JUMALAN LAPSET MAAILMASSA
Filipp. 2:12-18
---
2:12 Siis, rakkaani, samoin kuin aina olette olleet kuuliaiset, niin ahkeroikaa, ei ainoastaan niinkuin silloin, kun minä olin teidän tykönänne, vaan paljoa enemmän nyt, kun olen poissa, pelolla ja vavistuksella, että pelastuisitte;
2:13 sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.
2:14 Tehkää kaikki nurisematta ja epäröimättä,
2:15 että olisitte moitteettomat ja puhtaat, olisitte tahrattomat Jumalan lapset kieron ja nurjan sukukunnan keskellä, joiden joukossa te loistatte niinkuin tähdet maailmassa,
2:16 tarjolla pitäessänne elämän sanaa, ollen minulle kerskaukseksi Kristuksen päivänä siitä, etten ole turhaan juossut enkä turhaan vaivaa nähnyt.
2:17 Vaan jos minut uhrataankin tehdessäni teidän uskonne uhri- ja palvelustoimitusta, niin minä kuitenkin iloitsen, ja iloitsen kaikkien teidän kanssanne;
2:18 samoin iloitkaa tekin, ja iloitkaa minun kanssani!
Jumalan lapset maailmassa, Filipp. 2:12-18
9
195
Vastaukset
Kuuliaisuus Kristusta kohtaan ilmenee siten, että ahkeroimme ”pelolla ja vavistuksella, että pelastuisimme” (12).
Kadotukseen joutumisen mahdollisuus on aina olemassa.
Meidän on pidettävä kiinni Sanasta, otettava se vastaan ja suhtauduttava siihen vakavasti:
” Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi” (13).
Meissä oleva ”vanha ihminen” tahtoo estää Jumalan tahdon toteutumisen elämässämme. Niinpä se on yhä uudelleen ristiinnaulittava. Mekin nurisemme ja epäröimme usein (14).
Tahtomme ei millään suostu taipumaan Jumalan tahtoon.
Hengen kuljetettavana” (Gal.5:18) oleminen merkitsee sitä, että ”olemme moitteettomia ja puhtaita ja tahrattomia Jumalan lapsia kieron ja nurjan sukukunnan keskellä” (15).
Elämme jatkuvassa anteeksiantamuksen osallisuudessa ja olemme pyhiä ja puhtaita Jumalan edessä- vaikka syntiturmelus onkin meissä vielä jäljellä.
Kristukseen uskovat loistavat niin kuin tähdet maailmassa (15). He levittävät ”Kristuksen tuoksua” (2. Kor.2:15) sekä pelastuvien, että kadotukseen joutuvien keskellä.
Tähän me pystymme, jos pidämme kiinni Sanasta, joka yksin voi antaa meille elämän (16).
Paavali iloitse ja toivoo, että filippiläisetkin iloitsevat hänen kanssaan, vaikka hän kokisi marttyyrikuoleman (17,18).
Hän on varma siitä, ”ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat,...voi häntä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme” (Room. 8:38,39).
--
Virsi 202:1-4
1.
Jeesus, sana elämän,
tule meidän keskellemme.
Soisit tules syttyvän,
sytytä siis sydämemme.
Anna voimaa sanastasi,
siunaa läsnäolollasi.
2.
Tiedät, mitä varten me
taaskin tänne kokoonnuimme.
Nälkään nääntyy sielumme,
jos et auta, Jeesuksemme.
Kun me sanaa viljelemme,
sinut saamme leiväksemme.
3.
Pyhä läsnäolosi,
Jeesus, meidän muistaa anna,
taivaalliset lahjasi
astiaamme halpaan kanna.
Niin kuin soisit puhuvamme,
ohjaa meidän puheitamme.
4.
Yksinkertaisesti myös
auta sanaas kuulemahan,
tunnustamaan suuret työs,
sinuun, Herra, uskomahan.
