyllähän se ulkonäkö jokaiselle jotain merkitsee, väitti tämä mitä tahansa. Mutta siinä vaiheessa kun ulkonäöstä tulee kaikkein tärkein sekä ylitsepääsemätön asia niin ehkä kannattaa omia arvojaan tarkastella.

        Tiedän tapauksia, joissa kaveritkin valitaan ulkonäön tai vaatetuksen perusteella. Tähän olen törmännyt molemmissa sukupuolissa. Toki vaatetukseen liittyy myös aatteita yms. joissa esim. punk/gootti tms. tyyppiset tuppaavat hengailemaan kaltaistensa kanssa. Mutta tämä tuskin on ulkonäkökysymys aloituksen kanssa samassa mielessä...


      • äläkääuskokoo
        Jack kirjoitti:

        Luonnollisesti (?) kauniita naisia ei juurikaan ole. Se paljastuu vähintään siinä vaiheessa kun työpaikan mimmmit tulevat perjantaiaamuna bileiden jälkeen duuniin ilman meikkejä. Sama hemaisevan seksikäs pörröpää onkin aivan jotakin muuta. Kaikki naiset muuten tietävät tämän.

        Katso vaikka joskus ilman meikkejä olevia filmitähtiä tai missikandidaatteja. Naisen kauneus perustuu meikkeihin. Kyse on siitä kenen kasvoja voidaan korostaa parhaiten. Minusta on ihan hyvä, että meikkaavat, koska heitä on paljon kivampi katsella vaikka ripsarilla ehostettuna kuin ilman. Ulkonäöstä huolehtiminen liittyy myös naisen keskinäiseen kilpailuun.

        Ai niin, tämän ei ollut tarkoitus olla naisvihamielinen kommentti, vaikka se todennäköisesti useimman nuttaran alla niin tulkitaan.

        homomiehen höpinöitä


    • tarkkailija

      yrittää näyttää sisäisesti kauniilta ja kiinnostavalta.Ja pitää pukeutua ja meikata niin ettei korosta vartalonsa ja kasvojensa rumia puolia ja pitää opetella kaunis puhetyyli ja kauniit käytöstavat

      Rumakin nainen voi tällä tavalla luoda itsestään
      lähes kaunottaren oloisen

      Ruma nainen joka pukeutuu ja meikkaa rumasti ja käyttäytyy ja puhuu kuin jätkä on TODELLA RUMA

      • Valerie S.

        Jahas, että miestä miellyttämällä rumastakin tulee kaunis.
        Sitten kun miehiä ei enää ole, ei meidän tarvitse korviimme enää kantaudu tällaista paskaa.
        Cutting up-terveisin,
        Valerie


      • Hertta

        Olipas suojelevaista tekstiä.

        Eiköhän sovita, että viimeistään rippikouluiästä lähtien kaikkien kunnan sosiaali- ja terveysvirastossa rumaksi arvioitujen tyttöjen on kannettava vaatetuksessaan sekä etu- että takapuolella 5 cm:n korkuista tekstiä: "ruma nainen".

        Säästyisi tytöltä paljon rahaa ja miehiltä paljon vaivaa.

        Tämä naisten rumuus kun on niin tärkeä asia - joillekin miehille.


      • miespaholainen
        Hertta kirjoitti:

        Olipas suojelevaista tekstiä.

        Eiköhän sovita, että viimeistään rippikouluiästä lähtien kaikkien kunnan sosiaali- ja terveysvirastossa rumaksi arvioitujen tyttöjen on kannettava vaatetuksessaan sekä etu- että takapuolella 5 cm:n korkuista tekstiä: "ruma nainen".

        Säästyisi tytöltä paljon rahaa ja miehiltä paljon vaivaa.

        Tämä naisten rumuus kun on niin tärkeä asia - joillekin miehille.

        ---Tämä naisten rumuus kun on niin tärkeä asia - joillekin miehille.---

        Onhan ulkonäkö aina tärkeä asia esimerkiksi kun aletaan muodostamaan parisuhdetta. Ulkonäköönhän aluksi kiinnittää huomiota. Jos ulkonäkö ei miellytä tuskin tulee suhdetta. Samalla tavalla miesten rumuus on "tärkeä" asia naisille. Siis heteronaisille...

        Siinä ei ole mitään pahaa vaikka yrittää peitellä länsimaisen kauneusihanteen ikäviä puolia vartalossaan, puheillaan tai pukeutumisellaan. Sama pätee niin miehiin kuin naisiinkin...ja pitää muistaa, että kauneus on katsojan silmissä. Toinen tykkää laihoista, toinen lihavista...yms...


    • Valerie S.

      TOttakait suomalaisten naisten on oltava pontevia kun äijät ovat mitäänsaamatonta paskaa.
      Cutting up-terveisin,
      Valerie

      • yks.paska

        Naisetko, äidit ne kasvattavat sellaisiksi?


