Muutama "tyhmä" kysymys:
1. Minkä takia generaattorit laitetaan nykyisissä tuulivoimaloissa ylös? Jos raskaat osat olisivat maassa niin huolto olisi helpompaa. Voima ylhäältä siirrettäisiin alas esim. hydrauliikalla tai paineilmalla.
2. Voiko roottorin halkaisijaa pienentää tehon häviämättä? Mitä jos tehtäisiin "tuulikeräin" eli keskitettäisiin tuulienergia (bernoullin yhtälö). Jonkinmoinen tuulenohjain. Tarvittaisiin paljon pienempiä roottoreita.
3. Suomessa ei muka tuule. Entäs jos tuulivoimalat laitettaisiin todella ylös, sinne missä tuulee? Oletteko käyneet pilvenpiirtäjien huipulla? Siellä tuulee aina. Ja todella ylös tarkoittaa kilometrien korkeutta. Pylväsrakennelma on liian suuritöinen, ehdottakaa jotain muuta!
The wind is out there
...eli kyllä tuulta riittää, mutta miten sen energia saadaan käyttöön?
Tehokkaammin tuulivoimaa
T. uulivoima
4
756
Vastaukset
- ideoita
1. Jo Sirpa Pietikäinen ympäristöministerinä olessaan makusteli sanoilla "hydraulinen tuulivoimala". Ei onnannut silloin, tuskin onnaa vastakaan.
2. Jos alat ahtamaan tuulta pienempään reikään syntyy vaan hävikkiä.
3. Ja kyllä joku propellipää on ehdottanut että viedään tuulivoimala ylös suihkuvirtauksiin asti, vaan ei kertonut että mitenkä. - en halua palella
2.) Entä gavitaatio, ehkä unohdit?
- T. uulivoima
Saattaa olla. Muutenhan nämä jutut olisi jo keksitty.
- Huulivoimaa
1. Liian hankalaa ja hyötysuhde heikkenisi.
2. Ei voi.
3. Liian kallista ja vaarallista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134892Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293543No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452430- 501558
- 411480
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241334- 141222
- 271128
- 1651089
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221057