Missä Land Cruiser-malleissa näitä vikoja

dombra

Toyota Land Cruiser (1988-2005)
(HS Vikasarjan mukaan)

Moottoriviat
* Dieselmoottoreiden ylikuumenemisia.
* Sylinterikannen tiivisteen palamisia.
* Dieseleissä ruiskutusjärjestelmän vikoja.

Vaihteiston ja voimansiirron viat

* Kytkinvikoja.

29

34197

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

      KDJ120-sarjan kolmelitrainen on ollut Toyotan paras ja varmatoimisin diesel. Luotan siihen täydellisesti. V8-dieselistä kun ei ole vielä pitempää kokemusta kellään. Epäilen, että mainitsemasi viat ajoittuvat ennen 10/2002-olleisiin malliversioihin.

      • Lootan saa rikki

        Eiköhän ylivoimaisesti kestävin ja murheettomin kone ollut HJ60/61 Land Cruisereissa.

        Vaihdelaatikon niistä sai rikki aika helposti pienellä väärinkäytöllä = vetämällä raskasta perävaunua viitosvaihteella.


      • kilin kalin
        Lootan saa rikki kirjoitti:

        Eiköhän ylivoimaisesti kestävin ja murheettomin kone ollut HJ60/61 Land Cruisereissa.

        Vaihdelaatikon niistä sai rikki aika helposti pienellä väärinkäytöllä = vetämällä raskasta perävaunua viitosvaihteella.

        Sinun piti tietenkin sanoa "Ikuinen saastuttaja",kyllä niistä sellaiset käryt lähtee ettei voi montaa kilometriä perässä ajaa kun on jo pää kipeä.Millähän konstilla ne yleensä menee katsastuksesta läpi?


      • Hannu 24
        kilin kalin kirjoitti:

        Sinun piti tietenkin sanoa "Ikuinen saastuttaja",kyllä niistä sellaiset käryt lähtee ettei voi montaa kilometriä perässä ajaa kun on jo pää kipeä.Millähän konstilla ne yleensä menee katsastuksesta läpi?

        Syynä savutukseen lienee sellainen seikka, että voima ei tule tyhjästä.


      • on niissäkin
        Lootan saa rikki kirjoitti:

        Eiköhän ylivoimaisesti kestävin ja murheettomin kone ollut HJ60/61 Land Cruisereissa.

        Vaihdelaatikon niistä sai rikki aika helposti pienellä väärinkäytöllä = vetämällä raskasta perävaunua viitosvaihteella.

        On niissäkin vikoja, mutta aika ongelmaton on hoojiin kone kyllä ollut. Ainakin turbo mallissa, turbo kaipaa väistämättä huoltoa vaihtoa jne. Kyllä ne huollettuina kestää muutkin koneet.

        Tän nykylandcruiserin kone on kuitenkin vielä siinä määrin tuore, ettei siitä kannata sanoa vielä mitään. Nyky pajeronkin koneet ovat aika hyviä. Eli nämä 3,2:et.


      • ARSKA
        on niissäkin kirjoitti:

        On niissäkin vikoja, mutta aika ongelmaton on hoojiin kone kyllä ollut. Ainakin turbo mallissa, turbo kaipaa väistämättä huoltoa vaihtoa jne. Kyllä ne huollettuina kestää muutkin koneet.

        Tän nykylandcruiserin kone on kuitenkin vielä siinä määrin tuore, ettei siitä kannata sanoa vielä mitään. Nyky pajeronkin koneet ovat aika hyviä. Eli nämä 3,2:et.

        vanhaan ja hyvään koneeseen, joka on se 2,8L joka ei ajamalla rikki mene. Ja jos kylläetyt aikoinaan 2,8L koneeseen myy auto afrikanmaihin siellä kun ei päästöillä, kulutuksilla ja ruosteilla ole väliä. :-) Mekaaniset ruiskut poistui vasta tähän UUSIMPAAN malliin. Muissa vanhemmissa malleissa on vielä varma mekaaninen ruisku. Ja moottori on vähän uudistettu 2,8L nähden. Perustana käytetään kuitenkin hyväksi havaittuun moottoriin.


    • olli 007

      Minulla on ollut 3 Lantikkaa 2004-2011 ajettu 1.3miln.km yhteensä ja jokaisessa autossa on etupyörienlaakerit hajonneet 103000tkm-117000tkm välein. Yksi kone leikkas kiinni (täystuho) 14000E lasku. Siistä syystä että öljysihti oli karstottunut umpeen ja voitelu loppui,naftasuuttimet oli ruvennut vuotamaan. TOYOTA FINLAND kiisti että tämä olisi yleinen ongelma Lantikassa mutta jälkeenpäin kävikin ilmi että tämä ongelma oplikin tiedossa mutta pidettiin salassa ,heidän huoltoohjelmassa olikin tiedote että aina öljynvaihdon yhteyksessä on aina tarkistettava sihdin kunto, Tämä varotoimenpide ei päästetty muitten korjaamoiden tietoon joten minulle pääsi tapahtumaan täysituho. Toyota Finl. takuuosasto vastasi että maksa itse autolla oli ajettu heidän mielestä liikaa ollakseni takuupiirissä.