Ken ei tunne haavojasi,
ei hän ole seuraajasi.- Sana on Jumala.
Sanasta kiinnipitäminen ei tarkoita kiinnipitämistä eri lahkokuntien opeista, joita he tyrkyttävät milloin mitenkin.
Sanasta kiinnipitäminen tarkoittaa sydämen tason eli hengen/Hengen tason luottamista ja turvaamista yksin Jumalaan.
Sana on Jumala.
Joh. 1:1
"Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala."
Hyvää Pääsiäisen aikaa sinulle! Sana on Jumala. kirjoitti:
Sanasta kiinnipitäminen ei tarkoita kiinnipitämistä eri lahkokuntien opeista, joita he tyrkyttävät milloin mitenkin.
Sanasta kiinnipitäminen tarkoittaa sydämen tason eli hengen/Hengen tason luottamista ja turvaamista yksin Jumalaan.
Sana on Jumala.
Hyvää Pääsiäisen aikaa sinulle!"Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala."
--
Joh. 6:63
"Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä".
Jeesuksen sanat välittävät Hengen ja antavat elämän.
Gal. 3:2
"Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta"?
Hyvää Pääsiäisen aikaa sinullekkin!Sana on Jumala. kirjoitti:
Sana on Jumala.
Hyvää Pääsiäisen aikaa sinulle!"Sanasta kiinnipitäminen ei tarkoita kiinnipitämistä eri lahkokuntien opeista, joita he tyrkyttävät milloin mitenkin".
--
1. Piet.2:6-8
--
2:6 Sillä Raamatussa sanotaan: "Katso, minä lasken Siioniin valitun kiven, kalliin kulmakiven; ja joka häneen uskoo, ei ole häpeään joutuva".
2:7 Teille siis, jotka uskotte, se on kallis, mutta niille, jotka eivät usko, "on se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, tullut kulmakiveksi"
2:8 ja "kompastuskiveksi ja loukkauskallioksi". Koska he eivät tottele sanaa, niin he kompastuvat; ja siihen heidät on pantukin.
---
Kristus on tänäänkin ”loukkauskivi” niille, jotka tahtovat käydä omien tekojen tietä (omavanhurskaat) eivätkä tottele sanaa (8).
He kompastuvat tähän kiveen ja kaatuvat; heille Kristuksen risti on loukkaukseksi.
Paavali sanookin:
” ... me saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus, mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus”.
(1. Kor.1:23,24).
- on, kun Suomessa
on kastettu yli 80% ihmisistä?
Onko maailma ja kirkko sama?KRISTITTYJEN YHTEYS
Ef. 4:1-6
--
4:1 Niin kehoitan siis minä, joka olen vankina Herrassa, teitä vaeltamaan, niinkuin saamanne kutsumuksen arvo vaatii,
4:2 kaikessa nöyryydessä ja hiljaisuudessa ja pitkämielisyydessä kärsien toinen toistanne rakkaudessa
4:3 ja pyrkien säilyttämään hengen yhteyden rauhan yhdyssiteellä:
4:4 yksi ruumis ja yksi henki, niinkuin te olette kutsututkin yhteen ja samaan toivoon, jonka te kutsumuksessanne saitte;
4:5 yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;
4:6 yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.
--
Paavali mainitsee seikat, jotka yhdistävät meidät toisiimme Kristuksen ruumiin jäseninä; olemme tulleet osallisiksi samasta Hengestä, meidät on kutsuttu samaan toivoon ja meillä on sama Herra, sama usko ja sama kaste ja sama Isä (4,5,6). Myös ehtoollinen on yhteyttä luova armonväline (1. Kor. 11).
Ef. 2:19-22
--
2:19 Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä,
2:20 apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus,
2:21 jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa;
2:22 ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä.Semper.Fidelis kirjoitti:
>>Onko maailma ja kirkko sama?
