Listerine räjäyttää limakalvot

ekajavikakokeilu

Päätin kokeilla TVssä mainostettua Listerine suuvettä, sitä vihreää joka räjähtää miehen suussa. Noh, olin purskutellut ehkä 5 sekunttia kun kirvely ja polte kävi suussa aivan sietämättömäksi ja neste oli pakko sylkeä pois, olin aivan varma että se sulatti kielen ja muut pehmeät osat käyttökelvottomaksi. Onneksi niin ei kuitenka käyny mutta hirvittävä maku jäi kielen päälle pitkäksi aikaa vaikka huuhtelin kärventynyttä suuta runsaalla vedellä, voisin kuvitella että rasvainen autonrengas maistuisi vähän samalle, onneksi myöskään makuaisti ei kärsinyt lopullisesti. Onko jollain muulla samankaltaisia kokemuksia vai mahtaako vaan tässä erässä olla jotain vikaa?? En todella uskalla kokeilla uudestaan.

75

34694

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oli sama

      Juttu suuvesi värjää hampaat eli en käytä!

      • erittäin pettynyt

        Joo törkee kirvely ku alkaa purskuttaa ja sitten huomasin että alahampaiden tyvessä on erittäin sitkeät ja laajat ruskeat värjäytymät jotka eivät näytä irtoavan normaalipesulla.

        Turhaa tavaraa. Pysyy se suu kunnossa pelkällä harjaamisellakin.

        Taidan pistää valituksen vireille koska tuotetta mainostetaan värjäämättömänä mutta värjääkin hampaat pilalle.


    • AMM

      Parempi vaihtoehto on suun limakalvoille hellävarainen maitohappobakteeri Reladent-imeskelytabletti. Se hoitaa ikeniä ja estää reikiintymistä, mutta hellävaraisesti, ei räjäytä koko suuta niinkuin alkoholipitoinenh listerine.

      • välttämättä haluaa

        purskuttaa nestemäistä tuotetta, niin kokemukseni mukaan Meridol toimii mallikkaasti eikä kirvele.


      • Suuhygienisti
        välttämättä haluaa kirjoitti:

        purskuttaa nestemäistä tuotetta, niin kokemukseni mukaan Meridol toimii mallikkaasti eikä kirvele.

        Meridol on vähän eilispäivän tuote. Se värjää hampaat suurimmalla osalla käyttäjistä, minkä takia suunhoidon ammattilaiset eivät sitä enää suosittele käytettäväksi.

        Listerine on kieltämättä suhteellisen tymäkän makuista, mutta sitä kannattaa alussa laimentaa jonkin verran, että makuun tottuu. Tosin osa potilaistani tykkää mausta kovasti heti alusta asti ihan laimentamattomanakin.

        Listerine on tosi vanha tuote ja osoittautunut erittäin tehokkaaksi mm. ientulehduksen ja reikiintymisen ehkäisyssä. Itse suosittelen sitä potilaille, koska se ei hyödyistään huolimatta ole törkeän hintaista, niin kuin suurin osa muista oikeasti tehokkaista suuvesistä.


      • Kokemuksesta puhun
        välttämättä haluaa kirjoitti:

        purskuttaa nestemäistä tuotetta, niin kokemukseni mukaan Meridol toimii mallikkaasti eikä kirvele.

        VÄRJÄÄ HAMPAAT EIKÄ SAA EDES SUUHYGIENISTI PUHTAAKSI!!1 ÄLKÄÄ MISSÄÄN NIMESSÄ MERIDOLIA KÄYTTÄKÖ!!!!!


      • kuin ammattilainen
        Suuhygienisti kirjoitti:

        Meridol on vähän eilispäivän tuote. Se värjää hampaat suurimmalla osalla käyttäjistä, minkä takia suunhoidon ammattilaiset eivät sitä enää suosittele käytettäväksi.

        Listerine on kieltämättä suhteellisen tymäkän makuista, mutta sitä kannattaa alussa laimentaa jonkin verran, että makuun tottuu. Tosin osa potilaistani tykkää mausta kovasti heti alusta asti ihan laimentamattomanakin.

