ENTÄ JOS EGW ONKIN OIKEASSA? ONKO KUKAAN EDES AJATELLUT?? TOSISSAAN???
Jos todelalkin pelastuu vain 144000 sinetöityä, adventistia!
Vanhan liiton pyhillä ei vielä ollut edes Miikael-Jeesusta, eikä sinettitietoisuutta.
Niillä 500 pyhällä, joille Jeesus ilmestyi ennen helatorstaita, ei ole sinettiä eikä
sinettitietoisuutta. Suomalaisilla adventisteilla ei näy olevan sinettiä.
Vuonna 1844 vai milloin Herramme perui pelastuksen siltä suurelta joukolta, jota
"kukaan ei voinut laskea"? Niiltä, jotka Johannes NÄKI heti niiden 144000
jälkeen:
Ilm. 7:9
Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea,
kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä,
ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä
puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään.
Miksi Olavi Rouhe ja Adventtikirkko piinaa adventisteja sillä, ettei kerro, mistä
kohdin egw:n "suurta taistelua" tuo sinettioppi löytyy???
Olen koettanut auttaa pelon ja rauhattomuuden ja epätietoisuuden vallassa olevia adventisteja, etsimällä
vanhan painoksen hakusanastosta, mutta eipä silmäni osu sinettioppiin, ei.
- - - - - -
Siihen asti, kun vastausta ei tule, minä esitän omaa käsitystäni Ilmestyskirjasta.
Kolme ensimmäistä lukua puhuu Herran seurakunnalle, eikä siinä puhuta mitään
sapatista tai sinetistä tai pedofiileistä.
SITTEN Johannesta käsketään nousemaan ylös ja aktsomaan, mitä seurakuntajakson
JÄLKEEN on tapahtuva:
Ilm. 4:1
Sen jälkeen minä näin, ja katso: taivaassa oli ovi avoinna, ja ensimmäinen ääni, jonka minä olin kuullut ikäänkuin pasunan puhuvan minulle, sanoi: "Nouse ylös tänne, niin minä näytän sinulle, mitä tämän jälkeen on tapahtuva".
Voimme nähdä, että kolmessa eka luvussa mainitaan seurakunta tuhka tiheään, mutta
siitä eteenpäin ei enää kertaakaan. Jotain tuokin pointti merkitsee.
Neljännestä luvusta alkaen on kyse 7 seuraavasta vuodesta - niistä myös Daniel puhuu.
Siitä "Herran päivästä" puhuvat lähes kaikki V.T:n profeetat.
Se on kansojen tuomion päivä ja toisaalta Herran 3. tulemuksen päivä, Öljymäelle ja
"kaikki pyhät hänen kanssansa".
(Apt 1:11-12, Sak 14:4-5).
Emme odota antikristusta, vaan Kristusta. Olemmehan oikeita odottajia, adventisteja!
Emme odota merkkejä vaan Herraa itseään.
Jospa EGW onkin oikeassa?!
6
235
Vastaukset
Näitä kahta ainakaan en ole ellenistien havainnut
viljelevän palstalla, edes irti yhteydestään
repäistynä:
Ilm 7:9
Tämän jälkeen näin suuren kansanjoukon, niin suuren, ettei kukaan kyennyt sitä laskemaan.
Siinä oli ihmisiä kaikista maista, kaikista kansoista ja heimoista, ja he puhuivat kaikkia kieliä.
He seisoivat valtaistuimen ja Karitsan edessä yllään valkeat vaatteet ja kädessään palmunoksa [Ilm. 3:5, 4:4, 6:11]
Olen kuullut adventtitotuuden rajoittuvan 144000
sinetöityyn mieheen, jotka eivät ole naiseen
koskeneet.
Vaikka olen kuullut adventtitotuuden kulminoituvan
ns. kolmen enkelin sanomaan, en ole kuullut
yhdeltäkään adventistilta kolmannen enkelin
varoitussanomasta. Mutta olen ollut kuulevinani,
ettei rakkauden Jumala voisi sanaansa muka
toteuttaa tuolta osin.
Ilm 14:9-11
9
Näiden kahden jäljessä tuli vielä kolmas enkeli, joka kuulutti kovalla äänellä: "Se, joka kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa otsaansa tai käteensä sen merkin, [Ilm. 13:16,17]
10
joutuu yhtä lailla juomaan Jumalan vihan viiniä, joka laimentamattomana on kaadettu Jumalan vihan maljaan.
Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien
ja Karitsan edessä.
[Jes. 51:17; Jer. 25:15; Hes. 23:33 | 1. Moos. 19:24]
11
Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti.
Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa
-- ei niillä, jotka kumartavat petoa ja sen kuvaa, eikä kenelläkään, joka ottaa pedon nimen merkikseen. [1. Moos. 19:28; Jes. 34:10]
Aika näyttää, onko EGW oikeassa, kun hylkää pari
keskeistä raamatunkohtaa muka harhaoppisina.
Vai onko kristikansa oikeassa, kun ottaa huomioon
kaiken, mitä kirjoituksissa opetetaan.- päähäsi!!!!!!!
Laitat koko ajan toisten suuhun väitteitä, joita he eivät ole esittäneet. MIKSI????????????????????
- tasaannu
EGW ei ensiksikään väitä että 144000 olisi pelastettujen koko luku. Toiseksi hän ei missään väitä että tuo luku olisi kirjaimellinen. Tosiasiassa hän puhuu kuinka Israelin 12 sukukuntaa kuvastaa koko maailman eri kansallisuuksia ja ihmisluonteita. Kaikista kansanheimoista ja kaikenlaisista ihmisryhmistä ihmisiä pelastuu. Johannes kyllä kuvaa tuolla luvulla erikoista pelastettujen joukkoa, mutta se ei tarkoita kirjaimellista lukumäärää, eikä niin tee EGW tai adventistit. Vain sinä pienessä päässäsi kuvittelet olemattomia!
- eihän tuollaista
satuilua kukaan täysijärkinen ota tosissaan. Että mukamas olisi olemassa adventisteja jotka uskovat että vain 144000 pelastuu?? Onko tämä jotain sellaista oppia jota profeettasi Riitta Nenonen levittää herkkäuskovaisten keskuudessa. Vai mistä on kysymys?
- huonosti tulkitsee asioita
Aikamme naisprofeetta - Riitta Nenonen
Kirjoittanut: AnttiVKantola 22.3.2008 klo 16.28
USKOVA_1 ERÄS MEIDÄN AJAN PROFEETTA ?
Ap. t. 11:27
Tuohon aikaan tuli Jerusalemista profeettoja Antiokiaan.
Ap. t. 13:1
Antiokian seurakunnassa oli profeettoja ja opettajia: Barnabas ja Simeon, josta käytettiin nimeä Niger, kyreneläinen Lukios, Menahem, joka oli neljännesruhtinas Herodeksen kasvinkumppani, sekä Saul. [Ap. t. 11:20,27; Room. 16:21]
Ap. t. 15:32
Juudas ja Silas, jotka hekin olivat profeettoja, puhuivat veljille monin sanoin rohkaisten ja vahvistaen heitä.
MYÖS NAISPROFEETTOJA
Apt 21:8-9
8 Mutta seuraavana päivänä me lähdimme sieltä ja tulimme Kesareaan, jossa menimme evankelista Filippuksen tykö, joka oli yksi niistä seitsemästä, ja jäimme hänen tykönsä.
9 Ja hänellä oli neljä tytärtä, neitsyttä, joilla oli profetoimisen lahja.
Myös sisar käy profeetasta - eikös vain?
Minä arvioin, että Riitta on eräs meidän ajan profeetta.
Kukaan ei tietenkään itse itseään lue prifeetaksi, mutta
kansahan sellaisen asian arvioi. Riitta on profeetta mielestäni.
KUN LAKIA OLI LUETTU, TULI PAAVALIN VUORO - SITTEN HÄNET KARKOTETTIIN
- näin valitettavasti tahdotaan tehdä tällä foorumilla evankelistoikke ja profeetoille
- tiettyyn pisteeseen saakka kuunnellaan, mutta sitten tullaan raivopäisiksi
Apt 13:15-52
15 Kun lakia ja profeettoja oli luettu, synagogan esimiehet lähettivät heille sanan: "Veljet, jos haluatte lausua seurakunnalle joitakin kehotuksen sanoja, niin puhukaa." [Luuk. 4:20-22]
16 Silloin Paavali nousi, viittasi kädellään ja alkoi puhua: "Kuulkaa minua, israelilaiset, ja te muut, jotka pelkäätte Israelin Jumalaa!