    • sofie

      Haluiasin tehdä yksinkertaisen kysymyksen: Ovatko suomalaiset naiset kaikkien miesten mielestä rumia???? Ois kiva kuulla kommentteja.....haluaisin sanoa yhden asian näin niinku suomalaisen naisen puolustukseksi. Tosi asia on että ei me suomalaiset voida esim. pukeutua koko vuoden sillä tavalla paljastavasti, pitää hameita ja toppeja ku suomessa on niin hemmetin pitkä ja kylmä talvi!! Esim. Italiassa ni tottakai siellä nyt on ihmiset avoimempia ja pukeutuu niukemmin ku ne saa ammentaa auríngon valoa melkein ympäri vuoden!!! tää on tosi seikka eikä sille mitään voi..ei ihme että suomalaiset on varsinkin talvella vetäytyneitä ja ei ehkä pukeudu silleen nätisti aina koska koko talvi on vaan kauheaa kaamosta. Ei varmaan kukaan pysty kulkeen minihameessa -30 asteen pakkasessa!!! Miettikää sitä...mut kesällä on asia erikseen ja sillon mun mielest kyllä tytöt pukeutuu kauniisti ja seksikkäästi...ainakin nuoret naiset...vai mitä??? Sit vielä yks asia....mikähän siinä on ku nyky aikana tuntuu olevan oikein muotia haukkua ja pilkata kaikkea omaa...suomalaisuutta, suomalaisia naisia/miehiä...heidän ulkonäköä...suomalaisia maisemia, jotka on muka ankeita jne. Eiköhän tää mee jo vähän liian pitkälle!!! Ja sit naapurimaassa Ruottissa kaikki on niin maan perusteellisen parempaa mukamas ku meillä!!! ....joo koko ajan mennään vaan pahempaan suuntaan...lopetetaan suomalaiset toistemme arvosteleminen.....geeneillemme emme mitään voi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • tarkkailija

        ja kauniita ja rumia ihmisiä suunnilleen yhtä paljon.Eri maiden hyvät ja huonot asiat ovat vain erilaisia.Ja eri maiden ihmiset ovat eri lailla kauniita ja rumia

        Eli hyvä ja huono ja ihmisten kauneus ja rumuus ovat vakioita ,joiden määrä on kaikissa maissa sama, mutta eri tavalla sama

        Etelän maissa on kyömynenäisiä hörökorvaisia naisia ja Suomessa perunanenäisiä naisia.Makuasia
        kumpi on rumempaa


      • MickeZa

        katkeruudella on oma osansa väitteissä että suomalaiset miehet/naiset ovat rumia (varsinkin viimeksimainittu, sillä en todellakaan ole sitä mieltä). Suomalaiset naiset ovat mielestäni pääsääntöisesti kauniita.

        Itsekriittisyys on reaktio suomihehkutukselle. Pelkkä kansalaisuus, sukupuoli tai ihonväri ei vielä tee meistä mitään. Miksi sitä omaa pitäisi ylistää? Eikö sitä näe kaikkea selvemmin ja objektiivisemmin kun ei anna kansallistunteiden vallata sijaa ajattelussaan? Krittisyys on ainoa tapa muutoksiin. Toki myönnän että kriittinen ja kyyninen ihminen saattaa kuulostaa hauskemmalta ja terävämmältä kuin kansallistunteita puoltavan. Kaipa se liittyy individualismiin


      • Jack

        MInä halusin vain kirjoittaa siitä, miten suomalaisten luulot itsestään eroavat muiden mielikuvista. Yleensä ulkomaan pellet haluavat olla kohteliaita ja sanovat "Nice country and beautiful women" Tämä small talk ja kosiskelu on sitten otettu ihan tosissaan ja siitä meillä on todisteena Armi, joka pääsi ulkomaille naimisiin. Alun perin suomalaistas naiskauneutta alettiin rakentamaan kolkytluvulla kun halusimme erottua itäkansoista. Se oli tietoista ylhäältä johdettua mielikuvan rakentamista.

        Kyllä suomalaiset naiset ihan kauniita ovat, ei siinä mitään, mutta jätetään ne jumalatarkuvitelmat jo veke. Sitä paitsi kännissä kaikki naiset näyttävät kauniilta, myös rumat :)


    • Mies vain

      Alla oleva kopioitu Tekniikan Maailman keskustelupalstalta, alueelta muut aiheet:

      suomalaisten naisten vartalo
      tarkkailija 19:59:02 04.08.2003

      Suomalaisen naisen ulkonäkö on jotain aivan karmaisevaa. Kun lähdetään pitämään hauskaa "tyttöjen", todellisuudessa joukkue näyttää enemmän romanialaisilta kuulantyöntäjiltä, kanssa yritetään se läski perse tunkea niihin muotifarkkuihin. "Eiks nää muka oo hyvät? Samanlaisethan on Jennifer Lopezillakin." Joo, mutta sen perse ei näytäkkään rekka-auton perävaunulta. On se aika surkuhupaisa näky kun tämä joukkio siten kävelee öisiä katuja; tiukat vaatteet päällä, vaikka kuten kaikki tiedämme on suomalaisten naisten vartalo suunniteltu lähinnä kivien nostamiseen suosta.

