Erdopect

limainen

Onko kenelläkään kokemusta tästä lääkkeestä? Sain sitä, kun keuhkoissa tuntuu olevan niin paljon flunssan jäljiltä limaa, joka aiheuttaa jatkuvaa hengenahdistusta. Olen astmaatikko. Kuinka nopeasti lääke on auttanut ja onko auttanut?

16

38525

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jotain vastausta

      Tuo lääke on minulle tuttu mieheni kautta hänellä kun tuo limaisuus on jokapäiväistä. Vuosia hän on käyttänyt kyseistä lääkettä ja on auttanut. Jostakin luin että sehän otetaan kapseli aamuin illoin ja yleensä 10 päivän kuureina ellei lääkäri toisin määrää. Niin vaikutus alkaa siinä neljän päivän käytön jälkeen on sitten parhaimmillaan. Olen omaishoitaja ja joudun näiden lääkkeiden kanssa sitä kautta saikkaamaan. Millaisen kuurin lääkäri sinulle määräsi?

      • limainen

        Mä sain kymmenen päivän kuurin. Kyllä musta tuntuu, että tuo on jo jonkin verran auttanut limaisuuteen, mutta henkeä ahdistaa kyllä yhä samalla tavalla kuin ennen kuuriakin. Mutta kai tässä on vielä toivoa...


      • mieleeni
        limainen kirjoitti:

        Mä sain kymmenen päivän kuurin. Kyllä musta tuntuu, että tuo on jo jonkin verran auttanut limaisuuteen, mutta henkeä ahdistaa kyllä yhä samalla tavalla kuin ennen kuuriakin. Mutta kai tässä on vielä toivoa...

        Semmonen asia tuli mieleeni että mieheni puhdistaa tuolta nielusta sitä limaa myös suolavedellä vetää sitä vettä nenänkautta sisään ja sitten sylkee sen vessan pönttöön. Apteekissa on sellaisia vesipiippuja myytävänä mutta kyllä se onnistuu muutenkin jos vain opettelee ja haluaa sitä konstia käyttää.


      • limainen
        mieleeni kirjoitti:

        Semmonen asia tuli mieleeni että mieheni puhdistaa tuolta nielusta sitä limaa myös suolavedellä vetää sitä vettä nenänkautta sisään ja sitten sylkee sen vessan pönttöön. Apteekissa on sellaisia vesipiippuja myytävänä mutta kyllä se onnistuu muutenkin jos vain opettelee ja haluaa sitä konstia käyttää.

        Mä kokeilin pulloon puhaltamista. En tiedä, teinkö oikein, ohjeet oli kyllä hyvät, mutta en saanu limaa nousemaan. Täytyy jatkaa harjoituksia...

        Erdopect-lääkekuuri tuntuu nyt, että on jo hieman auttanut, limaa ei ole enää niin paljoa. Mutta henkeä ahdistaa kyllä edelleen.


      • Anonyymi
        limainen kirjoitti:

        Mä kokeilin pulloon puhaltamista. En tiedä, teinkö oikein, ohjeet oli kyllä hyvät, mutta en saanu limaa nousemaan. Täytyy jatkaa harjoituksia...

        Erdopect-lääkekuuri tuntuu nyt, että on jo hieman auttanut, limaa ei ole enää niin paljoa. Mutta henkeä ahdistaa kyllä edelleen.

        Erdopect ei ole astmalääke, joten ei vaikuta hengenahdistukseen. Irrottaa keuhkoista sitkasta limaa tehokkaasti. Ei tietenkään poista liman eritystä. Alkaa tehota n. Vrkn jälkeen 1. Tabletin otosta.


    • juttu tuo puhaltaminen

      Kerroit että puhallat pulloon se vahvistaa keuhkoja ja on siis hyvä juttu. Olen kuullut että on myytävänä sellaisia suolapiippuja joita saa ainakin täällä luontaistuotekaupasta. Joillekkin siitä on ollut apuakin jos haluat tietää asiasta enemmän niin googlella löytyy enemmän tietoa tuosta asiasta.

    • henkihaukka

      Käytän ensikertaa kyseistä lääkettä. On 10 pv:n kuuri josta 8 pv:vää jo käyttänyt. Mielestäni siitä apua, kehrääminen rinnassa jo loppunut. Vaikka tukkoisuutta tuntuu vielä olevan, saan kuitenkin nukuttua öisin jo melko hyvin.
      Minulla myös Astmaa taustalla, tuli kuumeeton flunssa ja siitä jälkitautina keuhkoputken tulehdus.
      Uskoisin tämän tästä hellittävän, aikaa ehkä kuluu toipumiseen.

    • Eivatsaongelmia

      Kokeilen jo toista kertaa erdopectiä js sinänsä lima irtoaa paremmin. Joudun kuitenkin lopettamaan taas neljäntenä päivänä, koska tulee niin pahoinvointinen olo. Ruuan jälkeen olen ottanut vesilasillisen kanssa. Harmittaa!

