Missä on yksi markka?

markkahukassa

Auttakaapas minua!

Kolme miestä meni Saaristen mökkitilalle. Juha Saarinen ilmoitti hinnaksi 30 mk per yö. Juha tuli kuitenkin katumapäälle ja laittoi tyttärensä viemään miehille 5 mk takasin. Tytär oli kiero ja varasti siitä 2 mk baarirahaksi ja palautti miehille siis vain 3 mk. Missä on yksi markka? Eli miehet maksoivat aluksi 10 mk per nuppi. Tyttären tuotua heille 3 mk takaisin jokainen maksoi periaatteessa 9 mk ja yhteensä siis 27 mk. Miesten 27 mk ja tyttären viemät 2 mk ovat yhteensä 29 mk. Yksi mk puuttuu??? En tajua missä juju :D

4

1034

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kk..

Eli. Hinta on 30 mk yö. Miehille annetaan takaisin 3 markkaa. Siitä tulee 27. Ne kolme markkaa, jotka tuosta puuttuu on siis noilla miehillä. Kun jos rupeaa ajattelemaan, että se Saarinen haluaa rahansa kaikki takaisin, se saa miehiltä 27 3 markkaa ja tyttäreltä 2 markkaa. Eli tulee yhteensä 32.

voitaisiinhan kuvitella, että alunperinkään ei olisi pitänyt antaa niille miehille kuin 3 markkaa.

Heh, toivon mukaan en selittänyt liian vaikeasti tätä. :D

• Mutta veikkaan

No on ne Pohojammaalla ollu aikanaa eteviä. Nuinkoha tuo onnistuisi euroaikana ;)

• -aus

ei ole virhettä muussa kuin kysymyksenasettelussa

se on ei-tosi

• h-parta

Kysyt sitä asiaa itseltäsi väärin päin.Kysyppä
      niin,että miehet maksoivat yht: 30 mk takaisin
      saivat vitosen josta likka 2mk pihisti mikä tekee yht:27 markkaa siihen lisäät miesten 3 mk
      niin tuolos on 30 mk että mitään ei ole hukassa
      Teit vain itsellesi sen kysymyksen väärin päin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      170
      6734
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4552
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      29
      3496
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      61
      3047
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1915
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      17
      1620
    7. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1616
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      40
      1543
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1409
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      47
      1350
    Aihe