Mitkä ovat parhaita siviilipalveluspaikkoja?
Olen yrittänyt soittaa jo kirjastoon ja urheiluhallille, mutta ne paikat ovat jo varattuja. Mitä paikkoja te suosittelisitte?
Siviilipalveluspaikkoja?
11
9022
Vastaukset
- vinkkimies
puhelinluettelo käteen, oman kunnan kohta esiin, ympyröit kaikki paikat jotka vois kiinnostaa.
jos vähänkään isompi kaupunki, aika monissa vapaa-ajanpaikoissa tms virastoissa on kaiken maailman paskaduuneja, esim jotkut urheiluhallien vaksit
kouluihin, päiväkoteihin pääsee helposti jos on vaan oikeaa "tyyppiä" kouluun meneväks, yleensä koulujen mahdollisia paikkoja ei ilmotella listoilla, ettei tuu ketään kuspäätä petofiilia- aloittajaaa
Ongelmana onkin se että tämä paikkakunta on aika pieni ja mieluusti haluaisin työpaikan joltain muulta paikkakunnalta, mutta silloinhan tarvisin myös majoituksen. Tähän varmaan aika harva paikka suostuu.
Koulut ja vanhainkodit ovat minulta aikalailla poissuljettuja, koska en ole kovin sopiva sellaiseen työhön. Mieluusti tekisin vaikka siivousta ja ruohonleikkuuta ym. Tosin jos johonkin lukioon tarvitaan jotain talonmiehen jatketta niin sellainen työ minulle kyllä kävisi todella hyvin, mutta minään lastenvahtina en kyllä halua toimia.
- antavaa*
Ite muutin pois toiselle paikkakunnalle sivariin. Sain asua palveluspaikan sivarikämpässä, ja olin melkeen ainoa joka asui siellä. Se oli vähän kuin solukämpässä ois asunut mutta sen lisäksi oli kaikenlaisia typeriä sääntöjä ja tarkastuksia, ja ei esim. saanut tuoda kavereita yöksi tms. Ei tuntunut kovin kodikkaalta. Suosittelen ensisijaisesti hakemaan omaa asuntoa ja yrittää saada jotenkin rahat hoidettua vuokraan, mutta se ei välttämättä tule onnistumaan, koska ainakin muutama vuosi sitten oli semmoneen säännös että pitää olla 3kk asunut paikkakunnalla ennen kuin pystyy saamaan KELA:lta tukea siihen. Voin sanoa, että ainakin itellä on huonot kokemukset siitä asumisesta. En siis suosittele. Riippuu toki myös ihan paikasta ja asunnosta, mutta omassa entisessä sivaripaikassa asunto oli samassa yhteydessä työpaikan kanssa.
- *antavaa*
Ite muutin pois toiselle paikkakunnalle sivariin. Sain asua palveluspaikan sivarikämpässä, ja olin melkeen ainoa joka asui siellä. Se oli vähän kuin solukämpässä ois asunut mutta sen lisäksi oli kaikenlaisia typeriä sääntöjä ja tarkastuksia, ja ei esim. saanut tuoda kavereita yöksi tms. Ei tuntunut kovin kodikkaalta. Suosittelen ensisijaisesti hakemaan omaa asuntoa ja yrittää saada jotenkin rahat hoidettua vuokraan, mutta se ei välttämättä tule onnistumaan, koska ainakin muutama vuosi sitten oli semmoneen säännös että pitää olla 3kk asunut paikkakunnalla ennen kuin pystyy saamaan KELA:lta tukea siihen. Voin sanoa, että ainakin itellä on huonot kokemukset siitä asumisesta. En siis suosittele. Riippuu toki myös ihan paikasta ja asunnosta, mutta omassa entisessä sivaripaikassa asunto oli samassa yhteydessä työpaikan kanssa...
- aloittaja,,
Taitaa mennä sitten hankalaksi tämä sivarin suorittaminen. Soittelen ja kyselen millaisia majoituksia olisi tarjolla jos en saa asuntoa työpaikan ulkopuolelta niin yritän kysyä työpaikkaa vanhempieni asuinkunnalta ja asun vanhemmillani sitten tuon ajan. Ei kyllä ajatus kovin paljoa viehätä asua yli puolta vuotta vanhemmilla, mutta mieluummin siellä kuin työpaikalla.
Kyllähän jotkut paikat voivat tarjota jaettua kämppää kahdelle sivarille, mutta uskoisin tämän olevan suhteellisen harvinaista kun majoituksen hommaaminenkin on suhteellisen harvinaista. Itselläni onneksi armeijassa olo lyhentää sivariaikaa neljällä kuukaudella ja yksi näistä kahdeksasta kuukaudesta on koulutusjakso, joten ei sivari paikassa tarvitse olla kuin seitsemän kuukautta.