17 Jumala valitsi isämme, ja kun he olivat Egyptissä, vieraassa maassa, hän teki heistä suuren kansan ja johdatti heidät väkevällä kädellään sieltä pois. [2. Moos. 6:6]
18 Neljänkymmenen vuoden ajan hän autiomaassa sieti kansansa niskurointia, [2. Moos. 16:8; 4. Moos. 14:34; Ps. 95:10]
19 ja hän hävitti Kanaanin maasta seitsemän kansaa ja jakoi näiden maat israelilaisille perintömaaksi. [5. Moos. 7:1; Joos. 14:1,2; Ps. 78:55]
20 Tähän kaikkeen kului noin neljäsataaviisikymmentä vuotta. Sen jälkeen hän antoi heille tuomareita profeetta Samuelin aikaan saakka. [Tuom. 2:16; 1. Sam. 7:15]
21 Kun he sitten pyysivät itselleen kuningasta, Jumala antoi heille Saulin, Kisin pojan, Benjaminin heimosta, ja Saul hallitsi neljäkymmentä vuotta. [1. Sam. 8:5, 9:16, 10:24]
22 Sitten Jumala pani hänet viralta ja nosti heille kuninkaaksi Daavidin. Daavidista hän myös antoi todistuksen: 'Minä olen löytänyt Daavidin, Iisain pojan, mieleni mukaisen miehen. Hän on kaikessa toteuttava minun tahtoni.' [1. Sam. 13:14, 15:23, 16:13; 2. Sam. 2:4, 5:3]
23 "Daavidin jälkeläisistä Jumala on lupauksensa mukaan antanut Israelille Pelastajan, Jeesuksen. [2. Sam. 7:16; Jes. 11:1; Luuk. 1:27, 2:11; Ap. t. 2:30]
24 Hänen edellään kulki Johannes, joka julisti Israelin kansalle, että kaikkien tuli kääntyä ja ottaa kaste. [Luuk. 3:3; Ap. t. 1:22, 19:4]
25 Kun Johannes oli matkansa päässä, hän sanoi: 'En minä ole se, joksi te minua luulette. Minun jälkeeni tulee toinen, jonka kenkiäkään minä en kelpaa riisumaan.' [Matt. 3:11 ]
26 "Veljet, Abrahamin jälkeläiset, ja te muut, jotka pelkäätte Jumalaa! Juuri meille on lähetetty sanoma tästä Pelastajasta. [Ap. t. 2:39, 3:26, 28:20]
27 Jerusalemilaiset ja heidän hallitusmiehensä eivät tajunneet, kuka Jeesus oli. He tuomitsivat hänet, mutta näin he panivat täytäntöön profeettojen sanat, joita joka sapattina luetaan. [Luuk. 23:34; Ap. t. 3:17 | Luuk. 24:25; Ap. t. 3:18]
28 Mitään syytä kuolemantuomioon he eivät voineet esittää, mutta silti he vaativat Pilatusta teloittamaan hänet. [Luuk. 23:18]
29 Kun he olivat toteuttaneet kaiken, mitä hänestä oli kirjoitettu, he ottivat hänet ristinpuulta ja panivat hautaan. [Luuk. 23:53]
30 Mutta Jumala herätti hänet kuolleista. [Ap. t. 2:24, 3:15, 5:30]
31 Hän ilmestyi sitten usean päivän aikana niille, jotka yhdessä hänen kanssaan olivat tulleet Galileasta Jerusalemiin. Nämä ovat nyt hänen todistajiaan, he todistavat hänestä Israelin kansalle. [Luuk. 23:43; Ap. t. 1:3, 2:32, 3:15]
32 "Me julistamme teille ilosanoman: Minkä Jumala lupasi meidän isillemme, [Ap. t. 2:31, 3:25, 26:6]
33 sen hän on täyttänyt meille, heidän lapsilleen. Hän on herättänyt Jeesuksen kuolleista, niin kuin toisessa psalmissa sanotaan: -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin. [Ps. 2:7; Hepr. 5:5]
34 Ja kun Jumala on herättänyt Jeesuksen kuolleista, Jeesus ei enää palaa katoavaisuuteen. Tästä Jumala on sanonut: -- Sen pyhän ja lujan lupauksen, jonka Daavidille annoin, minä täytän teille. [Jes. 55:3]
35 Hänhän sanoo toisessa kohden: -- Sinä et salli pyhän palvelijasi ruumiin maatua. [Ps. 16:10; Ap. t. 2:27,31]
36 "Palveltuaan omana aikanaan Jumalan suunnitelmaa Daavid nukkui pois; hänet vietiin isiensä viereen ja hänen ruumiinsa maatui. [1. Kun. 2:10; Ap. t. 2:29]
