ALkuseurakunnan eli kristuksen seurakunnan esimerkin mukaan kymmenyksiä ei tulisi kerätä!
Tästä on monet kristityt teologit kanssani samaa mieltä.
Kymmenyksien kerääminen on täysin juutalainen tapa ja sellaisena vanhentunut. Perehtykää Raamattuun niin siellä on totuus. Vai onko vanhatestamentilliset uhrilait voimassa joihin kymmenykset kuuluu?!!?
Raamatulla ei kymmenyksiä voi perustella(piste)
Noudattakaa Raamatun
7
174
Vastaukset
- hirvas
jotka säätävät itse Raamattuun vedoten omia määräyksiään, eivät ole Jumalasta.
- sinun puljusi
ei ole Jumalasta.
- hirvas
sinun puljusi kirjoitti:
ei ole Jumalasta.
on Jeesuksesta.
Pari kertaluontoista tapausta Sana tietää vanhan
ajan kymmenysten maksamisesta. Leeviläisiä
kymmenyksiä jotkut maan tuotosta maksoivat, mutta
kontrollia ei ollut. Papit tulivat sensijaan
kylläisiksi uhrilihasta ja pappi Eelin poikien
kohdalla Jumalan mitta tuli täyteen - suku
hävitettiin.
Malakia 3:6-9
6
-- Minä, Herra, en muutu, ettekä tekään, Jaakobin jälkeläiset, ole entisestänne muuttuneet. [Ps. 33:11; Jes. 46:10]
7
Isienne ajoista asti te olette poikenneet käskyistäni ettekä ole noudattaneet niitä. Kääntykää minun puoleeni, niin minäkin käännyn teidän puoleenne, sanoo Herra Sebaot.
Mutta te kysytte: "Mitä väärää me sitten olemme tehneet?" [Sak. 1:3]
8
Voiko ihminen riistää jotakin Jumalalta? Sitä te kuitenkin yritätte. "Mitä me sinulta riistämme?" te kysytte. Kymmenyksiä ja uhrilahjoja! [Neh. 10:40, 13:10-13]
9
Kirous on teidän osananne, koska te kaikki, koko kansa, petätte minua.
Ei maksettu kymmenyksiä, ei. Niinpä tuon Malakian, vanhan liiton viimeisen prpfeetan kirjan
lopussa Herra lupaa uuden ja paremman liiton.
Lupaa, että tulee ensin Elia ja Jeesus sanoo, että
Johannes Kastaja oli se Elia. Kansa tiesikin häntä
odottaa.
Uuden liiton aikana on 1960-luvulta lähtien
maksettu huikeat summat kymmenyksiä, vaikka
ei Kristuksen oppiin sisälly sellaista.
Vaan "lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa!".
Hyvä niin, sillä lähetyskäskyn täyttyminen nielee
rahaa paljon, varsinkin nykyajassa, kun viestintä
maksaa. Luulen kuitenkin, että ne, jotka eivät
maksa Jumalalle, vaan antavat itsestään ja
kukkarostaan - ne antavat enemmän kuin kymmenyksset.
2. Kor 8:4-5
4
He pyytämällä pyysivät, että antaisimme heidän osallistua yhteiseen rakkaudentyöhön, pyhien avustamiseen.
[Ap. t. 11:29; Gal. 2:10]
5
Eivätkä he tehneet vain sitä mitä olimme toivoneet, vaan ennen kaikkea antoivat Jumalan tahdon mukaisesti itsensä Herralle ja myös meille.
EVANKELIUMIN ALKUAIKOINA
Alussa oli hankalaa, kun ei oltu enää lainvaatijoiden kymmenyspainostuksen alla, ei heti
ymmärretty, että Herran työ kuitenkin vaatii rahaa:
Fil. 4:15
Tiedättehän tekin, filippiläiset, että evankeliumin alkuaikoina, kun lähdin Makedoniasta, ei mikään muu seurakunta kuin te yksin käynyt minun kanssani tiliyhteyteen annetusta ja vastaanotetusta.
Joka paljon anteeksi saa, se paljon rakastaa.
Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa.
Osoittakaamme varoillamme, että rakastamme
Armahtajaamme!- yksi aukoo
päätään eikä lue mitä Jeesus ja Paavali kirjoittivat.
- Paavalille
Maksettiin Raamatun mukaan kymmenyksiä?
Missä Paavali vetoaa seurakuntiin kymmenysasiassa? - ei Kristuksen
alkuseurakunnat keränneet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p475425Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "612246Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella181830Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1451761- 171555
No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol301467Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v5135881-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171107Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy771078Joutuuko Suomi24-palvelu taas oikeuteen ?
Nämä Purraa ja Perussuomalaista johtoa pedofiilian suojeliana pitävän kirjoittajan viestit eivät vain poistu täältä. Se213963