Mielestäni KELA ei maksa tukia, koska olen siviilipalveluspaikan vastuulla. En ole asiasta täysin varma. Näin ainakin sosiaalikuraattori epäili armeijassa. Työpaikka saa valtiolta vain 150€ kuukaudessa kattamaan kulujani, joten ei siitä paljon vuokraa maksella ellei laiteta 2-4 sivaria samaan kämppään. Ja työpaikkojen välinen sivariyhteistyö on varmasti aika olematonta ja samaan paikkaan harvoin palkataan kovin montaa sivaria. - lisäystä
aloittaja,, kirjoitti:
Taitaa mennä sitten hankalaksi tämä sivarin suorittaminen. Soittelen ja kyselen millaisia majoituksia olisi tarjolla jos en saa asuntoa työpaikan ulkopuolelta niin yritän kysyä työpaikkaa vanhempieni asuinkunnalta ja asun vanhemmillani sitten tuon ajan. Ei kyllä ajatus kovin paljoa viehätä asua yli puolta vuotta vanhemmilla, mutta mieluummin siellä kuin työpaikalla.
Kyllähän jotkut paikat voivat tarjota jaettua kämppää kahdelle sivarille, mutta uskoisin tämän olevan suhteellisen harvinaista kun majoituksen hommaaminenkin on suhteellisen harvinaista. Itselläni onneksi armeijassa olo lyhentää sivariaikaa neljällä kuukaudella ja yksi näistä kahdeksasta kuukaudesta on koulutusjakso, joten ei sivari paikassa tarvitse olla kuin seitsemän kuukautta.
Mielestäni KELA ei maksa tukia, koska olen siviilipalveluspaikan vastuulla. En ole asiasta täysin varma. Näin ainakin sosiaalikuraattori epäili armeijassa. Työpaikka saa valtiolta vain 150€ kuukaudessa kattamaan kulujani, joten ei siitä paljon vuokraa maksella ellei laiteta 2-4 sivaria samaan kämppään. Ja työpaikkojen välinen sivariyhteistyö on varmasti aika olematonta ja samaan paikkaan harvoin palkataan kovin montaa sivaria.Varmaan ihan tapauskohtaista tuo majoitus, mutta kyllä mun sivariaikana useampikin tyyppi joka oli samassa paikassa sai KELA:lta jotain tukea joka mahollisti asumaan omassa asunnossa. En muista millä nimellä se tuki on. Itse en siis tätä tukea saanut koska muutin toiselta paikkakunnalta suoraan sivaripaikan tarjoamaan asuntoon. Sivarin loppuvaiheessa sain kylläkin sosiaalitoimistosta avustusta ja pystyin muuttamaan omaan vuokra-asuntoon paria kuukautta ennen palveluksen päättymistä.
- aloittaja-.
lisäystä kirjoitti:
Varmaan ihan tapauskohtaista tuo majoitus, mutta kyllä mun sivariaikana useampikin tyyppi joka oli samassa paikassa sai KELA:lta jotain tukea joka mahollisti asumaan omassa asunnossa. En muista millä nimellä se tuki on. Itse en siis tätä tukea saanut koska muutin toiselta paikkakunnalta suoraan sivaripaikan tarjoamaan asuntoon. Sivarin loppuvaiheessa sain kylläkin sosiaalitoimistosta avustusta ja pystyin muuttamaan omaan vuokra-asuntoon paria kuukautta ennen palveluksen päättymistä.
Kelalta sanottiin, että jos asunto luetaan minun pysyväksi asunnoksi niin silloin siitä maksetaan tukea. Eli hommaan asunnon vieraalta paikkakunnalta 3kk ennen siviilipalveluksen alkua ja 2kk siviilipalveluksen jälkeen minulla alkaa kyseisellä paikkakunnalla opinnot niin minulle myönnetään sotilasavustusta, eli vuokrani ja sähkö ja vesi maksetaan puolestani. Hieman ajattelinkin että aika ihmeellistä jos tällainen ei ole mahdollista sivareille kun se on mahdollista asepalveluksessa olijoillekkin, vaikka he ovat asunnollaan vain viikonloppuisin.