37 Mutta hän, jonka Jumala herätti kuolleista, ei maatunut.
38 (13:38-39) Tietäkää siis, veljet: hänen ansiostaan teille julistetaan synnit anteeksi, ja hänen ansiostaan jokainen, joka uskoo, tulee vanhurskaaksi,
39 (13:38-39) saavuttaa kaiken sen, mitä te Mooseksen lain avulla ette voineet saavuttaa.
40 Pitäkää siis varanne, ettei teidän osaksenne tule se, mistä profeetat ovat sanoneet:
41 -- Katsokaa, halveksijat, hämmästykää -- ja olkaa tuhon omat! Minä teen teidän päivinänne sellaisen teon, että ette sitä uskoisi, jos joku siitä kertoisi teille." [Hab. 1:5]
42 Kun Paavali ja Barnabas lähtivät synagogasta, heitä pyydettiin puhumaan näistä asioista seuraavanakin sapattina.
43 Väen hajaantuessa omille tahoilleen monet juutalaiset ja jumalaapelkäävät käännynnäiset liittyivät Paavalin ja Barnabaksen seuraan. Nämä puhuivat heille ja rohkaisivat heitä pitämään kiinni Jumalan armosta. [Ap. t. 11:23, 14:22]
44 Seuraavana sapattina melkein koko kaupunki kerääntyi kuulemaan Herran sanaa.
45 Kun juutalaiset näkivät väenpaljouden, kiihko valtasi heidät ja he kiistivät herjaten sen, mitä Paavali puhui. [Ap. t. 5:17]
46 Silloin Paavali ja Barnabas sanoivat heille suorat sanat: "Kaikkein ensimmäiseksi Jumalan sana oli julistettava teille. Mutta koska te torjutte sen ettekä pidä itseänne iankaikkisen elämän arvoisina, me käännymme pakanoiden puoleen. [Ap. t. 3:26 ]
47 Herra on näet antanut meille tämän käskyn: -- Minä panen sinut valoksi kansoille, pelastukseksi maan ääriin saakka." [Jes. 42:6, 49:6; Luuk. 2:31,32]
48 Tämän kuullessaan pakanat iloitsivat ja ylistivät Herran sanaa, ja kaikki ne, jotka oli säädetty iankaikkiseen elämään, tulivat uskoon. [Room. 8:29,30]
49 Herran sana levisi yli koko maakunnan.
50 Mutta juutalaiset yllyttivät jumalaapelkääviä ylhäisiä naisia ja kaupungin johtomiehiä Paavalia ja Barnabasta vastaan, niin että heitä alettiin vainota ja heidät karkotettiin siltä seudulta. [2. Tim. 3:11]
51 Silloin Paavali ja Barnabas todisteeksi heitä vastaan pudistivat kaupungin pölyt jaloistaan ja siirtyivät Ikonioniin. [Matt. 10:14 ]
52 Mutta opetuslapset olivat täynnä iloa ja Pyhää Henkeä. [Ap. t. 2:4 ].
Mutta seurakuntaa ei rakenneta lain persutukselle,
vaan "apostolien ja profeettain". - woland
sellaisia suuria lukuja kuin esim. "10 000° tai "tuhat kertaa kertaa", "77 kertaa 7" jne. käytettiin yksinkertaisesti ilmaisemaan ajatusta "paljon". joten ilm:n 144 000 ym. luvut ko. kohdassa eivät ole tarkoitettu otettavaksi kirjaimellisesti, kuten yhdessä viestissä jo todetaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
No nytkö tuli lähtö Orpolle?
Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall2401938- 1881607
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä461240Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad50952- 40779
- 14760
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä30751Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver21740Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .23722Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46637