Suni väittää saatanan olevan Jumalan yläpuolella

Devout

Sunin mukaan Jumala on jopa joutunut uhraamaan saatanalle.

###Kirjoittanut: TeuvoSuni 18.3.2008 klo 19.12

Koska Jumala uhratessaan oman Poikansa Saatanalle pystyy hänen uhriverensä
ansiosta pelastamaan ahtaan portin kautta kaikki omansa iankaikkiseen elämään,
antamalla heille sen sinetiksi Pyhän eli Totuuden Henkensä:"##

40

1459

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huomioitsija

Meidän tarvitsee vain seurata kuinka Sunin opin valheet ja eksytykset käyvät kaikille ilmeisiksi. Silti jotkut ovat Suniin ( ihmiseen ) niin kiinnittyneet, etteivät voi nähdä hänen myrkytyksiään. Ei vaikka tuonkaltaisia JÄRKYTTÄVIÄ asioita hän kertoilisikin.
      Tällaisia ihmisoppeja tulee olemaan jatkuvasti lisää ja ihmiset kääntävät selkänsä todelliselle Jeesukselle Kristukselle.

• ylifariseus

Kahden erilaisen kointähden voimalla, Jesaja 14:12 ja vanhemmissa painoksissa mainitaan lusifer nimen kantajana.
      Raamatun viimeisellä sivulla mainitaan vastakkaisesta koin tähdestä jonka nimenä ei mainita lusiferia, vaan Ilm.22:16 jae kertoo Minä Jeesus lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa se kirkas kointähti.

Toinen kointähti on lain kumoaja ja toinen kointähti on lain täyttäjä, ja vahvistaja ikuisiksi ajoiksi.
      Monet kääntävät Raamattua ensin mainitun kointähden mukaan ja uskottelevat Jeesuksenkin tulleen lusiferin työkaverina tulleen kumoamaan lain yhdessä lusiferin kanssa hänen työkaverinaan.

Kaikista ovelimmat väittävät vain yhdeksän käskyä olevan voimassa, vaikka ei Jeesus pannut sydämiimme, vain osaksi täytettyä lakia, vaan täytti kaikki lait puolestamme.

Todellinen kointähti on Jeesus Kristus, joka kuoli täyttäessään lain vaatimukset puolestamme, jotka lusifer oli saanut meidät tekemään ja samalla Kristus luodessaan lusiferin otti vastuun myöskin hänen tekemistä töistään Luojana.
      Vastuu ja sovitus on Jumalan sallimuksesta sälytetty Kristuksen päälle, sillä Hän tahtoi kantaa myöskin luomansa olentojen synnit lunastustyössään.

Lusifer ei ottanut vastaan sovitusta, vaan saa itse vastata teoista, jotka hän on saanut syntiset tekemään.
      Jumala uhrasi ainoan Poikansa samalla tavalla kuin Abraham olisi uhrannut Iisakin sovitukseksi synneistä, mutta Jumala tuli ihmiseksi itse ja sovitti maailman itsensä kanssa Jeesuksessa.

• tietenkin

siinä mielessä kyllä uhrattiin saatanan käsiin tapettavaksi, että saatana teki sen tuhoteon

olihan se melkoinen uhraus antaa oma poika paholaisen käsiin? sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut että antoi oman poikansa tapettavaksi

• yks Paavolan pakana

kun sinä olit hoitoa saamassa.

• yks Paavolan pakana
        yks Paavolan pakana kirjoitti:

kun sinä olit hoitoa saamassa.

tämä asia keskusteltiin loppuun sinä aikana kun sinä olit hoitoa saamassa.

• Huomioitsija

Jumalan Poikaa, Jeesusta Kristusta ei uhrattu saatanalle, vaan Jumalalle. Lisäksi, Hän itse, Jeesus uhrasi itsensä Jumalalle.
        Siinä on huikean suuri ero!
        Älä levitä tuollaista roskaoppia!

• selvä asia
        Huomioitsija kirjoitti:

Jumalan Poikaa, Jeesusta Kristusta ei uhrattu saatanalle, vaan Jumalalle. Lisäksi, Hän itse, Jeesus uhrasi itsensä Jumalalle.
        Siinä on huikean suuri ero!
        Älä levitä tuollaista roskaoppia!

Kyllä ne Jeesuksen murhaajat oli pahojen puolella.

• Huomioitsija
        selvä asia kirjoitti:

Kyllä ne Jeesuksen murhaajat oli pahojen puolella.

Se oli nimenomaan Jumalan suunnitelma, että hän itse Pojassaan uhrasi itsensä meidän syntiemme tähden. Siksi sinä ja minä olemme yhtä syyllisiä. Jumala voi käyttää pahaakin tarkoitusperiensä toteuttamiseen. Näennäinen tappio ristillä koituikin meidän ihmisten iankaikkiseksi hyväksi ja Jumalan kunniaksi. Kuolema ei voinut puhdasta Jeesusta pitää otteessaan.
        saatana kärsi ristillä murskatappion ja se sinetöitiin Jeesuksen ylösnousemuksessa. Jeesusta ei silti missään vaiheessa uhrattu saatanalle, vaan Jumalalle sukoiseksi tuoksuksi.

"kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa"! Hepr. 9:14

• selvä asia
        Huomioitsija kirjoitti:

Se oli nimenomaan Jumalan suunnitelma, että hän itse Pojassaan uhrasi itsensä meidän syntiemme tähden. Siksi sinä ja minä olemme yhtä syyllisiä. Jumala voi käyttää pahaakin tarkoitusperiensä toteuttamiseen. Näennäinen tappio ristillä koituikin meidän ihmisten iankaikkiseksi hyväksi ja Jumalan kunniaksi. Kuolema ei voinut puhdasta Jeesusta pitää otteessaan.
        saatana kärsi ristillä murskatappion ja se sinetöitiin Jeesuksen ylösnousemuksessa. Jeesusta ei silti missään vaiheessa uhrattu saatanalle, vaan Jumalalle sukoiseksi tuoksuksi.

"kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa"! Hepr. 9:14

Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

Jumalan piti uhrata ja hylätä Poikansa pahojen käsiin, koska se kuului rangaistukseen.

Ja yhdeksännellä hetkellä Jeesus huusi suurella äänellä: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on käännettynä: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?

• Huomioitsija
        selvä asia kirjoitti:

Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

Jumalan piti uhrata ja hylätä Poikansa pahojen käsiin, koska se kuului rangaistukseen.

Ja yhdeksännellä hetkellä Jeesus huusi suurella äänellä: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on käännettynä: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?

Jeesus uhrasi itsensä Jumalalle, ei saatanalle, ihmiskätten ( =pahat pojat ) kautta. Niin raamattu opettaa. Jumalan sana on kestävä perusta.
        Sotket asiat pahasti.

• hildurvonhopsis
        Huomioitsija kirjoitti:

Tuo kohta Raamatusta minullekin tulee heti mieleen:

• yks Paavolan pakana

tämä aihe keskusteltiin loppuun sinä aikana kun olit hoitoa saamassa.

• yks Paavolan pakana

kun vasta opettelen tätä nettimaailmaa. Et varmaankaan arvaa JP, kuka minä olen?

• Devout

Kauanpa opettelet..

• Kevät tulee kohisten jo keskiseenkin Suomeen!
      Ellei se lämmittäisi mieltä, niin mikä sitten?

Yhden miehen anti-evankeliumia viljelevä toverimme
      Teuvo näyttää selvinneen kuluneesta talvesta ehjänä
      ainakin uutterasta viestitehtailustaan päätellen.

Paljon parempi tosin olisi Teuvolle ollut, jos hän olisi saanut
      murtua Jumalan edessä ja tunnustaa eksyneensä harhapoluille.
      Mutta eihän se ylpeä ja paatunut mieli taivu, ellei ihminen
      suostu kokonaan nöyrtymään Jumalan edessä.

Tuo saatanalle uhraamisasia kuvaa sitä eksymyksen tilaa,
      jossa Suni vaeltaa: saatanat ja jumalat ovat miehellä
      edelleen yhtä sekaisin kuin ne jokisen kuuluisat eväät ;)

Siunausta ja hyvää kevään jatkoa sinulle, Devout!

PS.
      Annetaan jatkossakin Teuvolle rakkaudellista ojennusta
      Jumalan Sanan valossa ja Mestariamme Jeesusta korottaen.
      Omassa itsessämme me kaikki olemme pelkkää tomua ja tuhkaa.

• Devout

Kohisten kevät on saapunut jo tänne "pohjois"suomeenkin. Pohjoinen sitaateissa siksi, kun kartalta katsoen asun n. puolivälissä suomea..

Olen miettinyt, mikä paras, kirjoittaako vaiko olla kirjoitamatta. Mutta pakko näistä räikeimmistä on Sunia muistutella.

Tuolla aiemmin jo mainitsin, että Klimenkoa sunnuntaina kävin kuuntelemassa, kokemus oli niin elähdyttävä, että kirjoitushalujakin alkoi löytymään...

Hyvää kevättä sinullekin Semper ja kevään myötä uusin voimin Totuuden puolesta, valhetta vastaan..

• alex-kasi

Tämä asia on ainakin minulle tärkeä ymmärtää oikein.

Raamattu sanoo että synnin palkka on kuolema, synti siis johtaa tekijänsä kuolemaan. Se on syntisen luonnollinen ja oikeudenmukainen kohtalo, koska hän kaiken aikaa tekee tekoja jotka ovat elämää vastaan ja tuhoavat sitä (hän siis tekee syntiä).

Jumala on täydellinen elämä ja ilman syntiä ja SIKSI iankaikkinen elämä - ymmärrämme että kuolematon Jumala ei koskaan tee vääryyttä tai taivu pahuuteen - koska vääryys ja pahuus vievät tekijänsä aina kuolemaan.

Siksi voimme tietää että kaikki täydellinen on Jumalasta, että Hänessä ei ole mitään kuolemaan vievää epätäydellisyyttä.

Raamattu sanookin, että vain Jumalalla on kuolemattomuus ja sillä joka on synnitön ja siten voi olla yhteydessä Jumalaan.

Syntinen ihminen on siis auttamattomasti kuoleman oma - langettuaan pois Jumalasta, on hänen syntisyytensä vuoksi mahdottomuus päästä Jumalan yhteyteen (ja siten iankaikkiseen elämään), sillä ei kukaan joka on tehnyt tekoja täydellistä elämää (Jumalaa) vastaan voi itse olla yhteydessä Häneen. Sillä synnin palkka on todella kuolema.

Koska ihminen siis ei voi olla yhteydessä Jumalaansa ja siten voi saada iankaikkista elämää hän tarvitsi "välimiehen", joka voi olla yhteydessä molempiin, niin Jumalaan kuin ihmiseen. Jumalaan voi olla yhteydessä vain jos on synnitön ja Jeesus on synnitön (teki Jumalan tahdon kaikessa), mutta ei siinä kaikki, Jeesus lunasti itselleen ihmisiä, ottamalla päälleen heidän tekojensa seuraukset. Siis heille kuuluvan kuoleman. Hän antoi vapaaehtoisesti synnittömän elämänsä (henkensä) alttiiksi heidän edestään, aina kuolemaan asti. Vain Jeesus on antanut synnittömän elämänsä - vain hän on ollut täysin synnitön. Juuri siksi koko maailmassa on vain YKSI tie Jumalan yhteyteen ja se on Jeesus Kristus.

Jumalan laki tarkoittaa juuri synnittömyyttä ja sen Jeesus siis täytti meidän edestämme. Ja antoi sen sitten meidän edestämme että meillä elämä olisi - ei kukaan voi antaa enemmän kuin henkensä ystäviensä puolesta. Ottamalla päälleen meidän rangaistuksemme ja meidän kuolemamme.