      • Tyytyväinen

        Samat sanat , justiinsa samoilla kilometreillä meni etupyörien laakerit.Öljysihti
        putsattiin ja vaihdettiin Juhan Autossa Oulussa ilmaiseksi.
        On muuten paras palvelu mitä missään on ollut.


      • Anonyymi

        Vähän samanlainen vika oli öljyn määrä lisääntyi


    • Lantikka hehe

      Lantikka elikkä Land Rover

    • 4x4autoilia

      joo ei seata sitä engelsmannien kotteroa nyt LandCruiseriin. :)

      • 0|||||||0

        Niinpä, lantikassa sentään jotain tyyliä.


    • hhihh

      -90 - -92 PZJ malleissa kaksoismassavauhtipyörä heikko lenkki jos se voidaan kytkimeksi lukea.

    • nimetön120kdj

      perheessä Land Cruiser KDJ120 vm 2005 3.0D4D Aut. aj.270tkm öljysihti putsattu, suuttimet vaihdettu (700€kpl), muuten pärjänny huolloilla. Autolla vedetään 2000kg kärryä, alkuperäisellä koneella ja laatikolla mennään. Kestää kyllä kunhan muistaa vaihtaa rasvat. "ikiöljyjä" ei ole olemassakaan, suomen oloissa kerääntyy kondenssia eli samoilla laatikkoöljyillä enintään 90tkm.

    • lapio mies

      pyoran laakerit pestaan ja rasvataan. kestavat auton ian

    • forestor

      Lukekaa eurooppalaisia Landcruiserklubilaisten kirjoituksia niin tämä suuttimien tiivisteiden vuotaminen ja öljysihdin tukkeutumisen aiheuttamat täystuhot koneelle ovat hirveän yleisä, kannattaa varautua 14000-16000 € remonttiin.

      • Mutta siinä on ....

        Tosin siinä on semmoinen juttu, että foorumeillahan aina viat on yleisiä. Sinne tullaan kirjoittamaan vasta kun jotain menee rikki. Jos auto toimii, ei sinne silloin juuri kirjoitella.

        Sen takia jonkun vian yleisyyden arvioimisessa, foorumi on vähän huono lähtökohta, kun ei tiedä montako autoa on kokonaisotanta. :)

        Ehkä sitten todellisemman kuvan saa jos vartavasten tekee kyselyä aiheesta monellako ollut joku vika.


      • LC-kuski itsekin.
        Mutta siinä on .... kirjoitti:

        Tosin siinä on semmoinen juttu, että foorumeillahan aina viat on yleisiä. Sinne tullaan kirjoittamaan vasta kun jotain menee rikki. Jos auto toimii, ei sinne silloin juuri kirjoitella.

        Sen takia jonkun vian yleisyyden arvioimisessa, foorumi on vähän huono lähtökohta, kun ei tiedä montako autoa on kokonaisotanta. :)

        Ehkä sitten todellisemman kuvan saa jos vartavasten tekee kyselyä aiheesta monellako ollut joku vika.

        Hep, ostin J120 3.0 D4D-koneellisen LC:n koneenvaihdon jälkeen. Vaihdettiin tuolloin lohko, yläkerta ja turbo. Toyota maksoi koneen (=ei yksittäistapaus), silloinen omistaja maksoi työt. Monta tonnia siihen silti oli uponnut, ja lisäksi lähes kolme tonnia suuttimiin. Itsellä hajosi vetolevy atomeiksi ~150tkm kohdalla. Vedetty toki vaunua, mutta ei lähelläkään vetokykyä. Lisäksi tiellä levähti polttoaineensyöttöletku kesken matkan, ja siihen jäi.


      • Anonyymi
        LC-kuski itsekin. kirjoitti:

        Hep, ostin J120 3.0 D4D-koneellisen LC:n koneenvaihdon jälkeen. Vaihdettiin tuolloin lohko, yläkerta ja turbo. Toyota maksoi koneen (=ei yksittäistapaus), silloinen omistaja maksoi työt. Monta tonnia siihen silti oli uponnut, ja lisäksi lähes kolme tonnia suuttimiin. Itsellä hajosi vetolevy atomeiksi ~150tkm kohdalla. Vedetty toki vaunua, mutta ei lähelläkään vetokykyä. Lisäksi tiellä levähti polttoaineensyöttöletku kesken matkan, ja siihen jäi.

