Bulgarian lastenkodit

hepuli

Minulla on ollut niin paljon kiireitä, etten ole ehtinyt palstalle pitkään aikaan. On ollut vieraita koko pääsiäisen ja sen jälkeenkin, ja kaikenlaisia hauskoja tapahtumia!! Oikein mukavaa.

Aihe, joka minulla koko ajan on ollut mielessä, ja josta heti päätin kirjoittaa, on Silminnäkijä-ohjelman kertomus englantilaisen kuvausryhmän käynnistä bulgarialaisessa lastenkodissa. Näkikö joku muu sen?
En saanut unta sinä yönä ja aihe painaa minua vielä.

Miten hoitajat saattavat olla noin kovia ja tunteettomia lapsia kohtaan? Erästä poikaa, joka nätisti auttoi henkilökuntaa, hakattiin monta kertaa, eikä kukaan välittänyt siitä. Miten johtaja saattaa olla noin kova ja itsekäs ja välinpitämätön? Hänelle on tärkeintä, että hänellä on mukava työpaikka, hän ei ottanut mitään vastuuta alaistensa toiminnasta!!! USKOMATONTA!!!

Teki mieli ottaa nämä lapset syliin ja lohduttaa heitä, niinkuin reportteri teki ohjelman lopussa. Se oli erittäin liikuttavaa, kun hän otti pienokaista kädestä ja tämä tuli häneen syliin ja istui siinä tyytyväisenä. Kyyneleet valuivat, tämä kosketti ainakin minua syvästi.

Jotain pitäisi tehdä, mutta mitä? Nähtyäni ohjelman en ole niinkään varma siitä, että mahdolliset apurahat menevät oikeaan tarkoitukseen!!!

Mitä mieltä te muut olette???

35

1486

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tekemistä lapsiasioissa!

      niin.

      • hepuli

        Näitkö ohjelman?
        En usko, että tuollaista raakuutta esiintyy Suomessa. Lapsi makaa esim. jalka poikki eikä tehdä muuta kuin hierotaan vähän rasvaa jalkoihin...

        Todella julmaa touhua.


      • hepuli

        Tiedätkö, en todellakaan usko että meillä esiintyy tuollaista raakuutta. Esim lapsella on ihan selvästi jalka poikki, ihan taittuneena, ja itki ja valitti kuin eläin. Kukaan ei ollut huomaavinaan sitä, vaan hierottiin rasvaa jalkapohjiin!!! Herää kysymys millä tavalla jalka oli mennyt poikki.

        Todella julmaa touhua. Psyykkistä ja fyysistä väkivaltaa ja välinpitämättömyyttä. Kyllä ihmiset osaavat olla julmia.


      • mallamaija

        sitä mieltä, että meilläkin on samanlaista? EU- kyllä antaa direktiivejä, mutta eipä tunnu lasten asioihin kohdituvan ja heidän asioita parantavan.


      • katsomatta

        Halusin katsoa, mutta onneksi nukahdin, sillä sellainen raakuus, mikä siellä jutuista päätellen vallitsee, olisi minulle liikaa ja kun se tuli niin myöhään.
        Sydäntäni raastaa jo pelkkä lasten epäoikeudenmukainen kohtelu. Sitä ei voi kuvitellakkaan ilman surua, kun itsellä on pienet lapsenlapset.
        Kyyneleet tulee aina silmään, kun lehdistä lukee näiden pienokaisten kuolemisista, mikä milläkin tavalla.
        Kauheinta on vanhempien pahoinpitely tai heitteillejättö, unohdus, tai tahallinen yksinjättäminen, kun on ravintolaan halu mennä.

        Se, mihin meidänkin avustukset menisivät, ovat mielestäni taatusti saavan organisaation hyvinvointiin menevät. Lapset siitä ei hyödy. Ainoa apu, jota voisin kuvitella, olisi sellainen henkilökohtainen apu sinne, jossa todelliset ihmiset lievittävät tätä lasten tuskaa.
        Mihinkään avustusjärjestöihin en anna euroakaan, sillä niin usein on todistettu miten huijarit vievät rahat.
        Kotimaassa tuntemani avuntarvitsijat saavat henkilökohtaisesti apuni, mutta ei minkään järjestön kautta.


