Yksityinen hoivakoti

Edut ja puutteet

Onko kukaan yksityisessä hoivakodissa töissä? Minkälaista hlökuntaa ja kuinka paljon missäkin vuorossa. Onko johtajalla hoito/sosiaalialan koulutus ja kuinka paljon hän itse osallistuu hoivatyöhön? Mitä hoitajien työhön kuuluu kussakin vuorossa? Onko hoitoyön periaatteita kirjattuna ja miten perehdytys on järjestetty?

13

3255

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dgfdgfdgfd

Täällä on yksi. Eikä ole ensimmäinen yksityinen hoivakoti missä olen. Omasta kokemuksesta voin sanoa että paikat on todella erilaisia, sekä käytännöt. Siitä syystä on ihan mahdoton vastata noihin kysymyksiin koska todellakin, käytännöt poikkeaa toisistaan paljon. Ja paljon riippuu siitä millainen johtaja on, miten motivoitunut ja paljonko mukana toiminnassa.

Meillä on tälläinen johtaja, itse ei hoivatyötä tee, mutta paikalla kyllä. Panostaa paljon ammattitaitoon, koulutuksia piisaa ja myös vaatiikin aika paljon. Silti, tai ehkä siitä syystä meillä on ammattitaitoiset hoitajat ja toimintaa kehitetään koko ajan.
      Henkilökunnan määrähän riippuu ihan asukkaidenkin määrästä...
      Henkilökunta on mitä ihaninta meillä, periaatteet on kirjattuna ja perehdytys on loistavaa ja perusteellista.

Paljon olen kuullut paskaa yksityisistä laitoksista, mutta itse en moiseen ole törmännyt. Minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa kyseisistä paikoista. Ollut vissiin hyvä tuuri:)

• olisi tuo

... ko johtaja ja yksinkön vastaava ;-). Mutta kiva jos teillä noin hienosti asiat.

Tv: Kade

• abc huoltamolla nyt

Vastaan järjestyksessä kysymyksiisi:

-henkilökunta sangen kirjavaa
      -liian vähän vuorossaan työntekijöitä
      -johtajalla -0 koulutus
      -hoitaja laittamassa ruokaa josta hyppää pyyhkimään takapuolen wc:n...
      -hoitotyönperiaattee?? tuttu sana....
      -perehdytys? olen joskus kuullut...

• Helsingissä__

Erään säätiön vanhainkoti. Olin siellä töissä ja mikään ei toiminut ja esimiehet olivat todella ala-arvoisesti alaisiin kohtelevia. Onneksi ei tarvinnut siellä kauan olla ja töitä sairaanhoitajille riittää takuulla muuallakin; on varaa mistä valita!

• @@@@@@

Varovaisesti on suhtauduttava olipa yksityinen paikka missäpäin Suomea hyvänsä.Kannattaa miettiä onko palkkapäivä tarkeä,vai elääkö pyhällä hengellä?!

• eletään
        @@@@@@ kirjoitti:

Varovaisesti on suhtauduttava olipa yksityinen paikka missäpäin Suomea hyvänsä.Kannattaa miettiä onko palkkapäivä tarkeä,vai elääkö pyhällä hengellä?!

Pyhällähengellä!!

• älläpää
        eletään kirjoitti:

Pyhällähengellä!!

Eli jos on vaikkapa 15 asukasta, montako hoitajaa pitäisi olla? Jos siis osa tyypeistä liikkuu itse rollan kans, muutama pyörätuolissa istuva, kaikki syö itse, mutta suurimmalla osalla jonkinlaiset vaipat kuitenkin.

• sanna74
        älläpää kirjoitti:

Eli jos on vaikkapa 15 asukasta, montako hoitajaa pitäisi olla? Jos siis osa tyypeistä liikkuu itse rollan kans, muutama pyörätuolissa istuva, kaikki syö itse, mutta suurimmalla osalla jonkinlaiset vaipat kuitenkin.

Tulee vähän myöhään tämä vastaus...mutta meillä on illalla yhdellä hoitajalla 10-12 asukasta. Hoidetaan iltapalat, pesut, lääkkeet yms...