SEURAKUNTA ON KRISTUKSEN RUUMIS
Kristuksen työ maailmassa jatkuu Hänen seurakunnassaan Pyhän Hengen työnä.
Kristuksen seurakunnassa olemme elävässä yhteydessä Kristukseen ja toisiin kristittyihin.
(Ef. 1:22-23)
SEURAKUNTA ON YKSI
Kristuksen seurakunta on yksi sentähden, että sillä on yksi Herra, yksi usko ja yksi kaste (Ef. 4:5).
Ulkonaisesti se täällä maan päällä esiintyy eri kirkkokunnissa ja paikallisseurakunnissa (Room. 12:5).
SEURAKUNTA ON PYHÄ
...koska Kristuksen Henki siinä vaikuttaa (Ef. 5:25-26).
SEURAKUNTA ON YHTEINEN
...koska Jumala tahtoo siihen koota kaikki kansat (Matt. 28:19,20, Joh. 10:16, 17:21, Gal.3:28)
SEURAKUNNAN JÄSENET
Kaikki kastetut on otettu kasteessa seurakunnan jäseiksi. Niitä jäseniä, jotka ovat vieraantuneet tai luopuneet (ja niitä on PALJON!) Kristuksesta, Pyhä Henki tahtoo tehdä Kristuksen seurakunnan eläviksi jäseniksi.
(1. Kor. 12:13, Lk. 13:8,9).
TAISTELEVA JA RIEMUITSEVA SEURAKUNTA
Kristuksen seurakunta on täällä maan päällä muukalainen, hajallaan asuva ja taisteleva. Kristuksen tullessa se Hänen kanssaan ilmestyy kirkastettuna ja riemuitsevana.
(Hebr. 11:13, Ilm. 7:9).
KRISTITTYJEN HENGELLINEN PAPPEUS
Kaikilla kristityillä on oikeus lähestyä Jumalaa Isänä. Heidän tehtävänään on myös rakkaudessa nuhdella ja lohduttaa toisiaan. Tässä merkityksessä he ovat pappeja.
(1. Piet. 2:9, Matt. 18:15-18, Room 15:7).
ARMONVÄLINEET
(Älä anna sakramentti-sanan häiritä!)
Pyhä Henki suorittaa työnsä seurakunnassa Jumalan sanan ja sakramenttien välityksellä. Sen vuoksi Jumalan sanaa ja sakramentteja sanotaan armonvälineiksi.
Sakramentteja ovat pyhä kaste ja Herran pyhä ehtoollinen.
(Joh. 6:63, Joh. 6:54).
Ohita tuo "sakramentti"-sana, jos se tuntuu vieraalta!
SEURAKUNNAN VIRAT
Armonvälineiden hoitamiseksi Jumala on asettanut seurakuntaansa papin viran.
Samoin Jumala on lähimmäisten henkilökohtaiseksi auttamiseksi ja palvelemiseksi asettanut seurakuntapalvelijan; diakonin ja diakonissan viran.
(Apt. 20:28, 1. Tim. 3:1, 1. Kor. 4:1, Apt. 6:1-6).
EVANKELIUMI LUO SEURAKUNNAN
Seurakunta on siellä, missä evankeliumia puhtaasti saarnataan ja sakramentit evankeliumin mukaisesti jaetaan.
(Ef. 2:19-22, Room. 10:17).Tapio522 kirjoitti:
SEURAKUNTA ON KRISTUKSEN RUUMIS
Kristuksen työ maailmassa jatkuu Hänen seurakunnassaan Pyhän Hengen työnä.
Kristuksen seurakunnassa olemme elävässä yhteydessä Kristukseen ja toisiin kristittyihin.
(Ef. 1:22-23)
SEURAKUNTA ON YKSI
Kristuksen seurakunta on yksi sentähden, että sillä on yksi Herra, yksi usko ja yksi kaste (Ef. 4:5).
Ulkonaisesti se täällä maan päällä esiintyy eri kirkkokunnissa ja paikallisseurakunnissa (Room. 12:5).