Pahuus ja valhe teki suurimman RIKOKSEN mitä kukaan voi tehdä, kun tappoi viattoman, vuodatti viattoman veren. Siksi Jumala herätti Poikansa oman oikeudenmukaisuutensa ja oman rakkautensa tähden kuolemasta.

Kuten ymmärrämme - oli täysin mahdotonta, että Jumala olisi sinetöinyt pahuuden, antamalla sen tappaa viattoman elämän, elämän joka oli Hänen yhteydessään. Se olisi ollut vääryys jota ei täydellinen ja iankaikkinen Jumala voi KOSKAAN tehdä.

Jumala herätti Poikansa kuolemasta kolmantena päivänä.

Siis,
        ei Jumala todellakaan uhrannut Poikaansa saatanalle.
        Jeesus uhrasi itse elämänsä ja maksoi siten ihmisten kuolemaan johtavan syntivelan Jumalan edessä omalla kuolemallaan. Jeesus toteutti Kaikkivaltiaan oikeudenmukaisuutta ja rakkautta. Sitä oikeudenmukaisuutta ja rakkautta mikä on VÄLTTÄMÄTÖNTÄ iankaikkisessa elämässä.

Siksi me kuulumme hänelle, hän on meidän kuninkaamme. Kaikki on alistettu Jeesukselle (ei kuitenkaan Hän joka on kaiken alistanut - siis Isä itse.)

Me emme vieläkään voi olla suorassa yhteydessä Jumalaan syntimme tähden - mutta Jeesus on meidän välimiehemme ja voimme saada syntimme anteeksi rukoilemalla sitä Jumalalta Jeesuksen nimessä ja nojautumalla siihen veriuhriin joka golgatalla vuodatettiin meidän syntiemme lunastukseksi.

• alex-kasi kirjoitti:

Tämä asia on ainakin minulle tärkeä ymmärtää oikein.

Raamattu sanoo että synnin palkka on kuolema, synti siis johtaa tekijänsä kuolemaan. Se on syntisen luonnollinen ja oikeudenmukainen kohtalo, koska hän kaiken aikaa tekee tekoja jotka ovat elämää vastaan ja tuhoavat sitä (hän siis tekee syntiä).

Jumala on täydellinen elämä ja ilman syntiä ja SIKSI iankaikkinen elämä - ymmärrämme että kuolematon Jumala ei koskaan tee vääryyttä tai taivu pahuuteen - koska vääryys ja pahuus vievät tekijänsä aina kuolemaan.

Siksi voimme tietää että kaikki täydellinen on Jumalasta, että Hänessä ei ole mitään kuolemaan vievää epätäydellisyyttä.

Raamattu sanookin, että vain Jumalalla on kuolemattomuus ja sillä joka on synnitön ja siten voi olla yhteydessä Jumalaan.

Syntinen ihminen on siis auttamattomasti kuoleman oma - langettuaan pois Jumalasta, on hänen syntisyytensä vuoksi mahdottomuus päästä Jumalan yhteyteen (ja siten iankaikkiseen elämään), sillä ei kukaan joka on tehnyt tekoja täydellistä elämää (Jumalaa) vastaan voi itse olla yhteydessä Häneen. Sillä synnin palkka on todella kuolema.

Koska ihminen siis ei voi olla yhteydessä Jumalaansa ja siten voi saada iankaikkista elämää hän tarvitsi "välimiehen", joka voi olla yhteydessä molempiin, niin Jumalaan kuin ihmiseen. Jumalaan voi olla yhteydessä vain jos on synnitön ja Jeesus on synnitön (teki Jumalan tahdon kaikessa), mutta ei siinä kaikki, Jeesus lunasti itselleen ihmisiä, ottamalla päälleen heidän tekojensa seuraukset. Siis heille kuuluvan kuoleman. Hän antoi vapaaehtoisesti synnittömän elämänsä (henkensä) alttiiksi heidän edestään, aina kuolemaan asti. Vain Jeesus on antanut synnittömän elämänsä - vain hän on ollut täysin synnitön. Juuri siksi koko maailmassa on vain YKSI tie Jumalan yhteyteen ja se on Jeesus Kristus.

Jumalan laki tarkoittaa juuri synnittömyyttä ja sen Jeesus siis täytti meidän edestämme. Ja antoi sen sitten meidän edestämme että meillä elämä olisi - ei kukaan voi antaa enemmän kuin henkensä ystäviensä puolesta. Ottamalla päälleen meidän rangaistuksemme ja meidän kuolemamme.

Pahuus ja valhe teki suurimman RIKOKSEN mitä kukaan voi tehdä, kun tappoi viattoman, vuodatti viattoman veren. Siksi Jumala herätti Poikansa oman oikeudenmukaisuutensa ja oman rakkautensa tähden kuolemasta.

Kuten ymmärrämme - oli täysin mahdotonta, että Jumala olisi sinetöinyt pahuuden, antamalla sen tappaa viattoman elämän, elämän joka oli Hänen yhteydessään. Se olisi ollut vääryys jota ei täydellinen ja iankaikkinen Jumala voi KOSKAAN tehdä.

Jumala herätti Poikansa kuolemasta kolmantena päivänä.

Siis,
        ei Jumala todellakaan uhrannut Poikaansa saatanalle.
        Jeesus uhrasi itse elämänsä ja maksoi siten ihmisten kuolemaan johtavan syntivelan Jumalan edessä omalla kuolemallaan. Jeesus toteutti Kaikkivaltiaan oikeudenmukaisuutta ja rakkautta. Sitä oikeudenmukaisuutta ja rakkautta mikä on VÄLTTÄMÄTÖNTÄ iankaikkisessa elämässä.

