Salaa juopottelu Yleistä?

Mika T.re

Olen kuullut eräältä Tampereella asuneelta mormonilta, että aika yleistä myös mormonien piireissä.

5

424

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juokoon

mitä ja miten tahtoo. Mormonikin.

Kysymyshän on henkilökohtaisesta asiasta. Jos tuntee, että salaa juopottelemalla elämä on parempaa, antaa mennä vaan.

• minä voisin

tietää, juoko joku salaa?
      Eihän se olisi salaa juomista, jos se olisi tiedossa.

• Exmoro

Tiedän >20v mormonihistoriani ajalta vain kaksi tapauksta, jossa vanhempi MAP-äijä on salaa tissutellut. Toinen oli aika säälittävä, kun haisi ihan vanhalle viinalle välillä kirkossakin. Toinen oli sellainen saunomis/kalastu-kännääjä, joka otti silloin tällöin omaksi ilokseen pikkusen.
      Nuoret ovat oma lukunsa, veikkaan että lähes kaikki MAP-nuoret ovat vähintäänkin kokeilleet viinaa (ja olisihan se poikkeuksellista jos näin ei olisi) ja epäaktiivisuuden kynnyksellä olevat nuoret voivat sitten röpötellä säännöllisemminkin - ystäväpiiristä se riippuu.

MUTTA sinun kysymykseesi vastaus: kellä se salassa juopottelu on erittäin harvinaista, jos se ei sitten ole niin salaista ettei kukaan huomaa :-)

Itse vetelin 13 vuotiaana ensimmäiset kiljukännit ja krapulan lisäksi tuli melkoiset omantunnontuskat. Pidin asian omana tietonani, mutta kieltäydyin sakramentista muutaman kerran.

Nykyään kännäilen vähän väliä, suorastan ongelmaksi asti (ja salaan sen MAP-ystäviltäni), mutta minähän olenkin Exmormoni.

• nuorten mormonien

suljetulla keskustelupalstalla oli tästä anonyymi äänestys (ei siis näkynyt kuka on äänestänyt mitä).

Sen tulokset oli tällaisia: 100 äänestäjää ei ole koskaan maistanut yhtään, 19 maistiaisen verran, 14 tullut humalaan, 12 on juonut ennen kirkkoon liittymistä mutta ei enää ja 5 juo edelleen.

Ihan hyvät prosentit mielestäni, ainakin jos vertaa ns. tavallisen suomalaisen todennäköisyyteen juoda. Tietysi aika pieni otos mutta eipä niitä nuoria mormonejakaan ihan tuhatmäärin suomessa ole.

• asia sekin

Jos on pokkaa tulla kappelille ja toimia pappeustehtävissä niin ... ja sitä paitsi on voikeata tietää mitä synbtejäon piispalle kerrottu... mistä sen tietää vaikka ko salajuopottelija onkin vaikka joutunut hetkeksi hyllylle pappeusvirastaan. Voi sitä silti ihan vapaasti tulla kirkkoon, vaikka onkin hyllytetty, eikä sitä kellekkään kerrota ... mitä nyt juoruämmät väillä juoruavat!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      109
      6696
    2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
      Euroviisut
      88
      4331
    3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
      Tv-sarjat
      45
      3649
    4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
      Suomalaiset julkkikset
      13
      3050
    5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      626
      1650
    6. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
      Ikävä
      66
      1068
    7. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      55
      1043
    8. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      199
      1024
    9. teemu samuli

käykäähän lukemassa uusin alibi lehti 3/26 mitä tämä ihmissaasta satuilee..
      Suomussalmi
      9
      1019
    10. Osaako kukaan sanoa?

Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j
      Ähtäri
      47
      989
    Aihe