        Voi herrsn isä! Miten ihmeessä saatte suuttimiin tonneja kulumaan? Kyllä nykyään ihan eurooppalaisista varaosa verkkokaupoista pystyy ihan kohtuu hinnalla tilamaan suuttimia.


    • 13+5

      Vanhemmissa tippui etukammioita lähes päivittäi, ei ole kehuttava kone tuokaan.

      • 192837465

        464 tkm näyttäsi oleva mittarissa. Öljyn vaihdot koneeseen 10-15 tkm. kulutus oli edellisellä oljynvaihdolla (12 tkm). 2-3 dl. En nyt aivan paskana tätä 3.0 D4D-konetta pidä.


    • KFdff

      Mitkä on nykypöivän tilanne näiden osalta. Näkyy olevan ainakin myynnissä 700tkm ajettu 3.0d4d moottorilla, jossa tosin moottori vaihdettu. Jos huollettu (öljyjä vaihdeltu ohjeen mukaan eli liianharvoin) niin pääseekö noilla edes 400tkm ilman moottorin vaihtoa?

      • Anonyymi

        Pääsee 652000km ilman koneremonttia eikä kone ole loppu


    • haamu

      Onkos kellään kokemusta Land Cruiser V6 4,0 Bensa. mulla on vm2003 täällä rajanpinnassa polttoaine kustannukset ei suuret. Mutta nyt muutama kuukausi sit, ilmeni semmoinen vika, että kylmänä lähtee käyntiin ihan normaalisti, mutt lämpöisenä startuutta pidempään, noin 3-5s joskus pidempäänkin. Kysyin Toyotalat huolosta, vastaus, bensapumppu vika. Vaihdoin, ei korjaantunut. Sit suositeltiin esilämpöanturin vaihtoa, ei korjaantunut, sit tulpat, ei korjantunut ja ilmamassamittari tarkastettu. Tilasin ajan Toyota huoltoon, pitivät puolipäivää piuhoissa, ei löytynyt vikaa, kertoivat, että tyhjäkäynillä tulee kakkos sylinteriin piniä sytystys häiriöitä, kokeilivat toista puolaa, ei apua, hinta huololle 180€ vaikei vikaa ei löytynyt, kehoittivat laittamaan bensan sekaan jotain puhdistus ainetta, kokeilin, ei apua. Auto muuten pelaa normaalisti, eikä polttoaineen kulutus ole muutunut. Ajettu 270t km Muuten etupyörän laakeri meni 250t km Venäjältä alkuperäinen Toyota myyjältä, hintaa 3200 rplaa, eli non 55€

    • LandGruiserkestää

      Minulla ei ole kokemusta bensa Gruisereista, mutta dieseleistä on. Mitsuihin kyllästyin kun olivat aina korjaamolla. Ostin 2004 uuden auton. Ajoin sillä 284 tuhatta ilman mitään vikaa, no jaa 160 tuhannen kohdalla vaihdettiin lämmittimen puhallin takuuseen, kun se kitisi joskus 3. teholla. Sitten vaihdoin uuteen. Sillä ajoin 220 tuhatta, ilman mitään vikaa, no jaa taka jarrupalat pitivaihtaa. Lähes aina raskas kärry perässä ja pohjoisen huonot tiet. En voi kyllä autolta enempää kestävyyttä vaatia. Nyt vaihdan uuteen, mutten enää mustaan.

    • Ljcruiseri

      Olen ajellut vanhalla hiluxilla ja lj 70 landcruiserilla.
      Hyvin on toiminut tuo 2,4 dieseli.
      Toiset pitää hyvänä koneena ja toiset ei.
      Mutta itsellä käyttöössä toimineet hyvin.

      • Lj70toimii

        Samoja kokemuksia. Hyvin on toiminut.


    • Anonyymi

      land Guiser 2003
      en ymmärrä mistä vioista puhutte kummallinen auto 300000 th ajettu jarrupalat vaihdettu 220 tuhannes jakohihna 2 kertaa 15v. nyt ollut . t. metsästäjä

    • Anonyymi

      Rumilux hajoa heti 300 tonnin jälkeen palasiksi!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      130
      2285
    2. Ajattelen sinua nyt

      Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      27
      2073
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

      Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1549
    4. Yritys Kannus

      Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      13
      1434
    5. Olen huolissani

      Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1241
    6. Oletko täällä mies?

      Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      96
      1101
    7. Mies kadonnut

      Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1037
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

      Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      88
      923
    9. Kuin sonnilauma

      Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      18
      818
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

      Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      119
      784
    Aihe