Siksi me kuulumme hänelle, hän on meidän kuninkaamme. Kaikki on alistettu Jeesukselle (ei kuitenkaan Hän joka on kaiken alistanut - siis Isä itse.)

Me emme vieläkään voi olla suorassa yhteydessä Jumalaan syntimme tähden - mutta Jeesus on meidän välimiehemme ja voimme saada syntimme anteeksi rukoilemalla sitä Jumalalta Jeesuksen nimessä ja nojautumalla siihen veriuhriin joka golgatalla vuodatettiin meidän syntiemme lunastukseksi.

alex-kasi kirjoittaa:
        >>Vain Jeesus on antanut synnittömän elämänsä -
        vain hän on ollut täysin synnitön. Juuri siksi koko
        maailmassa on vain YKSI tie Jumalan yhteyteen ja se
        on Jeesus Kristus.

• alex-kasi
        Semper.Fidelis kirjoitti:

alex-kasi kirjoittaa:
        >>Vain Jeesus on antanut synnittömän elämänsä -
        vain hän on ollut täysin synnitön. Juuri siksi koko
        maailmassa on vain YKSI tie Jumalan yhteyteen ja se
        on Jeesus Kristus.

Kysymyksesi kuulostaa hieman kummalliselta korvissani :) sillä kysyt SAAMMEKO tehdä syntiä? Aivan kuin haluaisimme tehdä syntiä.

Tarkoitat varmaan että voimmeko pelastua vaikka lankeamme syntiin aina silloin tällöin - ja oma vastaukseni on että kyllä voimme.

Mutta jos halajamme syntiä kaipaamme niitä tekoja jotka ovat elämän vastaisia (ja siis Jumalan vastaisia) alkaa tilanne vaikeutua kohdallamme.

Jumala ei halua että niin kävisi, mutta koska synnittömyys on välttämätöntä iankaikkiselle elämälle on meidän kaivattava ja haluttava sitä.

Synnittömyys on Jumalasta lähtevää rakkautta ja oikeudenmukaisuutta ja se on elämälle ehdottoman tarpeellista koska vain se tekee elämästä hyvän.

Jos jatkuvasti haluamme pahaa ja teemme sitä mikä tuottaa vain kärsimystä on meidän paljon vaikeampi alkaa "paraneminen" synneistämme, sen missä lopullinen raja kulkee kunkin ihmisen kohdalla sen päättää Jumala.. ei kukaan ihminen siksi voimme olla rauhassa sillä mitään väärää ei tule koskaan tapahtumaan.

Kun tutkii Raamattua voi nähdä Jumalan oikeudenmukaisuuden rakkauden mutta myös sen mitä iankaikkinen elämä on. Se on elämää Jumalan yhteydessä Jumalan oikeudenmukaisuudessa ja rakkaudessa johon sisältyy täydellinen vapaus. Oikeudenmukaisuus ja rakkaus eivät sisällä pakotusta vaan huolenpidon ja avun.

• alex-kasi kirjoitti:

Kysymyksesi kuulostaa hieman kummalliselta korvissani :) sillä kysyt SAAMMEKO tehdä syntiä? Aivan kuin haluaisimme tehdä syntiä.

Tarkoitat varmaan että voimmeko pelastua vaikka lankeamme syntiin aina silloin tällöin - ja oma vastaukseni on että kyllä voimme.

Mutta jos halajamme syntiä kaipaamme niitä tekoja jotka ovat elämän vastaisia (ja siis Jumalan vastaisia) alkaa tilanne vaikeutua kohdallamme.

Jumala ei halua että niin kävisi, mutta koska synnittömyys on välttämätöntä iankaikkiselle elämälle on meidän kaivattava ja haluttava sitä.

Synnittömyys on Jumalasta lähtevää rakkautta ja oikeudenmukaisuutta ja se on elämälle ehdottoman tarpeellista koska vain se tekee elämästä hyvän.

Jos jatkuvasti haluamme pahaa ja teemme sitä mikä tuottaa vain kärsimystä on meidän paljon vaikeampi alkaa "paraneminen" synneistämme, sen missä lopullinen raja kulkee kunkin ihmisen kohdalla sen päättää Jumala.. ei kukaan ihminen siksi voimme olla rauhassa sillä mitään väärää ei tule koskaan tapahtumaan.

Kun tutkii Raamattua voi nähdä Jumalan oikeudenmukaisuuden rakkauden mutta myös sen mitä iankaikkinen elämä on. Se on elämää Jumalan yhteydessä Jumalan oikeudenmukaisuudessa ja rakkaudessa johon sisältyy täydellinen vapaus. Oikeudenmukaisuus ja rakkaus eivät sisällä pakotusta vaan huolenpidon ja avun.

'Hieman kummalliselta' kuulostanut kysymys ei ollut minun.
        Tuon kysymyksen esittää apostoli Paavali "kaikille Roomassa
        oleville Jumalan rakkaille, kutsutuille pyhille" (Room. 1:7, 6:15).

"Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla,
        vaan armon alla?"
        "Sollen wir sündigen, dieweil wir nicht unter dem Gesetz,
        sondern unter der Gnade sind?"

Uskon, että Paavali esittää lähinnä retorisen kysymyksen.
        Hän kiirehtii varmuuden vuoksi itse vastaamaan:
        "Pois se!", "Emme toki!", "Das sei ferne!"

Mutta Paavali tunsi hyvin lähtökohdan, oman lihan heikkouden:

Roomalaiskirje:
        7:21 "Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon
        hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        7:22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla
        yhdyn Jumalan lakiin,
        7:23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka
        sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut
        vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on."

Kuten tiedämme Paavali antaa vastauksen tuohon ongelmaansa
        roomalaiskirjeen 8. luvun ensimmäisessä jakeessa:

"Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille,
        jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat".

Kysymys on siis siitä, haluammeko ja suostummeko
        olemaan Kristuksessa Jeesuksessa.
        Haluammeko yhä perusteellisemmin tulla oksastetuiksi
        siihen Totiseen Viinipuuhun, joka on Kristus Jeesus.

