Missä Land Cruiser-malleissa näitä vikoja

Toyota Land Cruiser (1988-2005)
(HS Vikasarjan mukaan)

Moottoriviat
* Dieselmoottoreiden ylikuumenemisia.
* Sylinterikannen tiivisteen palamisia.
* Dieseleissä ruiskutusjärjestelmän vikoja.

Vaihteiston ja voimansiirron viat

* Kytkinvikoja.
Ilmoita


KDJ120-sarjan kolmelitrainen on ollut Toyotan paras ja varmatoimisin diesel. Luotan siihen täydellisesti. V8-dieselistä kun ei ole vielä pitempää kokemusta kellään. Epäilen, että mainitsemasi viat ajoittuvat ennen 10/2002-olleisiin malliversioihin.
5 VASTAUSTA:
Eiköhän ylivoimaisesti kestävin ja murheettomin kone ollut HJ60/61 Land Cruisereissa.

Vaihdelaatikon niistä sai rikki aika helposti pienellä väärinkäytöllä = vetämällä raskasta perävaunua viitosvaihteella.
Lootan saa rikki kirjoitti:
Eiköhän ylivoimaisesti kestävin ja murheettomin kone ollut HJ60/61 Land Cruisereissa.

Vaihdelaatikon niistä sai rikki aika helposti pienellä väärinkäytöllä = vetämällä raskasta perävaunua viitosvaihteella.
Sinun piti tietenkin sanoa "Ikuinen saastuttaja",kyllä niistä sellaiset käryt lähtee ettei voi montaa kilometriä perässä ajaa kun on jo pää kipeä.Millähän konstilla ne yleensä menee katsastuksesta läpi?
kilin kalin kirjoitti:
Sinun piti tietenkin sanoa "Ikuinen saastuttaja",kyllä niistä sellaiset käryt lähtee ettei voi montaa kilometriä perässä ajaa kun on jo pää kipeä.Millähän konstilla ne yleensä menee katsastuksesta läpi?
Syynä savutukseen lienee sellainen seikka, että voima ei tule tyhjästä.
Lootan saa rikki kirjoitti:
Eiköhän ylivoimaisesti kestävin ja murheettomin kone ollut HJ60/61 Land Cruisereissa.

Vaihdelaatikon niistä sai rikki aika helposti pienellä väärinkäytöllä = vetämällä raskasta perävaunua viitosvaihteella.
On niissäkin vikoja, mutta aika ongelmaton on hoojiin kone kyllä ollut. Ainakin turbo mallissa, turbo kaipaa väistämättä huoltoa vaihtoa jne. Kyllä ne huollettuina kestää muutkin koneet.

Tän nykylandcruiserin kone on kuitenkin vielä siinä määrin tuore, ettei siitä kannata sanoa vielä mitään. Nyky pajeronkin koneet ovat aika hyviä. Eli nämä 3,2:et.
on niissäkin kirjoitti:
On niissäkin vikoja, mutta aika ongelmaton on hoojiin kone kyllä ollut. Ainakin turbo mallissa, turbo kaipaa väistämättä huoltoa vaihtoa jne. Kyllä ne huollettuina kestää muutkin koneet.