        Listerine on tosi vanha tuote ja osoittautunut erittäin tehokkaaksi mm. ientulehduksen ja reikiintymisen ehkäisyssä. Itse suosittelen sitä potilaille, koska se ei hyödyistään huolimatta ole törkeän hintaista, niin kuin suurin osa muista oikeasti tehokkaista suuvesistä.

        Osta sensitive- Listeriniä, joka on vaalean sinistä. Se on miedon maultaan ja mä käytän kyllä säännöllisesti ja auttaa myös vihlontaan!


      • Raikas hengitys
        Suuhygienisti kirjoitti:

        Meridol on vähän eilispäivän tuote. Se värjää hampaat suurimmalla osalla käyttäjistä, minkä takia suunhoidon ammattilaiset eivät sitä enää suosittele käytettäväksi.

        Listerine on kieltämättä suhteellisen tymäkän makuista, mutta sitä kannattaa alussa laimentaa jonkin verran, että makuun tottuu. Tosin osa potilaistani tykkää mausta kovasti heti alusta asti ihan laimentamattomanakin.

        Listerine on tosi vanha tuote ja osoittautunut erittäin tehokkaaksi mm. ientulehduksen ja reikiintymisen ehkäisyssä. Itse suosittelen sitä potilaille, koska se ei hyödyistään huolimatta ole törkeän hintaista, niin kuin suurin osa muista oikeasti tehokkaista suuvesistä.

        Hammaslääkäri tutavani on käyttänyt listerineä yli 20v ja hammastahnana elmex joka on todella hyvä,vihreä tai oranssi. vihreä auttaa nopeasti jos ien on vetäytynyt ja hammaskaulaa vihloo.testattu on.Parhaan tehon saat elmex tahnasta kun et heti huuhdo suuta hampaiden pesun jälkeen.Vihreä listerine taitaa olla tehokkain,voi kokeilla miedompia vaihtoehtoja. Listerineä kun käyttää säännöllisesti ei henki haise. Meidän perheessä sitä on käytetty ja käytetään jatkossakin.Mieheni isot valkoiset hampaat eivät ole ainakaan värjäytyneet. Niin moni ruoka-aine värjää hampaita ja limakalvot ärtyy minulla itselläni esim ananaksesta. Tujuahan se vihreä on,mutta sanontahan kuuluu. Kyllä mies kestää ;)


    • klsdsdsd

      Joo, se on aika "tujua" ainetta...;)

      Tiedän tunteen...itse vaan käytän sitä silloin kun tuntuu siltä, että "suu on ...skaa täynnä", on se sen verran tehokasta.

      Esim. jos on kurkkutulehduskin, niin kantsii kurlata sillä.

    • Sissi

      kyllä!-Kokemus oli samanlainen,luulin,että suu palaa ja laitoin vettä sen jälkeen sen "litkun"sekaan,huh,täytyy sanoa,ettein moista ole kokenut.Lieneekö suussani sitten niin paljon bakteereita,että teki tuollaisen ilmiön,kyllähän bakteereita suussa on,onhan se ihmisen likaisin paikka,kertoo viisaat.-Että samanlaista on tapahtunut.

    • näin oli

      mullakin. Kokeilin just äsken ekaa kertaa tuota tököttiä ja 30 sekkaa käskettiin ohjeessa purskuttelemaan. Muissa (esim; sb12) aika on minuutista kahteen joten ajastakin voi päätellä litkun olevan tujua. Ei se 30 sekkaa nyt niin paha ollu, ku jotku täällä on heti poies sylykeny, ei näin. Toisaalta, 1. se on SUUVETTÄ, ei sen ole tarkoituskaan maistua hyvältä, eihän sitä juoda kumminkaan 2. miksi mainoksessa oli räjähdys-efekti jos se ei sitten nimenomaan kertoisi että kovaa kamaa on pullossa.

      Henk.koht. olen kyllä sitä mieltä että maun häivennyttyä (n. 2 min) hengitys ON raikas, ja se räjähdys/poltto -fiilis vaan jotenkin kertoo sen että tää tökötti tosiaan tekee jotain.