Se uusi luomus, joka meistä tulee kasvaessamme tuon
        Viinipuun oksina, ei todellakaan halua tehdä syntiä.

Päämäärämme on täydellinen pelastuminen synnin otteesta:
        "hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka
        hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat" Heb. 7:25.

Useimmat uskovat ihmiset ajattelevat, että täydellinen
        pelastuminen on sitä, että Jeesuksen uhri peittää syntimme;
        myös ne synnit, joissa hulppeasti elelemme 'armoon turvaten'.

Tuollaiseen rauhaan en tuudittautuisi. Paavali varoittaa:

"Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi?
        Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä,
        kuinka me vielä eläisimme siinä?" Room. 6:1,2

Meillä on korkea kutsumus! Olen aivan samaa mieltä kanssasi:

>>koska synnittömyys on välttämätöntä
        iankaikkiselle elämälle on meidän
        kaivattava ja haluttava sitä

• alex-kasi

'Hieman kummalliselta' kuulostanut kysymys ei ollut minun.
        Tuon kysymyksen esittää apostoli Paavali "kaikille Roomassa
        oleville Jumalan rakkaille, kutsutuille pyhille" (Room. 1:7, 6:15).

"Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla,
        vaan armon alla?"
        "Sollen wir sündigen, dieweil wir nicht unter dem Gesetz,
        sondern unter der Gnade sind?"

Uskon, että Paavali esittää lähinnä retorisen kysymyksen.
        Hän kiirehtii varmuuden vuoksi itse vastaamaan:
        "Pois se!", "Emme toki!", "Das sei ferne!"

Mutta Paavali tunsi hyvin lähtökohdan, oman lihan heikkouden:

Roomalaiskirje:
        7:21 "Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon
        hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        7:22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla
        yhdyn Jumalan lakiin,
        7:23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka
        sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut
        vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on."

Kuten tiedämme Paavali antaa vastauksen tuohon ongelmaansa
        roomalaiskirjeen 8. luvun ensimmäisessä jakeessa:

"Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille,
        jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat".

Kysymys on siis siitä, haluammeko ja suostummeko
        olemaan Kristuksessa Jeesuksessa.
        Haluammeko yhä perusteellisemmin tulla oksastetuiksi
        siihen Totiseen Viinipuuhun, joka on Kristus Jeesus.

Se uusi luomus, joka meistä tulee kasvaessamme tuon
        Viinipuun oksina, ei todellakaan halua tehdä syntiä.

Päämäärämme on täydellinen pelastuminen synnin otteesta:
        "hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka
        hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat" Heb. 7:25.

Useimmat uskovat ihmiset ajattelevat, että täydellinen
        pelastuminen on sitä, että Jeesuksen uhri peittää syntimme;
        myös ne synnit, joissa hulppeasti elelemme 'armoon turvaten'.

Tuollaiseen rauhaan en tuudittautuisi. Paavali varoittaa:

"Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi?
        Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä,
        kuinka me vielä eläisimme siinä?" Room. 6:1,2

Meillä on korkea kutsumus! Olen aivan samaa mieltä kanssasi:

>>koska synnittömyys on välttämätöntä
        iankaikkiselle elämälle on meidän
        kaivattava ja haluttava sitä

ollemme samalla asialla.

Tuolla sanalla "Saammeko" - "Sollen wir sündigen", "should we sin", "shall we sinne",
        "skall vi synda", "Are we to sin" tai "May we sin" taitaa olla eri käännöksissä pieniä "vivahde eroja", mutta pääasia, että ymmärrämme asian oikein. :) vai mitä ja sinä ymmärrät sen mielestäni oikein hyvin.

• alex-kasi kirjoitti:

ollemme samalla asialla.

Tuolla sanalla "Saammeko" - "Sollen wir sündigen", "should we sin", "shall we sinne",
        "skall vi synda", "Are we to sin" tai "May we sin" taitaa olla eri käännöksissä pieniä "vivahde eroja", mutta pääasia, että ymmärrämme asian oikein. :) vai mitä ja sinä ymmärrät sen mielestäni oikein hyvin.

Raamatun käännöksistä löytyy vivahde-eroja, mutta
        Pyhä Henki johtaa meidät oikeaan ymmärrykseen.
        Pääasia on se, että haluamme päästä kokonaan irti
        synnin otteesta ja lihallisen mielen orjuudesta.

Loppujen lopuksi kysymys on niin yksinkertaisista
        asioista kuin kuuliaisuus ja tottelevaisuus.
        Ainoa käytännön 'ongelma' on meissä asuva lihan mieli,
        joka ei koskaan voi alistua Jumalan lain alle. Room. 8:6,7

"Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset."

Paavali ei sääli eikä paijaa lihallisen ihmisen luontoa,
        vaan osoittaa 'kylmän rauhallisesti' lihalle sen paikan,
        joka sille kuuluu (Gal. 5:24):

"Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat
        ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen."

Luukkaan evankeliumin mukaan meidän Mestarimme Jeesus
        ei jätä lihan tahdolle yhtään enempää pelivaraa:

14:27 "Ja joka ei kanna ristiänsä ja seuraa minua,
        se ei voi olla minun opetuslapseni."

14:33 "Niin ei myös teistä yksikään, joka ei luovu kaikesta,
        mitä hänellä on, voi olla minun opetuslapseni."

Lohdullista on se, että Jumala näkee meidän sydämemme kaipauksen.
        Hän tietää, onko meillä vilpitöntä halua tulla kuuliaiseksi Hänen
        tahdolleen. Hän tahtoo auttaa jokaista vilpitöntä etsijää.