      • sisar hento valkoinen

        Näin tuon ohjelman.

        Uskallan väittää, etteivät mitkään Suomen lapset tollaista hätää näe! Vaikka täälläkin ehkä on tekemistä. Luulen että SUomessa pahin hätä johtuu yksityisperheissä tapahtuvista asioista.

        Olen vakuuttunut siitä, ettet nähnyt tuota ohjelmaa.Silloin olisit reakoinut eri tavalla.


    • asiat

      pitäisi saada paremmiksi, jos vain EU:ssa olisi hiventäkään hyvää tahtoa. Meillä ei eläimiäkään saa kohdella moisesti.
      Ihmetyttää vain, miten Bulgariakin on EU:hun hyväksytty.

      • hepuli

        Minuakin ihmetyttää suuresti, että Bulgaria hyväksyttiin EU:hun. Olen kerran käynyt siellä lomalla, ja petyin todella. Hirveät olosuhteet, talojen seinät ihan rehottivat hometta!!!

        Minusta ihmiset ovat aika vihamielisiä turistejakin kohtaan siellä.


      • aikaan, kun
        hepuli kirjoitti:

        Minuakin ihmetyttää suuresti, että Bulgaria hyväksyttiin EU:hun. Olen kerran käynyt siellä lomalla, ja petyin todella. Hirveät olosuhteet, talojen seinät ihan rehottivat hometta!!!

        Minusta ihmiset ovat aika vihamielisiä turistejakin kohtaan siellä.

        EU pikkumaisesti tekee mitä älyttömimpiä direktiivejä, voi vain ihmetellä, että tuollaisia laitoksia saa olla olemassa.


      • hepui
        aikaan, kun kirjoitti:

        EU pikkumaisesti tekee mitä älyttömimpiä direktiivejä, voi vain ihmetellä, että tuollaisia laitoksia saa olla olemassa.

        Olen aivan samaa mieltä. Ihan sairasta touhua. Mitataan kurkkujen muotoja yms ihan tyhmää kun toisaalta sallitaan mitkä raakuudet tahansa.


      • - ikävä kyllä -
        hepui kirjoitti:

        Olen aivan samaa mieltä. Ihan sairasta touhua. Mitataan kurkkujen muotoja yms ihan tyhmää kun toisaalta sallitaan mitkä raakuudet tahansa.

        mainio esimerkki EU:sta. Mietitään suurella palkalla mitä mitättömimpiin asioihin määräyksiä, samaan aikaan annetaan ihmisiä "hoitaa" kuten tuokin ohjelma näytti.


      • hepuli
        - ikävä kyllä - kirjoitti:

        mainio esimerkki EU:sta. Mietitään suurella palkalla mitä mitättömimpiin asioihin määräyksiä, samaan aikaan annetaan ihmisiä "hoitaa" kuten tuokin ohjelma näytti.

        Näin on. Ihan hirveä tilanne. Minulle tulee suunnaton viha, kun ajattelen miten juuri lapsia kohdellaan, ja EU-maassa!! Tuo ohjelma oli kerta kaikkiaan uskomattoman raaka. Herää vielä kysymys millaista lasten kohtelu oli kun kuvausryhmä EI ollut paikalla!!!!

        Ihmiset ovat mukamas valistuneita ja oppineita, mutta miten tämä maailma on voinut mennä tällaiseksi?

        Haluaisin välttämättä tehdä jotain näiden lasten eteen, mutta tunnen itseni ihan voimattomaksi. Miksi kukaan ei edes voinut kohdella heitä ihmisinä, ottaa syliin, lohduttaa? Lasten kanssa ei edes juteltu. Komenneltiin vain kovalla äänellä ja kohdeltiin lapsia huonommin kuin koneita


      • - ikävä kyllä - kirjoitti:

        mainio esimerkki EU:sta. Mietitään suurella palkalla mitä mitättömimpiin asioihin määräyksiä, samaan aikaan annetaan ihmisiä "hoitaa" kuten tuokin ohjelma näytti.