      • oregistrerad

        kävin hampulääkärillä ja kysäisin juuri hankittuani ja kokeiltuani tuota "tymäkkää" la:ta
        vastaus; ÄLÄ KÄYTÄ SITÄ TUOTETTA -SYÖPÄVAARA?!
        en osaa sanoa onko hän absolutisti (tuote sisältää alkoholia) vai kilpailevan tuotteen/tuottajan agentti/osakas, vaiko OIKEALLA ASIALLA.
        kunhan selvitän, onko asiasta tieteellistä näyttöä palaan asiaan.


      • kaikentietävä(kö)
        oregistrerad kirjoitti:

        kävin hampulääkärillä ja kysäisin juuri hankittuani ja kokeiltuani tuota "tymäkkää" la:ta
        vastaus; ÄLÄ KÄYTÄ SITÄ TUOTETTA -SYÖPÄVAARA?!
        en osaa sanoa onko hän absolutisti (tuote sisältää alkoholia) vai kilpailevan tuotteen/tuottajan agentti/osakas, vaiko OIKEALLA ASIALLA.
        kunhan selvitän, onko asiasta tieteellistä näyttöä palaan asiaan.

        kyllä noissa suuvesissä on syöpää aiheuttavia aineita, en nyt muista niitä mutta vähän aikaa sitten niistä oli juttua.


      • mitään syöpää ei aiheuta,pö...
        oregistrerad kirjoitti:

        kävin hampulääkärillä ja kysäisin juuri hankittuani ja kokeiltuani tuota "tymäkkää" la:ta
        vastaus; ÄLÄ KÄYTÄ SITÄ TUOTETTA -SYÖPÄVAARA?!
        en osaa sanoa onko hän absolutisti (tuote sisältää alkoholia) vai kilpailevan tuotteen/tuottajan agentti/osakas, vaiko OIKEALLA ASIALLA.
        kunhan selvitän, onko asiasta tieteellistä näyttöä palaan asiaan.

        jokaisella viinan juojallakin olisi suusyöpä.Eikä kellään ole.


    • Ketunkolo

      Minulla on vain hyviä kokemuksia suuvedestä.
      Esim. minulla lääkitys, joka kuivattaa suuta - niin ikäänkuin poistaa kuivumisen. Pulloon olisi
      toivomuksia saada sellainen korkki kuin esim.
      shamppoopulloissa ym, jotta voisi helposti laittaa suoraan suuhun veden. Jos sitä laittaa
      korkin avulla, niin muodostuu pullon suuhun sellainen kokare.

      • listerine

        Huuhtele korkki raanan alla aina ottamisen jälkeen, ei tule kikkareita. Kokemusta on.


    • Joku vaan

      Itse olen listerineä nyt n.3kk käyttänyt päivittäin...mulla on lievästi juuri tulehtunu yhessä hampaassa(joo meen hammaslääkärriin,koha löyvän yksityisen,joss nukutus onnistuu...) ja oisin hukassa ilman listerineä.Poistaa mulla hammaskivun!!Alussa tuntu,että kuolee siihen,ku se poltti niin paljon suuta,mutta ku käytti jonkun aikaa,niin nyt on sama,ku veellä kurlaisi.Pijin jossain välissä viikon tauvon,ku ei ollu rahhaaa,niin taas oli sama homma,eli suu tulessa.Tuosta voi päätellä,että bakteerien määrä vähenee huomattavasti,kun listerineä käyttää säännöllisesti.Tämän lisäksi harjaan hampaani HYVIN sähköhammasharjalla.
      Listerinen sivuilla sanotaan,ettei tämä värjää.Minulla on vain hyviä kokemuksia tästä :)

      Kannattaa huuhella se korkki veellä,niin ei tuu kokkareita ja ei mee limaiseksi(ekalla kertaa en älynny:D)...

    • pokspoks25

      ja eikös siinä mainostetakkin ett räjäyttää suun. Itse tykkään ja tulee mielettömän raikas olo. Ehkä joillain on vain pienempi "kipukynnys"

      • j27

        Itsekkin olen nyt muutaman viikon käyttänyt ja eipä se nyt niin kovaa kamaa ole, toki pistelee jonkun verran, mutta eipä se nyt mua ainakaan satuta.
        Ja ihan hyvä maku siitä ainakin mun mielestä jää, ihan hyvää kamaa.


