Panssarilaiva

Potemkin, loistavaa

Just äsken näin ensimmäistä kertaa. Meni kyllä kerta heitolla parhaimpien näkemieni elokuvien joukkoon. Vakavia haastajia on korkeintaan Chaplinin diktaattori tai jotkut muut harvat.

Edes kommunistinen vallankumouspaatos ei häirinnyt. Kerronta oli väkevää, Odessan porraskohtaus ehkä ahdistavinta mitä ikinä olen elokuvissa nähnyt ja loppuratkaisussa Potemkinin purjehtiessa lippu partion läpi tunsin aitoa riemua yhdessä Potemkinin miehistön kanssa.

Tämän jälkeen olen yhä vahvemmin sitä mieltä, että ääni tappoi elokuvan. Dialogi on elokuvassa turhaa.

Vaikuttava elokuva.

3

447

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MarkiisiDeFuckingÅmÅl

      Potemkin on hyvä leffa. Oletko nähnyt D.W.Griffithin "Birth of a Nation"/"The Clansman" -mykkäleffan, joka myös on elokuvataiteen merkkiteoksia, vaikka siinä esitetään rasistijärjestö Ku Klux Klan positiivisessa valossa (vähän niinkuin kommunismi Potemkinissa)? "Kansakunnan synty" kai suomeksi.

      • vielä nähnyt

        mutta on ladattuna tietokoneelle. Tässä pääsiäisen aikana tarkoitus katsoa. Nyt tulee vielä yle teemalta joka perjantai elokuvaklassikoita, tänään covered wagon.


    • niin luulin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      68
      3209
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2821
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2628
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2598
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2476
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2315
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1763
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1717
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1580
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1426
    Aihe