Kelalta sanottiin kuitenkin että siviilipalveluspaikan tulee osoittaa minulle joku majoitus josta minä sitten kieltäydyn ja sanon asuvani omassa vuokra-asunnossani. Tällöin sotilasavustus tulee voimaan, koska siirryn pois työpaikan vastuulta. Tosin minulle jäi vähän hämärän peittoon että PITÄÄKÖ työpaikan tarjota minulle majoitusta josta kieltäydyn jotta tämä tulee voimaan vai pitääkö minun kieltäytyä vain JOS he tarjoavat majoitusta. Ilmeisesti vain jos he tarjoavat, eli ei tarvi hakea paikkaa joka tarjoaa majoituksen, mutta eihän näistä pykälistä ikinä voi olla täysin varma, vaikkei niissä mitään järkeä näyttäisi olevankaan. - siish
aloittaja-. kirjoitti:
Kelalta sanottiin, että jos asunto luetaan minun pysyväksi asunnoksi niin silloin siitä maksetaan tukea. Eli hommaan asunnon vieraalta paikkakunnalta 3kk ennen siviilipalveluksen alkua ja 2kk siviilipalveluksen jälkeen minulla alkaa kyseisellä paikkakunnalla opinnot niin minulle myönnetään sotilasavustusta, eli vuokrani ja sähkö ja vesi maksetaan puolestani. Hieman ajattelinkin että aika ihmeellistä jos tällainen ei ole mahdollista sivareille kun se on mahdollista asepalveluksessa olijoillekkin, vaikka he ovat asunnollaan vain viikonloppuisin.
Kelalta sanottiin kuitenkin että siviilipalveluspaikan tulee osoittaa minulle joku majoitus josta minä sitten kieltäydyn ja sanon asuvani omassa vuokra-asunnossani. Tällöin sotilasavustus tulee voimaan, koska siirryn pois työpaikan vastuulta. Tosin minulle jäi vähän hämärän peittoon että PITÄÄKÖ työpaikan tarjota minulle majoitusta josta kieltäydyn jotta tämä tulee voimaan vai pitääkö minun kieltäytyä vain JOS he tarjoavat majoitusta. Ilmeisesti vain jos he tarjoavat, eli ei tarvi hakea paikkaa joka tarjoaa majoituksen, mutta eihän näistä pykälistä ikinä voi olla täysin varma, vaikkei niissä mitään järkeä näyttäisi olevankaan.Se palveluspaikan tarjoama asunto ja asuminen siellä on vapaaehtoista. Ei siellä ole pakko asua.
- upseeri Huovinrinteeltä
Tai jos ei varastolle pääse, niin muonituskeskukseen voit koittaa hakee. Eipä siellä ole vielä ketään teikäläistä ollu, joten mielenkiinnolla varmasti ottavat vastaan.
- sivarieversti
Älä sano...kyllä kai aseeton palvelijoita on varmaan ollut "vankilassa" Säkylässäkin (joita miellän todellisiksi totaaleiksi ilman avovankilaa). Ihmettelen, miksei mene vankilaan mielummin puoleksi vuodeksi kun laahustaisi varusmiespalveluspalveluksessa ilman asetta saman verran kuin vapaana siviilipalveluksessa. Kotona miehen tulee nukkua, eikä missään helvetin varuskunta-alueella "perhettään ja läheisimpiään puolustamassa".
Varuskunta-alueella toimii ns. väkivaltakoneisto. sen tuoma ympäristö saattaisi olla siviilipalvelusmiehelle vastoin eettistä ajatusta, samoin oudoksun niitä jotka suorittavat aseetonta palvelusta.
Puolustusvoimissa saattaisi olla sivarillekin kyllä työpalveluskin mahdollista, kunhan se ei olisi missään varuskunta-alueella, eikä sivarin tarvitsisi koskaan siviilinä mennäkään varuskunta-alueelle. Tällaisia paikkoja saattaisi olla esimerkiksi esikunnassa paperien pläräileminen tai topografikunnassa http://www.mil.fi/laitokset/topk paikkatieto-osastolla (koulutuksena vaaditaan ehkä maanmittausalan pätevyys).
Lue myös: "Laitoksen palveluksessa on vuonna 2001 57 henkilöä, joista sotilaita on 15 ja siviilihenkilöstöä 42."
Minulle tuo olisi ollut unelmien siviilipalveluspaikka, mutta suoritin siviilipalveluksen ennen kuin minulla oli maanmittausalan kartoittajan päättötodistus kädessäni.
- ffffhgf
fff
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941763
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581179Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181178- 961038
- 62833
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam36811Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6754- 46706
Lapuan liike nyt! rähinöimässä Tampereella
Avoimen rasistisen ja fasistisen sinimustan liikkeen poprukat riehuvat Tampereella parasta aikaa.132698En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42680