        Samantyyppinen ohjelma oli vanhan jugoslavian aikaisesta
        lastenkodista. Siellä laihat nälkiintyneet lapset olivat sementti pintaisessa huoneessa näkemättä päivänvaloa.
        Osa lapsista oli alasti vailla minkäänlaista hoitoa kuin rääkätyt eläimet.
        Itkemättä ei voinut ohjelmaa katsoa. Eikä oikein voinut edes uskoa että tuollaista oli vielä olemassa,olisko pari vuotta sitten kun näin ohjelman.
        Kyllä suomessa sentään on hyvä ja apua saatavilla. ihan leivättä ei tarvi kenenkään olla.
        Kyllä todellakin EU mittailee kaiken maailman banaanien pituutta ja käyryyttä, ja kurkun suoruutta.Todelliset asiat jää hoitamatta.Asiat, joihin olisi pitänyt puuttua heti.
        Järkyttäviä katsottavia - tulee ihan hätä itselle, että pitäisi pian tehdä jotain.........


      • Maistahan
        meri-kukka98 kirjoitti:

        Samantyyppinen ohjelma oli vanhan jugoslavian aikaisesta
        lastenkodista. Siellä laihat nälkiintyneet lapset olivat sementti pintaisessa huoneessa näkemättä päivänvaloa.
        Osa lapsista oli alasti vailla minkäänlaista hoitoa kuin rääkätyt eläimet.
        Itkemättä ei voinut ohjelmaa katsoa. Eikä oikein voinut edes uskoa että tuollaista oli vielä olemassa,olisko pari vuotta sitten kun näin ohjelman.
        Kyllä suomessa sentään on hyvä ja apua saatavilla. ihan leivättä ei tarvi kenenkään olla.
        Kyllä todellakin EU mittailee kaiken maailman banaanien pituutta ja käyryyttä, ja kurkun suoruutta.Todelliset asiat jää hoitamatta.Asiat, joihin olisi pitänyt puuttua heti.
        Järkyttäviä katsottavia - tulee ihan hätä itselle, että pitäisi pian tehdä jotain.........

        Ei anneta lapsia kuitenkaan adoptoitaviksi, vaikka eivät itse pysty heistä huolehtimaan.


    • Lähellä

      Jos joku näistä köyhistä EU-maista kerjää Helsingin kadulla, niin kirjoittajat täällä kertovat ilomielin, miten heitä ei saa auttaa.

      Tekopyhää on kauhistella filmiä julmuuksista,
      mikä kertoo juuri samanlaisista avuntarvitsijoista vain erilaisesta näkökulmasta.

      Lukekaa joskus mitä Äiti Teresa sanoi auttamisesta

      • äiti-ihmisiä

        kauhistuttaa ja järkyttää,olematta mitään tekopyhyyttä.
        Mitä sinä yksittäisenä ihmisenä voisit tehdä asian hyväksi.
        Ilman että tulee tekopyhä olo?


      • hepuli

        sorry olen varmaan tyhmä, mutta nyt en ymmärrä mitä tarkoitat. Olenko tekopyhää kun kärsin rääkättävien lasten puolesta? vai tarkoititko jotain muuta?

        Vaikka pitäisit minua miten tekopyhäänä tahansa niin myönnän kuitenkin kärsiväni hirveästi näiden lasten puolesta.

        Maffian lähettämät kerjäläiset ovat IHAN ERI ASIA!!!!


      • hepuli

        Olen varmaan tyhmä mutta en tajua, mikä yhteys on lastenkodeissa kärsivillä lapsiparoilla ja mahdollisesti rikkollisjärjestöjen Suomeen lähettämillä kerjäläisillä??? Mitä oikein sekoilet??

        Joka tapauksessa kerjäläiset ovat aikuisia ihmisiä ja nämä lastenkotien kasvatit ihan avuttomia useimmiten sairaita vanhempien hylkäämiä alaikäisiä lapsia!