Siunausta sinulle alex ja hyvää kevään jatkoa;
        olkaamme uskollisia tälle 'samalle asialle' ;)

• alex-kasi

Raamatun käännöksistä löytyy vivahde-eroja, mutta
        Pyhä Henki johtaa meidät oikeaan ymmärrykseen.
        Pääasia on se, että haluamme päästä kokonaan irti
        synnin otteesta ja lihallisen mielen orjuudesta.

Loppujen lopuksi kysymys on niin yksinkertaisista
        asioista kuin kuuliaisuus ja tottelevaisuus.
        Ainoa käytännön 'ongelma' on meissä asuva lihan mieli,
        joka ei koskaan voi alistua Jumalan lain alle. Room. 8:6,7

"Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset."

Paavali ei sääli eikä paijaa lihallisen ihmisen luontoa,
        vaan osoittaa 'kylmän rauhallisesti' lihalle sen paikan,
        joka sille kuuluu (Gal. 5:24):

"Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat
        ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen."

Luukkaan evankeliumin mukaan meidän Mestarimme Jeesus
        ei jätä lihan tahdolle yhtään enempää pelivaraa:

14:27 "Ja joka ei kanna ristiänsä ja seuraa minua,
        se ei voi olla minun opetuslapseni."

14:33 "Niin ei myös teistä yksikään, joka ei luovu kaikesta,
        mitä hänellä on, voi olla minun opetuslapseni."

Lohdullista on se, että Jumala näkee meidän sydämemme kaipauksen.
        Hän tietää, onko meillä vilpitöntä halua tulla kuuliaiseksi Hänen
        tahdolleen. Hän tahtoo auttaa jokaista vilpitöntä etsijää.

Siunausta sinulle alex ja hyvää kevään jatkoa;
        olkaamme uskollisia tälle 'samalle asialle' ;)

ja siunausta matkallasi.
        alex

• cybo-ceronimo-cabriel-61

Miksi ihmeessä "Jumala" edes lähtisi mihinkään taistoon "Saatanan" kanssa ja antaisi tämän vääryyden,valehtelun ja pahuuden ruumiilistuman käsiin rakkaimman luomuksensa?

Ajatuksellisesti tuollaiseen tilanteeseen antautuminen "Jumalan" puolelta, antaa selvän viestin siitä, että ongelma on todellisesti olemassa-->eli, -virheitä on tullut "Kaikkivaltiaana" tehtyä-[vaikka kaikki piti olla (ja olisikin Kaikkivaltiaalta) täydellistä].

Koko tuo uhri-ajatus perustuu käsittääkseni vanhoihin, kristillisyyttä edeltäviin kulttuureihin, että siihen--> mihin ihmiskunta, luonnollisesti ja halunsa mukaan kiinnittää näissäkin tapahtumissa huomionsa-->eli draamalliseen teloitukseen ja kuolemaan.

Jeesus [ihmisen] kuolema ja sitä edeltävä draamallinen tapahtuma-sarja kiinnittävät huomion epä-oleelliseen-->eli kuolemaan, miksi siihen, siksi että kuolema on ihmiselle merkittävin asia syntymän ohella.

Kuolema käsittääkseni [raamatun mukaan] sovittaa synnit, eli--> jokainen ihminen kuolleessaan lähtee [mahdollisen] kuoleman-jälkeisen-elämän-polulle puhtaalta pöydältä.
      Miksi siis tämän yleisen raamatullisen kuoleman-sovittavan-ajatuksen lisäksi, pitäisi joku masokistisesti uhrata--> o-m-a-n luomansa[Jahve-luoja] systeemin ja siinä todellisuudessa luomisvaiheessa tekemiensä[Jahve on luojana vastuussa kaikesta omastaan] virheiden["Saatana"] vuoksi?

Luonnollisempi ja johdonmukaisempi selitys lienee yksinkertaisesti se, että Jeesus [ihminen] murhattiin---> sen vallankumouksellisen rakkauden sanoman ja sen todellisen läpi-elämisen vuoksi--> sen maailman taholta, joka edustaa lähtö-kohdiltaan aivan vastakkaista ja muuta lähdettä ideoiltaan, kuin olevaisuus ja sen taustoilla olevat valtiaat[luojat/Jahve muut jumaluudet].

Voisi vielä todeta sen, että jos "Saatana" on valehtelija alusta asti, on "Saatana" luotu alussa valehtelijaksi ominaisuudeltaan, "Saatana" on siis vasta-voima.

"Saatanan" vaikutus 'pyhiin' kirjoituksiin voi olla myös merkittävä, eli kun tarkastelee kiihkottamasti ja mahdollisimman objektiivisesti kertomuksia ja tätä todellisuutta, vaikuttaa siltä, että Jeesuksessa vaikuttanut voima ja idea-maailma on aivan eri-lähteestä, kuin raamatussa itseään Jahvena ja "Kaikkivaltiaana" tituleeraava voima.

Voisi todeta milteinpä niin, että Jahve on se jutun rosmo-->eli itse Paholainen.

• näin siinä kävi.

Teuvo luultavasti mokasi eli vahingossa päästi moisen lipsauksen, mutta koska ei voinut ylpeydessään myöntää erehdystään sementoitui siihen ja kaatuu lopulta omaan mokaansa.

• Armas Maaselkä

ja valheen kansi kiinni, koska päästi vielä tämä'nkin mokan: Pyhä Henki poistui Paavalista lopullisesti sillä hetkellä, jolloin saatanan enkeli alkoi häntä rusikoida.

Jos jollakulla on vielä epäilystä, missä hengessä Teuvo kirjoittelee, niin nyt on aika jo huomata, että VALHEEN hengessä.

• semmosta se on.
        Armas Maaselkä kirjoitti:

ja valheen kansi kiinni, koska päästi vielä tämä'nkin mokan: Pyhä Henki poistui Paavalista lopullisesti sillä hetkellä, jolloin saatanan enkeli alkoi häntä rusikoida.