SEURAKUNTA ON PYHÄ
...koska Kristuksen Henki siinä vaikuttaa (Ef. 5:25-26).
SEURAKUNTA ON YHTEINEN
...koska Jumala tahtoo siihen koota kaikki kansat (Matt. 28:19,20, Joh. 10:16, 17:21, Gal.3:28)
SEURAKUNNAN JÄSENET
Kaikki kastetut on otettu kasteessa seurakunnan jäseiksi. Niitä jäseniä, jotka ovat vieraantuneet tai luopuneet (ja niitä on PALJON!) Kristuksesta, Pyhä Henki tahtoo tehdä Kristuksen seurakunnan eläviksi jäseniksi.
(1. Kor. 12:13, Lk. 13:8,9).
TAISTELEVA JA RIEMUITSEVA SEURAKUNTA
Kristuksen seurakunta on täällä maan päällä muukalainen, hajallaan asuva ja taisteleva. Kristuksen tullessa se Hänen kanssaan ilmestyy kirkastettuna ja riemuitsevana.
(Hebr. 11:13, Ilm. 7:9).
KRISTITTYJEN HENGELLINEN PAPPEUS
Kaikilla kristityillä on oikeus lähestyä Jumalaa Isänä. Heidän tehtävänään on myös rakkaudessa nuhdella ja lohduttaa toisiaan. Tässä merkityksessä he ovat pappeja.
(1. Piet. 2:9, Matt. 18:15-18, Room 15:7).
ARMONVÄLINEET
(Älä anna sakramentti-sanan häiritä!)
Pyhä Henki suorittaa työnsä seurakunnassa Jumalan sanan ja sakramenttien välityksellä. Sen vuoksi Jumalan sanaa ja sakramentteja sanotaan armonvälineiksi.
Sakramentteja ovat pyhä kaste ja Herran pyhä ehtoollinen.
(Joh. 6:63, Joh. 6:54).
Ohita tuo "sakramentti"-sana, jos se tuntuu vieraalta!
SEURAKUNNAN VIRAT
Armonvälineiden hoitamiseksi Jumala on asettanut seurakuntaansa papin viran.
Samoin Jumala on lähimmäisten henkilökohtaiseksi auttamiseksi ja palvelemiseksi asettanut seurakuntapalvelijan; diakonin ja diakonissan viran.
(Apt. 20:28, 1. Tim. 3:1, 1. Kor. 4:1, Apt. 6:1-6).
EVANKELIUMI LUO SEURAKUNNAN
Seurakunta on siellä, missä evankeliumia puhtaasti saarnataan ja sakramentit evankeliumin mukaisesti jaetaan.
(Ef. 2:19-22, Room. 10:17).Johanneksen evankeliumi:
15:1 "Minä olen totinen viinipuu."
Jeesus antaa seurakunnasta havainnollisen ja selkeän
kuvan: Totinen viinipuu on Kristuksen ruumis, seurakunta.
Ne uskovat, jotka PYSYVÄT elävässä yhteydessä Häneen
ja kasvavat hedelmää tuottavina oksina Hänessä, ovat
jäseniä Kristuksen ruumiissa; he kuuluvat seurakuntaan.
Ketkään muut eivät kuulu Kristuksen seurakuntaan.
Eikö tuo ole aika tyhjentävä ja helposti ymmärrettävä
määritelmä seurakunnasta?
Saattaa kuulostaa liiankin selkokieliseltä ja 'ankaralta'..
Johanneksen evankeliumi:
15:5 "Minä olen viinipuu, te olette oksat.
Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn,
se kantaa paljon hedelmää;
sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.
15:6 Jos joku ei pysy minussa, niin hänet
heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu;
ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen,
ja ne palavat."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433594Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!4423197Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan292885Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!831947- 871537
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541390- 1281380
- 1101320
SEO!! Pyhäsalmi
Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs721163Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.341039