        Jos suren heitä, en kai minä ole tekopyhä?? Sinä taidat olla aika ivallinen ihminen...

        Et ilmeisesti nähnyt tuota ohjelmaa!!!


      • niillä oli oikein
        hepuli kirjoitti:

        Olen varmaan tyhmä mutta en tajua, mikä yhteys on lastenkodeissa kärsivillä lapsiparoilla ja mahdollisesti rikkollisjärjestöjen Suomeen lähettämillä kerjäläisillä??? Mitä oikein sekoilet??

        Joka tapauksessa kerjäläiset ovat aikuisia ihmisiä ja nämä lastenkotien kasvatit ihan avuttomia useimmiten sairaita vanhempien hylkäämiä alaikäisiä lapsia!

        Jos suren heitä, en kai minä ole tekopyhä?? Sinä taidat olla aika ivallinen ihminen...

        Et ilmeisesti nähnyt tuota ohjelmaa!!!

        koppi tuolla, jossa niillä oli kainalosauvoja ja muuta rekvisiittaa! Ei ne niitten omia lapsia ole!
        Kunnon bisnestä!
        Miten jollain köyhällä bulgarialaisella olis varaa ostaa lentolippu Suomeen!
        Kyllä ootte uskotte kaikkea soopaa...


      • hepuli
        niillä oli oikein kirjoitti:

        koppi tuolla, jossa niillä oli kainalosauvoja ja muuta rekvisiittaa! Ei ne niitten omia lapsia ole!
        Kunnon bisnestä!
        Miten jollain köyhällä bulgarialaisella olis varaa ostaa lentolippu Suomeen!
        Kyllä ootte uskotte kaikkea soopaa...

        No eivät ne tietenkään ole hoitohenkilökunnan omia lapsia, kuka on sellaista väittänyt? Ne ovat lapsia, jotka vanhemmat ovat hylänneet. Useimmissa tapauksissa vanhemmat eivät halunneet pitää yhteyttä lapsiin lainkaan eikä kuulla heistä mitään.

        Eivätkä nämä ulkomailta tulevat kerjäläiset, joita nykyään näkyy paljon kaduillamme, millään lentokoneella tule. Auto- ym kuljetuksilla rikollisjärjestöt tuovat ne Suomeen ja muihin pohjoismaihin. Näin olen ainakin kuullut kerrottavan.

        Siinä saatat ehkä olla oikeassa, että tässä voi olla jonkinlaista kummaa businesta. Mutta vaikea uskoa että näin olisi. Sen uskon kyllä, ett henkilökunta, ja varsinkin erittäin epämiellyttävä johtaja, vetävät välistä minkä jaksavat.

        Minä olen varmaan tyhmä, mutta en ymmärrä sinun väitteitäsi. Miksi tämä Silminnäkijän ohjelma olisi soopaa??? Sinä haluat ilmeisesti vain suututtaa meitä, jotka todella suremme näiden lapsiraukkojen puolesta.


      • O-Orvokki

        ei koskaan voi olla varma menevätkö rahat rikollisjärjestölle vai autettavalle ja mihin ne eurot käytetään. Jos kerjäämisestä tulee tuottava bisnes, sitä alkavat pyörittää bisnesmiehet ja toiminta lisääntyy.
        Siksi kannatan avustusjärjestelmien tukemista ja konkreettisen avun tarjoamista ihmisille, jotka sitä oikeasti tarvitsevat.


      • toinen tekopyhä tonttu

        Jokainen tekee omat valintansa.

        Sinä autat noita kadun kerjäläisiä, jos haluat.
        Heidän rehellisyydestä en toki ole vakuuttunut. Olen omin silmin nähnyt ainakin yhden heistä käyttäytyvän epäilyttävästi. Näin hänet muodikkaissa vaatteissa täyttämässä ostoskärryjä herkuilla suuressa ruokakaupassa. Taisin tuijottaa häntä, sillä hänet oli todella vaikea tunnistaa. Siitä sain erittäin murhaavan katseen. Mutta tämä on minun kokemukseni, ei sinun tarvitse välittää siitä. Enkä väitä, että kaikki ovat samanlaisia.