Jos jollakulla on vielä epäilystä, missä hengessä Teuvo kirjoittelee, niin nyt on aika jo huomata, että VALHEEN hengessä.

mokia häneltä. Sitä se oma oppi teettää. Ihmisopin rakentajan täytyy leikellä Raamatusta ne kohdat pois, jotka eivät käy yksiin oman opin kanssa.

• Kol. 1:20
        ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.

Rinnakkaisviitteet
        Room. 5:1 Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, > Siirry
        Room. 5:10 Sillä jos me silloin, kun vielä olimme Jumalan vihollisia, tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me pelastumme hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut;
        2Kor. 5:18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
        2Kor. 5:19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
        Ef. 1:10 siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, - oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi kaikki, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä.
        Ef. 2:16 ja yhdessä ruumiissa sovittaakseen molemmat Jumalan kanssa ristin kautta, kuolettaen itsensä kautta vihollisuuden.

Raamatussa on selvästi sanottu että Jumala teki Jeesuksen uhrin kautta sovinnon itsensä kanssa. Väittämällä että Jeesus uhrattiin saatanalle Suni tekee Jumalasta saatanan.

• en löytänyt enää

"käyttäjän viestit".

Joko ylläpito on ne poistanut?

• hänessä oleva henki.

Jeesuxen Nimessä ja näin sitten tapahtuu !! Kiitos Jumalalle !! Kunni Kunnia kunnia !!!

Halleluja! Hyvä on veisata kiitosta meidän Jumalallemme. Se on suloista; ylistäminen on soveliasta.

Ps. 147:1 (KR33/38)

Veiskatkamme Kiitosta Herralle !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kiitos !!!!!! Kunnia Kunnia Kunnia "Halleluja! Pelastus ja kunnia ja voima on Jumalan, meidän Jumalamme.
        "Peljätkää Jumalaa ja antakaa Hänelle kunnia
        "Amen! Ylistys ja kirkkaus ja viisaus ja kiitos ja kunnia ja voima ja väkevyys meidän Jumalallemme aina ja iankaikkisesti, amen!"
        "Hänelle, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalle ylistys ja kunnia ja kirkkaus ja valta aina ja iankaikkisesti!"
        "Hänelle,ainoalle Jumalalle ja meidän pelastajallemme Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, hänelle kunnia, majesteetti, voima ja valta ennen kaikkia aikoja ja nyt ja iankaikkisesti! Amen.

• Raamatun osaava
        savonarola kirjoitti:

hänessä oleva henki.

Jeesuxen Nimessä ja näin sitten tapahtuu !! Kiitos Jumalalle !! Kunni Kunnia kunnia !!!

Halleluja! Hyvä on veisata kiitosta meidän Jumalallemme. Se on suloista; ylistäminen on soveliasta.

Ps. 147:1 (KR33/38)

Veiskatkamme Kiitosta Herralle !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kiitos !!!!!! Kunnia Kunnia Kunnia "Halleluja! Pelastus ja kunnia ja voima on Jumalan, meidän Jumalamme.
        "Peljätkää Jumalaa ja antakaa Hänelle kunnia
        "Amen! Ylistys ja kirkkaus ja viisaus ja kiitos ja kunnia ja voima ja väkevyys meidän Jumalallemme aina ja iankaikkisesti, amen!"
        "Hänelle, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalle ylistys ja kunnia ja kirkkaus ja valta aina ja iankaikkisesti!"
        "Hänelle,ainoalle Jumalalle ja meidän pelastajallemme Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, hänelle kunnia, majesteetti, voima ja valta ennen kaikkia aikoja ja nyt ja iankaikkisesti! Amen.

puhut pötyä; samoin aloitus on täyttä puppua

• mutta kun tänään pieneltä lomalta palasin, Käyttäjän viestit avautuivat, joskin erittäin hitaasti.

Mahtaneeko johtua suuresta viestien määrästä: 22711?

• tarkkaavainen2
        TeuvoSuni kirjoitti:

mutta kun tänään pieneltä lomalta palasin, Käyttäjän viestit avautuivat, joskin erittäin hitaasti.

Mahtaneeko johtua suuresta viestien määrästä: 22711?

Onko sinulla muuta kerskattavaa, kuin suuri portto- ja pilkkakirjoitusten joukko.

Etkö todellakaan yhtään häpeä sitä, miten koko Suomi 24-pastan lukijoiden joukon edessä olet töpännyt, kun aloit pilkata Paavalia mitä ilkeimmin. Eikö sinulla todella ole pienintäkään todellisuuden tuntoa, että olit väärässä kun kirjoitit näin

" Kun Saatanan enkeli,
        Jumalan käskystä Sauliin meni, silloin Pyhä Henki hänestä poistui - ja lopullisesti.
        TeuvoSuni21.9.2010 08:49

Teuvo, kirjoituksesi on valhetta, joka kumoutuu Jumalan Sanalla.

• tarkkaavainen2 kirjoitti:

Onko sinulla muuta kerskattavaa, kuin suuri portto- ja pilkkakirjoitusten joukko.

Etkö todellakaan yhtään häpeä sitä, miten koko Suomi 24-pastan lukijoiden joukon edessä olet töpännyt, kun aloit pilkata Paavalia mitä ilkeimmin. Eikö sinulla todella ole pienintäkään todellisuuden tuntoa, että olit väärässä kun kirjoitit näin

" Kun Saatanan enkeli,
        Jumalan käskystä Sauliin meni, silloin Pyhä Henki hänestä poistui - ja lopullisesti.
        TeuvoSuni21.9.2010 08:49

Teuvo, kirjoituksesi on valhetta, joka kumoutuu Jumalan Sanalla.

tällaisen tehtävän saanut:

"Jo ollessasi äidin kohdussa minä valitsin sinut tähän tehtävään. Se eläketulo,
        mikä sinulla on, saa sinulle riittää ja loppuelämäsi olet minun palveluksessani.
        Menet, minne minä sinut lähetän ja puhut kaikki, mitä minä käsken sinun puhua.
        Älä ihmisiä pelkää, sillä minä olen kanssasi ja pelastan sinut. Äläkä heitä kauhistu,
        etten minä kauhistuttaisi sinua heidän edessään. Ja jos ilman minun tahtoani
        johonkin ryhdyt, minä panen sen eteen mustan seinän."