Tän nykylandcruiserin kone on kuitenkin vielä siinä määrin tuore, ettei siitä kannata sanoa vielä mitään. Nyky pajeronkin koneet ovat aika hyviä. Eli nämä 3,2:et.
vanhaan ja hyvään koneeseen, joka on se 2,8L joka ei ajamalla rikki mene. Ja jos kylläetyt aikoinaan 2,8L koneeseen myy auto afrikanmaihin siellä kun ei päästöillä, kulutuksilla ja ruosteilla ole väliä. :-) Mekaaniset ruiskut poistui vasta tähän UUSIMPAAN malliin. Muissa vanhemmissa malleissa on vielä varma mekaaninen ruisku. Ja moottori on vähän uudistettu 2,8L nähden. Perustana käytetään kuitenkin hyväksi havaittuun moottoriin.
+Lisää kommentti
Minulla on ollut 3 Lantikkaa 2004-2011 ajettu 1.3miln.km yhteensä ja jokaisessa autossa on etupyörienlaakerit hajonneet 103000tkm-117000tkm välein. Yksi kone leikkas kiinni (täystuho) 14000E lasku. Siistä syystä että öljysihti oli karstottunut umpeen ja voitelu loppui,naftasuuttimet oli ruvennut vuotamaan. TOYOTA FINLAND kiisti että tämä olisi yleinen ongelma Lantikassa mutta jälkeenpäin kävikin ilmi että tämä ongelma oplikin tiedossa mutta pidettiin salassa ,heidän huoltoohjelmassa olikin tiedote että aina öljynvaihdon yhteyksessä on aina tarkistettava sihdin kunto, Tämä varotoimenpide ei päästetty muitten korjaamoiden tietoon joten minulle pääsi tapahtumaan täysituho. Toyota Finl. takuuosasto vastasi että maksa itse autolla oli ajettu heidän mielestä liikaa ollakseni takuupiirissä.
1 VASTAUS:
Samat sanat , justiinsa samoilla kilometreillä meni etupyörien laakerit.Öljysihti
putsattiin ja vaihdettiin Juhan Autossa Oulussa ilmaiseksi.
On muuten paras palvelu mitä missään on ollut.
+Lisää kommentti
Lantikka elikkä Land Rover
Ilmoita
joo ei seata sitä engelsmannien kotteroa nyt LandCruiseriin. :)
1 VASTAUS:
Niinpä, lantikassa sentään jotain tyyliä.
+Lisää kommentti
-90 - -92 PZJ malleissa kaksoismassavauhtipyörä heikko lenkki jos se voidaan kytkimeksi lukea.
Ilmoita
perheessä Land Cruiser KDJ120 vm 2005 3.0D4D Aut. aj.270tkm öljysihti putsattu, suuttimet vaihdettu (700€kpl), muuten pärjänny huolloilla. Autolla vedetään 2000kg kärryä, alkuperäisellä koneella ja laatikolla mennään. Kestää kyllä kunhan muistaa vaihtaa rasvat. "ikiöljyjä" ei ole olemassakaan, suomen oloissa kerääntyy kondenssia eli samoilla laatikkoöljyillä enintään 90tkm.
Ilmoita
pyoran laakerit pestaan ja rasvataan. kestavat auton ian
Ilmoita
Lukekaa eurooppalaisia Landcruiserklubilaisten kirjoituksia niin tämä suuttimien tiivisteiden vuotaminen ja öljysihdin tukkeutumisen aiheuttamat täystuhot koneelle ovat hirveän yleisä, kannattaa varautua 14000-16000 € remonttiin.
2 VASTAUSTA:
Tosin siinä on semmoinen juttu, että foorumeillahan aina viat on yleisiä. Sinne tullaan kirjoittamaan vasta kun jotain menee rikki. Jos auto toimii, ei sinne silloin juuri kirjoitella.

Sen takia jonkun vian yleisyyden arvioimisessa, foorumi on vähän huono lähtökohta, kun ei tiedä montako autoa on kokonaisotanta. :)

Ehkä sitten todellisemman kuvan saa jos vartavasten tekee kyselyä aiheesta monellako ollut joku vika.
Mutta siinä on .... kirjoitti:
Tosin siinä on semmoinen juttu, että foorumeillahan aina viat on yleisiä. Sinne tullaan kirjoittamaan vasta kun jotain menee rikki. Jos auto toimii, ei sinne silloin juuri kirjoitella.

Sen takia jonkun vian yleisyyden arvioimisessa, foorumi on vähän huono lähtökohta, kun ei tiedä montako autoa on kokonaisotanta. :)