      • Mr. R
        j27 kirjoitti:

        Itsekkin olen nyt muutaman viikon käyttänyt ja eipä se nyt niin kovaa kamaa ole, toki pistelee jonkun verran, mutta eipä se nyt mua ainakaan satuta.
        Ja ihan hyvä maku siitä ainakin mun mielestä jää, ihan hyvää kamaa.

        Minulla on Listerinestä vain hyviä kokemuksia. Ja siihen suutuntumaan tottuu melko nopeasti, uskokaa pois.


      • ++++6666
        Mr. R kirjoitti:

        Minulla on Listerinestä vain hyviä kokemuksia. Ja siihen suutuntumaan tottuu melko nopeasti, uskokaa pois.

        oma mielipiteeni listerinestä on, että se on hirveää myrkkyä ja sitä mainostetaan parempana, kuin mitä se oikeasti on. Itelläni ainakin listerine kirveli ikenissä ihan mielettömästi ja suurinpiirtein poltteli suuta! se mönjä on pelkkää alkoholia, mikä ei kyllä varmana oo hyväks ikenille...


      • ei enää listerineä
        ++++6666 kirjoitti:

        oma mielipiteeni listerinestä on, että se on hirveää myrkkyä ja sitä mainostetaan parempana, kuin mitä se oikeasti on. Itelläni ainakin listerine kirveli ikenissä ihan mielettömästi ja suurinpiirtein poltteli suuta! se mönjä on pelkkää alkoholia, mikä ei kyllä varmana oo hyväks ikenille...

        mulla polttaa listerine suussa niin pahasti, että on PAKKO laimentaa vedellä, että saa käytettyä sen purkin loppuun... seuraavaksi ostan jotain vähän miedompaa suuvettä...


    • ..juttu

      mutta käytin pullon loppuun,laimensin sitä vedellä.

      • maksettu mainos

        Itse olen käyttänyt Listerineä pitkään, säännöllisesti. Ja voin sanoa, että hinta/laatu on mielestäni kunnossa. Tai no voisihan se aina halvempaakin olla :)

        Tuota on tyhmää verrata SB12:sta. Tämä hoitaa sen että ei tule mitään pahanhajuisia rikkiyhdisteitä tms.. SB12 tekee sen että se neutralisoi näitä.

        Onko parempi hoitaa juurisyytä vai oiretta, ei liene vaikea kysymys!


      • Repak
        maksettu mainos kirjoitti:

        Itse olen käyttänyt Listerineä pitkään, säännöllisesti. Ja voin sanoa, että hinta/laatu on mielestäni kunnossa. Tai no voisihan se aina halvempaakin olla :)

        Tuota on tyhmää verrata SB12:sta. Tämä hoitaa sen että ei tule mitään pahanhajuisia rikkiyhdisteitä tms.. SB12 tekee sen että se neutralisoi näitä.

        Onko parempi hoitaa juurisyytä vai oiretta, ei liene vaikea kysymys!

        SB12 ei edes toiminut itsellä. Olen pitkään käyttänyt Listerineä ja kyllä se vain pahat hajut pois vie ainakin hetkeksi.

        Ihmiset,
        Listerine ei aiheuta syöpää. Se tutkimus, että näiden alkoholi aiheuttaisi syöpää on kumottu. http://ensembio.blogspot.com/2007/05/does-listerine-cause-cancer.html
        Kuinka monella juopolla on suusyöpä? ;) Alkoholi tappaa bakteerit ja viruksenaiheuttajat. Se että alkoholi muokkaisi geenejä ei tutkimusten mukaan ole totta.


      • Vesi Selvä Mies
        Repak kirjoitti:

        SB12 ei edes toiminut itsellä. Olen pitkään käyttänyt Listerineä ja kyllä se vain pahat hajut pois vie ainakin hetkeksi.

        Ihmiset,
        Listerine ei aiheuta syöpää. Se tutkimus, että näiden alkoholi aiheuttaisi syöpää on kumottu. http://ensembio.blogspot.com/2007/05/does-listerine-cause-cancer.html
        Kuinka monella juopolla on suusyöpä? ;) Alkoholi tappaa bakteerit ja viruksenaiheuttajat. Se että alkoholi muokkaisi geenejä ei tutkimusten mukaan ole totta.