Eikä siinäkään ole mitään kerskattavaa, koska:

"Joka tietää, mitä on tehtävä, mutta ei tee, se luetaan hänelle synniksi."

Siitä voin tietenkin olla iloinen, että olen pystynyt tuomaan julki kaiken sen, minkä Pyhä Henki on käskenyt julkituoda, ja siksi en ole Paavalin tavoin saanut Saatanaa itseäni kurittamaan, vaan edelleen saan kulkea Pyhän Hengen johdatuksessa.

• mahdoton tehtävä
        TeuvoSuni kirjoitti:

mikä sinulla on, saa sinulle riittää ja loppuelämäsi olet minun palveluksessani.
        Älä ihmisiä pelkää, sillä minä olen kanssasi ja pelastan sinut. Äläkä heitä kauhistu,

Siitä voin tietenkin olla iloinen, että olen pystynyt tuomaan julki kaiken sen, minkä Pyhä Henki on käskenyt julkituoda, ja siksi en ole Paavalin tavoin saanut Saatanaa itseäni kurittamaan, vaan edelleen saan kulkea Pyhän Hengen johdatuksessa.

miten Paavali saattoi olla täynnä Pyhää Henkeä monta vuotta lihan pistimen saamisen jälkeen, vaikka väität, että Pyhä henki poistui hänestä lopullisesti kun tuo pistin häneen tuli.

• kuljet
        TeuvoSuni kirjoitti:

Roomalaiskirje 2:5 "Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat
        päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi,"

Tekojesi mukaan sinut tuomitaan, Suni. Jumalan viha ja vanhurskas tuomio kohtaa sinut,
        ellet tee parannusta.

• Armas M
        kuljet kirjoitti:

Roomalaiskirje 2:5 "Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat
        päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi,"

Tekojesi mukaan sinut tuomitaan, Suni. Jumalan viha ja vanhurskas tuomio kohtaa sinut,
        ellet tee parannusta.

valheenpuhuja enää koskaan tulla synnintuntoon ja tehdä parannusta, jonka omatunto on poltinraudalla mekitty;

Ensimmäinen kirje Timoteukselle 4
        1. Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja
        2. valheenpuhujain ulkokultaisuuden vaikutuksesta, joiden omatunto on poltinraudalla merkitty

• kohtalon.
        Armas M kirjoitti:

valheenpuhuja enää koskaan tulla synnintuntoon ja tehdä parannusta, jonka omatunto on poltinraudalla mekitty;

Ensimmäinen kirje Timoteukselle 4
        1. Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja
        2. valheenpuhujain ulkokultaisuuden vaikutuksesta, joiden omatunto on poltinraudalla merkitty

Ainakin Suni itse tekee kaikkensa saadakseen Jumalan vihan hehkun päällensä.

Ehkäpä hän onnistuu pyrkimyksessään ja lopulta pääseen Jumalan vihan alle.

• Armas M
        kohtalon. kirjoitti:

Ainakin Suni itse tekee kaikkensa saadakseen Jumalan vihan hehkun päällensä.

Ehkäpä hän onnistuu pyrkimyksessään ja lopulta pääseen Jumalan vihan alle.

uskossa oleva voisi milloinkaan väittää,että Paavalin kirjoitukset ovat saatanan ilmestyksiä siellä ja jotakin muuta toisaalla. Eihän kukaan hyvällä omallatunnolla Jumalan edessä kilvoitteleva voisi koskaan kuvitellakaan tulleensa itsessään täydellisen vapaaksi synnistä. Sellaista ei Jumala tee kenellekään vaan sellaiseen voi ainoastaan saatana uskotella ihmisen päässeen jopa ilman ristiä. Kukaan Hengessä oleva ja elävä ei koskaan alkaisi väittää, että Jumala uhrasi Poikansa saatanalle ja että Jeesus Kristus olisi välimies ihmisen ja saatanan välillä, koska silloinhan ihmisten pitäisikin rukoilla saatanaa. Suni ei ymmärrä lainkaan kristillisen uskonvanhurkauttamisen ja elämän vanhurskauden eli pyhityksen ja armosta pelastumisen peruskysymyksiä eikä käsitteitä. Vuosien ajan kaikki oppi on Sunin mielestä vain porttokirkon porttopappien oppia ja viimeisen puolen vuoden jälkeen saatanan eksytystä Paavalin kautta.

Voi Teuvoa, vetäytykää pois Sunin valheista

• raamatullistunut

Jumalalle, Vanhan liiton aikana uhreista osa syötiin, siksi saamme syödä Jeesusta ehtoollisella.

Hebrealaiskirje:
      9:14 kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!

1 Kr 10:
      16. Siunauksen malja, jonka me siunaamme, eikö se ole osallisuus Kristuksen vereen? Se leipä, jonka murramme, eikö se ole osallisuus Kristuksen ruumiiseen?
      17. Koska leipä on yksi, niin me monet olemme yksi ruumis; sillä me olemme kaikki tuosta yhdestä leivästä osalliset.
      18. Katsokaa luonnollista Israelia; eivätkö ne, jotka syövät uhreja, ole alttarista osalliset?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      56
      4244
    2. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      289
      4127
    3. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      165
      3650
    4. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      92
      3545
    5. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      85
      3111
    6. Korpelanvaara

Korpelanvaaran alle tulee uusi hevosurheilu keskus monen miljoonan investoinnit
      Suomussalmi
      31
      2477
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      36
      1875
    8. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      68
      1773
    9. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      16
      1763
    10. Osaatko arvata

Mitä ajattelin?
      Ikävä
      37
      1680
    Aihe