Ehkä sitten todellisemman kuvan saa jos vartavasten tekee kyselyä aiheesta monellako ollut joku vika.
Hep, ostin J120 3.0 D4D-koneellisen LC:n koneenvaihdon jälkeen. Vaihdettiin tuolloin lohko, yläkerta ja turbo. Toyota maksoi koneen (=ei yksittäistapaus), silloinen omistaja maksoi työt. Monta tonnia siihen silti oli uponnut, ja lisäksi lähes kolme tonnia suuttimiin. Itsellä hajosi vetolevy atomeiksi ~150tkm kohdalla. Vedetty toki vaunua, mutta ei lähelläkään vetokykyä. Lisäksi tiellä levähti polttoaineensyöttöletku kesken matkan, ja siihen jäi.
+Lisää kommentti
Vanhemmissa tippui etukammioita lähes päivittäi, ei ole kehuttava kone tuokaan.
1 VASTAUS:
464 tkm näyttäsi oleva mittarissa. Öljyn vaihdot koneeseen 10-15 tkm. kulutus oli edellisellä oljynvaihdolla (12 tkm). 2-3 dl. En nyt aivan paskana tätä 3.0 D4D-konetta pidä.
+Lisää kommentti
Mitkä on nykypöivän tilanne näiden osalta. Näkyy olevan ainakin myynnissä 700tkm ajettu 3.0d4d moottorilla, jossa tosin moottori vaihdettu. Jos huollettu (öljyjä vaihdeltu ohjeen mukaan eli liianharvoin) niin pääseekö noilla edes 400tkm ilman moottorin vaihtoa?
Ilmoita
Onkos kellään kokemusta Land Cruiser V6 4,0 Bensa. mulla on vm2003 täällä rajanpinnassa polttoaine kustannukset ei suuret. Mutta nyt muutama kuukausi sit, ilmeni semmoinen vika, että kylmänä lähtee käyntiin ihan normaalisti, mutt lämpöisenä startuutta pidempään, noin 3-5s joskus pidempäänkin. Kysyin Toyotalat huolosta, vastaus, bensapumppu vika. Vaihdoin, ei korjaantunut. Sit suositeltiin esilämpöanturin vaihtoa, ei korjaantunut, sit tulpat, ei korjantunut ja ilmamassamittari tarkastettu. Tilasin ajan Toyota huoltoon, pitivät puolipäivää piuhoissa, ei löytynyt vikaa, kertoivat, että tyhjäkäynillä tulee kakkos sylinteriin piniä sytystys häiriöitä, kokeilivat toista puolaa, ei apua, hinta huololle 180€ vaikei vikaa ei löytynyt, kehoittivat laittamaan bensan sekaan jotain puhdistus ainetta, kokeilin, ei apua. Auto muuten pelaa normaalisti, eikä polttoaineen kulutus ole muutunut. Ajettu 270t km Muuten etupyörän laakeri meni 250t km Venäjältä alkuperäinen Toyota myyjältä, hintaa 3200 rplaa, eli non 55€
Ilmoita
Minulla ei ole kokemusta bensa Gruisereista, mutta dieseleistä on. Mitsuihin kyllästyin kun olivat aina korjaamolla. Ostin 2004 uuden auton. Ajoin sillä 284 tuhatta ilman mitään vikaa, no jaa 160 tuhannen kohdalla vaihdettiin lämmittimen puhallin takuuseen, kun se kitisi joskus 3. teholla. Sitten vaihdoin uuteen. Sillä ajoin 220 tuhatta, ilman mitään vikaa, no jaa taka jarrupalat pitivaihtaa. Lähes aina raskas kärry perässä ja pohjoisen huonot tiet. En voi kyllä autolta enempää kestävyyttä vaatia. Nyt vaihdan uuteen, mutten enää mustaan.
Ilmoita
Olen ajellut vanhalla hiluxilla ja lj 70 landcruiserilla.
Hyvin on toiminut tuo 2,4 dieseli.
Toiset pitää hyvänä koneena ja toiset ei.
Mutta itsellä käyttöössä toimineet hyvin.
1 VASTAUS:
Samoja kokemuksia. Hyvin on toiminut.
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Missä Land Cruiser-malleissa näitä vikoja

Toyota Land Cruiser (1988-2005)
(HS Vikasarjan mukaan)

Moottoriviat
* Dieselmoottoreiden ylikuumenemisia.
* Sylinterikannen tiivisteen palamisia.
* Dieseleissä ruiskutusjärjestelmän vikoja.

Vaihteiston ja voimansiirron viat

* Kytkinvikoja.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta