Mulla on ollut viime vuoden lopussa kaikellaisia itsemurha-ajatuksia. Kahesti oon jo yrittäny, ekalla kerralla koitin hypätä katolta, mutta kaveri esti. Toisella kerralla koitin myrkyttää itteni lääkkeillä, josta seuras seuraavana päivänä tajuton väsymys ja tuntu, että kuolen jos oon 5 min jalkeilla. Oli kuumetta varmaa miljoona. Ja sitte en oo tyytyväinen itteeni. Enimmäkseen tää koskee mun ulkonäköä. Näitä ajatuksii, että oon liian läski. Toisinaan, pääsen sinne oikeaan ajattelemissunntaan jolloin atteelen, että ehkä mä oon ihan kaunis. Mut sitten, vaateostoksilla nään itteni vaatekopin peileistä takaa ja eestä ja kaikkialta. Sillon sen alkaa. Yleensä ton aiheuttaa kaikki peilit. Jos kavereille kerron, ne suuttuu ja haistattelee. En jaksais tätä enää. En taho puhuu äitille, sei ota mitään tosissaan. Eikä iskäkään tajuais. Oon nytten 14v., ja mulla ois vielä paljon eessä. Tuntuu, että oon yleinen naurunaihe. Tää kuulostaa _NIIN_ typerältä teinivalitukselta, siksen oo uskaltanu minnekkään mitään kirjottaa, ainakaan ikääni paljastamatta. On jotain tyyppejä, joille pystyisin puhumaan, mutta ne pitäis mua hulluna. Ja sitä en taho. En taho minkään hullun teinin mainetta. Kiitos sulle, jos et vittuile tai laita jotain lol-viestejä. Toisinaan en uskalla vastauksia katsoakaan, koska pelkään että sielä ne taas mulle nauraa.
uskalsinpas
5
575
Vastaukset
- sasasa
Tuntuu vaa et oon jotenki onneton.
- uskalsit!
Et sinä ole mitenkään naurettava, olet nuori ihminen ja sinulla on nuoren ihmisen ajatuksia - nuoruus on kuolemanvakava asia! Me kaikki olemme olleet nuoria, jos nimittäin emme sitä enää ole. Kaikilla ei nuoruus ole vaikeaa aikaa, mutta luulisin, että harva haluaisi elää sitä uudelleen!
Uskoisin kuitenkin, että sun vanhemmat ymmärtäisi sua - ei kukaan ainakaan hulluna pidä! Mutta on hyvä puhua vaikka täällä palstoilla, jos ei usko ketään kuuntelijaa muuten löytyvän. Se aina helpottaa, jos vaikka nimettömänä kertoo mietteistään.
Koeta kestää ja jaksaa elää sun nuoruutesi, se on vaikeaa aikaa ja siinä on niin monesti kaikenlaisten ristiriitojen revittävänä! Eihän sun tarvitse katsella niitä peilejä, jos ne tuntuu niin pahalta, ja tiedätkö mitä: varsinkin kaupoissa olevat pukukoppien peilit tuntuvat vielä vanhanakin inhottavilta! Mutta ei hätää - vanhempana osaa jo naureskella itselleen ja voi vaikka irvistää peilikuvalleen ja myös naureskellen kertoa toisille näistä inhoamisistaan! - leivonpolku
uskalsit! kirjoitti:
Et sinä ole mitenkään naurettava, olet nuori ihminen ja sinulla on nuoren ihmisen ajatuksia - nuoruus on kuolemanvakava asia! Me kaikki olemme olleet nuoria, jos nimittäin emme sitä enää ole. Kaikilla ei nuoruus ole vaikeaa aikaa, mutta luulisin, että harva haluaisi elää sitä uudelleen!
Uskoisin kuitenkin, että sun vanhemmat ymmärtäisi sua - ei kukaan ainakaan hulluna pidä! Mutta on hyvä puhua vaikka täällä palstoilla, jos ei usko ketään kuuntelijaa muuten löytyvän. Se aina helpottaa, jos vaikka nimettömänä kertoo mietteistään.
Koeta kestää ja jaksaa elää sun nuoruutesi, se on vaikeaa aikaa ja siinä on niin monesti kaikenlaisten ristiriitojen revittävänä! Eihän sun tarvitse katsella niitä peilejä, jos ne tuntuu niin pahalta, ja tiedätkö mitä: varsinkin kaupoissa olevat pukukoppien peilit tuntuvat vielä vanhanakin inhottavilta! Mutta ei hätää - vanhempana osaa jo naureskella itselleen ja voi vaikka irvistää peilikuvalleen ja myös naureskellen kertoa toisille näistä inhoamisistaan!Joo kuulostaa ihan tutulta..sitä taitaa olla nuorena ns..vainoharhainen joidenkin asioiden suhteen...muistan elävästi vielä...tuttua...minä itse en todellakaan haluaisi enää olla teini..se ei ole helppoa aikaa..silloin pyritään itsenäistymään,mutta kuitenkin se pelottaa ja tuntuu ettei kukaan ymmärrä ...ja tänä päivänä voin vaan kuvitella ettei nuorilla ole kovin helppoa..on paljon vaateita ja kaikilla on kova kiire..minne???kyllähän kiirettä aina saa aikaiseksi,mutta eikö ihmissuhteet olisi hyvä muistaa??tais mennä jo asian vierestä...mutta et tosiaan kuulosta mitenkään erilaiselta nuorelta..
- Laurala
Moikka!
Nuorena kaikenlaisia valheita tulee mieleen, se on normaalia. Muistan kun tunsin itseni todella arvottomaksi ja kehnoksi yläasteella kun kukaan poika ei koskaan kiinnostunut musta, mutta luokan kaikista muista tytöistä kyllä.
Ysillä löysin kuitenkin elämääni tien näyttäjän: Jeesuksen. On totta, että olet Jumalan luomus ja erityisen arvokas. Jumalan silmissä olet kaunis ja merkityksellinen. Älä anna enää valheitten tulvia elämääsi, vaan anna elämäsi Jeesukselle, tänään on pelastuksen päivä! Rukoile esimerkiksi näin: "Jeesus anna kaikki syntini anteeksi, haluan luovuttaa elämäni sinulle". Jeesus odottaa sinua jo. Hän haluaa, että lähestyt häntä.
Tärkeää on löytää seurakunta, jossa käyt säännöllisesti, suosittelen vapaa- tai helluntaiseurakuntaa. Jumalalta saat elämääsi kaiken minkä tarvitset, olen kokenut sen itse:) - nuoruus takana..=)
Tiedän tasan miltä susta tuntuu..
Muistan itsekin nuorana joskus yläasteen loppuaikoina,kun olin mielestäni kamalan ruma ja läski,pojat ei vaan mielestäni ollet minusta kiinnostuneita..(oikeasti asia ei näin ollut..)
Joka päivä kirosin vaan kuinka kamalan ruma olen ja en kelpaa kellekkään jne..kerran jopa otin buranaa ja panadolia..heh.. varmaan kourallisen ja luulin että saan sillä henkeni pois..=)poikaystäväni oli tuolloin jättänyt mut toisen takia ja olin lisäksi riidellyt teinimäiseentapaan äitin kanssa..hmm..
Mutta onneksi olin TYHMÄ,ja otin vääriä lääkkeitä...=)
Olen aikuistunut ja kolmikymppinen lähestyy nyt uhkaavaa vauhtia,rumasta ankanpoikasesta kasvoi joutsen..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h52732Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062571Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv92259Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441865- 321443
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141433- 1761155
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201053Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81938