    • Lähihoitaja52

      Sain Erdopectiä viisi päivää sitten sitkeän ylähengitystieinfektion hoitoon.Lääkkeestä ei ole mitään apua.Limaa on edelleen surisemassa ja kehräämässä,että ei ole saanut nukuttua.CPR arvo oli 44.Varmaan joudun hakemaan kunnon antibioottikuurin.

      • Iliveinhope

        Sama juttu minullakin, tulehdusarvo 45, erdopectiä mennyt jo viisi päivää. Astmaan flixotide evohaler 2xkahdesti päivässä ollut muutaman vuoden. Nyt yskä on vaan jatkunut aivan kamalana, meinaan tukehtua, vaikka antibiootti,doximed 150 mennyt myös neljä päivää. Tänään verikokeessa, ajatuksena selvittää onko hinkuyskää. Ei kuumetta viime viikon jälkeen. Flixotide vaihdettiin tänään relval elliptaan. Onko teillä kokemuksia tästä lääkkeestä? Ja mitä ihmettä tämä voi olla? Aivan järkyttäviä nuo yskänkohtaukset, koko vartalon voimalla kun tulee puuskat.


      • Anonyymi

        Sama minulla,olen nyt käyttännyt 6 päivä eikä minkäänlaista lima irronnut.


    • Anonyymi

      Ei auta mitään. Mutta jos tupakoi, lima ei muutenkaan irtoa.

    • Anonyymi

      Reseptitön yskänpilleri Medipekt auttaa paljon paremmin. Bisolvon on samaa
      eri lääketehtaan.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tuon jutun mukaan Erdopect olisi toimiva. Itse sairastuin 23.12. ankaraan kuumeeseen jota seuras heti perässä sitkeälima keuhkoputkessa ja yskä. Meinaan jatkuvasti tukehtua limaani. En ole pystynyt lainkaan nukkumaan. Soitin 27. pv terveysaseman päivystykseen. Käskivät vain jatkaa kotikonsteja, eli pulloon puhaltamista, höyryhengitystä jne. Ei auttanut, jotten 28.pv soitin uudestaan. En saanut lääkäriaikaa taaskaan, mutta puhelimitse määräsi minulle Erdopectiä 10pv:n kuurin. Saa nähdä kuinka pian alkaa vaikuttaa. Ainakim vielä lima on yhtä sitkeää, kuin alussakin ja estää nukkumisen jopa puoli-istuvassa asennossa. Edessä on pitkä viikonloppu, jolloin lähipäivystys on taas kiinni. Joulu ja uudenvuoden vietto
        minun osalta pilalla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuon jutun mukaan Erdopect olisi toimiva. Itse sairastuin 23.12. ankaraan kuumeeseen jota seuras heti perässä sitkeälima keuhkoputkessa ja yskä. Meinaan jatkuvasti tukehtua limaani. En ole pystynyt lainkaan nukkumaan. Soitin 27. pv terveysaseman päivystykseen. Käskivät vain jatkaa kotikonsteja, eli pulloon puhaltamista, höyryhengitystä jne. Ei auttanut, jotten 28.pv soitin uudestaan. En saanut lääkäriaikaa taaskaan, mutta puhelimitse määräsi minulle Erdopectiä 10pv:n kuurin. Saa nähdä kuinka pian alkaa vaikuttaa. Ainakim vielä lima on yhtä sitkeää, kuin alussakin ja estää nukkumisen jopa puoli-istuvassa asennossa. Edessä on pitkä viikonloppu, jolloin lähipäivystys on taas kiinni. Joulu ja uudenvuoden vietto
        minun osalta pilalla!

        Nyt on sitten uudenvuoden aatto ja räkä pysyy yhä kurkussa, eikä ota tullakseen, vaikka jo neljäs päivä Erdopectiä. Enää lima ei nouse yöllä kurkkuun, mutta yskin läpi yön kuivia yskiä niin, että vatsalihaksetki alkanut kramppaamaan ja päähän sattuu. Jos tää Erdopect ei ala tuottaa tulosta, mitähän lääkettä sitten kannattaisi kokeilla?
        Höyryhengitystä ja suolavedellä kurlailua oon tehnyt päivittäin (ja yölläkin).
        Nenäkannulla oon huuhdellut nenääni 2-kertaa päivässä. Alkaa toivo loppumaan. Terveyskeskuskin aukeaa vasta ensi tiistaina ja siellä on vajaa miehitys. Täysmiehitys on vasta loppiaisen jälkeen. Jalat alkaa suonenvetojen myötä olla siinä kunnossa, ettei näillä jaloillakaan enää paljoa kävellä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1787
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      76
      1637
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1303
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1131
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      765
    6. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      759
    7. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      749
    8. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      747
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      725
    10. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      702
    Aihe