        Tekopyhä hepuli taas auttaa parhaaksi katsomallaan tavalla Bulgarian lastenkotien lapsia.

        Vaikka tekopyhäksi leimaatkin, olen minäkin täysin vakuuttunut Silminnäkijän ohjelman totuudenmukaisuudesta. Minäkin katson aiheelliseksi tehdä jotain auttaakseni näitä lapsia, ja sen aion tehdäkin.

        Silminnäkijän kotisivulta netistä saa muuten tietoja tästä ohjelmasta, mikäli joku ei nähnyt sitä ja haluaa enemmän taustatietoja.


      • Mistä maasta
        hepuli kirjoitti:

        No eivät ne tietenkään ole hoitohenkilökunnan omia lapsia, kuka on sellaista väittänyt? Ne ovat lapsia, jotka vanhemmat ovat hylänneet. Useimmissa tapauksissa vanhemmat eivät halunneet pitää yhteyttä lapsiin lainkaan eikä kuulla heistä mitään.

        Eivätkä nämä ulkomailta tulevat kerjäläiset, joita nykyään näkyy paljon kaduillamme, millään lentokoneella tule. Auto- ym kuljetuksilla rikollisjärjestöt tuovat ne Suomeen ja muihin pohjoismaihin. Näin olen ainakin kuullut kerrottavan.

        Siinä saatat ehkä olla oikeassa, että tässä voi olla jonkinlaista kummaa businesta. Mutta vaikea uskoa että näin olisi. Sen uskon kyllä, ett henkilökunta, ja varsinkin erittäin epämiellyttävä johtaja, vetävät välistä minkä jaksavat.

        Minä olen varmaan tyhmä, mutta en ymmärrä sinun väitteitäsi. Miksi tämä Silminnäkijän ohjelma olisi soopaa??? Sinä haluat ilmeisesti vain suututtaa meitä, jotka todella suremme näiden lapsiraukkojen puolesta.

        Suomeen tulevat kerjäläiset ovat Romaniasta ja vielä nimenomaan Mustalaisia.
        Eli ei sekoiteta Bulgariaa ja Romaniaa keskenään.
        Ohjelman näin ja järkytti minuakin,varsinkin kun lapset eivät itse voi mitenkään vaikuttaa asioihinsa.Kuinka jotkut lapsista osasivat sentään jotenkin puhua ja kommunikoida,mutta vastavuoroisuuden puuttuessa hävisivät nämäkin aloittaen itsensä heijaamisen.
        En halua mitenkään puolustella henkilökuntaa,mutta ainakin itselläni taitaisi psyyke mennä sekaisin tuollaisissa olosuhteissa,kun ei tilannetta pysty muuttamaan.


      • hepuli
        Mistä maasta kirjoitti:

        Suomeen tulevat kerjäläiset ovat Romaniasta ja vielä nimenomaan Mustalaisia.
        Eli ei sekoiteta Bulgariaa ja Romaniaa keskenään.
        Ohjelman näin ja järkytti minuakin,varsinkin kun lapset eivät itse voi mitenkään vaikuttaa asioihinsa.Kuinka jotkut lapsista osasivat sentään jotenkin puhua ja kommunikoida,mutta vastavuoroisuuden puuttuessa hävisivät nämäkin aloittaen itsensä heijaamisen.
        En halua mitenkään puolustella henkilökuntaa,mutta ainakin itselläni taitaisi psyyke mennä sekaisin tuollaisissa olosuhteissa,kun ei tilannetta pysty muuttamaan.

        Hei huom huom!
        Minä en maininnut mistä nämä katukerjäläiset tulevat, enkä edes ottanut heitä puheeksi. Minun käsittääkseni niitä tulee eri maistakin??

        Joku toinen oli närkästynyt siitä, että häntä oli kielletty antamasta heille... Vastasin vain siihen.


    • O-Orvokki

      olen ihmetellyt, miten ihmiset voivat arvostaa niin vähän toista ihmistä ja mihin inhimillisyys on kadonnut. Kysymykseen varmaankin liittyy jotain merkillistä, joka on vaikuttanut melkein koko kansan luonteeseen.