      • Hertta

        Tekniikan Maailma?!


    • Hertta

      Kumman ongelma tuo suomalaisten naisten rumuus on: naisten vai miesten?

    • Ei-no

      Samaa rotuahan niitten pitäis olla, suomalaisten miestren ja naisten.

    • Sovinisti

      Kyllä mun mielestä Suomalaiset NUORET (16 - 23 vuotiaat) naiset ovat keskimäärin aika kauniita. Mutta tuon maagisen 23 vuoden jälkeen jotain menee pahemman kerran pieleen. Suomalainen nainen ei kertakaikkiaan tunnu palautuvan esim. synnytyksessä saaduista liikakiloista jne.

      • Sohvi

        Ja kuinkas moni nainen synnyttää ennen 23 ikävuottaan? Eikö nykyään olla (tälläkin palstalla) niin huolestuneita siitä, etteivät naiset synnytä ollenkan tai sitten vasta päälle kolmikymppisinä?

        Millä sormituntumalla Sovinisti on testannut esim. kreikkalaisen, ranskalaisen jne naisen synnytyksen jälkeiset kilot? Tai edes suomalaisten. Oma vaimosi ei vielä riitä todentamaan väitteen luotettavuutta.

        Länsimaissa on ylipainoisuus miehillä ja naisilla kasvanut huolestuttavasti. Naiset yleisesti ainakin ponnistelevat kilojensa kurissa pitämiseksi, miten miehet?


      • Sovinisti
        Sohvi kirjoitti:

        Ja kuinkas moni nainen synnyttää ennen 23 ikävuottaan? Eikö nykyään olla (tälläkin palstalla) niin huolestuneita siitä, etteivät naiset synnytä ollenkan tai sitten vasta päälle kolmikymppisinä?

        Millä sormituntumalla Sovinisti on testannut esim. kreikkalaisen, ranskalaisen jne naisen synnytyksen jälkeiset kilot? Tai edes suomalaisten. Oma vaimosi ei vielä riitä todentamaan väitteen luotettavuutta.

        Länsimaissa on ylipainoisuus miehillä ja naisilla kasvanut huolestuttavasti. Naiset yleisesti ainakin ponnistelevat kilojensa kurissa pitämiseksi, miten miehet?

        Tuo synnytyksestä jäävät kilot nyt oli vain yksi esimerkki siitä, mitä Suomalaisille naisille tapahtuu tuossa kyseisessä iässä. Ehkäpä mussä piilee sitten pientä pedofiilin vikaa, mutta mun mielestä, ainakin Suomalaiset naiset jotenkin "rupsahtavat" jo vähän reilun 20 iässä. Saattaahan näin käydä muissakin maissa, mutta kun ei satu olemaan kunnon tietoa ns. normaaliväen ulkonäösä muissa maissa, niin paha mennä sanomaan enempää.

        En tietä yleisesti miesten painonhallinnasta, mutta itse laihdutin vuodessa n. 10 kg ilman mitään ongelmia ja painan nyt 70kg ja oon 177 pitkä, eli ainakin mä voin sanoa kantaneeni korteni kekoon Suomalaisten ylipaino-ongelman poistamiseksi.


    • Sanelma

      Ei ole vielä kolmea vuotta siitä kun Suomeen muutin. Paljon oli uutta pällisteltävää ja ihmeteltävää, sekä hyvää että pahaa. Katukuvassa kiinnitin huomiota siihen, miten paljon Suomen oloissa suuren kaupungin keskustassa oli eksyneen marjastajan näköistä porukkaa - molempia sukupuolia. Mistä ihmeestä on saanut alkunsa tapa kuljeskella mökkivaatteissa keskellä kaupunkia?

    • FILIUSBITCH
    • mammakieltää

      hyi ei saa olla puppeli

    • miehentuoksu

      aloittaja viihtyy miesten parissa..,

    • Oops

      Miksi pitäisi olla kaunis? Kyllä suomimiehestä saa puolison vaikka kengurun näköinen persjalka kunhan sillä naisella vaan on rahaa ja korkea koulutus. Ainaki suomimiehet on rahalla ostettavia nautoja, joiden takia ei kannata maskaroita ja puutereita tuhlata. Suomimiestä pitää käyttää hyväkseen, koska suomimies on geeneiltään sairas ja ruma nauta, joka ei loppuviimeksi kelpaa kuin ketunrehuksi. Ulkomailla on ehdottomasti parhaat miehet.

    • HIGHHEELS

      jaha vai niin...mitä sun kirjoituksella on tekemistä feminismin kanssa?...muuta sinne espanjaan tai minne sit muutatkin...jos korkkarit on sun mielestä naisen mitta:D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1888
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe