Vuonna 2002 96kpl maksoi tietääkseni 19.5 euroa.
Nyt samasta saa pulittaa satasen.
Osaako joku selittää, mistä tässä on kyse?
duact hinta ihmetyttää
28
14527
Vastaukset
- sama timotx
Jollei järkevää selitystä hintakehitykseen löydy, niin vaihdan tuotteen.
- Eipä voi vaihtaa
Kallishan tuo on näilläkin hinnoilla
http://www.yliopistonapteekki.fi/searchProductInfo.do?searchResultByProductName=DUACT KAPSELI&manufacturer=GSK
Eihän se paketti satasta maksa, mutta kun ei kuulu edes sv-korvattaviin lääkkeisiin!
- Nainen 27
Hintatiedot löytyvät YA:n sivuilta, www.yliopistonapteekki.fi. Sivujen mukaan 96 kpl pakkaus Duactia maksaa 43,14e eikä satanen, kuten väität. Mistä olet tämän hintatiedon saanut?
- timotx
kiitos korjauksesta, muistin väärin.
Olin ostamassa isoa rasia ja vedin herneen nenään, kun kuulin hinnan.
Ostin pienimmän purkin, senkin toden näköisesti viimeistä kertaa.
Joka tapauksessa miten ihmeessä ikivanhan lääkkeen hinta voi nousta pilviin. Ei ainakaan tuotekehittelykuluista.
Mulla on tunne, että joku vetää välistä. - ----
timotx kirjoitti:
Joka tapauksessa miten ihmeessä ikivanhan lääkkeen hinta voi nousta pilviin. Ei ainakaan tuotekehittelykuluista.
Mulla on tunne, että joku vetää välistä.Kun lääketehtaat ovat joutuneet laskemaan sv-korvattavien lääkkeiden hintoja, niin ne ovat vastaavasti nostaneet kelakorvauksen piiriin kuulumattomien lääkkeiden hintoja. Näiden lääkkeiden, toisin kuin sv-korvattavien lääkkeiden, hintoja ei kukaan valvo vaan lääketehtaat saavat määritellä hinnan niin korkeaksi kuin haluavat.
- Duactin käyttäjä
---- kirjoitti:
Kun lääketehtaat ovat joutuneet laskemaan sv-korvattavien lääkkeiden hintoja, niin ne ovat vastaavasti nostaneet kelakorvauksen piiriin kuulumattomien lääkkeiden hintoja. Näiden lääkkeiden, toisin kuin sv-korvattavien lääkkeiden, hintoja ei kukaan valvo vaan lääketehtaat saavat määritellä hinnan niin korkeaksi kuin haluavat.
Tietäisitkö sinä, että miksi tätä Duactia ei sitten saa sv-korvatttaviin? Itse ainakin joudun käyttämään sitä aika paljon ja se on ainoa lääke, joka tehoaa ja estää myös jatkuvat poskiontelotulehdukset.
Halpisversiotahan tälle Duactille ei tosiaan ole. Eikä mitään lähimainkaan vastaavaa.
Onko tämä kuinka uusi lääke, että oisko vielä patentti voimassa? - Nainen 27
timotx kirjoitti:
Mulla on tunne, että joku vetää välistä.Niin, ei ole Duact ainoa vanha lääke, jonka hinta vaihtelee. E-pillereiden hinta on lähes joka pakkauksen ostohetkellä eri kuin aiemmin, joskus se nousee, joskus se laskee. Myös Buranan hinta vaihtelee, ja viimeksi kun hain 100kpl pakkauksen hinta oli melkein puolittunut. Farmaseutti kertoi syyksi lääkevalmistajien tapa usein "korjata" hintaa ja tarkkailla markkinoilla olevien muiden lääkkeiden hintoja.
Duactin kohdalla korvattavaa lääkettä ei tietääkseni ole, joten hintaa voidaan pitää senkin "takia" korkealla (tarjonnan ja kysynnän laki). Ja Duact on kait lisäksi pudonnut sv-korvattavien listalta, kuten joku jo ylempää totesi? - Nainen 27
timotx kirjoitti:
Mulla on tunne, että joku vetää välistä.Niin, ei ole Duact ainoa vanha lääke, jonka hinta vaihtelee. E-pillereiden hinta on lähes joka pakkauksen ostohetkellä eri kuin aiemmin, joskus se nousee, joskus se laskee. Myös Buranan hinta vaihtelee, ja viimeksi kun hain 100kpl pakkauksen hinta oli melkein puolittunut. Farmaseutti kertoi syyksi lääkevalmistajien tapa usein "korjata" hintaa ja tarkkailla markkinoilla olevien muiden lääkkeiden hintoja.
