Niin, eli ajatuksissa perustaa joskus verkkokauppa jossa myytäisiin ulkomaisista tukuista, ilmeisimmin Eu-maista, tilattuja ns. hupituotteita ja muuta vastaavaa. Maahantuontikuviot eivät ole kovinkaan tuttuja mutta jonkinlaisia alustavia laskelmia olisi hyvä päästä tietysti tekemään. Eli minkäsuurisia tulleja ym. maksuja noita tuotteita tilatessa saattaa hintaan rapsahtaa päälle? Alvia ei ilmeisimminkään tässä vaiheessa hintoihin lisätä jos tilaajalta löytyy Y-tunnus?
Entä nämä ns. maahantuontisopimukset, mistä voin selvittää onko jollain yrityksellä jo sopimus tietyn valmistajan tuotteiden maahantuonnista Suomeen, niin etten voi itse ko. tuotteita enää kaupitella?
Maahantuonti, tullit ja maahantuontisopimus
7
2748
Vastaukset
- toisesta EU/ETA-valtiosta
niin et maksa mitään tulleja tai alveja. Normaalisti tavarat myydään sinulle verottomasti jos toimitat alv-tunnuksen myyjälle, jollei myyjä näin suostu tekemään (britit ja ranskalaiset kauppiaat joskus hankalia) niin voit sitten Suomessa vähentää alvit myynneistä. Joka tapauksessa joudut merkitsemään nämä ns. yhteisöhankinnat valvontailmoitukseen.
Jos soitat tuotteen maahantuojalle niin varmasti antavat ymmärtää että heillä on yksinoikeus ko. tuotteen myyntiin Suomessa. Niin kauan kun tehdas sinulle myy tuotetta ei näistä yksinoikeussopimuksista kannata välittää, jolleivat myy niin sitten varmaankin jollain on yksinoikeus tuotteen myyntiin.- Ninnua
Eli käytännössä jos yhtä maahantuojaa jolla tuollainen maahantuontisopimus on, ei löydy, täytyy asia ilmeisesti pyrkiä varmistamaan tuotteen valmistajan päästä? Vai onkohan tuo tieto mahdollista saada myös joissain tapauksissa ulkomaisilta tukkureilta?
Ja vielä tarkennuksena tuohon tulliasiaan.. tullit koskevat siis ilmeisesti vain Eu:n ulkopuolelta tuontia? - Hard and slow
Ninnua kirjoitti:
Eli käytännössä jos yhtä maahantuojaa jolla tuollainen maahantuontisopimus on, ei löydy, täytyy asia ilmeisesti pyrkiä varmistamaan tuotteen valmistajan päästä? Vai onkohan tuo tieto mahdollista saada myös joissain tapauksissa ulkomaisilta tukkureilta?
Ja vielä tarkennuksena tuohon tulliasiaan.. tullit koskevat siis ilmeisesti vain Eu:n ulkopuolelta tuontia?Minä en ole saanut ilman alvia tilattua mitään!
Olen tilannut Espanjasta, Hollannista, Saksasta, ja Ranskasta.
Y-tunnuksen olen aina ilmoittanut.
Joitain tuotteita kun olen koettanut tilata niin, silloin on tullut selväksi etten saa tilattua kyseisiä tuotteita koska Suomessa on jo yritys joka tuo tuotteita Suomeen ja joudun tilaamaan heiltä (todella kalliiseen hintaan!) - toisessa EU/ETA-
Hard and slow kirjoitti:
Minä en ole saanut ilman alvia tilattua mitään!
Olen tilannut Espanjasta, Hollannista, Saksasta, ja Ranskasta.
Y-tunnuksen olen aina ilmoittanut.
Joitain tuotteita kun olen koettanut tilata niin, silloin on tullut selväksi etten saa tilattua kyseisiä tuotteita koska Suomessa on jo yritys joka tuo tuotteita Suomeen ja joudun tilaamaan heiltä (todella kalliiseen hintaan!)valtiossa toimivalle yritykselle alv/CLO-tunnuksesi (on FI y-tunnus ilman väliviivaa) heidän pitäisi toimittaa tuotteet ilman arvonlisäveroa. Kun myyt tuotteet kotimaassa lisäät hintaan normaalisti arvonlisäveron. Yhteisötuonti on myös merkittävä alv-valvontailmoitukseen.
Kuten sanottua, paras tapa testata on tilata tuotetta. Jolleivät myy niin jollain on varmaan yksinoikeus siihen ko. maassa tai maanosassa.
Kun tilat EU/ETA-alueen ulkopuolelta maksat tullit ja alvit, helpoimmalla pääset kun käytät huolintafirmaa jotka hoitavat byrokratian. Itse voit keskittyä odottamaan tuotteita kotiovelle. - Ninnua
toisessa EU/ETA- kirjoitti:
valtiossa toimivalle yritykselle alv/CLO-tunnuksesi (on FI y-tunnus ilman väliviivaa) heidän pitäisi toimittaa tuotteet ilman arvonlisäveroa. Kun myyt tuotteet kotimaassa lisäät hintaan normaalisti arvonlisäveron. Yhteisötuonti on myös merkittävä alv-valvontailmoitukseen.
Kuten sanottua, paras tapa testata on tilata tuotetta. Jolleivät myy niin jollain on varmaan yksinoikeus siihen ko. maassa tai maanosassa.
Kun tilat EU/ETA-alueen ulkopuolelta maksat tullit ja alvit, helpoimmalla pääset kun käytät huolintafirmaa jotka hoitavat byrokratian. Itse voit keskittyä odottamaan tuotteita kotiovelle.Koskeeko tuo, että tavaraa ei lähetetä jos jollain maahantuojalla on ko. tuotteeseen yksinoikeus, myös ulkomaisista tukuista tilattaessa? Vai pelkästään valmistajilta suoraan tavaraa hankittaessa?
Sellainen pelkokuva vaan on mielessä että tilailee yhdestä ja samasta tukusta useampien eri valmistajien tavaraa, ja sitten vasta kun tavaroita alkaa Suomessa kaupittelemaan, selviää että noiden myyntiin ei olekaan oikeutta. - pirdes
toisessa EU/ETA- kirjoitti:
valtiossa toimivalle yritykselle alv/CLO-tunnuksesi (on FI y-tunnus ilman väliviivaa) heidän pitäisi toimittaa tuotteet ilman arvonlisäveroa. Kun myyt tuotteet kotimaassa lisäät hintaan normaalisti arvonlisäveron. Yhteisötuonti on myös merkittävä alv-valvontailmoitukseen.
Kun tilat EU/ETA-alueen ulkopuolelta maksat tullit ja alvit, helpoimmalla pääset kun käytät huolintafirmaa jotka hoitavat byrokratian. Itse voit keskittyä odottamaan tuotteita kotiovelle.Jos haluat tilata tuotteita ilman alvia Eu maista täytyy sinun olla suomessa alv velvollinen!
- koske sinua
Ninnua kirjoitti:
Koskeeko tuo, että tavaraa ei lähetetä jos jollain maahantuojalla on ko. tuotteeseen yksinoikeus, myös ulkomaisista tukuista tilattaessa? Vai pelkästään valmistajilta suoraan tavaraa hankittaessa?
Sellainen pelkokuva vaan on mielessä että tilailee yhdestä ja samasta tukusta useampien eri valmistajien tavaraa, ja sitten vasta kun tavaroita alkaa Suomessa kaupittelemaan, selviää että noiden myyntiin ei olekaan oikeutta.jos jostain tavaraa saat myyntiin, eli jos joku tukkuri tai tehdas myy sinulle tavaraa (nimenomaan jälleenmyyntiin, ei kuluttajana) niin kukaan ei sinua estä niitä myymästä Suomessa eteenpäin. Tässä on tietysti muutamia rajoituksia viranomaismääräysten nojalla koskien esim. alkoholia, tupakkaa ja muita luvanvaraisia toimialoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931738
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581159Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181158- 941019
- 62813
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam34773Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani5716- 46696
En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42670Mitä saat naiselta mies kun
Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p113666