        Suusyöpä on juoppojen paha tauti:

        "Tupakoinnin lisäksi alkoholinkäyttö on suu- ja ruokatorvisyöpien tärkein aiheuttaja. International Agency for Cancer Researchin mukaan alkoholin suurkulutus nostaa kyseisten tautien vaaran 5–10-kertaiseksi. Myös vähäinen juominen voi nostaa suusyöpävaaraa.[4] Kaksikin päivittäistä ravintola-annosta riittää nostamaan sitä huomattavasti.[6] Jos alkoholijuomia nauttiva henkilö myös tupakoi, on hänellä 15-kertainen vaara sairastua suusyöpään.[7] Runsaasti juovilla, mutta tupakoimattomilla henkilöillä suusyöpäriski on kolminkertainen.[8] Kurkunpään syövän keskeisimmät riskitekijät ovat tupakointi ja alkoholin runsas kulutus.[9]" Wiki


      • tuurijuoppo
        Vesi Selvä Mies kirjoitti:

        Suusyöpä on juoppojen paha tauti:

        "Tupakoinnin lisäksi alkoholinkäyttö on suu- ja ruokatorvisyöpien tärkein aiheuttaja. International Agency for Cancer Researchin mukaan alkoholin suurkulutus nostaa kyseisten tautien vaaran 5–10-kertaiseksi. Myös vähäinen juominen voi nostaa suusyöpävaaraa.[4] Kaksikin päivittäistä ravintola-annosta riittää nostamaan sitä huomattavasti.[6] Jos alkoholijuomia nauttiva henkilö myös tupakoi, on hänellä 15-kertainen vaara sairastua suusyöpään.[7] Runsaasti juovilla, mutta tupakoimattomilla henkilöillä suusyöpäriski on kolminkertainen.[8] Kurkunpään syövän keskeisimmät riskitekijät ovat tupakointi ja alkoholin runsas kulutus.[9]" Wiki

        wikipedia ei kelpaa lähteeksi mihinkään vakavasti otettavaan väitteeseen.


      • sepe18
        Vesi Selvä Mies kirjoitti:

        Suusyöpä on juoppojen paha tauti:

        "Tupakoinnin lisäksi alkoholinkäyttö on suu- ja ruokatorvisyöpien tärkein aiheuttaja. International Agency for Cancer Researchin mukaan alkoholin suurkulutus nostaa kyseisten tautien vaaran 5–10-kertaiseksi. Myös vähäinen juominen voi nostaa suusyöpävaaraa.[4] Kaksikin päivittäistä ravintola-annosta riittää nostamaan sitä huomattavasti.[6] Jos alkoholijuomia nauttiva henkilö myös tupakoi, on hänellä 15-kertainen vaara sairastua suusyöpään.[7] Runsaasti juovilla, mutta tupakoimattomilla henkilöillä suusyöpäriski on kolminkertainen.[8] Kurkunpään syövän keskeisimmät riskitekijät ovat tupakointi ja alkoholin runsas kulutus.[9]" Wiki

        olut ja kirkas viina EI AIHEUTA syöpää,ainoastaan VIINIT.


    • Mr. R

      Käytän Listerineä hammaslääkärini suosituksesta. Viime käynnillä minulle tosin suositeltiin eri Listerineä, mutta koska olen pihi eikä kyseistä suuvettä ole näkynyt alennustarroin varustettuna, tyydyn tähän perinteiseen virheään suunräjäyttäjään, joka siis on edullisempaa - alennuksessa jopa ihan kohtuuhintaista.

      Sokeassa uskossani ammattilaisen sanaan nielen kivut ja polttelut, tosin eivät ne missään vaiheessa ylivoimaisia olleetkaan.

    • Miss. Listerine

      Se kirvely ja polttelu johtuu siitä, että suussa olevat bakteerit "palaa" ja tuhoutuu Listerineä käyttäesssä. Itse käytän Listerineä, mutta laimennan sitä (kuten yleensäkkin suuvesiä kuuluukin) ja toimii ihan mallikkaasti. Ei värjää eikä "suu pala", koska säännöllisellä käytöllä Listerine on tuhonnut bakteereja nii paljo että eipäs polttele. Niiiin ja sitte ei aiheuta syöpää vaikka aineena onkin alkoholia. Mutta aika hyvän makuista (siis suuhun jää hyvä/raikas "maku") Oon käyttänyt btw pari viikkoo ja sitä liilaa käytän.