• sh_hki

Joo varokaa ison säätiön vanhainkoteja Helsingissä. On ympäri kaupunkia niitä ja aivan kamala paikka olla työssä. Mm. yövuorossa hoitajalla saattaa olla yksin vastuulla yli 50 potilasta. Tosi juttu :/

• LH-80

Älä mene yksityiselle ellei paikka olisi kuten ensimmäinen kirjoitus antoi ymmärtää,mitä epäilen kyllä.Itse töissä yksityisellä ja pois lähden heti kun uusi työ tiedossa.Johtajia 2 joista toisella koulutus,toisella ei ja tämä jolla ei,määrää enemmän ja tekee lääkemuutoksia vailla mitään tietoa.Työntekijöitä vuoroissa liika vähän,kun nyt 2 2 1..Kaikki loppuunpalaneita.Palkat on joka kuussa maksettu väärin,aina puutuu 2-200e..työnantajat haukkuvat työntekijöitään selän takana ym mukavaa

• $=satan. £=Lucifer

Mielestäni kaikki terveyteen liittyvä yksityistäminen on kiellettävä. No yksityislääkärin/hammaslääkärin vastaanoton vielä hyväksyn. Mutta kun on kyse pidemmästä hoidosta esim. Vanhainkodeista, hoitokodeista (joissa on lähinnä "mielenterveyskuntoutujia") yksityis-sairaaloista joissa rikas pääsee leikkaukseen köyhää ennen.
        Epäkohtia on!

• .................
        $=satan. £=Lucifer kirjoitti:

Mielestäni kaikki terveyteen liittyvä yksityistäminen on kiellettävä. No yksityislääkärin/hammaslääkärin vastaanoton vielä hyväksyn. Mutta kun on kyse pidemmästä hoidosta esim. Vanhainkodeista, hoitokodeista (joissa on lähinnä "mielenterveyskuntoutujia") yksityis-sairaaloista joissa rikas pääsee leikkaukseen köyhää ennen.
        Epäkohtia on!

On itselleni ollut kaikkein paras kokemus. Kaikkein eniten on miellyttänyt turhan byrokratian riisuminen, sekä se, että lähiesimiehet tekevät ihan samaa hoitotyötä, jos on vajausta. Eli, ei revitä pelkästään hoitajien selkärangasta. Kaikkein kamalin paikka on ollut sairaanhoitopiiri ja kaupunki. Miten ihmeessä jokaisesta pikkuasian hoidosta saadaankin niin älytön paperinpyöritys aikaiseksi.

Väitän, että itse hoidon tasoon tämä ei vaikuta millään lailla ainakaan huonontavasti. Päinvastoin. Eipä ole oikeasti vaikeaa päättää, millä sektorilla haluaa jatkossakin jatkaa. Vaikka sillä pienemmällä palkallakin. Kunhan työolosuhteet ovat kuitenkin kunnossa.

• nomää06
        ................. kirjoitti:

On itselleni ollut kaikkein paras kokemus. Kaikkein eniten on miellyttänyt turhan byrokratian riisuminen, sekä se, että lähiesimiehet tekevät ihan samaa hoitotyötä, jos on vajausta. Eli, ei revitä pelkästään hoitajien selkärangasta. Kaikkein kamalin paikka on ollut sairaanhoitopiiri ja kaupunki. Miten ihmeessä jokaisesta pikkuasian hoidosta saadaankin niin älytön paperinpyöritys aikaiseksi.

Väitän, että itse hoidon tasoon tämä ei vaikuta millään lailla ainakaan huonontavasti. Päinvastoin. Eipä ole oikeasti vaikeaa päättää, millä sektorilla haluaa jatkossakin jatkaa. Vaikka sillä pienemmällä palkallakin. Kunhan työolosuhteet ovat kuitenkin kunnossa.

oma mummoni oli pienessä n. 12 paikkaisessa hoivakodissa ja itse en moiti.
        anoppini myös pyörittää 10 paikkaista hoivakotia ja ihmettelen jos asukkailla tai työntekijöillä on huonoa sanottavaa. johtaja tekee hoitotyöt siinä missä muutkin. toki olisi kiva jos työntekijöitä olisi paljon ja ruoanlaittajat erikseen mutta eihän se onnistu käytännössä kun palkkaakin pitää maksaa. omaisten pitäisi myös muistaa läheistään eikä unohtaa vanhusta. tietysti tarvitaan koulutettua väkeä erityisesti lääkejakoon ym. erityistehtäviin mutta kyse on kuitenkin isolta osin ihmisen huolehtimisesta lähimmäisestään ja siihen riittää että on ihminen. kyllä kaikenkaikkiaan yksityinen alle 18 paikkainen pienkoti on vanhukselle kodin jälkeen paras paikka.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      38
      2945
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      27
      2824
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      120
      2288
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1422
    5. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1326
    6. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1246
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1063
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      969
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      912
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      792
    Aihe