Seurustelu vaiko avoliitto?

rakkaudella

Mitä eroa on seurustelulla ja avoliitolla? En itse kykene tätä määrittelemään.

Olen ortodoksinen nainen ja tapailen/seurustelen sekä välillä vietämme "miesystäväni" kanssa paljon yhteistä aikaa vuoron perään toistemme asunnoissa. Joskus jääkaapeistamme löytyvät kumpaisenkin eväät. Rakastamme toisiamme.

Pussailemme ja pidämme seksuaalisesti toisistamme hyvää huolta aina kun molemmat sitä haluavat.

Emme kumpikaan ole kuitenkaan valmiita ns. viralliseen, yhteiselämän laillistamistoimenpiteeseen kirkon tai viranomaisten toimesta.

Meillä molemmilla on avioero ja epäonnistuneita ihmissuhteita takana. Koemme mlemmat olevamme hyvin rikkinäisiä ja haavoittuneita ihmisiä. Ja nyt kihlautuminen tai saati sitten avioliitto tuntuisi hyvin ahdistavalta ajatukselta.

Elämmekö nyt siis "susiparina"- avoliitossa, vai onko puuhastelumme pelkkää seurustelua?

Mitä ortodoksinen kirkko tahtoo meille sanoa, onko nykyinen onnellinen elämämme kirkon suunnalta katsottuna kuitenkin tuomittavaa, ongelmallista ja jos on, miksi?

yksinkertaista rakkautta

5

660

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Serguei

Moni muukin elää samanlaisessa tilanteessa.
      Tämä paikka ei kyllä ole paras mahdollinen tämän asian ruotimiseen ja siksi ehdotankin että rekisteröidyt käyttäjäksi ortodoksi.net ( http://www.ortodoksi.net/ ) palveluun.
      Siellä on keskustelu maltillisempaa ja mitä suuremmalla todennäköisyydellä siellä sinulle vastaava henkilö on ortodoksi. "Vertaistukea" on siis saatavilla ja siellä kirjoittelee myös muutama ortodoksinen pappi.

Oletko keskustellut oman rippi-isäsi kanssa asiasta? Jos et, aloita siitä !

• vaikka ei ole

naimisissa keskenään. Koska ette asu vakituisesti yhdessä, luokittelisin teidät seurustelevaksi pariksi.

Aivan toinen asia on se, että Kirkon mielestä seksuaalinen kanssakäyminen kuuluu vain avioliitoon. Keskustele rippi-isäsi kanssa tilanteestasi.

• pussailu?

Kuuluuko pussaaminen vain avioliittoon?
        Vai onko se sittenkin seksuaalista kanssakäymistä,
        varsinkin jos pussailu menee kiihkeäksi ja alkaa panettaan?

• Johannes*
        pussailu? kirjoitti:

Kuuluuko pussaaminen vain avioliittoon?
        Vai onko se sittenkin seksuaalista kanssakäymistä,
        varsinkin jos pussailu menee kiihkeäksi ja alkaa panettaan?

Naisen ja miehen välinen toistensa koskettelu on ehd. kiellettyä ennen avioliittoa.

Kun nainen ja mies tapaavat toisensa (toivottavaa olisi, että he tapaisivat seurakunnan toimintakerhoissa tai vast. piireissä), sitten heidän tulee heti päättää hääpäivä ja pikaisesti mennä vihille.

Papin aamenen ja palveluksen jälkeen voi alkaa suukotella ja kosketella toinen toistaan. Useimmiten hääyönä voi tutustua toisiinsa enemmän ja lähemmin fyysisessä mielessä.

Toki kristottaminen on sallittua sunnuntaisin myös ennen avioliittoa.

Veljellisesti, Johannes

jk. Tarvittaessa annan lisäohjeita asiasta kiinnostuneille

• ortodoksinen sositus
        Johannes* kirjoitti:

Naisen ja miehen välinen toistensa koskettelu on ehd. kiellettyä ennen avioliittoa.

Kun nainen ja mies tapaavat toisensa (toivottavaa olisi, että he tapaisivat seurakunnan toimintakerhoissa tai vast. piireissä), sitten heidän tulee heti päättää hääpäivä ja pikaisesti mennä vihille.

Papin aamenen ja palveluksen jälkeen voi alkaa suukotella ja kosketella toinen toistaan. Useimmiten hääyönä voi tutustua toisiinsa enemmän ja lähemmin fyysisessä mielessä.

Toki kristottaminen on sallittua sunnuntaisin myös ennen avioliittoa.

Veljellisesti, Johannes

jk. Tarvittaessa annan lisäohjeita asiasta kiinnostuneille

Olipa nuivaa tekstiä?
        Elätkö itse aviossa, avoliitossa, seurusteletko?
        Oletko itse noudattanut kirjoituksesi kaltaista librettoa onnistuen siinä.

Jos siis olet osannut noudattaa kirjoittamasi käsikirjoituksen mukaista kaavaa itse ja olet onnistunut sinä, nostan hattua ja vaikenen...

Terveisin
        Miihkali

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      113
      4802
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3493
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2420
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1538
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1473
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      39
      1349
    7. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      23
      1212
    8. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1202
    9. 165
      1079
    10. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1078
    Aihe