    • 13

      Ihan hyvää tuotetta. Tänään ostin ja on jees.

    • suuvesispurgu

      Jos juon puolen litran pullon listerineä, sanotaanko vaikka tunnissa, saavutanko kohtuullisen humalan?

      • Juappo3

        Leijonaviina ja listerine. Valitsen Jellonan. Literinessaä lienee viinaa joku 20%.


    • mieelipide

      "Turhaa tavaraa. Pysyy se suu kunnossa pelkällä harjaamisellakin"

      Eri mieltä, monilla ihmisillä suu haisee esim. vanhalta viinalta, tupakalta ja valkosipulilta jolloin kannattaisi todellakin käyttää suuvettä!
      en kokenut mitään kirvelyä ihan tehokas tuote, sitä myydään myös pienemmissä pulloissa Life kaupassa, jos ei siis halua ostaa kokeiluun jättipulloa. Jotkin ruuat kuten chili ja jalopeno kyllä kirvelee paljon enemmän kun listerine

    • 6-in-1 Schutz

      ostin just ekan kerran tömäkän putelin tuota lilan väristä listerineä; total care 6-in-1 schutz.. kyllähän se tyrmäsi se kirvely, mutta 30 sekuntia seisoo vaikka päällään. pittää kattoa miten tuo toimii kanssa ajan..

    • sanompahanvaan

      Mulle sanoi oma hammalääkärini (yksityinen), että alkoholia sisältäviä suuvesiä ei suositella jokapäiväiseen käyttöön juuri sen takia, kun se poistaa kaikki hyvät luontaisetki bakteerit suusta.. Toki ne pahat pöpöt sieltä kuolee, mutta voi, huom VOI, aiheuttaa pitkään käytettynä ienongelmia ym. koska suussa ei ole enää bakteereita jotka suojelee ikeniä ja hampaita.. Alkoholiton suuvesi päivittäiseen käyttöön ja jos nyt haluaa tujumpaa ainetta käyttää niin 1-2 kertaa viikossa on kuulema ihan riittävä..

      Itse menen näillä suosituksilla, koska käy järkeen se, että joka paikassahan meidän elimistössä on hyvät ja huonot bakteerit ja jos hyvätki häviää niin siitä on sitten omat seurauksensa, miettikää esim. suolistoa..

      • tule hyvä pöpö

        Suuhygienisti on kertonut myös minulle, että suuvedet poistaa niin hyvät kuin huonot bakteerit suusta ja jos on niin, että niiden hyvien pöpöjen määrä on jostain syystä vähentynyt ja huonoja on paljon enemmän niin suuvedet ei oikeastaan auta koska ne tosiaan poistaa kaikki lajiin katsomatta. Pahan hajuinen hengitys voi just johtua pahojen pöpöjen liikakasvusta ja niiden rikkikaasuista. Hyviä bakteereja voi kuulema helposti lisätä purutableteista ja ne sitten kykenevät valtaamaan elintilan pahoilta pöpöiltä. Suositteli Toothguidea.


    • Aleksi12

      Eli ite kokeilin tänään aamulla ekaa kertaa en tuntenu kyl mitään "kauheaa poltetta" ja minulla jäi iha hyvä maku suuhun :D ja paljon raikkaampi hengitys yms.. ja ite aluks kyl laitoin sekaan vähän vettä et ei musta mitenkää kauheaa ainetta päin vaistoin minusta ihan hyvää kamaa ku oli semmone ongelma et aftoja suussa ei voinu pestä hampaita niin hammaslääkäri sit suositteli corsodyl nimistä ainetta noh.... ostin sitä sit ja purskuttelin piti purskutella noin 1min mut enhän voinut purskutella sitä edes 30 sekuntia se poltti niin hemmetisti mut sitkun totuin siihen nii sitku ne aftat oli poissa nii käytin sitä hampaitte pesun jälkee ja nyt luin että ei missään nimessä hammastahnan kanssa sovi "(värjää hampaat)" sit ostin tätä LISTERINEÄ eikä tuo ole mitään verrattuna siihen corsodyliin ja kaikkiin näihin suuvesiin kyllä tottuu =)

    • enpä osta

      Kokeilin tuotetta, kun sitä sattui pojan kotona olemaan. Poltti ja kirveli pahasti, niin että oli sylkäistävä pois saman tien.

    • smirnoff 40 vol

      mä purskuttelen Smirnoffíll jaxniele loput ja nielen loput :)

      • He Von VTTU

        Kato: kohtalotoveri. Smirre on pop!


    • listerine

      vittu että on nössöö porukkaa ite juotii kavereitte kaa listerinee ku ei ollu muutakaa alkoholijuomaa

    • Vasta-alkaja

      Itse kokeilin ostaa pullon Listerine Total Carea. No, ensimmäisellä kerralla suuveden "vahvuus" yllätti minut täysin ja n. 3 sekuntin kuluttua sylkäisin listerinet hemmettiin suustani. Seuraavalla kerralla purskuttelin kivusta huolimatta listerineä sen 1-2 minuuttia ja kipu oli sanoin kuvailematonta. 2 Viikkoa tuotetta käytettyäni en tunne enää yhtään kipua, kun käytän listerine total care:iä ja hampaat ovat pysyneet ihan mukavassa kunnossa ja hengitys pysyy kohtalaisen pitkään raikkaana. Ihminen tottuu kaikkeen. Suosittelen, rahan arvoinen tuote.

      • Anonyymi

        Parantaa ientulehduksen.


    • parasmitäon

      Ajatelkaas tältä kantilta se alkoholi, joka "polttaa" sinua polttaa myös bakteereja vielä kovemmin. Mutta muistakaa liian pitkä purskutus voi tapattaa myös hyviä bakteereja suusta.

      • 203212

        Listerinen teho ei perustu alkoholiin, vaan eteerisiin öljyihin. Listerinessä on tymolia, eukalyptolia, metyylisalisylaattia ja mentolia. Näillä on antiseptisiä vaikutuksia. Se poltteen tunne johtuu niistä.


    • asddwaw

      jep ei yli70% alkoholituotteet raakana polta. Niiden teho perustuu veteen se polttaa.

    • take_it:easy

      Tämän mukaan on 22% alkoholia.

      http://www.digipaper.fi/hammaslaakarilehti/88702/index.php?pgnumb=39

      Sieltä löytyy taulukosta useimmat muutkin suuvedet.

    • eteisitäkäänpurskute

      jep mutta juotko sinäkin raakana 22% prosenttisia alkoholijuomia? ja jos et miksi? ja jos juot luultavasti kulautat sen nopeasti alas.

    • samasamamaa

      "alcohol isn’t actually added to mouthwashes to fight plaque, in reality it is present as a solvent to keep the other ingredients dissolved in solution."
      Tollainen löyty kaipa olin sitten ite väärässä, mutta kyllä sekin hieman lisää sitä "jytyä"

    • ?999

      Listerine Total Care aivan järkyttävän makuista, maistuu petroolille eikä tuo paha maku lähde suusta pitkään aikaan.
      Mitä tilalle, Listerine Total Carea en toista kertaa mene suuhuni laittamaan.

      • 3+9

        Juo vettä.


      • ?999
        3+9 kirjoitti:

        Juo vettä.

        Mutta kun mun on ihan pakko kertoa LIsterinen pahjasta mausta tänne vähintäin kerran kuussa.


      • ?999
        ?999 kirjoitti:

        Mutta kun mun on ihan pakko kertoa LIsterinen pahjasta mausta tänne vähintäin kerran kuussa.

        älä varasta tunnusta, tuo edellinen klo:10.47 postattu trollaus ei ole mun.


      • ?999
        ?999 kirjoitti:

        älä varasta tunnusta, tuo edellinen klo:10.47 postattu trollaus ei ole mun.

        Mutta tämä pn


      • He Von Vttu
        ?999 kirjoitti:

        Mutta tämä pn

        Literine on ihan ok, kun kalusto on harjattu.