Duactin kohdalla korvattavaa lääkettä ei tietääkseni ole, joten hintaa voidaan pitää senkin "takia" korkealla (tarjonnan ja kysynnän laki). Ja Duact on kait lisäksi pudonnut sv-korvattavien listalta, kuten joku jo ylempää totesi? - Eihän sataa
Nainen 27 kirjoitti:
Niin, ei ole Duact ainoa vanha lääke, jonka hinta vaihtelee. E-pillereiden hinta on lähes joka pakkauksen ostohetkellä eri kuin aiemmin, joskus se nousee, joskus se laskee. Myös Buranan hinta vaihtelee, ja viimeksi kun hain 100kpl pakkauksen hinta oli melkein puolittunut. Farmaseutti kertoi syyksi lääkevalmistajien tapa usein "korjata" hintaa ja tarkkailla markkinoilla olevien muiden lääkkeiden hintoja.
Duactin kohdalla korvattavaa lääkettä ei tietääkseni ole, joten hintaa voidaan pitää senkin "takia" korkealla (tarjonnan ja kysynnän laki). Ja Duact on kait lisäksi pudonnut sv-korvattavien listalta, kuten joku jo ylempää totesi?buranaa kerralla saa ku reseptillä ja silloin siihen tulee sv-korvaus.
- Nainen 27
Eihän sataa kirjoitti:
buranaa kerralla saa ku reseptillä ja silloin siihen tulee sv-korvaus.
Niin, minulla on siis resepti kyseisiin Buranoihin joten saan lääkkeen sv-korvauksella. Edellisellä ostokerralla maksoin purkista yli 6e, viimeksi 4,50e. Ja tosiaan farmaseuttikin oikein huomautti, että näiden hinta on muuten laskenut. Tosin huomasinhan sen itsekin :)
Eli näin ne vanhojenkin lääkkeiden hinnat muuttuu. Jonku lääkkeen hinta nousee, jonku laskee, jostakin putoaa sv-korvaus pois ja joku otetaan sv-korvattavien listalle. Elämä on jne.
- maksaa,.,.
olen ostanut duactia 96kpl pakkauksen 31.1.07 niin silloin on maksanut ainakin 26,92...onkohan ne sit noussu sen jälkeen,oisko noin kova nousu??
- ......................
http://www.yliopistonapteekki.fi Duact on aiemmin kuulunut sv-korvattaviin, niitähän tippuu tasaiseen tahtiin korvauksen piiristä.
Kyllä nykyinen hinta 96 kappaleelle on tuo 43,14
Ja ei sitä enää saada sv-korvattavuuden piiriin kun se sieltä jo on tippunut.
Näistä ei kauhean paljon esim. kirjoitella, mutta kyllä niitä ihan lääkkeitä ihan jatkuvasti tippuu sv-korvattavuuden piiristä vaikkei gen.sub.-valmistetta olisikaan... - lääkehiiri
...................... kirjoitti:
http://www.yliopistonapteekki.fi Duact on aiemmin kuulunut sv-korvattaviin, niitähän tippuu tasaiseen tahtiin korvauksen piiristä.
Kyllä nykyinen hinta 96 kappaleelle on tuo 43,14
Ja ei sitä enää saada sv-korvattavuuden piiriin kun se sieltä jo on tippunut.
Näistä ei kauhean paljon esim. kirjoitella, mutta kyllä niitä ihan lääkkeitä ihan jatkuvasti tippuu sv-korvattavuuden piiristä vaikkei gen.sub.-valmistetta olisikaan...Mistä näkee listan lääkkeistä, jotka ovat tippuneet sv-korvattavuudesta? Perustellaanko tätä tippumista mitenkään?
- Eikä maksanut
Ootko nyt ihan tosissasi? Itselläkin näkyy olevan tuossa yksi paketti ostettu silloin 24 kappaletta ja maksanut 16 euroa ja risat.
Jos olet saanut 96 kappaletta noin halvalla, sulta on peritty liian vähän. Mene äkkiä apteekkiin korjaamaan asia.
- Ketjun taso
Pistää vähän miettiin, kun katsoo tätä ketjua:)
- Ketjun taso
näin se kauppa käy... kirjoitti:
Kun laitoit linkin kolesterolilääkejuttuun?
- Duactin tarvittaessa
näin se kauppa käy... kirjoitti:
vain aamuisin. Illalla on Atarax joka väsyttää. Allergialääkitys kannattaa hoitaa järkevästi kun on niin monenlaisia lääkkeitä.
- Saamatonko
Ei tarvi jossitella,katsomalla pakkauksen merkintöjä voi lukea mer-
kinnät; 2.2.2015,Duact 24 kpl, 22,62 euroa,Apteekki Ideapark. Jos
oikein kiinnostaa asian voi tarkistaa puh. 0290908030 - Anonyymi
Hei Duactin käyttäjät! Ostin 22.8.2020 Duactia 24 kpl pakkauksen ja hinta 30.68. Eikä saa kelan korvausta. On ainoa lääke josta on apua minulle allergiseen nuhaan ja tukkoisuuteen. Terveisin pieneläkeläinen
- Anonyymi
Kannattaa olla niin pieni tuloinen että saa kelasta toimeentulotukea ja sitten kelan kautta kaikki lääkkeet ilmaiseksi jotka ovat reseptillä. Just laskin että tulot pitää olla melkein 3000e /kk jotta edes jotenkin pärjää Helsingissä jos pitää joka kuukausi ostamaan esim: lääkkeitä satasilla. Juu onneksi olen työtön enkä aio töihin palata.
Yhteiskunnan piikkiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa olla niin pieni tuloinen että saa kelasta toimeentulotukea ja sitten kelan kautta kaikki lääkkeet ilmaiseksi jotka ovat reseptillä. Just laskin että tulot pitää olla melkein 3000e /kk jotta edes jotenkin pärjää Helsingissä jos pitää joka kuukausi ostamaan esim: lääkkeitä satasilla. Juu onneksi olen työtön enkä aio töihin palata.
Yhteiskunnan piikkiin.Jokuhan ne rahat sinne Kelaankin maksaa.
En voisi vähempää arvostaa ihmisiä, jotka eivät edes halua tehdä töitä ja loisivat hyvinvointiyhteiskunnan siivellä.
- Anonyymi
Tänään 48 kpl paketti Duactia maksoi 58,48 e. Hinta nousee kilpaa bensan hinnan kanssa.
- Anonyymi
Eikö teillä ole vakuutusta? Itsellä kaikki nuo vakuutukseen ja sieltä korvaus takaisin.
- Anonyymi
Oletko laskenut kumpi tulee halvemmaksi? Itselläni ainakin lääkekulut ovat pienemmät kuin sairaanhoitovakuutus olisi, vaikka käytänkin runsaasti lääkkeitä.
- Anonyymi
Duact sisältää efedriiniä, ja suomessahan jokainen kansalainen on lähtökohtaisesti narkomaani. Vaikka efedriinillä nyt ei sinänsä päihdearvoa ole, kofeiiniin verrattava psykoaktiivinen stimulantti ja kofeiinia nyt juotetaan lapsillekin.
- Anonyymi
2019 Duact 24kpl hinta oli 24€,
2021 hinta 24kpl 36€
? Miten hinta voi nousta 30%? - Anonyymi
Duactin hintaa minäkin tänään aloin ihmetellä, ja katsoin omakannasta resepteistäni haettujen lääkkeiden hinnat..
DUACT 8/60 mg kapseli, kova GLAXOSMITHKLINE
1X24 fol
6.1.20 27,38€
23.3.20 27,38€
21.12.20 30,68€
26.2.21 30,68€
23.9.21 36,13€
(kokonaishinnat eli myyntihinta toimitusmaksu).
Aikas "kivasti" nousee hinta!
Cirrus 14tabl maksaa 14,55. Siinä tulee tablettihinta halvemmaksi. Tarttee varmaan ens kerralla pyytää sitä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931738
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581159Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181158- 941019
- 62823
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam34783Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6724- 46706
Mitä saat naiselta mies kun
Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p113676En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42670