      Masentavaa huomata, ettei maailma varmaan koskaan muutu kaikille hyväksi paikaksi ja etteivät edes lasten kärsimykset herätä inhimillisiä tunteita kaikissa, vaan jotkut voivat suorastaan lisätä niitä.

      Onneksi on myös heitä, jotka oikeasti välittävät. Kukaan ei voi kaikkia auttaa, mutta jos ihmiset pysähtyisivät hetkeksi miettimään, mitä voivat tehdä toistensa hyväksi vaikkapa ihan omassa lähiympäristössään, maailmasta voisi tulla vähän parempi paikka. Jokainen voi tehdä jotain ja pieninkin teko tai rahasumma auttaa jotain yhdessä toisten samanlaisten kanssa.

      Mitä sinä ajattelit tehdä?

      Kun jää miettimään, menevätkö mahdolliset avustusrahat oikeaan kohteeseen, voi olla varma etteivät epäluulojen vuoksi säästyneet eurot ainakaan auta ketään - kun ei niillä itsekään rikastu. (Itse osallistun vain luotettavien järjestöjen keräyksiin.)

      • hepuli

        Olet aivan oikeassa, olen huomannut tämän saman julmuuden monessa Balkanin maassa. Pelkään pahoin, että turistien suosimassa Kreikassakin esiintyy paljon julmuutta kulissien takana.

        Minä en ole ennen edes tiennyt, miten huonosti asiat ovat näissä lastenkodeissa, joten en ole auttanut heitä. En kerta kaikkiaan tajua, että ihmiset voivat kohdella lapsia tällä tavalla. Eikö näillä hoitajilla ole mitään tunteita, eikä johtajalla mitään vastuuta???

        Olen maksanut UNICEF:in eri kampanjoihin, sillä minusta ne ovat vaikuttaneet luotettavilta ja menneet hyviin tarkoituksiin. Minua kosketti kovasti mm. kampanja, jossa kerättiin rahaa jotta pikkutytöt pääsisivät pois myymästä itseään kaduilla ja saisivat käydä koulua.


    • katsomaan sellaista

      tiedän että se on kuin pistäisi päänsä pensaaseen, minä en kertakaikkiaan pysty katsomaan lasten enkä eläinten kärsimystä.
      Toinen ohjelma mitä en pysty katsomaan on raa´at eläinkuljetukset.
      olen molempia joskus katsonut ja tuntuu kuin sydämeni särkyisi.
      Voivottelu ei tässä auta, yksityinen ihminen ei paljon pysty vaikuttamaan vaikka halua olisi kuinka.
      Maailma on hyvin epäoikeudenmukainen ja raaka paikka.

      • hepuli

        Mutta mitä tuloksia saavutamme, jos jokainen painaa päänsä pensaaseen eikä edes ajattele näitä asioita? Jos aina suhtautuu síllä tavalla niin mikään ei ikinä parane tässä pahassa maailmassa.

        Eikö se ole aika itsekästä suhtautumista lasten ja eläinten hätään??

        Eikö kuitenkin ole parempi nostaa kissa pöydälle?


      • pää kunnola puskaan

        vai voivottelu ei auta mutta pään työntäminen puskaan auttaa. Joo mutta ketä se auttaa? Sua muttei hädässä eläviä.

        Sinä taidat olla aika itsekäs omassa pienesä nukketalossasi. varo nyt ettei telkusta tuu mitään rumaa joka loukkaisi sinua.


      • voe voe

        mitä teet jos oma lapsesi tai lapsenlapsi loukkaa vakavasti? Juoksetko pensaalle pistämän pään sinne??? Ja istut siinä kunnes joku muu hoitaa asian.


      • se muita
        pää kunnola puskaan kirjoitti:

        vai voivottelu ei auta mutta pään työntäminen puskaan auttaa. Joo mutta ketä se auttaa? Sua muttei hädässä eläviä.

        Sinä taidat olla aika itsekäs omassa pienesä nukketalossasi. varo nyt ettei telkusta tuu mitään rumaa joka loukkaisi sinua.

        jos valvon ja mietin asiaa.
        Olen kyllä ajan tasalla millainen tämä maailma on.
        Varmasti olisin valmis antamaan omien resussieni mukaan apua jos tietäisin mitä tehdä, tiedätkö sinä?
        Kummilapsi minulla jo on, mutta ohjelmassa olevilla lapsilla ei tietääkseni ole mahdollisuutta saada kummia.
        Jos oikein ymmärsin niin avustukset menisivät vääriin käsiin.
        Et tiedä mitään elämästäni joten älä tee hätäisiä johtopäätöksiä.
        Oma lapseni sairastui äskettäin syöpään, ei ole helppoa sekään kun joutuu suraamaan lapsensa kärsimystä.
        Ei tulisi mieleenkään pistää päätäni pensaaseen ja kuvitella syöpää olemattomaksi.
        Minulle tulee yksinkertaisesti noista ohjelmista niin paha olo että en pysty katsomaan.


      • hepuli
        se muita kirjoitti:

        jos valvon ja mietin asiaa.
        Olen kyllä ajan tasalla millainen tämä maailma on.
        Varmasti olisin valmis antamaan omien resussieni mukaan apua jos tietäisin mitä tehdä, tiedätkö sinä?
        Kummilapsi minulla jo on, mutta ohjelmassa olevilla lapsilla ei tietääkseni ole mahdollisuutta saada kummia.
        Jos oikein ymmärsin niin avustukset menisivät vääriin käsiin.
        Et tiedä mitään elämästäni joten älä tee hätäisiä johtopäätöksiä.
        Oma lapseni sairastui äskettäin syöpään, ei ole helppoa sekään kun joutuu suraamaan lapsensa kärsimystä.
        Ei tulisi mieleenkään pistää päätäni pensaaseen ja kuvitella syöpää olemattomaksi.
        Minulle tulee yksinkertaisesti noista ohjelmista niin paha olo että en pysty katsomaan.

        Olen todella pahoillani lapsesi syövästä. Omat lapseni ovat sairastelleet kovasti, tiedän miltä tuntuu. Toivottavasti hän paranee nopeasti.


    • uusittu

      kirjoituksesta pitää olla ylpeä, eikä sanoa itseään naiviksi!

      Kuten jo toisaalla kehoitin, ota yhteys Kirkon ulkomaanapuun. Lue Googlesta. Voivat osoittaa lahjasi ( lahjamme) juuri mainittuun paikkaan. Asioista pitää ja saa puhua. Ollaan rohkeita, ei jättäydytä jäniksen tavoin pää pensassa murehtimaan, miksi en tee mitään?

      • chachacha

        Oon ihan samaa mieltä, ja kauniisti kirjotettua tekstiä.


    • tornadoooo

      Kohtalo näillä mustalaislapsilla on sama vaikka jäisivätkin vanhempiensa huostaan. Bulgariassa jo pidempään asuneena voin todeta, että mustalaiset kohtelevat lapsiaan erittäin julmasti. Lapset ovat vain pelkkä työkalu rahan saamiseksi. He laittavat lapsensa kerjäämään ja varastamaan kaduille tai myyvät lapsiaan prostituutioon. Tekevät siis mitä vain saadakseen hyödyn lapsista puhumattakaan kuinka monta kertaa olen nähnyt heidän kurittavan lapsiaan hyvin väkivaltaisesti. Suurin osa lapsista ovat pahasti häiriintyneitä - käyttäytyvät kuin eläimet. Kun yhdeltä mustalaispojalta kysäisin miksei hän ole koulussa tokaisi hän siihen että kerjäämällä/varastamalla rahaa tulee eikä koulu kiinnosta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      161
      2327
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      126
      1791
    3. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      97
      1687
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      99
      1505
    5. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      227
      1349
    6. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1342
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      58
      1303
    8. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      212
      1257
    9. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      99
      1151
    10. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      252
      996
    Aihe