        Kokeilkaa iävallan rommia raakana, ainakin
        tappa pöpöt :)


    • ?999

      nyt on tullut uusi mietp maku zero

    • liieteriinneee

      Onko uusi Listerine miedompaa ??

    • huxkkkk

      Näin on, väkevää

    • gyfil

      Tuhtia on todella

    • mknjbh

      maku ei miellyttänyt minua

    • Sadette

      Minullakin oli ensimmäinen kokemus karsea: "turpa" oli tulessa! Mutta sen jälkeen markkinoille on tullut miedompiakin vaihtoehtoja. Nykyisin käytän sitä vaaleansinistä, joka ei ole ollenkaan niin tyjyä. Muita suuvesiä kuin Listerine en enää edes harkitse ostavani. Listerine on tehokas; jättää todella raikkaan maun suuhun. Hampaatkin tuntuvat puhtaimmilta ja liukkaammilta. Ei tunnu töhnäistä tuntua, kun kielellä kokeilee.

    • yueue5

      Voit laimentaa sitä vedellä.

    • potsikka

      Sen polttelun vielä kestän, mutta se tunne sen jälkeen kun sen sylkee pois suusta...ei juma. Tuntuu kuin suuveden mukana imettäisiin kaikki muukin kosteus limakalvoilta. Aivan käsittämättömän kauhea karvas ja kuiva suu tuloksena. Piti huuhdella vedellä ahkerasti, jotta olo helpottui mutta vaivasi kyllä pitkin päivää. Jäi kyllä kertakokeiluun minulla Listerinen käyttö, onneksi oli ilmainen näyte.

      • Anonyymi

        Aika neiti meno jos listerinestä tuollaiset koetut oireet tulee. Kyllä polttaa ja kuuluukin polttaa. Mitähän sinä neiti mahtaisit tehdä jos miun nivelreuma laitettais sulle. On meinaan 24/7 pahempi ku joku ketun listerine. Nurkkaan häpeemään.


    • Anonyymi

      Joo samanlaiset tuntemukset tuli itselle, järkyttävä polte, kuin palavaa muovia ja jälkimaku kestää ikuisuuden. Hyi että mitä litkua><

    • Anonyymi

      Melko kallista, mutta hyvä kun voi laimentaa. Parasta ettei vaahtoa kurlatessa, mutta joissakin propylene glycolia, kannattaa varoa ettei saa allergiaa.

    • Anonyymi

      Jännä että kokkareet eli kokoomuslaiset syntyy puhdistamattomasta listerine korkista.

    • Anonyymi

      Suuveden pitäisi olla alkoholitonta koska alkoholi syövyttää hampaita etenkin pitemmällä käytöllä. Minulle hammaslääkäri sanoi kerran ettei kannata käyttää alkoholia sisältäviä.

      • Anonyymi

        Alkoholittomat ei valitettavasti toimi suuongelmien kanssa mihin suuvesiä yleensä käytetään. Itselläni esim. vinot hankalasti puhdistettavat hampaat, pari hampaanpoistosta jäänyttä kuoppaa ja kieli hyvin herkästi kerää valkoisen katteen. Ei muuten tehoa mikään muu kuin listerine total care. Alkoholitonta kevyt versiota koitin niin ei sillä suu puhdistunu, toisaalta tuntu kivalta, mutta minkä takia sitä suuvettä ostetaan sen takia että suu puhdistuu vai että se on kliffaa suussa?


      • Anonyymi

        En kielläkkään ettei suuta puhdistaisi, tarkoitin lähinnä hampaiden pintaa ettei se tykkää pitemmän päälle alkoholista.


      • Anonyymi

        Eihän se alkoholi ole kuin hetken aikaa sussa ja sitten voi vielä huuhdella vedellä. Alkoholittomassa Listerinessä on paljon pahempaa myrkkyä propylene glycolia, sama aine autonesteissä luokiteltu myrkylliseksi ja aiheuttaa allergiaa.


    • Anonyymi

      Oma hammaslääkärini suositteli että lopetan suuveden käytön.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      333
      3739
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1689
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1448
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1300
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1270
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      57
      1254
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1211
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe