Mitä lohjenneelle hampulle voi tehdä? Voiko lohkeemasta lähtee joku reikä nakertaa, kun se lohkeema rajoittuu vielä paikkaan? En mene lääkäriin. help!
LOHJENNUT hammas
14
9221
Vastaukset
- sm0uk3
huomenna menen hammaslääkärille on ihan järjetön kipu otin naapurilta kaksi tramallia silti on ihan kipee
- sm0uk3
samaa paskaa oli minullakin kohta menet pian et pysty olemaan
- hamhoitaja
Kysyt että mitä lohjenneelle hampaalle voi tehdä. No paikata tietty mutta kerrot että et mene lääkäriin niin mitä sitten odotat enää vastaukseksi ???
Siitä voi tulla suurempi reikä.- häh??
eihän lohkeama ole mikään reikä. Jos pieni pala kulmasta pois niin haittaako vai ei, voitko kertoa asiallisesti ilman vittuilua. Ja todellakin, en mene lääkäriin.
- lohjennut
häh?? kirjoitti:
eihän lohkeama ole mikään reikä. Jos pieni pala kulmasta pois niin haittaako vai ei, voitko kertoa asiallisesti ilman vittuilua. Ja todellakin, en mene lääkäriin.
tottakai kun hampaasta on lähtenyt palanen, hampaan kiillettä on lähtenyt, mikään ei enään suojele lohjennuta aluetta lialta ---> kolo alkaa pikkuhiljaa suurenemaan. Näin mun järki asian sanoo.
- mulla lähti
lohjennut kirjoitti:
tottakai kun hampaasta on lähtenyt palanen, hampaan kiillettä on lähtenyt, mikään ei enään suojele lohjennuta aluetta lialta ---> kolo alkaa pikkuhiljaa suurenemaan. Näin mun järki asian sanoo.
palanen hampaasta etusellaisesta ja hammaslääkäri on sanonut että jos se ei minuavaivaa esteettisesti niin ei haittaa vaikka pala on pois. Ei vaaraa siis.
- Irtoaa
mulla lähti kirjoitti:
palanen hampaasta etusellaisesta ja hammaslääkäri on sanonut että jos se ei minuavaivaa esteettisesti niin ei haittaa vaikka pala on pois. Ei vaaraa siis.
Viereisestä ja lopulta kolmannesta ja neljännestä...ei kannata niillä etuhampailla mitään haukkailla,kun noin lahot ovat.
Jokainen tyylillään..omat on hampaasi...
Itse pidän purukaluston kunnossa,enkä meinaa proteeseja koskaan hankkia. Pidän hampaani suussa hautaan saakka, olenhan tähänkin asti selvinnyt ilman yhtään reikää/porausta. - tajua taas
Irtoaa kirjoitti:
Viereisestä ja lopulta kolmannesta ja neljännestä...ei kannata niillä etuhampailla mitään haukkailla,kun noin lahot ovat.
Jokainen tyylillään..omat on hampaasi...
Itse pidän purukaluston kunnossa,enkä meinaa proteeseja koskaan hankkia. Pidän hampaani suussa hautaan saakka, olenhan tähänkin asti selvinnyt ilman yhtään reikää/porausta.OLEN KÄYNYT HAMMASLÄÄKÄRISSÄ JA HAMMASLÄÄKÄRI SANOI, ETTEI SITÄ TARVITSE PAIKATA. PALANEN LAHTI ETUHAMPAASTA, OLLUT JO MONTA VUOTTA,EIKÄ SIINÄ MITÄÄN OLE TULLUT. HAMMASLÄÄKÄRI EI MYÖSKÄÄN SUOSITTANUT SEN PAIKKAUSTA...JOKOS NYT MENI NIINKUIN KAALIIN,VAI VIELÄKÖ TOISTAN???
- hamhoitaja
tajua taas kirjoitti:
OLEN KÄYNYT HAMMASLÄÄKÄRISSÄ JA HAMMASLÄÄKÄRI SANOI, ETTEI SITÄ TARVITSE PAIKATA. PALANEN LAHTI ETUHAMPAASTA, OLLUT JO MONTA VUOTTA,EIKÄ SIINÄ MITÄÄN OLE TULLUT. HAMMASLÄÄKÄRI EI MYÖSKÄÄN SUOSITTANUT SEN PAIKKAUSTA...JOKOS NYT MENI NIINKUIN KAALIIN,VAI VIELÄKÖ TOISTAN???
Otahhan ihan iisisti.
On aivan eri asia lohkeaako hammas edestä vai onko kyseessä joku takana olevista hampaista.
Usein jos etuhammas lohkeaa niin se on pieni muru kiilteestä ja jos hammas lohkeaa kärjestä siinä ei todellakaan pysy mikään paikka.Toiseksi se on siinä hyvin huuhtoutuvalla alueella jolloin se ei karioidu niin helposti.
MUTTA jos on kyseessä taaempana oleva hammas ja se lohkeaa (kuten aloittaja kertoi paikkaan saakka) silloin melko suurella todennäköisyydellä hammas on lohjennut hammaluuhun saakka (eli ei ole kiillettä suojaamassa ) ja silloin on mahdollista että tuo hammas karioituu, eli tulee reikä. Siinä tapauksessa minä paikkauttaisin sen. Mutta jokainen hoitaa suutaan ja terveyttää niin kuin parhaaksi näkee.
- ensiapua
Ja paikkaat sitten itse. Kestää ehken vuoden mutta hammashan se siitä lopulta lahoaa poies.
- Eipäs..
Kyllä 1v. kestä!!!
- vaikka 2 vuotta
Eipäs.. kirjoitti:
Kyllä 1v. kestä!!!
itellä oli itsetehty apteekin paikka hampaassa peräti 2 ja puoli vuotta! Ei ollut hammas vioittunut miksikään. Ei tarvinnut juurihoitoa, normi paikka vain päälle.
- pitää mennä!
Itseltäni lohkesi joskus takahampaasta palanen, mutta koska kipua ei tullut ja inhoan hammaslääkäriä, venytin lääkärille menoa muutaman kuukauden. Ja ihan järkyttävä reikähän sinne oli lopulta muodostunut, ihan ihmeen kaupalla säästyin juurihoidolta. Suunnilleen puolet hampaasta on nyt paikkaa. Että lääkäriin vaan heti jos hammas lohkeaa.
- eda
Itse suosittelisin, että menis hammaslääkäriin vaikka pelkäisi, koska itselläni on 3:sta hampaasta lohjennut jo palasii. Alhaalta poskihampaasta on lähtenyt iso palanen, samalta puolelta edestä keskikokoinen ja toiselta puolelta pieni (edestä). Itse pelkään myös hammaslääkäreitä, mutta itselläni tosin aika on: 19.10. vasta, kun en saanut aikaisemmaksi. Sain ajan reilu viikko sitten eli tulos oli, että sain kuukauden päähän ajan. :s
Minulla on hirveästi/kamalasti reikiä sekä 2-3 juurihoidettavaa hammasta. Pelkään lääkäreitä/piikkejä yli kaiken, mutta menen silti hoitamaan hampaani kuntoon täysin. :)
Hampaan kuntoon mielummin pikaasti kuin antaisin lohkeilla nii kauan, että hampaita ei ole olemassa enään. :s
Olen käyny lääkärillä jo kaks kertaa ja olen saanut kipuihin reseptilääkettä, jotka auttaa ensin sain buranaa panacodia, joka oli vahvaa ja auttoi heti ja sen jälkeen sain V-PEN MEGA kanssa toisella kertaa eli tuo V-PEN MEGA on siis Antibioottikuuri. :p
Että suosittelen ottamaan hammaslääkärille ajan PIAN. Ennen kuin pahenee kuten itselläni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 722766
- 632674
- 681792
- 241627
- 201560
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91490- 151402
- 481257
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91219