Timoteus ja Epafroditos, Filipp. 2:19-30

TIMOTEUS JA EPAFRODITOS
Filipp. 2:19-
--
2:19 Toivon Herrassa Jeesuksessa pian voivani lähettää Timoteuksen teidän tykönne, että minäkin tulisin rohkaistuksi, saatuani tietää, kuinka teidän on.

2:20 Sillä minulla ei ole ketään samanmielistä, joka vilpittömästi huolehtisi teidän tilastanne;

2:21 sillä kaikki he etsivät omaansa eivätkä sitä, mikä Kristuksen Jeesuksen on.

2:22 Mutta hänen koetellun mielensä te tunnette, että hän, niinkuin poika isäänsä, on minua palvellut evankeliumin työssä.

2:23 Hänet minä siis toivon voivani lähettää heti, kun olen saanut nähdä, miten minun käy.

2:24 Ja minä luotan Herrassa siihen, että itsekin pian olen tuleva.

2:25 Katson kuitenkin välttämättömäksi palauttaa luoksenne veljeni, työkumppanini ja taistelutoverini Epafrodituksen, teidän lähettinne ja auttajan minun tarpeissani.

2:26 Sillä hän ikävöi teitä kaikkia ja on kovin levoton siitä, että olitte kuulleet hänen sairastavan.

2:27 Ja hän olikin sairaana, kuoleman kielissä; mutta Jumala armahti häntä, eikä ainoastaan häntä, vaan myös minua, etten saisi murhetta murheen päälle.

2:28 Lähetän hänet sentähden kiiruimmiten, että te hänet nähdessänne taas iloitsisitte ja minäkin olisin murheettomampi.

2:29 Ottakaa siis hänet vastaan Herrassa kaikella ilolla, ja pitäkää semmoisia kunniassa;

2:30 sillä Kristuksen työn tähden hän joutui aivan kuoleman partaalle, kun pani henkensä alttiiksi tehdäkseen minulle sen palveluksen, mitä te ette voineet tehdä.

1

106

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paavali arvostaa paljon työtoveriaan Timoteusta. Hän toivoo voivansa pian lähettää hänet Filippiin saatuaan ensin tietää omasta kohtalostaan (23).

Muihin työtovereihinsa hän on pettynyt, koska he etsivät vain omaansa (22,21).
      He julistavat Kristusta epäpuhtain vaikuttimin. Vaikuttimethan voivat olla monenlaiset. Joillakin vaikuttimena saattaa olla rahanhimo. Pietari kehoittaa Sanan palvelijoita:
      ”Kaitkaa teille uskottua Jumalan laumaa, ei pakosta, vaan vapaaehtoisesti, Jumalan tahdon mukaan, ei häpeällisen voiton tähden, vaan sydämen halusta” (1.Piet. 5:2).

Paavali aikoo kuitenkin palauttaa takaisin Epafrodituksen, jonka Filippin seurakunta oli lähettänyt tuomaan lahjaa, joka oli kerätty helpottamaan Paavalia hänen vankeudessaan (25). Epafroditus oli sairastunut ja ollut kuolemankielissä, mutta Jumalan avulla tervehtynyt (27).

Paavalin tehdessä suunnitelmia hän käyttää usein sanontaa ”Herrassa” (29). Tässä käy ilmi, että hän rukoili Jeesuksen johdatusta elämäänsä. Hän oli valmis muuttamaan suunnitelmiaan, jos tarve niin vaati.

Meidänkin on hyvä rukoilla: ”Herra, tapahtukoon Sinun tahtosi”!
      --
      2.
      Ne jotka Herraa etsivät,
      löytävät lohdutuksen,
      ja jotka häntä pelkäävät,
      ne saavat varjeluksen.
      Ja ahdingonkin aikana
      on heillä rauhaa, iloa,
      kun Herra heitä hoitaa.

3.
      Kasvoihin Herran katsokaa,
      ne loistaa suloisesti,
      ja hyvyyttänsä maistakaa,
      se vuotaa iäisesti.
      On autuas se ihminen,
      ken elää Herraan turvaten.
      Ei mitään silloin puutu.

Virsi 340:2,3

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      43
      3364
    2. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      360
      2435
    3. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      16
      2415
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      80
      1688
    5. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      86
      1375
    6. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1060
    7. SEO!! Pyhäsalmi

Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs
      Pyhäjärvi
      69
      956
    8. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      73
      896
    9. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      25
      732
    10. Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."

Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l
      Ensitreffit alttarilla
      4
      684
    Aihe