jäykkäkouristus

rokote

onko kenelläkään ollut jälkioireena,kipua?!olisi nyt toinen aamu menossa, kaksi yötä valvottu,kun tietyt käden asennot ja liikkeet aiheuttaa särkyä.Oliko kyseessä huono pistäjä eli kuuluuko asiaan?!Ja tietysti pyhien aikaa jotta varmasti saa jonottaa lääkärille jos ei ala helpottaan.burana ei helpota oloa kokemuksia?!

10

6931

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tulee...

Joillakin tulee rokotteesta paikallisoireita, kipuja pistoskohdan ympärille. Kipukynnyksesi voi olla matala, jos se noin kolottaa.

Katsoisin paripäivää ennenkuin syöksyisin lääkäriin. Sen jälkeen sitten, jos ei helpota.

• kipukynnys?!

en aivan allekirjoittaisi, toteamaasi!
        Pistokohta ei ole kipeä vaan,käsi olkapäästä kyynärpäähän.eka päivänä nostaessa kättä lihakset ilmoitti yhteystyöhaluttomuuttaan,mutta nyt jopa levossa ollessa tuntuu hermosärkyä tai sen tapaista.
        koskaan ei ole tullut oireita rokotteen jälkeen minkään rokotteen. joten pistää mietityttään rokotteen antajan taidot?!en kaivannut saarnaa vaan jos jollain olisi ollut kokemuksia saman kaltaisia!
        toisella sivustolla luin että jollai muillakin ollut oireilua 2-3 päivää piikin jälkeen joten siltä osin levollisin mielin odottelen vielä

• pistos olkapäähän
        kipukynnys?! kirjoitti:

en aivan allekirjoittaisi, toteamaasi!
        Pistokohta ei ole kipeä vaan,käsi olkapäästä kyynärpäähän.eka päivänä nostaessa kättä lihakset ilmoitti yhteystyöhaluttomuuttaan,mutta nyt jopa levossa ollessa tuntuu hermosärkyä tai sen tapaista.
        koskaan ei ole tullut oireita rokotteen jälkeen minkään rokotteen. joten pistää mietityttään rokotteen antajan taidot?!en kaivannut saarnaa vaan jos jollain olisi ollut kokemuksia saman kaltaisia!
        toisella sivustolla luin että jollai muillakin ollut oireilua 2-3 päivää piikin jälkeen joten siltä osin levollisin mielin odottelen vielä

Olen saanut useamman kerran pistoksen olkapäähän, viimeisin jonka sain, pistoksen suorittajana eri lääkäri, (aikaisemmat kaikki saman). Pistoksen jälkeen muutaman tunnin kuluttua alkoi tuossa niskan ja selän yhtymäkohdassa tuntua ihmeellistä sytkettä, värinää ikään kuin elohiiret olisivat olleet kimppareissulla. Onneksi tilanne meni ohi muutaman päivän kuluttua. Olin sitä mieltä ettei varmaan piikki ollut osunut ihan "nappiin".

• voinee!

Esimerkiksi äidilleni 88v annettiin rokote seurannassa, oli useita tunteja seurannassa on kyse tietysti monesta eri sairaudesta, sydän, diapetes ym. vaivoja, voit aina kysellä puhelin neuvonnastakin apua.

• hermoon

mikään mahdottomuus että on osunut hermoon?! ja hermo äitynyt nyt, mutta pitäisi kyllä asettua,käyttää kipulääkettä ja ottaa yhteys lääkäriin jos ei olo yhtään ala paranemaan.

• poikkeuksellista.

Oireena rokotuksesta voi tulla särkyä ja kipua pistoalueelle ja sen ympärille. Juuri sen vuoksi tulisi suosia pakaraan pistämistä, sillä lihas on suurempi, osuu varmemmin oikeaan kohtaan ja kipuilee vähemmän. Pakarakin joskus kipeytyy, menee muutamassa päivässä ohi. Itsellänikin on kipuillut lihas pistoksen jälkeen, ei siis pistopaikka vaan koko lihas.

Voi olla myös pistäjästä kiinni, varsinkin jos pistetty liian pintaan, on varmasti kipeä! Rokote tulee saada syvälle lihakseen, jolloin neulakin saa olla melko syvällä ja jotkut ovat pistäessään arkoja.

Jos rokote olisi pistetty "hermoon", olisit varmasti tuntenut valtavaa kipua ja lihaskouristuksia kädessä jo piston aikana, ei ole siis todennäköistä.

• yleensä ellei juuri halua k...

pakarassa ei satu kauan,kuin käsiarressa aina pitkiä kiputiloja varsinkin,kun kyseinen rokotus pitää antaa aina isoon lihakseen joita ei monella ole käsivarressa.

• jäykkäkouristusrokotteen

aiheuttama kipu, ei ole mitään tekemistä pistäjän kanssa.

• Anonyymi

En tiedä kuk itse sain sen pakaraan voi tosin olla että kädessä on pienempi lihas ja tuntuu enemmän kuin pkarassa tai reidessä

• Anonyymi

Voko olla että käsi oli huono paikka laittaa piikki itse sain sen kahdessa osassa pakaraan tonne lähemmäs pakaroiden vakoa (peräreiän) lähelle ei juuri tuntunut oli hyvä lääkäri joka sen pisti (mies) sanoi minulle että laittaa kahdessa osassa tonne peräreiän lähelle niin ei oo kovin kivulias sitten menin pöydälle makaamaan laskin housut ja sitten laitettiin piikit

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      102
      4823
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      49
      3252
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      85
      2979
    4. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      81
      1737
    5. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      41
      1510
    6. 450 000 ulosotossa

Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      107
      1342
    7. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      16
      1059
    8. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      110
      1029
    9. Miehen taloudellinen tilanne ja

halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah
      Ikävä
      43
      1017
    10. Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?

En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan
      Ikävä
      40
      991
    Aihe