Ajassamme on liikkeellä henkilöitä, jotka julistavat oppeja, jotka eivät perustu Raamattuun kuin näennäisesti. He siteeraavat Raamattua omien mielihalujensa mukaan, kehittävät omia oppeja ja eksyttävät muita harhaan.
Nyt ja aina on pätevä ohje ja esimerkki, kuinka Berean juutalaiset tekivät uutta oppia kuultuaan. He tarkistivat, onko se Kirjoitusten mukaista.
Tee sinä samoin. Silloin et eksy, etkä mene eksyttäjien perässä väärään.
Muista, Jeesus on tie, totuus ja elämä. Jeesukseen uskomalla, häntä seuraamalla ja häneen turvaamalla et joudu hakoteille.
"Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin". Ap. t. 17:11
Tutki Jumalan Sanaa.
6
234
Vastaukset
- sana pienellä
Kirjoituksien tutkimisella tarkoitettiin 5.Mooseksen kirjaa eli Tooraa.
"Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin". Ap. t. 17:11
Joh. 1:1
Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.- Huomioitsija
Ei vain 5. Moos.
- sana pienellä
Huomioitsija kirjoitti:
Ei vain 5. Moos.
Juutalaiset tietenkin lukivat ja tutkivat Tooraa.
Samoin Jeesus oli juutalainen "tapauskova" ja kävi synagoogassa. Oletko Jeesuksen seuraaja ja teet samaoin kuin Jeesus, vai käytkö jossain lopun ajan uskonlahkossa, jolla ei ole mitään tekemistä Jeesuksen seuraamisen kanssa?
Jeesus ei ollut mikään hihhuli.
Luuk. 4:16
Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.
Vapaa-aikan puusepän töitten ohessa ennen julkista toimintaa Jeesus kävi aina silloin tälläin lähipubissa kavereitaan tapaamassa ja otti muutaman lasillisen hyvää viiniä.
Matt. 11:19
Ihmisen Poika tuli, hän syö ja juo, ja he sanovat: 'Katso syömäriä ja viininjuojaa, publikaanien ja syntisten ystävää!' Ja viisaus on oikeaksi näytetty teoissansa." - Huomioitsija
sana pienellä kirjoitti:
Juutalaiset tietenkin lukivat ja tutkivat Tooraa.
Samoin Jeesus oli juutalainen "tapauskova" ja kävi synagoogassa. Oletko Jeesuksen seuraaja ja teet samaoin kuin Jeesus, vai käytkö jossain lopun ajan uskonlahkossa, jolla ei ole mitään tekemistä Jeesuksen seuraamisen kanssa?
Jeesus ei ollut mikään hihhuli.
Luuk. 4:16
Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.
Vapaa-aikan puusepän töitten ohessa ennen julkista toimintaa Jeesus kävi aina silloin tälläin lähipubissa kavereitaan tapaamassa ja otti muutaman lasillisen hyvää viiniä.
Matt. 11:19
Ihmisen Poika tuli, hän syö ja juo, ja he sanovat: 'Katso syömäriä ja viininjuojaa, publikaanien ja syntisten ystävää!' Ja viisaus on oikeaksi näytetty teoissansa."Kirjoitit:
'' Kirjoituksien tutkimisella tarkoitettiin 5.Mooseksen kirjaa eli Tooraa. '' 5. tarkoittaa viides.
Olen Jeesukseen uskova.
- Nimi on
Juuri eilen puhuin Berean juutalisista ystävilleni.
Kyllä Jumalan sanaa pitää itse tutkia ja nauttia Pyhän Hengen johdossa. Ei kannata toisten sanomisiin ja mielipiteisiin luottaa.- Huomioitsija
Asia on siis tärkeä. Pyhä Henki vaikuttaa ja muistuttaa Sanan tärkeydestä. Kaksi tekijää: Kirjoitukset ja Jumalan voima ( Pyhä Henki ) pitävät oikealla Jeesus-tiellä. Siunausta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242361Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3411940Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä241846Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o91649Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581478Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121012Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu17970- 63845
- 55830
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?2788